Lämpötilan alentaminen konehuoneessa kestävästi/hajottamatta/ruostuttamatta osia

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Onko mitään tapaa, itsellä ainakin tuo Galantin konehuone on jo normaalin ajelun jälkeen niinku helvetin esikartano joten kiinnostas kovasti tietää miten lämpötiloja sais hieman inhimillisimmiksi, laittamalla lisää skooppeja peltiin? ???

Mitä itsellä on tiedossa, pakosarjan wrappaaminen nauhalla (Kuulemma ei loppupeleissä hyvä, ruostuu jne)
Paras ratkaisu kai ois pinnoittaminen jollain ihme-aineella? Mitä muuta?
 
Vs: Lämpötilan alentaminen konehuoneessa kestävästi/hajottamatta/ruostuttamatta osia

pakosarjan wrappaaminen nauhalla (Kuulemma ei loppupeleissä hyvä, ruostuu jne)

Valusarja kestää AIKA kauan ruostua pilalle, on se sen verran paksua. Pakosarjan thermotekittäminen auttaa lisäksi kaasun poistoa ja turbon toimintaa.

Ei skuuppeja peltiin.... ilmaa voisi yrittää poistaa myös auton alle tai sivulle lokasuojien läpi, mutta kaikki tällainen vaatisi jonkinlaista rei'ittämistä, eikä liene tässä tapauksessa tule kysymykseen?
 
Vs: Lämpötilan alentaminen konehuoneessa kestävästi/hajottamatta/ruostuttamatta osia

J. Puhakka sanoi
Onko mitään tapaa, itsellä ainakin tuo Galantin konehuone on jo normaalin ajelun jälkeen niinku helvetin esikartano joten kiinnostas kovasti tietää miten lämpötiloja sais hieman inhimillisimmiksi, laittamalla lisää skooppeja peltiin? ???

Mitä itsellä on tiedossa, pakosarjan wrappaaminen nauhalla (Kuulemma ei loppupeleissä hyvä, ruostuu jne)
Paras ratkaisu kai ois pinnoittaminen jollain ihme-aineella? Mitä muuta?

ainakin mulle tuli alilämpö ongelmia tuon evo5 scoopillisen konepellin asentamisen jälkeen :-\
joutuu talvella peittämään jäähdyttimen.
 
Vs: Lämpötilan alentaminen konehuoneessa kestävästi/hajottamatta/ruostuttamatta osia

Niko Päivinen sanoi
Valusarja kestää AIKA kauan ruostua pilalle, on se sen verran paksua. Pakosarjan thermotekittäminen auttaa lisäksi kaasun poistoa ja turbon toimintaa.

Ei skuuppeja peltiin.... ilmaa voisi yrittää poistaa myös auton alle tai sivulle lokasuojien läpi, mutta kaikki tällainen vaatisi jonkinlaista rei'ittämistä, eikä liene tässä tapauksessa tule kysymykseen?

Mielellään ei reikiä, mutta jos jotain TOIMIVIA ratkaisuja on, ja ne saa toteutettua riittävän oem tyylisesti niin jotain voisi harkita.. Toki Widebodykittihän se ois kova ;D, sais samalla ilman kulkee etuposkien takaa ulos :-[ ha ha ha

Jenkeissä puhuivat että jos esim konepeltiäkin nostaa takareunasta niin saattaa jopa pahentaa tilannetta.. eli voi olla että ilman poisto ei ole järkevä vaihtoehto vaan juuri nuo erikomponenttien eristely.

Tosin onpa tullut mieleen että voihan se olla että ajossa jäähdytysriittää mut sitten juuri kun rullaillaan 40km/h tai hitaampaa niin alkaa komponentit lämpeämään..
 
Vs: Lämpötilan alentaminen konehuoneessa kestävästi/hajottamatta/ruostuttamatta osia

itellä ihan sama juttu et lämpee älyttömästi...melkee sormet palaa ku avaa pellin ajon jälkee...
 
Vs: Lämpötilan alentaminen konehuoneessa kestävästi/hajottamatta/ruostuttamatta osia

Niko Päivinen sanoi
Valusarja kestää AIKA kauan ruostua pilalle, on se sen verran paksua. Pakosarjan thermotekittäminen auttaa lisäksi kaasun poistoa ja turbon toimintaa.

Ei skuuppeja peltiin.... ilmaa voisi yrittää poistaa myös auton alle tai sivulle lokasuojien läpi, mutta kaikki tällainen vaatisi jonkinlaista rei'ittämistä, eikä liene tässä tapauksessa tule kysymykseen?

Kyllä se iso aukko siinä koneleppissä on se oikea tapa jäähdyttää tota konehuonetta. Auton alle ohjattu ilma aiheuttaa aerodynaamisesti patjan sinne ja etupäästä häviää pitoa. Samalla se menee helposti niinsanotusti "tukkoon" ja ilma ei liiku. Sivuillekin on aika hankala tehdä järkevää kanavointia.

Yksi ratkaisu lämpötilaan oli raottaa konepeltiä tuulilasin puoleleta, että ilma pääsee sieltä ulos.

Ihmettelen vain miksi tällaista pitää ruveta tekemään. ???
 
Takaisin
Ylös Bottom