Mitsun ryyppyhän toimii vahaelementillä, sen palautumiseen ei vaikuta mikään muu kuin vahaelementin lämpötila, eli lipsuttelut ei auta. Elementtiä lämmittää jäähdytysneste.
Ryyppy tarttee ajoittain säätöä, säädettävää on kylläkin vain kaksi asiaa: läpän avautuminen käynnistyksen jälkeen ja tyhjäkäynti kierrokset ryypyn päälläolon aikana. Läppä säädetään avautumaan 1,9-2,1 mm (siis silloin kun auto käy) mitattuna läpän yläreunan ja kaasuttimen rungon välistä. Säätö tapahtuu taivuttamalla alipainerasialta (joka on kaasuttimen yläosassa, josta tulee lattarauta taaksepäin) tulevan tangon L-mutkaa jyrkemmäksi tai loivemmaksi. Nopea tyhjäkäynti (n. 1400-1600 kierr/min) säädetään ruuvista joka osoittaa rintapeltiä kohti alaviistoon oik. puolen kaasutinta. Ja siinä vahaelementissä olevaa keltaisella maalilla lukittua ruuvia ei kannata mennä ruuvaan, kustannukset siitä n. 579,50euroa....