Lancer 92-96 vilkkurele

ykii

czt
Liittynyt
23 Heinäkuu 2003
Sijainti
Tampere
Missä rele sijaitsee?

Ilmeisesti se on hajalla kun vilkut eivät toimineet lainkaan ja sulakkeen vaihdonkin jälkeen (oli siis palanut) toimii vain vilkku vasemmalle ja oikealle vilkuttaessa mittarivalot välkkyy. Hätävilkkukatkaisimesta ei tapahdu mitään eikä hälytinkään toimi.
 
Jos olisi galanti sitten mä tietaisin...(vasemalla puolella kojelautan alhalla musta rele). Mutta täma on lancer ja mä en tieta ühtän mitän tästä ajoneuvosta.
 
Katoppa oisko hälyyttimestä vilkuille menevä piuha maissa. Vaikuttais että liittyy hälyyttimeen.

Jos vilkku toimii toiseen suuntaan, niin laita päälle ja seuraa releen naksutusta. Sitten vaan releitä irti yksi kerrallaan ja kun vilkku ei enää toimi niin siinä sulla on vilkkurele löydettynä.
 
Jos naksuta sitten löytu. Tosi. Mutta minulla tuntu etä siella on massan pula.... vai on minkalaisen pistorasian problemoja...
 
Ei naksuta rele ollenkaan. Ja polttaa sulakkeen hyvin pian vaihdon jälkeen.

Itsekin epäilen tuota hälytintä. Huomenna olisi tarkoitus tutkia sitä. Menee vaan hankalaksi kun sitä en ole itse asentanut ja asennuksestakin on aikaa varmaankin kymmenisen vuotta. (Olisikohan aika samalla päivittää hälytintä modernimpaan malliin ;) ).
 
Hyva, katkaise tämä vanha hälytimen ollenkan ja sitten katsoime edellen mutta kumma on tämä että toimi ainostan vaseman puolinen vilkku ja oikealla toimi vain merkivalo.  ???

Vähen selitysta relen toinnosta

Normaalissa (jos virtakytkin ACC asennossa) on vilkurele koko ajan verkossa ja siseinen generatori toimi koko ajan. Toiminta signaali tule vain katkaisin kauta, mika on suoran yhteyksissa lampun(-in) (2x21w+2w vai 2x21w+5w+2w per. puoli). Jos moni lampu (15w/5w) on väära (vai johtu katkennut) en toim vilku normaalisti.

Hätavilku kytkimen kytkentes mene virta suoran kennosta (voi olla toine sulakke 10A) läpi hätavilku kykimen (normaali asenton kontaktit on aukentunut) suoran relen. Sielta jällen mene signaali läpi hätavilkukytimen missa jaetan kahteksi - vasemalle ja oikealle (4x21w+2w(+2w) vai 4x21w+2x5w+2w(+2w))

Siinä hetkellä kaiki.
 
Kiitos LM perusteellisesta selvityksestä.

Kävin läpi hälyttimen kytkennän. Siinä ei ollut mitään outoa - vilkkujen sulakkeet paloivat vaikka hälytin oli kytketty pois vilkuilta. Taitaa mennä autosähkärin hommiksi... itellä loppu ainakin knowledge just . :)

// EDIT:

Nyt palaa siis sulake melkein heti. Eikä vilkuta enää kumpaankaan suuntaan. Autosähkärille soittaessani epäili hätävilkkukatkaisimen olevan rikki. Noh, huomenna asia selvinnee.
 
OK. jos asia selvity, sano, mika oli vika.Huvitta. ;)

(ainoa syypää voi olla rele)
 
meillä oli lancerissa saman tyyppinen ongelma ja vika löytyi hätävilkkukytkimestä :)
 
juu pystyy hain purkaamolta uuden ;D siitä viasta kun en osaa sanoa kaveri halus auttaa hommassa ja pakettia purkaessaan pisti sen ihan palasiks ;Dkerkesin vaan sanoon et "älä noin"mut se oli myöhästä :pjokin vika siinä oli kun vaihdon uuden niin vilkut pelas taas ihan ok
 
;D ;D ;D niin tämä mene aina lopuksi, mutta tosi, vika en löyty ja jää selvitamatta.

jos haluat itse etsia, vielä vähen vinkeä

G - green - virta ACC
GW - green/white - virta kennosta (suoran)
GO - green/orange - johto vilkurelen

lisaksi

GR - gray - tulo vilkurelesta
GL - gray/blue - meno lampunin vasemalla
GY - gray/yellow - meno lampunin oikealla

jos auta siis hyvä mutta nämat värit ja tyypi en pita olla sama.
 
Takaisin
Ylös Bottom