Monellako voltilla se lämpiää? Tosi hidas se ainakin on.Ton kanssa kannattanee ottaa yhteys korjaamoon jolla on osaamista korkeajännitehuolloista.
Tarkoitatko autoalan SFS 6002 sähköturvallisuuskorttia, sehän tavallaan sama kun norm. sähköasentajilla pienin sähköautoja koskevin muutoksin. Tämä vaaditaan jos jännite yli x määrän, olisko 48v vai mikä se raja olikaan.Tässä on sellainen plot twist että olen itsekin automekaanikko ja sen perusvaatimus autosähkökurssin käynyt, eli periaatteessa saan roplata itse tuota, mutta työkseni teen ihan eri merkkisiä autoja.
Kävi tällaisen kirjekurssin kanssa kun phev akun kanssa sähläsin, lähinnä jos "jotain" olisi sattunut. Tulipalo yms. niin vakuutusten kanssa tulisi ongelmia jos ei lupa olisi koskea.Joo just se 6002. Eipä sillä kurssilla mitään autojen korjaamista opeteta, pitänyt vain jokin kurssi keksiä vaatimukseksi.
Kokeilin, ei muuttunut. Lämmityksen piuhat tulevat helppoon paikkaan pelkääjän puolen jousitolpan yläpään luokse. Paksuille piuhoille tulee 2x akkujännite (ei ajoakku). Liitin oli vähän hapettunut muttei selittävässä määrin. Sen vastusmittaus antoi huolestuttavia tuloksia. Toinen piuha maita vasten mitattuna vähän heiluva 2kohm. Toisen vastus 0,5 ohmia eli käytännössä oikosulussa.Kokeile vaihtaa releet ristiin ja muuttuuko tilanne?
MoiTon kanssa kannattanee ottaa yhteys korjaamoon jolla on osaamista korkeajännitehuolloista.
Kyllä se aika hankalaa saattaa monesti olla. Phevissä ei todennäköisesti ole perinteistä pakkivalokatkaisijaa mistä lähtisi noiden vikakohteiden jälkeen etsimään vikaa. Vaihdevipu antaa todennäköisesti jollekin relerasialle käskyn sytyttää valo. Onko kyseinen rasia rikki, selviää monesti vain kokeilemalla toisella rasialla. Mitsun osien hinnat tuntien se voi maksaa ihan mitä vain. Lisäksi vika voi olla johtosarjassa tai liittimessä jossain siellä välillä.Moi
Hain mitsupehvan huollosta. Eivät osanneet laittaa peruutusvalo kuntoon. Lamppu ehjä, myös sulake.
Olisi pitänyt varata uusi aika... onko tämä sähkö näin hankalaa???