Lancer Evo jarrut

Anderz

VR4-19T & Legnum
Liittynyt
27 Lokakuu 2004
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut

Minullekin repesi sisemmän palan pinta irti, palat oli xp 8 (evo 4 palat)
Ajoin niillä 2 kertaa radalla, loput kadulla... kesti noin 2 vuotta
Olen kuitenkin tyytyväinen, niillä auto jopa pysähtyi.. vr4 kuin ei tahdo edes kadulla pysähtyä vakiojarruilla ;D
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Lancer Evo jarrut

Yleensä kun näkee että pinta on irronnut palasta niin syynä on ollut se että liukupinnat on ryytynyt niin kovin kiinni että palan metalli osa alkaa taipumaan.
 

largo

New Member
Liittynyt
7 Syyskuu 2007
Sijainti
Lemi
Vs: Lancer Evo jarrut

Osaisiko joku kertoa käykö ysin jarrut kutoseen? Haulla yritin etsiä vastausta en löytänut.
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: Lancer Evo jarrut

Taitaa olla aika vaihtaa X:n palat... Girodisc Magic Pads on nyt olleet ajossa pari vuotta. Alussa tuntuma oli hiukan pehmeämpi versus alkuperäiset, mutta nyt alkaa mennä jo niin huonoksi että uutta pitää hankkia. Vaikka pintaa on vielä melkein puolet jäljellä ::)

Ajo on rauhallista katuajoa, mutta en vaan tykkää huonosta tuntumasta jarruissa. Plus olen laiska pesemään autoa, jos löytyy pala joka kehittää todella vähän pölyä niin voin hiukan tinkiä tuntumasta...
Onko sellasta palaa olemassa ?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Lancer Evo jarrut

Hande sanoi
Plus olen laiska pesemään autoa, jos löytyy pala joka kehittää todella vähän pölyä niin voin hiukan tinkiä tuntumasta...
Onko sellasta palaa olemassa ?
EBC Green,JOS vain saa tuohon malliin.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lancer Evo jarrut

ST sanoi
EBC Green,JOS vain saa tuohon malliin.

Jos ebctä haluaa niin yellow on vähän parempi tuntumaltaan.

PF .11 palat on hyvät myös katukäyttöön. Ei paljoa likaa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Evo jarrut

ST sanoi
EBC Green,JOS vain saa tuohon malliin.

EBC itse sanoo: "Premium street sport pad for cars up to 200bhp. General spirited street driving."

Aikaisemmassa EBC catalogissa sanottiin kutakuinkin suoraan ettei Greenstuffia suositella Evoon ja STI:n vaan nämä ansaitsevat paremmat palat. Jos valmistajan luotto tuotteeseen on tällä tasolla niin en laittaisi edes verkonpainoksi.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut

ast sanoi
EBC itse sanoo: "Premium street sport pad for cars up to 200bhp. General spirited street driving."

Aikaisemmassa EBC catalogissa sanottiin kutakuinkin suoraan ettei Greenstuffia suositella Evoon ja STI:n vaan nämä ansaitsevat paremmat palat. Jos valmistajan luotto tuotteeseen on tällä tasolla niin en laittaisi edes verkonpainoksi.

Niin, kysymyshän on nimenomaan siitä, että valmistaja ei niitä näihin autoihin suosittele. Myös verkonpainoksi löytyy parempaa tavaraa.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Lancer Evo jarrut

ast sanoi
Aikaisemmassa EBC catalogissa sanottiin kutakuinkin suoraan ettei Greenstuffia suositella Evoon ja STI:n vaan nämä ansaitsevat paremmat palat. Jos valmistajan luotto tuotteeseen on tällä tasolla niin en laittaisi edes verkonpainoksi.
..mutta taasen jos kys autoa ei käytetä kuten tarkoitettu,vaan pyöritään siinä snägärin nurkalla,niin siinähän välttää mitkä tahansa palat.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Lancer Evo jarrut

ast sanoi
EBC itse sanoo: "Premium street sport pad for cars up to 200bhp. General spirited street driving."

Aikaisemmassa EBC catalogissa sanottiin kutakuinkin suoraan ettei Greenstuffia suositella Evoon ja STI:n vaan nämä ansaitsevat paremmat palat. Jos valmistajan luotto tuotteeseen on tällä tasolla niin en laittaisi edes verkonpainoksi.

Pitääkö valmistajaa mollata siitä että se on rehellinen? Mielestäni on hyvä että kerrotaan suoraan että näitä paloja ei suositella autoihin joilla todennäköisesti ajetaan radalla niin vältytään turhilta vaaratilanteilta. Nämä palat voivat olla oikein hyvät tori-rinkiin, tiksimunkkiin, arkiajoon tms toimintaan ja ovat siihen ehkä jopa paremmat kuin monet palat, jotka kestäisivät monta kierrosta radalla.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Evo jarrut

Kirjoitukseni oli vastine ST:n suositukseen. Ja mitä valmistajaan tulee niin aivan liian kalliiksi tulisi minulle värisuoran tuotteita käyttää ja jatkuvasti vaihtaa uusia alle, testattu ja huonoksi havaittu. Tiksimunkin tai torirallin vaatimuksista en valitettavasti tiedä niin paljoa että tekisin minkäänlaisia suosituksia.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut

ast sanoi
Kirjoitukseni oli vastine ST:n suositukseen. Ja mitä valmistajaan tulee niin aivan liian kalliiksi tulisi minulle värisuoran tuotteita käyttää ja jatkuvasti vaihtaa uusia alle, testattu ja huonoksi havaittu. Tiksimunkin tai torirallin vaatimuksista en valitettavasti tiedä niin paljoa että tekisin minkäänlaisia suosituksia.

Se, että joku ei sovellu juuri sinun tarkoitukseen ei tee siitä välttämättä yleisellä tasolla paskaa.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lancer Evo jarrut

Basbarduu sanoi
Pitääkö valmistajaa mollata siitä että se on rehellinen? Mielestäni on hyvä että kerrotaan suoraan että näitä paloja ei suositella autoihin joilla todennäköisesti ajetaan radalla niin vältytään turhilta vaaratilanteilta. Nämä palat voivat olla oikein hyvät tori-rinkiin, tiksimunkkiin, arkiajoon tms toimintaan ja ovat siihen ehkä jopa paremmat kuin monet palat, jotka kestäisivät monta kierrosta radalla.

Ast:n lainaus oli suoraan EBC:n sivuilta. Ja greeniä en pistäisi edes kadulle. Yellow maksaa saman ja on kaikilta kantilta parempi. Aina voi ostaa tarvikebrembon palat. Toimii nekin eikä tarvii EBCtä ostaa.

Suosittelen edelleen Yellowia kaupunkiruntsaan jos EBCtä ostaa. Ei paljoa pölytä tai ulise. Tasainen purenta ja parempi kuin vakio. Hinnalla ei oo pilattu. JOS joskus tulee olo, että pitää vähän nopeammin ajaa takateitä niin Yellow soveltuu myös siihen. Vaihtoehtoinen pala oisi Performance Friction .11 seoksella. Kestää pitkään, ei pölytä taikka vingu sekä kestää vähän takateillä ajoa.. If you know what I mean..

Blue ja Orange on aika puhtaasti ratapalat. Bluet pölyttää jonkun verran ja välillä ulisee. Oranget kuluu todella nopeasti ja pölyttävät paljon. En suosittele sinun tarkoitukseesi.

Onhan sitten vielä Fedoro ja Padgin. Mamasanilta ainakin pitäis saada EBC:tä ja Padginia. Fedorosta en oo varma.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Lancer Evo jarrut

cubeqtio sanoi
Ast:n lainaus oli suoraan EBC:n sivuilta. Ja greeniä en pistäisi edes kadulle. Yellow maksaa saman ja on kaikilta kantilta parempi. Aina voi ostaa tarvikebrembon palat. Toimii nekin eikä tarvii EBCtä ostaa.
Niin oli mutta sen jälkeinen kalastusaiheinen oma päätelmä oli mitä lähinnä kommentoin.
cubeqtio sanoi
En suosittele sinun tarkoitukseesi.
Kenen?
cubeqtio sanoi
Onhan sitten vielä Fedoro ja Padgin.
Ei kannata unohtaa RoadHousea.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Evo jarrut

nokonzok sanoi
Se, että joku ei sovellu juuri sinun tarkoitukseen ei tee siitä välttämättä yleisellä tasolla p*skaa.

Orange stuff ainakin sopii erityisen hyvin silloin jos käyttötarkoituksena on haihduttaa palat atomeina ilmaan muutamassa rata-kierroksessa. Niiden kilpailijat kestävät 5-6 kertaisesti ja maksavat 1.5 kertaisesti. No brainer minusta, kauppiaana saat olla eri mieltä ;D

Toinen värisuoran ääripää, ST:n ehdottama Green stuff, taas ei valmistajankaan mielestä sovi Evoon, joten kerro nyt sinäkin mitä suosittelet alkuperäiselle kysyjälle?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo jarrut

nokonzok sanoi
Se, että joku ei sovellu juuri sinun tarkoitukseen ei tee siitä välttämättä yleisellä tasolla p*skaa.

ROLF ! ;D

Tuo lause pitäisi lisätä EBC:n kotisivuille , muotoon :

"We know that we can`t make pads for your Evo , but it doesn`t mean that our pads are in general total shait."

ast sanoi
Tiksimunkin tai torirallin vaatimuksista en valitettavasti tiedä niin paljoa että tekisin minkäänlaisia suosituksia.

Ei oo mullakaan kokemusta , luulis ,että LEDit pitäis olla ? Silleesti ,että kun jarruttaa niin levyt hehkuu punasena !
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut

ast sanoi
Orange stuff ainakin sopii erityisen hyvin silloin jos käyttötarkoituksena on haihduttaa palat atomeina ilmaan muutamassa rata-kierroksessa. Niiden kilpailijat kestävät 5-6 kertaisesti ja maksavat 1.5 kertaisesti. No brainer minusta, kauppiaana saat olla eri mieltä ;D

Toinen värisuoran ääripää, ST:n ehdottama Green stuff, taas ei valmistajankaan mielestä sovi Evoon, joten kerro nyt sinäkin mitä suosittelet alkuperäiselle kysyjälle?

Hyvä provo.

Oranssia en suosittele minäkään, koska siinä ei harrastajalle ole juuri järkeä. Kymppiin menee kadulle punainen jos tietää, ettei käy koskaan radalla. Jos edes epäilee menevänsä joskus radalle niin sitten keltainen.

Muitakin vaihtoehtoja on. EBC ei ole mikään taivaan lahja maailmalle, mutta hinta ja laatu kohtaa vaihtoehtoihin nähden varsin hyvin. Stoptechiä ja Ferodoja saa Suomestakin, erikoisemmat on käytännössä hankittava muista maista. Noita jopa Astillekin kelpaavia hifipaloja mielellään kauppaisi, mutta kun kysyntä on luokkaa kolme satsia vuodessa niin ei juuri kannata. Ja 95% kuljettajista käyttötarkoitukseen ne ei muutenkaan olisi kovin hyvät.

Käyttötarkoituksesta se sopiva pala on ihan täysin kiinni, kuten tässä spekuloitiinkin ennen näitä viisasteluita.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Lancer Evo jarrut

Kaikki haukkuu noita vihreitä vaikka kellään ei ole niistä kokemusta. ::)

Mulla on kolmessa edellisessä mitsussa ollu vihreet palat ei mitään huonoa sanottavaa ole. Gti Lancerilla poltettiin vanteista ja jarruista maalit mut palat ei ollu moksiskaan. Evo kolmosella suli renkaat ennen paloja. Legnumin kanssa en käyn radalla mut hyvät palat normi ajoon. :peukku
En ehkä osaa ajaa tarpeeksi kovaa mut uskallan sanoa et ei ne ihan kuraa ole.

En myöskään tarkoita että näitä kannattaa ostaa rata-ajoa varten mutta normi käytössä ihan hyvä pala varsinkin kun eivät pölise juuri ollenkaan.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lancer Evo jarrut

Basbarduu sanoi

Handelle.

Palat käyttötarkoituksen mukaan. Itsellä menee nyt ei EBC:t sinisten tilalle. Saas katsoa kuinka käy..

lancer evo-r sanoi
Kaikki haukkuu noita vihreitä vaikka kellään ei ole niistä kokemusta. ::)

Mulla on kolmessa edellisessä mitsussa ollu vihreet palat ei mitään huonoa sanottavaa ole. Gti Lancerilla poltettiin vanteista ja jarruista maalit mut palat ei ollu moksiskaan. Evo kolmosella suli renkaat ennen paloja. Legnumin kanssa en käyn radalla mut hyvät palat normi ajoon. :peukku
En ehkä osaa ajaa tarpeeksi kovaa mut uskallan sanoa et ei ne ihan kuraa ole.

En myöskään tarkoita että näitä kannattaa ostaa rata-ajoa varten mutta normi käytössä ihan hyvä pala varsinkin kun eivät pölise juuri ollenkaan.

Itsellä on kokemusta keltaisista, sinisistä ja oransseista. Uskallan sanoa, että tiedän miten ne käyttäytyvät ja mihin niitä kannattaa käyttää.

Tosin jos rahalla ei ole väliä niin brembot vaihtuisi alconeihin - heti.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo jarrut

lancer evo-r sanoi
Kaikki haukkuu noita vihreitä vaikka kellään ei ole niistä kokemusta. ::)

on kokemusta, ei tule mulle enään ikänä. Ja oli etuvetosessa ja ei kestäny rataa yhtään. Ja oli ajettu sisään oikeaoppisesti kuten ajan aina palat. (80-100kmh ja voimakas tasainen jarrutus lähes auto pysähdyksiin ja uus vauhti. Tätä noin 5-8 kertaa ja sitten ajoa ilman jarruun koskemista useampi minuutti)

Stoptechia voisin suositella, tuntuma hyvä siviilissä ja ei ihan kauheasti ainakaan pölyttele.

Ja se sisäänajo
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Lancer Evo jarrut

Harri K sanoi
on kokemusta, ei tule mulle enään ikänä. Ja oli etuvetosessa ja ei kestäny rataa yhtään.
Ei sillä jarrulla kuulukkuun seistä..

Itsellä ollut 7-8 autossa Greenit,hienosti toiminut normiajossa ( ja EI PÖLYÄ,sitähän tässä pohjimmiltaan haettiin takaa),ja eräässä ratatötterössäkin kestänyt +3tkm,jota ei ole säälitty.

Toki "kaikki" palat on parempia kuin Greenit kovaan käyttöön,mutta tulipahan kerran sigullakin pakkojarrutus 130->0 koiran vuoksi,eikä palat olleet moksiskaan,sigukaan kun ei sieltä kevyimmästä päästä ole.

Ja toimii SATEELLA ja KYLMÄNÄ,mitä monikaan race-pala ei tee.

Ymmärrän Astin pointin hyvin,mutta kokemuksia kysyttiin,ja itselläni hyvät kokemukset Greenistä,yhteensä +100tkm erinäisissä tötteröissä niillä kuitenkin jo takana,ja monia merkkejä tullut kokeiltua.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo jarrut

No, evon tasoiseen painavahkoon ja tehokkaaseenkin autoon en kuitekaa laittais edes siviiliin greeniä. Tötteröt erikseen :peukku
Yhden jarrutuksen perusteella en palalle vois kyllä antaa mitään arvosanaa ;D
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Lancer Evo jarrut

Harri K sanoi
Yhden jarrutuksen perusteella en palalle vois kyllä antaa mitään arvosanaa ;D
Silloin kun Ferodolta tuli SL-sarja,oli ~vk ajossa kys palat,ja vaihtui aika äkkiä merkki,kyllä sitä nopeasti kerkiää huomaamaan tekeekö paloilla MITÄÄN..
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut

+1 Stoptechille normaaliin katuajoon. Ei ole tullut yllättäviä tilanteita jarrujen osalta, eikä pölise pahasti mutta alkuperäisiin verrattuna pitää jonkun verran enemmän ääntä kun ruuhkassa käyttää jarrua kevyesti. Ratakäytöksestä en tiedä kun en ole omalla katiskalla vielä(kään) saanut aikaiseksi moottorin säätöjen teettämistä vaikka täksi kesäksi se piti olla hoidettuna, mutta taas kerran tuli jotain muuta rahan menoa...
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Lancer Evo jarrut

Hande sanoi
Taitaa olla aika vaihtaa X:n palat... Girodisc Magic Pads on nyt olleet ajossa pari vuotta. Alussa tuntuma oli hiukan pehmeämpi versus alkuperäiset, mutta nyt alkaa mennä jo niin huonoksi että uutta pitää hankkia. Vaikka pintaa on vielä melkein puolet jäljellä ::)

Ajo on rauhallista katuajoa, mutta en vaan tykkää huonosta tuntumasta jarruissa. Plus olen laiska pesemään autoa, jos löytyy pala joka kehittää todella vähän pölyä niin voin hiukan tinkiä tuntumasta...
Onko sellasta palaa olemassa ?

Lainauksen käyttötilanteisiin vihreät voisi sopia muuten, mutta ajan kanssa en väittäisi vihreiden tuntumaa hyväksi. Tuntumaltaan omat väärän merkin autossa olleet vihreät vaikuttivat hyvin "perusjarruilta".

Muita kokemuksia tosi vähän pölisevistä ei sitten oikein olekaan. Mukavaa tuntumaa olen saanut ebc:n keltaisilla ja ferodon 2500:lla.

Molempien sisäänajo ohjeen mukaan taisi olla rauhallista jarruttelua, joka sopisi sinulle versus vaikka carbotech xp8, jossa pitää sisäänajossa tehdä sarja tiukkoja jarrutuksia jne.
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Lancer Evo jarrut

Onko kellää tietoo evo x:n takasatuloiden kiinnitusreikien etäisyyttä toisistaan?

Edit. Lähinnä et meneekö suoraan 7-9 reikiin?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo jarrut

Maxxximus sanoi
Onko kellää tietoo evo x:n takasatuloiden kiinnitusreikien etäisyyttä toisistaan?

Edit. Lähinnä et meneekö suoraan 7-9 reikiin?

Juu pitäis mennä.

Despite this brake kit being Evo X specific, I am told they can be fitted to earlier Evo models. The difference between the earlier models and the Evo X is that the Evo X has 14mm bolts from the hub to caliper bracket and the earlier cars have 12mm bolts, therefore you'd either have to drill the hub on the car to 14mm or helicoil the caliper bracket. (Quoted from another thread within the MLR), however you must have 18" wheels !!!
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Lancer Evo jarrut

-JP- sanoi
Juu pitäis mennä.

Despite this brake kit being Evo X specific, I am told they can be fitted to earlier Evo models. The difference between the earlier models and the Evo X is that the Evo X has 14mm bolts from the hub to caliper bracket and the earlier cars have 12mm bolts, therefore you'd either have to drill the hub on the car to 14mm or helicoil the caliper bracket. (Quoted from another thread within the MLR), however you must have 18" wheels !!!

Takotetaankohan tässä pelkästään etujarruja vai koko brake kittiä?
X:n Takalevyn asentaminen vanhempaan ei vaikuttais olevan mikään vaikee homma pientä modausta ja x:n käsijarrukengät et saa käsijarrun kans toimii niinku pitää. Täytyy tehä vaikka how to tänne sit kun saan tehtyä. Ei oo mikhään ameeriikan temppu :)
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Lancer Evo jarrut

:eek:fftopic

Pitää vähän nusasta kun pahoitan mieleni kyseisen termin väärinkäytöstä.

Tuskin Max tarkotit että se on helvetin hankala.
 

Anderz

VR4-19T & Legnum
Liittynyt
27 Lokakuu 2004
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evo jarrut

En ole itse kokeillut mutta sanoisin ettei sopii takse. Yks tyyppi CVR4 klubilla yritti laittaa Evo x jarrut, eteen meni suurentamalla reiät mutta takasatulan kiinnitysjohdat ei sovi
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Lancer Evo jarrut

Juu no... tuanoinnii eihä se iha Bölt Ön oo.
Takajarruista nyt puhe.
Vanhemmissa 140mm reikäväli ja X:ssä 145mm, vanhemmassa satulassa M10 uudemmassa M12 sit kun naittaa X:n levyn niin eihä sit käy millään.
Ei oo nyt vanhempaa levyä millä koittais mut uskoisin et käy, kun sorvaa 2,5mm puoleltaan.
En vaan nää henk koht mitää järkee laittaa uudemman satulaa samankokoseen levyyn. Tuskinpa se niin paljoa isompi ja tehokkaampi oo.
Sama kun heittäis pimeessä hohtavan kordarin tavan sijaa... uutta ja jännää sekä näyttää vähäaikaa hyvältä, mut kyyti ei siitä parane.
Kuinkas isot männät vanhemmissa satuloissa on?
Nimenomaan levyn suuruuden takia halusinkin tän homman onnistuvan (vaikkei paljoa suurempi ole). Kyllähän se onnistuukin mut vähä enemmän vääntöö.

_img900.jpg
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lancer Evo jarrut

Maxxximus sanoi
Juu no... tuanoinnii eihä se iha Bölt Ön oo.
Takajarruista nyt puhe.
Vanhemmissa 140mm reikäväli ja X:ssä 145mm, vanhemmassa satulassa M10 uudemmassa M12 sit kun naittaa X:n levyn niin eihä sit käy millään.
Ei oo nyt vanhempaa levyä millä koittais mut uskoisin et käy, kun sorvaa 2,5mm puoleltaan.
En vaan nää henk koht mitää järkee laittaa uudemman satulaa samankokoseen levyyn. Tuskinpa se niin paljoa isompi ja tehokkaampi oo.
Sama kun heittäis pimeessä hohtavan kordarin tavan sijaa... uutta ja jännää sekä näyttää vähäaikaa hyvältä, mut kyyti ei siitä parane.
Kuinkas isot männät vanhemmissa satuloissa on?
Nimenomaan levyn suuruuden takia halusinkin tän homman onnistuvan (vaikkei paljoa suurempi ole). Kyllähän se onnistuukin mut vähä enemmän vääntöö.

Laikalla vanhat kiinnikkeet navasta pois ja hitsuuttaa puikolla uudet? Ihan vaan ajattelin..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo jarrut

cubeqtio sanoi
Laikalla vanhat kiinnikkeet navasta pois ja hitsuuttaa puikolla uudet? Ihan vaan ajattelin..

en menis tekeen...on valua toi napa ja kaiken kestävyyde lisäksi tuleeko suoraan, vetelee hitsaukset aika hyvin tuossa pian.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lancer Evo jarrut

Harri K sanoi
en menis tekeen...on valua toi napa ja kaiken kestävyyde lisäksi tuleeko suoraan, vetelee hitsaukset aika hyvin tuossa pian.

Vähän huumorilla ajattelin.. :)
 

Tommy90

Mitsubishi Lancer evo 6 GSR
Liittynyt
18 Elokuu 2013
Sijainti
KOTKA
Vs: Lancer Evo jarrut

En keksinny missä muualla kysyisin.
Mutta mistä löytäis evo 6 abs anturin eteen vasemmalle? Ebaysta löytyy mutta tautiseen hintaan.
Vai käykös jostain muusta evosta 7->?
 

AneemineN

Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Sijainti
Mäntsälä
Vs: Lancer Evo jarrut

Tommy90 sanoi
En keksinny missä muualla kysyisin.
Mutta mistä löytäis evo 6 abs anturin eteen vasemmalle? Ebaysta löytyy mutta tautiseen hintaan.
Vai käykös jostain muusta evosta 7->?
eiköhän toi sama ole ku 4 ja 5. tai nelkusta en tiiä jos on pikkujarrut
 

Hablu

Member
Club Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2009
Sijainti
Hamina
Vs: Lancer Evo jarrut

Tommy90 sanoi
En keksinny missä muualla kysyisin.
Mutta mistä löytäis evo 6 abs anturin eteen vasemmalle? Ebaysta löytyy mutta tautiseen hintaan.
Vai käykös jostain muusta evosta 7->?
Mul ois evo 8 anturi,mut se ei taida käydä
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: Lancer Evo jarrut

Minulta on pari kertaa kysytty Girodiscin Magic Padeista jotka jenkeissä laitoin Mitsuun, kannattaisko sellaiset hankkia meren takaa.
Noin lyhyesti, en suosittele.
Hyvää se että eivät vingu ollenkaan, eikä pölisseet. Nyt kun on ehkä vajaa puolet pinnasta jäljellä niin pölisee selvästi enemmän. Edelleen kuitenkin paljon vähemmän kuin vakiopalat.
Jarrutuntuma _hiukan_ vakiopaloja huonompi alussa, mutta nyt niin paljon huonompi että on vaihdettava uudet piakkoin.
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Lancer Evo jarrut

Tästä on ollut aiemmin puhetta jossain topiikissa, mutta laitetaan tähän vielä erikseen varoitus;
Älkää ostako Camskillin halpoja uritettuja ja porattuja levyjä!

Minä ostin kun olivat alessa ennenkuin huomasin/tajusin ettei kannattaisi.
On ne muutaman vuoden ja useat ratapäivät tuolla kestäneet ja olisivat voineet kestää vielä vaikka kuinka kauan, mutta huonolla tuurilla olisi voineet räjähtää kappaleiksi.
 

Liitetiedostot

  • 20140623_172617_resized.jpg
    20140623_172617_resized.jpg
    69 KB · Lukukerrat 438

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evo jarrut

JaniB sanoi
Tästä on ollut aiemmin puhetta jossain topiikissa, mutta laitetaan tähän vielä erikseen varoitus;
Älkää ostako Camskillin halpoja uritettuja ja porattuja levyjä!

Minä ostin kun olivat alessa ennenkuin huomasin/tajusin ettei kannattaisi.
On ne muutaman vuoden ja useat ratapäivät tuolla kestäneet ja olisivat voineet kestää vielä vaikka kuinka kauan, mutta huonolla tuurilla olisi voineet räjähtää kappaleiksi.
ei ne mihikää räjähdä...rallissa evoissa on halki asti ollut eikä kappaleiksi menneet. Ja kyse vielä "pikku sorajarruista". Mut toi on rei'itetyn levyn "ominaisuus". Pelkkä uritus riittää (IMO)
 

Maestro

Evo V Black, Evo V Green, Evo IV, Airtrek TURBO R
Club Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: Lancer Evo jarrut

En tuon kuvan perusteella olis kauheen huolissani ja manailis. Itsellä ainakin pakkaa pientä hiushalkeemaa tuleen ihan levyn pintaan kaikkiin levyihin, ehkä ne pikkusen käy kuumanakin välillä mutta 6 ratapäivää taitaa olla nykyisillä ajettu ja 5 tuhatta kilsaa kadulla. aika rujon näköiset mutta vaihtoon ei mene ennenkuin kierot tai halki. Kuvaa voisin heittää huomenna jos jaksan :)

Edit. Ja muuten noin yleisesti, poistin omastani ABS himmelit ja jarrutuntuma muuttui kerrasta _paljon_ paremmaksi, ja kestää myös radalla ajaa enemmän kierroksia kuin ennen. Syytä tuohon ettei lämpene en osaa oikeen sanoa, ehkä ABS:n kanssa jää hieman laahaamaan jos abs puuttuuu peliin tms. ??? Suosittelen poistoa jos tykkää rataa tahkota enempi :driverjdm
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Lancer Evo jarrut

Jaa, olin siis turhan varovainen noiden levyjen suhteen. :) No, uudet on paikallaan jo.

Pitääkin koittaa napata abs-sulake pois seuraavalla kerralla.
 
Ylös Bottom