Lancer 07 pa-pumppu ei saa virtaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eds
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

eds

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2024
Pa-pumppu ei siis saa virtaa kun lyö virrat päälle tai starttaa. Releet kunnossa, samoin sulakkeet. Auto ajettu pihaan viikko sitten, seissyt siinä jarruremontin ja helman hitsauksen takia ja nyt piti lähteä leimaa hakemaan mutta ei käynnistykään. Hitsatessa oli hetken akku kiinni, voiko olla ecu hajonnut? Vai mitä vaihtoehtoja tässä foorumin asiantuntijoiden mielestä on?
 
Tuleeko releille virtaa? Jos ei niin kyllähän se vaikuttaa että ECU vois olla ottanut nokkiinsa hitsailuista.
 
En saanu yleismittaria sinne releliittimille millään. Niitä pa-pumpun releitähän on siis 2kpl joista ensimmäinen vetää ja toinen ei, kun virrat lyö päälle. Ensimmäinen vetää vaikka ECU:lta ottaa liittimen pois. Eli ilmeisesti ecu ohjaa vain toista relettä..? Sille se lähettää 6 volttia. Rele testattu että vetää alle 6v jännitteellä. Mitäs siinä on sitten ecun ja releen välissä? Pumpun releille on sama sulake eli ei ole mitenkään siitä kiinni. Onko ainoo mahollisuus enää että piuha vuotaa sen johonkin ecun ja releen väliltä vai oonko ymmärtäny tän sähköjärjestelmän oikein
 
Noniin tilannetta on taas kartoitettu vähä lisää ja tuo toinenkin rele saa 12V eculta (kumoten edellisen viestin 6V). Releellä oli huono maakontakti, eli vähän kun lisättiin maakosketusta, releen sai vetämään ja 12V jännitteen pumpulle asti. Pumppu saa siis 12V kun virrat laittaa päälle. Se mitattiin liittimen punasen ja auton rungon välillä. Liittimestä mitattuna punasen ja maan välillä näytti 0V. Eli pumpunkin maakontakti oli näköjään huono ja auton sai käyntiin kun otti pumpun liittimelle paremman maakosketuksen. Vika siis näköjään releen ja pumpun välisessä maajohdossa. Onko tietoa missä sen maadoituspisteet on? Täytyy varmaan tehä vaan omat maadoitukset sekä releen liittimeltä että pumpun liittimeltä, ettei tarvi kaivaa koko johtosarjaa esiin
 
Takaisin
Ylös Bottom