Kytkinlevyjen materiaalit ja tyypit

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Onko kellään kokemusta kevlar kytkimistä? Autooni on suhteellisen rajallinen määrä vaihtoehtoja kytkimeksi ja tuollaista materiaalia oleva pari kk sitten tullut uutuus olisi valikoiman halvemmassa päässä tarjolla. Varmasti muihin malleihin näitä on saanut jo kauan ja jollain on varmaan kokemustakin..

Sellaista on myös tarjolla missä toinen puoli on orgaaninen ja toisells puolella sintteripalat. Onko näistä mitään kokemuksia?

Käyttö on melko paljon rataa, mutta myös katua, vääntöä tulee olemaan sen verran että vakiokytkimen rajat ovat lähellä. Juurikaan lähettelyä paikaltaan ei ole, mitä nyt satunnaisesti. Ainakaan jousittamaton sitteri ei tule kysymykseen, liian vaikeita ajaa minulle. Jousitetuista ei ole itsellä kokemuksia. Hiilikuitua ei saa eikä olisi kyllä varaakaan sellaiseen.
 

Hakala

New Member
Liittynyt
16 Maaliskuu 2007
Vs: Kytkinlevyjen materiaalit ja tyypit

Kaverilla on RX7 Centerforcen tuollanen "toinen puoli on orgaaninen ja toisells puolella sintteripalat". Käytössä toimii vakion tavoin ja on kehunut kytkintä. Kilometrejä ei autolle ole tullut montaakaan tuhatta kesäisin, mutta kestänyt kiihdytysajoa slickseilläkin
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Kytkinlevyjen materiaalit ja tyypit

mulla galantissa kans tollanen centerforce...ihan tyytyväinen ollu, joskus luisti auto täynnä porukkaa vedossa...muistaakseni irrotuksen kanssa oli ongelmia mut tod.näkösesti vika löytyy muualta, käytön kannalta katuajoon hyvä
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Kytkinlevyjen materiaalit ja tyypit

Sellanen kunnon massa ja hyvä asetelma niin toimii...
Tai jousitettu sintteri.. Ei paljoa poikkea massa kytkimestä...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Kytkinlevyjen materiaalit ja tyypit

Tässäpä suunnilleen hintoja eri Colt CZT / Ralliart kytkinvaihtoehdolle. Aika paljonhan noita löytyi kun vähän kaiveli.

Sachs vakio 340 eur sisältäen postit (Euroopasta)
HTEC Elite kevlar 460 + postit (Euroopasta)
Sachs race engineering orgaanisella massalevyllä 495 + postit (Euroopasta)
HTEC Elite 1/2 orgaaninen, 1/2 sintteri 590 + postit (Euroopasta)
Exedy HD orgaanisella massalevyllä 630 + postit, sisältää uuden haarukan ja painelaakerin (Australiasta)
Xtreme heavy duty orgaanisella massalevyllä 720 eur + postit (Australiasta)
Bonalume teräsvauhtipyörä ja race kytkin 930 + postit (Euroopasta)
Colt Speed vauhtipyörällä 1500 + postit (Japanista)
ATS & Across yhdellä hiilikuitulevyllä 1640 + postit (Japanista)

Uuden haarukan ja painelaakerin hinta on noin 100 euroa + postit.

Nuo kalleimmat saa tieysti automaattisesti jättää pois laskuista. Onko noista halvemman pään vaihtoehdoista mitään sanottavaa? Juuri mistään ei ilmoiteta väännönkestoja joten aika arpapelillä mennään.
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Kytkinlevyjen materiaalit ja tyypit

Tolle SREn paketille ne tais lupailla jotai 420+nm kestoo...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Kytkinlevyjen materiaalit ja tyypit

Jahvetti sanoi
Tolle SREn paketille ne tais lupailla jotai 420+nm kestoo...

Asetelmalle 300+ orgaanisella levyllä, 350+ sintterilevyllä. Levylle 350 Nm max.

Eli jossain tossain 300-350 paikkeilla varmaan. Sen kyllä kestää ehjä vakiokin kun ei lähetä liikaa paikaltaan.
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Kytkinlevyjen materiaalit ja tyypit

ast sanoi
Asetelmalle 300+ orgaanisella levyllä, 350+ sintterilevyllä. Levylle 350 Nm max.

Eli jossain tossain 300-350 paikkeilla varmaan. Sen kyllä kestää ehjä vakiokin kun ei lähetä liikaa paikaltaan.
Kaverin 1.8T pazzattii kyselin täs niin sellasta kertovat... Eli onko eri merkilli eri kestoja
 
Ylös Bottom