Lancer -77

blobjob

New Member
Liittynyt
4 Maaliskuu 2003
Sijainti
Espoo
Minkäs kokoisilla ja tehoisilla koneilla ton ikäistä lanceria on saanut? Eikös tästä ollut joku ralliversiokin aikoinaan? Onko tämän takia tehty jotain erikoismalli tuossa korimallista? Muistelisin et ainakin 1.2L, 1.4L ja 1.6L on ollut olemassa.

Edit: ja lisäkysymys. Missä päin maailmaa noita on ollut myynnissä koko kromisilla puskureilla?
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
suomessa 1,2 ja 1,4 ja lisäksi se harvinainen 1,6 GSR(todella harvinaisia ja onko 76-77 mallin gsr:ää tuotu yhtäkään? vai vasta 77-79 "vaakalamppusia"
se gsr on justiin se ralliversio ja Celeste on periaattees lancerin "erikoismalli" tosin tuntuu celejä löytyvän enemmän nykyisin... ::)
koko kromiset puskurit...? eikös ne oo kaikissa suomen malleissa paitsi gsr(77-79) ???
vai meinaatko niitä mustia päitä 77-79 malleissa?

onko sun lancerissa pysty vai vaakavalot(77 löytyy kumpaakin...) ja kuvia kehiin! ;)
 

blobjob

New Member
Liittynyt
4 Maaliskuu 2003
Sijainti
Espoo
Ratsun140y sanoi
suomessa 1,2 ja 1,4 ja lisäksi se harvinainen 1,6 GSR(todella harvinaisia ja onko 76-77 mallin gsr:ää tuotu yhtäkään? vai vasta 77-79 "vaakalamppusia"
se gsr on justiin se ralliversio ja Celeste on periaattees lancerin "erikoismalli" tosin tuntuu celejä löytyvän enemmän nykyisin... ::)
koko kromiset puskurit...? eikös ne oo kaikissa suomen malleissa paitsi gsr(77-79) ???
vai meinaatko niitä mustia päitä 77-79 malleissa?

onko sun lancerissa pysty vai vaakavalot(77 löytyy kumpaakin...) ja kuvia kehiin! ;)

Siis meinasin ilman niitä mustia päitä. Netissä kun olen kuvia katsellut, niin sellaisiakin puskureita löytyy. Itsellä ei lanceria vielä ole, mut se on yksi monista vaihtoehdoista kun harrastepeli olen hakemassa. Minkäs tehoinen tuo 1.6L gsr on? 100hv? Käykö nuo 74-76 puskurit myös noihin myöhempiin malleihin? Eli autoihin vuoden 77 jälkeen.
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
kiinnikkeet pitää olla ne jotka sopii puskuriin, mutta uudempaan sopii kyllä paremmin ne aidot...ja mistäs löytää hyviä kromipuskimia :-\
tuos mustilla päillä, 78 puskuria sovitteilla 77:aan
DSCN2464.jpg

ja sitten alkuperäsellä...
DSCN2463.jpg

tehoja on ilmoteltu niin tuhannen sorttia, sae hepat samoja suunilleen mitä eri paikoissa on ilmoteltu
ja käyttö ohjekirjan mukaan:
1200 80hv/6300 10,8kpm/4000 SAE
1400 92hv/6300 12,5kpm/4000SAE
1600gsr 110hv/6700 14,2kpm/4800SAE
mutta nämä siis tosiaan sae heppoja "japaninponeja" ;D
ja tosiaan tuossa 77-79 gsr mallissa on kokonansa mustat puskurit
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Ratsun140y sanoi
1200 80hv/6300 10,8kpm/4000 SAE
1400 92hv/6300 12,5kpm/4000SAE
1600gsr 110hv/6700 14,2kpm/4800SAE
mutta nämä siis tosiaan sae heppoja "japaninponeja" ;D
ja tosiaan tuossa 77-79 gsr mallissa on kokonansa mustat puskurit

Pari päivää sitten just näitä sae-standardeja ja sae-heppoja vertailin dinneihin, kertoimet näyttäs olevan nämä:

1 DIN hp = 1,173 SAE HP
1 SAE kpm = 9,78 DIN Nm

Eli siitä saa nopealla kertolaskulla "nykyaikaiset" tehot ja väännöt laskettua.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Ratsun140y sanoi
eikait ne aivan niin mee, tai kai sillä riittävän likelle pääsee.
kun mulla ainakin on käsitys että sae normissa mitatut on mitattu ilman apulaitteita, ja din normissa apulaitteineen.???

Juu no nuo luvut ovat sellaisia suuntaa-antavia, monelle esim 14,2kpm/4800SAE ei kerro väännöstä mitään, mutta kun sen kertoo tuolla vajaalla kympillä ja saadaan Nm yksiköksi niin alkaa kertomaan.

Nuo standardit menee muistaakseni jotenkin niin että BHP, brake horsepower, on teho mitattuna niin, ettei huomioon ole otettu ollenkaan voimansiirtoon ja muihin apulaitteisiin menevää hukkaa.

SAE-hevosvoimatkaan eivät ota em. tehohäviöitä huomioon. Käsittääkseni SAEt mitataan vauhtipyörältä...?

DINnit taas on ihan samassa suhteessa SAE:een, arvoista en ole ihan varma kun näitäkin taisi olla vielä ainakin kahta eri luokkaa. Toinen DIN hp-tyyppi on jotain 0,746 ja toinen DIN hp-tyyppi on jotain 0,735 kW. Tuo 0,735 taas on jo vanhaksi jäänyt hevosvoimastandardi, mutta sitä käytetään kuitenkin enemmän kuin mitään muuta. Esimerkiksi Saksassa myytävissä autoissa taidetaan aina ilmoittaa tehot "PS", eli pferdestärke, eli 0,735 kW.

Oikeastihan hevosvoimat pitäisi ilmoittaa tuon 0,746 kW-kertoimen mukaan.

Tulipahan vähän :eek:fftopic
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Mitä puskureihin tulee, niin 1600 GSR-mallissa on mustat, muissa kromiset.
 
Ylös Bottom