Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Joo, ei kyllä oo näin paljoo ikinä kuluttanu että pitäs alkaa vikaa poikimaan.
-96 lancer ja siis 1.6 koneella, mietin itse olisiko lambdalla osuutta asiaan?
Päästötkin kun piti veklotella katastukseen, koneelle annetaan happea kyllä kiihytyksissä (ei kulutukseen liittyvä)
ja ehjää kattia ei oo monee vuotee ollukkaa, pitäs saaha aikaseks korvaus putki tehä..
Oisko siinä jotain aineksia jo mistä voisi jotain päätellä? Ei vuoda bensaa ja nätillä ajolla pääsee sen nihkeen 500km tankillisella (~45L)
Edellisellä Lancerilla sentäs n.600-650km, sama lambda käytössä kyllä mikä siinä oli.

Ja täys mittava koneremontti tehty että kone on periaatteessa uusi ja 3tkm ajettu rempan jälkeen.
 
Vs:

Mitä tarkottaa että ei ehjää kattia? Jos se on tukossa niin kulutusta nostaa varmasti. Samoin rikkinäinen lambda.
 
Vs:

simppako sanoi
Mitä tarkottaa että ei ehjää kattia? Jos se on tukossa niin kulutusta nostaa varmasti. Samoin rikkinäinen lambda.

Ei ala suodattaa mitää ku vast ku huuattanu vähä aikaa et lämmenny kunnol,
muutaman minuutin sai 5-6K pitää kierroksii ennenku alko arvot tippuu kohillee.
ja lambdaa täs alunperinkin epäilen, päätin täältä kysyä jos muita ehdotuksia tulee mieleen..
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

TuplaNokka sanoi
Ja täys mittava koneremontti tehty että kone on periaatteessa uusi ja 3tkm ajettu rempan jälkeen.

Menihän jako varmasti oikein?
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

Vahvasti olisin ite lambdan kannalla, näitä kattelleesa 5 miljoonaa merkkiä joista NGK ja BOSCH tuntuu turvallisilta luottaa niin taitaa boschilainen se paras olla?
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

Onhan nuita monia hyviä. Ite oon käyttäny Denson lambda-anturia Evossa.
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

Basbarduu sanoi
Onhan nuita monia hyviä. Ite oon käyttäny Denson lambda-anturia Evossa.

miten jos ottaa huomioon tuon turbon 1.6 koneessa, onko normi lambda siihen ihan hyvä vai pitääkö mennä metsästää jotain parempaa?
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

No jos se tavallinen kapeakaista riittää viritetyissä Evoissa niin eiköhän se riitä myös ahdettuun 4G92 moottoriin.
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

Basbarduu sanoi
No jos se tavallinen kapeakaista riittää viritetyissä Evoissa niin eiköhän se riitä myös ahdettuun 4G92 moottoriin.

juu, en oo niinkää perillä noista laajakaistoista, pitäs opiskella enemmä :peukku
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

löytykö vika? omaani olen vaihtanut jo tulpat jakajan tulpan johdot lamdan ilmanputsarin säätänyt venttiilit tarkistanut ajotuksen alkaa neuvot loppuun :seina :seina vikakoodin antaa vehicle speedsensor vaikka kyseistä härveliä edes ole koko autossa..... cb4w stw -97
 
voi poistaa

kruisailija sanoi
löytykö vika? omaani olen vaihtanut jo tulpat jakajan tulpan johdot lamdan ilmanputsarin säätänyt venttiilit tarkistanut ajotuksen alkaa neuvot loppuun :seina :seina vikakoodin antaa vehicle speedsensor vaikka kyseistä härveliä edes ole koko autossa..... cb4w stw -97

vanha topic jonka joutaa poistaa :D
ei oo autookaa enää ja oli jo puoli vuotta ahdettu :)
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

kruisailija sanoi
löytykö vika? omaani olen vaihtanut jo tulpat jakajan tulpan johdot lamdan ilmanputsarin säätänyt venttiilit tarkistanut ajotuksen alkaa neuvot loppuun :seina :seina vikakoodin antaa vehicle speedsensor vaikka kyseistä härveliä edes ole koko autossa..... cb4w stw -97

Eikö vehicle speed sensor löydy auton mittaristosta?

Itsellekin hommasin juuri tuollaisen farmarin, ei kyllä liiemmin ole liian janoinen, tosin bensavalo syttyy todella hyvissä ajoin. Tosin olen vaihtanut tilalle kokeeksi kierrosluvullisen mittariston mutta en sitä vielä avannut josko sitä olisi joskus ronkittu.
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

Yleensä sensori tulee laatikkoon mut ku on vaijerimittari NI siitä tietää ettei autoon kuulu vss
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

T. Kiili sanoi
Eikö vehicle speed sensor löydy auton

Jotenkin mullakin on tällanen muistikuva että joku reed relehässäkkä siel on, liittyykl sitte esim. Vakkarin toimintaan vai mihin.
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

Vakionopeudensäädin käyttää VSS signaalia, kuten myös kohotetty tyhjäkäynti kun ollaan liikkeellä.

Vanhemmissa mittaristoissa joissa kierroslukumittari nopeusmittari on vaijerilla, VSS on reed-kytkin joka mittaa vaijerin pyörimistä mittaristossa. Jos on sähköinen kiekkamittari (tai ei mittaria ollenkaan) ei ole vaijerilla, VSS on oltava laatikossa, en tiedä onko reed vai jonkin muun tyyppinen anturi. Ensin mainitussa tapauksessa vaihdelaatikossa on yksi anturi/johto pakkivaloa varten. Viimeksi mainitussa laatikosta on löydyttävä kaksi anturia.

Näin ainakin Eclipsessä.

edit: Siis nopeusmittari on vaijerilla vanhoissa. Pahoittelen väärinmuistamista. Vaijerimalleissa VSS lienee aina mittaristossa, riippumatta onko kierrosmittaria vai ei. Vaijerittomissa VSS on varmaan siellä mihin vaijeri tulisi, kuten joku tässä mainitsi.
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

gli pelkkä matkamittari......
ja vaijeri menee laatikkoon samaan kohti mihin se vss pitäisi laittaa
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

jooonas sanoi
Vai nopeusmittari?
Jep, sotkin mittarit keskenään. Eli nopeusmittarilla on tuo VSS anturi. Vanhemmassa mallissa nopeustieto tulee vaijerilla laatikosta.
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

jossain oli lontooksi että antaa siitä koodin jos ei keksi mikä moottorin osista on vikainen
tms..
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

Onko mittaristo kuvan kaltainen, tämä mittaristo on -95 GLi:stä. Näistä löytyy nopeustieto anturi, se on nopeusmittarissa ja lukee sen reed-kytkimen välityksellä. kuvista näkee millainen se on ja miten kytkin on nopeusmittarissa kiinni.
 

Liitetiedostot

  • mittaristo 1.jpg
    mittaristo 1.jpg
    119.9 KB · Lukukerrat 249
  • mittaristo takaa 2.jpg
    mittaristo takaa 2.jpg
    147.2 KB · Lukukerrat 236
  • nopeusmittari takaa 3.jpg
    nopeusmittari takaa 3.jpg
    81.3 KB · Lukukerrat 264
  • reed kytkin 4.jpg
    reed kytkin 4.jpg
    142.1 KB · Lukukerrat 266
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

onko tuo samanlainen ku hälyjen tunnistimissa on semmonen lasiputki kytkin tms.... yhdistää langat ku vie magneetin lähelle?

tällainen

https://www.partco.fi/fi/saehkoemekaniikka/releet/reed-kytkimet/7404-reed-10.html
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

Testaa ensin, että antaako kytkin signaalia. Toinen kuva, siinä näkyy 2 kirkaskantaista ristipääruuvia, yleismittarin piikit niihin ja pyörität vaikka ruuvarilla nopeusmittarin vaijerin reijästä. Yleismittari ohmi-alueella, jos kytkin on kunnossa niin yhden kierroksen aikana mittarin pitää näyttää (piipata) 4 kertaa. Kyllä, reed-kytkin toimii magneetin avulla. Voi olla myös, että nopeusmittarista on magneetti tai magneetit vioittuneet. Itse reed-kytkimen pystyy testaamaan magneeti avulla. Näyttäs samanlaiselta mikä Parcon sivuilla on.
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

kulutus tasaantui lopulta säätämällä kärkiväli tulpista oikein :seina :seina oma vika ::) nyt kun vielä tuon mittariston jaksaa laittaa joskus :driver :driver :driver :driver :peukku :peukku :peukku
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

kruisailija sanoi
kulutus tasaantui lopulta säätämällä kärkiväli tulpista oikein :seina :seina oma vika ::) nyt kun vielä tuon mittariston jaksaa laittaa joskus :driver :driver :driver :driver :peukku :peukku :peukku

hyvä homma :peukku
 
Vs: Lancer 4G92 Bensankulutus Hurjana

Panda sanoi
Testaa ensin, että antaako kytkin signaalia. Toinen kuva, siinä näkyy 2 kirkaskantaista ristipääruuvia, yleismittarin piikit niihin ja pyörität vaikka ruuvarilla nopeusmittarin vaijerin reijästä. Yleismittari ohmi-alueella, jos kytkin on kunnossa niin yhden kierroksen aikana mittarin pitää näyttää (piipata) 4 kertaa. Kyllä, reed-kytkin toimii magneetin avulla. Voi olla myös, että nopeusmittarista on magneetti tai magneetit vioittuneet. Itse reed-kytkimen pystyy testaamaan magneeti avulla. Näyttäs samanlaiselta mikä Parcon sivuilla on.

4:sti piippaa ku pyörittää onko ollu johto vikaa esim näissä?
 
Takaisin
Ylös Bottom