Lancer GTI 16V -92

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Tykkäykset
4
Sijainti
Tornio
#51
Vs: Lancer GTI 16V -92

Niko Päivinen sanoi
Vaihtoehdot ovat joko E3# Galantin navat pienellä koneistuksella (raidetankon pään kääntö) TAI Carisman navat.

Carisman navoissa olis tuo raidetangon pää samalla puolella kuin Lancerissa ja navan rakenne muuten samantyylinen kuin Galantissa (levy navan päällä, ei "välissä".) Carisman navoissa taas vetonivel on snadisti erilainen, mutta asiaa tutkitaan (voisiko esim. Carismasta käyttää vetoakselit kokonaisena tms.)

Uudemmissa Galanteissa ei kuulemma ole enää McPherson etupäätä, eli niiden navat ovat Lanceriin käyttökelvottomat.
Jäi vähän mulle hämäräksi, mut minkä takia vaihdat navat? :-[
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lahti
#52
Vs: Lancer GTI 16V -92

Jäi vähän mulle hämäräksi, mut minkä takia vaihdat navat?
-pääsee eroon noista pulteista, jotka rajoittavat vannevalintaa
-saa isomman jarrulevyn (tai ainakin mahdollisuuden käyttää sellaista)
-saa mahdollisuuden käyttää isompia satuloita (joko yksi- tai kaksimäntäiset)
-jarrulevyn voi vaihtaa helpommin (onnistuu vaikka radalla)
-Galantin navoissa lisäksi parempi laakerointi (painavampi auto), Carisman laakeroinnista ei ole tietoa.
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Tykkäykset
4
Sijainti
Tornio
#53
Vs: Lancer GTI 16V -92

Selkis ;D

Miten olis e15:n etunavat? 2L Galantissa on ns. 14" jarrut (eli 13" vanne ompi pieni). Siinä on tosin raidetangonpää enemmän autossa päin, tai miten sen nyt selittäs. Siis joutuu aurausta vähän säätään ::) Noin 3-4cm lyhentämään tankoja molemmin puolin... Pitäs purkaa gti napa ja verrata/kokkeilla e15 sitä navan keskustaa(siis se mikä pyörii. En tiiä oikeeta nimeä ;D) ja jarrulevyn ja satulan kanssa sovittaa siihen gti omaan napaa(Siis se mikä ei pyöri ;D), NIIN ei tarvis säätää aurausta :-*

Tässä mallissa ei olis niitä jarrulevyn pultteja eessä. :peukku
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lahti
#55
Vs: Lancer GTI 16V -92

Ei vielä sen enempää, mutta hihna on poikki tai pois paikoiltaan. Yläkopan käytin auki, ja hihna on täysin löysällä.
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Tykkäykset
4
Sijainti
Tornio
#57
Vs: Lancer GTI 16V -92

Niko Päivinen sanoi
Aika liki samat kuin E33 navat, ja molemmissa on muistaakseni raidetangon nivel kääntövarren alapuolella (eli juuri väärinpäin Lanceria ajatellen).
Haitaako tuo? Pyöräyttää vain sen raidetangonpään ylösalasin ??? ::)
Vertasin nuita e15 ja nelkku lancerin napoja. Joutuu sitä aurausta vähän säätään, mutta ei kuiteskaan senttejä, korkeintaan millejä...
Ja eivät käy nuo navat ristiin. Galantissa on laakerinsisähalkasia 40mm ja Lancerissa 38mm... Vähän jos sorvais... ::)
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lahti
#58
Vs: Lancer GTI 16V -92

Haittaa. Lancerissa ei välttämättä ole tilaa, ja jos olisikin, kääntäminen ei ole hyvä ajatus. Raidetangon kuuluisi aina kulkea alatukivarren suuntaisesti, muuten syntyy "bumb steer" ilmiötä, joka vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin...
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Tykkäykset
4
Sijainti
Tornio
#59
Vs: Lancer GTI 16V -92

Joo kyllähän se sitten vähän haittaa. Elikkä siitä olis aika vaikea säätää aurausta kohdalleen, kun muutuu sitä mukaan miten renkaat liikkuu ylös-alas koriin nähden.

Ajattelitko laittaa 2l gti galantin vaihdelaatikon vai pitää alkuperäisen? Vai onko niiden välityksissä eroa?
 
Ylös Bottom