Lancer 88- Project

G

GTRapid

Guest
Juu, kohteena on ympärivuotisena käyttöautona oleva Lancer 88- 1,3. Tarkoituksena on rakentaa hieman hifejä nyt talvella ja keväämällä rakentaa ulkokuorta uusiksi..

Nyt hommattu VDO dayton Mp3 -soitin (paikallaan), SPL Dynamics 5,25" erkkasatsi (asentamatta), 15"alut (ed. autosta)

Tulossa: vahvistin, 12"subi, isommat alut, hillitty korisarja, madallusta, maalaus luultavasti mustaksi, sisustaan jotakin jänskää ja kaikkee mitä nyt keksii matkan varrella..

Auto tosiaan toimii käyttöautona ja rakennetaan sen mukaan eli mitään älytöntä levikehirmua tästä ei tule (jos ei mopo karkaa käsistä).. Mutta ideoita ja kommentteja

kuunnellaan enemmän kuin mielellän.

Mutta asiaan, oon koittanu pähkäillä miten sais noi erkkasatsin midit asennettua ku ovissa ei ole minkään näkösiä vakiopaikkoja ja näin ollen läpivientejä johdoille, eikä

kojelaudalle mahdu ja jalkatilassakin on aika ahdasta.. Että (varsinkin Lancer kuskeilta) ideoita otettas vastaan, minne kannattas "törkätä" ne.
 
No itse tein ovipahviin lastulevystä oikean kokosen palasen ja ruuvasin kiinni pahviin ja elementti levyyn kiinni... mutta lancerissahan on 5,25" paikat vakiona kojetaulussa...
 
CatodiuM sanoi
No itse tein ovipahviin lastulevystä oikean kokosen palasen ja ruuvasin kiinni pahviin ja elementti levyyn kiinni... mutta lancerissahan on 5,25" paikat vakiona kojetaulussa...

öö.. ??? Ei mulla ainakaa oo, pelkästään polvien kohdalla on jotku vakipaikat mutta ne ei oo oikein kaiuttimen suuntauksen kannalta oikein hyvässä paikassa.. Minkä ikänen sun Lancer on? Miten teit kaiutin johtojen kans, oliko valmiina vai teitkö ite "patentin"?
 
Voin ottaa sulle huomenna kuvia varsin toimivasta keinosta saada 6,5" paikat oviin, omaani tein ja olen kyllä tyytyväinen.
 
Mäkin olen kiinnostunut ;) omaan autoon tarvis kans väsätä paikat oviin täs lähiaikoina.
 
Jep. Muistin kyllä, että itse olen tuollaisen aiheen jo aloittanutkin. Mutta olin vaa kiinnostunut miten miikka on nuo tehnyt.
 
GTRapid sanoi
CatodiuM sanoi
No itse tein ovipahviin lastulevystä oikean kokosen palasen ja ruuvasin kiinni pahviin ja elementti levyyn kiinni... mutta lancerissahan on 5,25" paikat vakiona kojetaulussa...

öö.. ??? Ei mulla ainakaa oo, pelkästään polvien kohdalla on jotku vakipaikat mutta ne ei oo oikein kaiuttimen suuntauksen kannalta oikein hyvässä paikassa.. Minkä ikänen sun Lancer on? Miten teit kaiutin johtojen kans, oliko valmiina vai teitkö ite "patentin"?

Kojelautaan mahtuu HELPOSTI 5,25" keskari sinne ylä kulmaan.. Pitää kojelauta irroittaa, porata reikä, kiinnittää aluslevy, kuiduttaa, hioa ja pinnoittaa kojis uusiksi.. HELPPOA ja NOPEAA ;D
 
Lue "kisa auton hifistys" Siinä on kuvien kanssa jonkinlaiset neuvoa antavat ohjeet..

Mulla oli aikoinaan -89 Colt.. joten on tullut sellainen muutaman kerran purettua...
 
Vesku sanoi
GTRapid sanoi
CatodiuM sanoi
No itse tein ovipahviin lastulevystä oikean kokosen palasen ja ruuvasin kiinni pahviin ja elementti levyyn kiinni... mutta lancerissahan on 5,25" paikat vakiona kojetaulussa...

öö.. ??? Ei mulla ainakaa oo, pelkästään polvien kohdalla on jotku vakipaikat mutta ne ei oo oikein kaiuttimen suuntauksen kannalta oikein hyvässä paikassa.. Minkä ikänen sun Lancer on? Miten teit kaiutin johtojen kans, oliko valmiina vai teitkö ite "patentin"?

Kojelautaan mahtuu HELPOSTI 5,25" keskari sinne ylä kulmaan.. Pitää kojelauta irroittaa, porata reikä, kiinnittää aluslevy, kuiduttaa, hioa ja pinnoittaa kojis uusiksi.. HELPPOA ja NOPEAA ;D

Monelle - kuten myös itselleni - lienee tuo kojelaudan irroituskin jo turhan iso homma jos on mahdollisuus päästä helpommallakin... ::)

Ja tässä muuten ne ovikuvat: http://koti.phnet.fi/kumikaki/ovipaikat
 
miikka sanoi
Ja tässä muuten ne ovikuvat: http://koti.phnet.fi/kumikaki/ovipaikat
Mitäs sulla oli tuolla alla niin sanotusti "muodon tuojana?" Uretaania? Vai olikos mitään? ei mitään tietoo millaset galantin ovet on vakiona.
PS. Ite olisin suunnannut ehkä hieman ylöspäin. Nykyään kun mulla on ovessa (korokepalalla) niin ääni jää "jalkaan." Tietysti se saattaa johtua liian vähäisestä vahvistin tehosta ;D
 
Alla ei ollut mitään muuta kuin puukehikko ja päälle vaan kangas pingotettuna.

Kyllä nuo ovatkin hiukan ylöspäin suunnatut, yläreuna on about 3 cm lähempänä ovipahvia kuin alareuna.

Mutta tästä kuitenkin voi saada ideoita toteuttamiseen. Itse meinasin aluksi että teen vastaavan mutta kahdelle 6,5", päätinpä jättää kuitenkin myöhemmäksi sen, kävi hyvästä harjoittelusta ;)
 
miikka sanoi
Kyllä nuo ovatkin hiukan ylöspäin suunnatut, yläreuna on about 3 cm lähempänä ovipahvia kuin alareuna.

Voisin vaikka väittää, etteivät kuvasta siltä näytä ;D
Tollaset ois kyl aikas passelit kun tässä oon suunnitellu hifien päivittämistä. Ja aikaa noissa meni? 2pvä iltahommina tekemiseen - kuivumiseen - valmiiksi?
btw. Milläs noit on kiinni, mistä? Ja ovi vaimennettu? ;)
 
Ei varmaan kuvassa näy kun ei luonnossakaan huomaa sitä kallistusta jos ei katso suoraan sivusta, lienee hämää tuo muoto vähän silmää.

Kotelo on kiinni takaa 6 eri mittaisella ruuvilla, laitettu niihin kohtiin joissa "pohjan" ja tuon ulkopinnan väli on mahd. korkea. Asennusvaiheessa parikin kertaa laitoin väärään paikkaan ja ruuvi räsähti toiselta puolelta läpi ;D

Aikaa ei hirveästi mennyt, sanotaan muutama päivä mun työtahdilla - joka on suht hidas :) Koteloiden tekemisestä on nyt muutama kuukaus enkä ole vieläkään saanut aikasiksi verhoilla kuskin oven koteloa ;) Mutta tosiaan, joka lasikuidun kanssa on ollut tekemisissä, tämä lienee helpoin/siistein ratkaisu kaiuttimille.
 
Monelle - kuten myös itselleni - lienee tuo kojelaudan irroituskin jo turhan iso homma jos on mahdollisuus päästä helpommallakin...  ::)

Ja tässä muuten ne ovikuvat: http://koti.phnet.fi/kumikaki/ovipaikat

Suosittelisin, että kittaa ja hio noita muotoja, ennen kuin päällystää... ;)
Karun näköinen, kun näkyy "muoto virheitä"
 
Vesku sanoi
Monelle - kuten myös itselleni - lienee tuo kojelaudan irroituskin jo turhan iso homma jos on mahdollisuus päästä helpommallakin... ::)

Ja tässä muuten ne ovikuvat: http://koti.phnet.fi/kumikaki/ovipaikat

Suosittelisin, että kittaa ja hio noita muotoja, ennen kuin päällystää... ;)
Karun näköinen, kun näkyy "muoto virheitä"

Harjoituksesta taisin mainita jo aikaisemmin... ::)
 
Re: Lancer 88- Project *Vähän päivitystä*

Oon päivitelly tätä projektia ton Fin-Tuning:in sivuille käykees vilkasemassa: http://fin-tuning.net/FTBB/index.php?topic=8458.0 Ja kommenttiaki saa tottakai antaa..
 
Taas vähän päivitystä ja muutama kuvaki:
http://fin-tuning.net/FTBB/index.php?topic=8458.0

Uutta puskuria ja levikkeitä..
 
Re: Lancer 88- Project *puskuri maalattu ja paikallaan*

Päivitetääns tännekki tätä mun projektia. Eli nytpä on puskuri maalissa ja paikoillaan. Ilman takaiskuja ei tietenkään selvitty...puskurin maali on jonkin verran eri sävyinen, johtuen kai korin maalipinnan haalistumisesta. Sekä pieniä istuvuus ongelmia on toisessa reunassa mutta ne korjataan ennen auton ylimaalausta. Ja tuossa kuvaa..
http://img300.echo.cx/img300/1544/p1020254net4ji.jpg
 
Kuvan oton jälkeen maskista poistettiin mitsun merkki ja maalattiin mustaksi. Kommentit ovat tottakai tervetulleita.
 
Vs: Lancer 88- Project

Herätetäänpä vanha aihe henkiin.

Joku tuossa mainitsi että vakio kaiutinpaikat edessä olisivat 5.25" kaiuttimille. Kuuluuko niihen vakiopaikkoihin jonkinnäköinen kaikukoppakin? Itellä 90 vm Lancer

Ainakin vakikaiuttimien edessä ennen verhoilua ja äänet "ohjaamoon päästävää" rei'itystä / ritilää on herkullisen näköinen 1-3 L tyhjä ilmatila, jonka sisään tekisi mieli asentaa luja, sivusta katsoen suorakulmaisen kolmion mallinen kaiutinkotelo (refleksi vai suljettu parempi?). Laittaisin koteloon kiinni esim 5.25" erillissarjan midbasson, jolloin se tulisi suunnilleen verhoilun/ritilän tasoon eli osoittaisi viistosti alas ja taakse (eli kuuntelijaan päin) =). Tuon vaneri- tai mdf-kotelon ja varsinaisen upotusreiän väliin on tarkoitus laittaa bitumimattoa yms vaimentavaa ainetta.

Myös rengasmetelin vaimentaminen bitumimatolla pyörii päässä =)

Kuullostaako pöljältä?

- Pave
 
Vs: Lancer 88- Project

Vastaan nyt itselleni ja miksei muillekin amatööreille =). Jos kenelläkään näin kypsään ikään päässyttä autoa enää edes on.

Vaivauduin eilen ruuvaamaan vakio etukaiuttimen irti ja se paljastui 4-tuumaiseksi.

Spl dynamicsin 4" erillissarja odottelee kotona asennusta. Laitan alkuun laiskuuttani sinne vakio asennusreikään ja teen sen kotelon jahka jaksan, mikäli kukaan ei ideaa tyrmää.


edit: SPL:t asennettuna, ehdottomasti vaativat jonkinnäköisen kaikukopan sillä ääni jäi hiukan ohueksi ja joutuu käyttämään takakajareita saadakseen bassoa (vaikken bassofriikki olekaan). Muuten ihan jees ja nyt suunnittelemaan koteloita vanerista tai mdf:stä..
 
Takaisin
Ylös Bottom