Lancer-91, Korin ruostuminen

M

Mifka-91

Guest
Hei, oli ihan pakko tulla selvittämään. olen myymässä Mitsubishi lancer vm.91 autoa ja minulle esitettiin seuraava kysymys; Niin tämän automallin ongelma on piilevä ruostuminen sisältä
kotelot eli kantavat rakenteet ! onko tähän tehty 2-3 vuoden välein kotelomassaukset ?


No ei ole tehty ei... onko tämä todella tyyppivika? - en ole ennen edes kuullut... ruostetta tottakai tämän ikäisessä autossa varmasti on, mutta mitä tämä kaveri nyt tarkoittaa?

Auto on minusta hyvässä kuosissa ja ulkopinnoilla ruostetta hyvin vähän. Mistä tiedän onko kori laho vai heittikö kaveri provona? Sinänsä outo heitto että pistin lähtöhintana huutonettiin 70e...eikai sillä hinnalla voi ihmeitä odottaa vaikka mitsu onkin ;D
 
eiköhän se yrittänyt vaan halvalla saada ::) nuo muutamat mitkä oon laikalla telonut niin ihan ok ovat vielä olleet ainakin helmakotelot sisältä vaikka ei ole uutena tehdyn käsittelyn jälkeen suojattukaan
 
Hyvä kuulla, aloin todella ihmetellä että mikä ihmeen tyyppivika juuri tässä mallissa... vietin ikuisuuden näilläkin sivuilla etsien aiheesta jotakin löytämättä mitään vastauksia.

elikkä kaveri pisti provon...tekisi mieli kettuilla takaisin (ruuvi renkaassa ja etuvalo pimeänä seisoo auto, ja kaveri kyselee että onko massattu 2-3 vuoden välein... ::) ) , noh- ehkä pysyttelen asialinjalla...

kiitos sinulle :)
 
No nyt sieltä pomppasi..

Sorry ! En tarkoittanut tyyppivikaa ! se koskee kaikkia automerkkiä joissa ei kotelot sinkityt alapellit ja kotelot jo tehtaalla tai tehty maahantuojan toimesta tehokas kotelomassaus ja annettu takuu tietyksi ajaksi!

eli siis mitä häh...jos vuonna 91 tehty ruosteen suojaus (virallinen standardisoimisliiton hyväksymän standartin -4085 mukainen korroosionestokäsittely) niin eikö se silloin riitä? Eikö tuo kaveri juuri sitä tarkoita?

(juu- tiiän itekkin että ois pitäny suojata tossa 4v sitte viimestään, uusix olettaen että suojaus voimassa 12v...mut mut..)

mutta olisiko pitänyt uutena autoon tehdä vielä jokin remppa että kaverille riittäis???? Tää kotelomassa suojaus menee multa nyt ihan yli hilseen vaikka mitä infoa siitä yritän etsiä ja lukea.



Onko muuten tuon ruostekäsittelyn takuuaika ollut 12 vuotta vai vähemmän?

helkkari että voi naiselle tulla tyhmä olo...
 
Ymmärränkö nyt oikein, että kaveri inttää sinulle ruostevaurioiden mahdollisesta olemassaolosta ja rutinoita suojauksen vajavaisuudesta tuon ikäisessä autossa ja esittää vakavalla naamalla tuollaisia selvityspyyntöjä? :mad: Jätä ihmeessä tuollaiset "ostajaehdokkaat" ja niiden provot huomioimatta... ;) Et käsittääkseni ole kuitenkaan myymässä virheetöntä helmeä huikeaan hintaan eli lykkyä vain oikean ostajan löytymiseen. Ja kun ostaja löytyy, niin kauppakirjaan varmistukseksi pykälä, että auto myydään siinä kunnossa kuin se ostohetkellä on. :peukku
 
Juuh- ymmärsit ihan oikein...

Jättäisin ilolla huomioimatta, mutta kun kaveri esittelee niitä julkisesti... yrittää kai karkottaa muut ostaja ehdokkaat.. .:mad:
Täytyy toivoa että muut jotka ovat katselleet autoani ymmärtävät enemmän kuin minä tuon kaverin tarkoitusperien päälle.

Juuh...ei ole helmi kuin tunnearvolta :'(

Ja mahdolliset ruostevauriot kun olen jo myöntänyt niin jäin vain ihmettelemään.

Kiitos kun mainitsit tuon pykälän- täytyy muistaa. :)
 
????? Niin no asiasta kukkaruukkuun, 8) Minulla siis vm90 ja täysin läpikäyty (siis tarkoitan että olen itse läpikäynyt, eli siis tarkastanut missä on ruostetta) :-* Ainoat ruosteet jota olen löytänyt, ovat rekisterikilven ruuveissa ja takaovien listoissa, nekin on nyt korjattu. Mutta siis jos autosi on hyvin pidetty en usko että siellä kovin paljon ruostetta esiintyy! Ja jos olet laittanut ylös myynitilmoitukseen kaikki ruostevauriot jotka löysit, niin onko siinä vielä jotain epäselvää?? :seina
 
Vs: Lancer-91, Korin ruostuminen

Tuttava kuka toimii kattastusmiehenä, sano et ton mallin lancuissa on kuulemma kolmella neljästä takaoven kohilla oleva sauma ruosteessa/kulunu puhki. Eli ku nostaa pukille ni kanttihelman takaa löytyy peukalonmentävä reikä just tehtaan sauman kohilla. Sen kuulemma kattovat kattastukses aina (täällä ainaki), iteltäki se paikattii heti oston jälkee tavalla, jotta ei tule enää mun elämäni aikana ruostumaa, vaikka koko kori ympärilt lahoiski.. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom