Lancer GTI -93, Febiz

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Muutin kytkentöjä niin, että MFI rele saa nyt sähköä ja kokeilin paria muutakin kytkentämuutosta ecuun, mutta ei vaan starttaa. Meinaa hörähtää käyntiin heti kun avaimesta kääntää, mutta ei sitten kuitenkaan.
Nyt onkin ideat loppu mitä seuraavaksi.

Juuri tämän takia halusin testata koneremontin jälkeen vanhalla eculla, että moottori toimii.

Lähtökohtanahan on, että Evon ecu on ollut hyvin karsitulla johdotuksella toiminnassa Outonaapurin galantissa ja kytkentöjä on nyt vaan sovellettu lanceriin niin, että johtoja on nyt enemmän käytössä.

Hyvin tuo Hankookin akku jaksoi pyörittää starttia.
 
Viimeksi muokattu

outonaapuri

Active Member
Club Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Muutin kytkentöjä niin, että MFI rele saa nyt sähköä ja kokeilin paria muutakin kytkentämuutosta ecuun, mutta ei vaan starttaa. Meinaa hörähtää käyntiin heti kun avaimesta kääntää, mutta ei sitten kuitenkaan.
Nyt onkin ideat loppu mitä seuraavaksi.

Juuri tämän takia halusin testata koneremontin jälkeen vanhalla eculla, että moottori toimii.

Lähtökohtanahan on, että Evon ecu on ollut hyvin karsitulla johdotuksella toiminnassa Outonaapurin galantissa ja kytkentöjä on nyt vaan sovellettu lanceriin niin, että johtoja on nyt enemmän käytössä.

Hyvin tuo Hankookin akku jaksoi pyörittää starttia.

Kokeile nyt ensin kytkeä se silleen että saat sillä openport johdolla katottua jotta ecu herää ja että saat siihen yhteyden.

Galantin mfi vai mpi vai mikälie rele oli muistaakseni oma hommansa johdottaa tuon kanssa pelaamaan. Seuraava vähän mutulla ja muistin mukaan mutta galantin releessähän on kaksi "puolta" joista toinen taisi herättää ecun ja antureita yms ja toinen bensapumpun jne. Mullahan bensapumppu oli jo suoraan kytkimen takana ja taisin saman kytkimen taakse laittaa myös tuon releen herätyksen, jolloin se sitten lopulta herätti ecunkin oikein. Pitkään mä sitä relettä pyörittelin akun ja yleismittarin kanssa ihmetellen..
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Kokeilin nyt ensimmäisen kerran kytkeä Evoscanilla tietokoneeseen ja se ei saanut yhteyttä ecuun.
20221213_180907.jpg
Kai sekin on joku johtolanka, jota pitää tutkia tarkemmin.
Kiitos vaan Outonaapurille vinkeistä.
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Taas on tullut haaskattua monta tuntia ecuongelman ratkaisemiseksi.
Oli toisaalta vähän haikeaakin ja tuli vanhat muistot mieleen, kun purin vihdoin kondensaattorin pois keskikonsolista. Ahdasta oli ja tarkasti sen olin sinne saanut soviteltua. Stereoiden konkka on kuitenkin tosi epäkäytännöllinen tällaisessa autossa, jolla sen toimiessakin tulisi ajeltua vaan harvakseltaan, niin se aiheuttaisi vaan turhaan akun purkaantumisongelmaa.
20221230_140500.jpg
Nyt pääsin multireleeseen käsiksi ja mittailemaan sitä.
20230101_145600.jpg
Ecusta olen käynyt kaikki, melkein 100 pinniä läpi ja merkkasin ne ja koitin järkeillä kuinka niiden pitäisi käyttäytyä.
Multireleeltä ei mennyt Eculle sähköä kahteen pinniin nro. 12 ja 25, joihin olisi pitänyt mennä. Syötin sitten niihin sähkön bensapumpun kytkimen takaa.
Sitten kävikin oudosti, kun bensapumppu ei meinannut sammua enää millään, vaikka irrotin johdot ja tämän jälkeen multireleen näihin kahteen johtoon ilmestyikin ohjattu +12v, eli tavallaan korjaantui....tai sitten jotain meni rikki.

Olen etsinyt useamman ecun pinnikaavion ja koittanut päätellä niistä jotain. Kaikkia pähkäilyjä tässä ei nyt ole, mutta muutaman pinnin osalta.
Ongelmaan saattaa liittyä pinni 10 Ignition Power Transistor 1&4 sekä pinni 23 Ignition Power Transistor 2&3. Ne pinnit oli merkattu Proton Wira 4G92/4G93 ja Mitsu Evo 4-8 liittimien vertailussa ja muiden pinnien olisi voinut ymmärtää olevan suoraan oikein.
Muiden löytämieni kaavioiden perusteella kytkentä taas ei olisi ihan näin selvä. Täytyy kuitenkin vielä mittaamalla varmistaako onko tuleeko pinniin 23 sähköä vai johtuuko käynnistymättömyys siitä.

Samoin pitää mitata pinni 38 MFI Relay (Power Supply), joka on Evon kaaviossa Ecu Relay. Tämän olettaisi olevan suoraan oikein.
Pinni 40 oli alunperin tyhjä, mutta lisäsin siihen maadoitusjohdon, koska evon kaaviossa se on Sensor Ground (IAT, Cam and Crank Angle Sensors)
Pinni 79 oli alunperin tyhjä ja siihen lisäsin virtalukolta ohjatun +12v, koske evon kaaviossa se on Diagnostics Ecu Init Signal

OBD2-liittimen kytkentä on näin.
1Kytketty Ecun pinniin 56Diagnostic OBDII Pin 1
Tyhjä 2-
Tyhjä 3-
4Maadoitettu runkoonChassis groundConnect to ecu signal ground
5Maadoitettu runkoonSignal groundConnect to ecu signal ground
Tyhjä 6CAN high-
7Kytketty Ecun pinniin 62Diagnostic OBDII Pin 7 - K Line
Tyhjä 8-
Tyhjä 9-
Tyhjä 10-
Tyhjä 11-
Tyhjä 12-
Tyhjä 13-
Tyhjä 14CAN low-
Tyhjä 15-
16Kytketty ohjattuun +12v virtalukolta.Battery voltage +Connect to a fused battery voltage 12V+ suply
Tänään testasin taas liittää auton tietokoneeseen ja lopulta sain yhteyden, kun maadoitin johdon liittimestä roikkuvan mustan ohuen johdon.
Testin lopuksi en kuitenkaan enää onnistunut saamaan uudelleen yhteyttä ecuun.
20230101_144233.jpg20230101_143809.jpg20230101_145008.jpg
Auto kyllä starttaa lupaavan oloisesti, mutta ei vaan jää käyntiin. Alkuperäisiä sulakkeitakin olen kolunnut läpi.
 
Viimeksi muokattu

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Kävin taas pari tuntia ihmettelemässä autoa.
Huomasin, että bensapainemittari näyttikin nyt koko ajan nollaa ja piipitti alhaista painetta.
Kaivelin sitten bensapumpun takapenkin alta esiin, jos sen liitos vuotaisi paineet tankkiin. Siellä kaikki vaikutti hyvältä, sen vähän mitä pystyi havaitsemaan, niin ruuvasin bensapaineensäädintä tiukemmalle. Se sai starttauksen vaikuttamaan vähän lupaavammalta ja bensanvirtaus oli taas selvästi havaittavissa.
Lopulta irrotin paineanturin ja testasin paineilmalla todeten, että se ei toimi. Olisko sitten etanoli rikkonut sen.
Sain yleismittarilla testattua, että mittari toimii edelleen ja Finjectorilta näyttäisi saavan sopivannäköisiä antureita. Ei vaan juuri nyt huvita tehdä tuollaista investointia, kun auto ei edes käynnisty.

Screenshot_20230122_183132_Firefox.jpg
Testasin polttoaineensaannin karkeasti niin, että kaikki suuttimet selvästi ruikki ainetta tuohon pahville. Johtojen järjestyskin pitäisi olla ihan oikein.
20230122_175258.jpg
Kipinänsaannin testasin myös karkeasti käyttämällä vanhaa irrallaan ollutta sytytystulppaa. Jokainen puola sai kipinän aikaiseksi.
20230122_185935.jpg
Tulpanjohtojen oikeasta järjestyksestä en vaan ole 100% varma. Sillein ne on oikein, että 1&4 sekä 3&4 on samassa paketissa, mutta en ole löytänyt kuvaa tai ohjetta, että ne saisi varmasti oikein.

Pitkään startatessa kuulostaa jo välillä siltä, että auto kävisi ja kierroksetkin kävi kerran 2000 rpm:ssä, mutta sammuu heti kun lopettaa starttauksen. Seuraavaksi varmaan taas palattava ecun johtojen kimppuun, vaikka ideat onkin loppu.

Sitäkin mietin, kuinka sytytyksen ajoitus kuuluu nykyään säätää kun evon ecussa ei ole ollenkaan sitä säädön ajaksi maadoitettvaa johtoa. Nyt en tiedä onko sytytyksen ajoitus pahasti pielessä, mutta kai tämän silti käynnistyä pitäisi.
Voi myöskiin vaan arvailla kuinka nokiset lambda-anturit on kun tuli niin mustaa savua, kun otin koneremontin jäljiltä ensimmäiset savut.
 
Viimeksi muokattu

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Jostain syystä tää paska ei antanut vastata sinne keskustelupuolelle niin voit vaikka poistaa tämän kun olet nähnyt... En ole varma onko johtojen järjestyksellä millaista merkitystä mutta ainakin varaosaohjelman mukaan näyttäisivät asettuvan puolille ylhäältä alaspäin 4-1-2-3 niin onko noin...? :)
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Jostain syystä tää paska ei antanut vastata sinne keskustelupuolelle niin voit vaikka poistaa tämän kun olet nähnyt... En ole varma onko johtojen järjestyksellä millaista merkitystä mutta ainakin varaosaohjelman mukaan näyttäisivät asettuvan puolille ylhäältä alaspäin 4-1-2-3 niin onko noin...? :)
Joo tähän saa vastata, kun en pysty enää lukitsemaan topicia ja puhelimella linkki keskusteluun ei toimi.
Ei täällä enää nykyään niin suurta ruuhkaa ole, että tähän kommentointi mitään haittaa.

Kiitos tiedosta. Nyt pääsen varmistamaan tämänkin asian.

Edit. Tarkistin, että tulpanjohdot on oikeassa järjestyksessä.
 
Viimeksi muokattu

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Hetken aikaa tutkin taas asiaa.
Evoscan saa aika hyvin yhteyden ecuun, mutta jotain häikkää saattaa olla, koska ihan joka kerta yhteys ei onnistu.
Olisin halunnut lukea vikakoodit, mutta en osaa käyttää evoscania. Luulisi vikakoodit sillä jotenkin löytyvän.
Vikakoodi voisi helpottaa väärän kytkennän löytymistä.

Kokeilin myös Bluetooth OBD2-lukijaa ja sekin vilkkui lupaavasti, niin kuin yhteys olisi, mutta ilmoitti sitten kuitenkin, että ei yhteyttä ecuun.
Screenshot_20230124_184239_Torque (Lite).jpg20230124_184300.jpg
 

outonaapuri

Active Member
Club Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Otahan huomioon että se ecu antaa ulos evon syttyjärestystä joka saattaa olla eri kuin ton.

Edit: tai siis sittenhän se riippuu miten sulla on johdot kiinni siinä johtosarjassa myös, eli kannattaa kattoa että kipinä tulevi oikeaan aikaan oikeaan paikkaan
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Olihan taas tullut ideoita mahdollisista ongelmakohdista ja koitin sulkea niitä tänään pois.

Vaihdoin ecun pinnit 10 ja 23 toisinpäin ja se oletettavasti muutti sytytysjärjestystä. Muutoksen jälkeen kone pyöri tosi raskaasti ja paukahteli pakoputkessa, joten laitoin ne niin miten alunperinkin oli. Nämä pinnit oli merkattuna Proton Wiran ja Evo 4-8 pinnien vertailukuvaan ja siksi testasin tämän.
Kääntelin myös sytytyksen ajoitusta reilusti aikaisemmalle ja myöhemmälle, mutta se ei vaikuttanut käynnistymiseen.

Kokeilin startata niinkin, että tyhjäkäyntimoottorin liitin oli irti ja niin, että MAFin liitin oli irti. En enää tarkasti muista mitä tapahtui, mutta näillä ei tainnut ollut mitään sykähdyttävää vaikutusta.

Avasin ecun ja katsoin miltä se näyttää. Mittasin myös mitä pinneissä tapahtuu milloinkin, enkä hoksannut niissä vikoja. Yritin myös poissulkea, ettei jonkun pinnin liitos olisi huono.
Tässä kohokohdat:
Pinni 40 Sensor Ground (IAT, Cam and Crank Angle Sensor) --> OK, eli anturit saavat maadoituksensa.
Pinni 56 Diagnostic OBDII Data Link Connector --> Todennäköisesti ok, koska jännite on 5V kun virrat päällä.
Pinni 62 Diagnostic OBDII Data Link Connector K-line --> Ei jännitettä, mutta yhteys kunnossa ecun pinniltä OBD-liittimen pinniin 7.
Pinni 79 Ecu Init Signal --> Ohjattu 12V virtalukolta, joka katkeaa starttausvaiheessa, mutta kokeiltu myös kytkimen takaa niin, ettei katkea.
Pinni 80 Backup Power Supply (12 Constant power) --> OK
Pinni 81 5V Sensor Power Supply / VREF 5V --> Jännite 5V kun virrat päällä.

Avasin sen toisenkin ecun (Space Starin) ja vertailin kuinka samalta se näyttää. Testasin starttausta myös tällä eculla, eikä sillä vaikuttanut yhtä lupaavalta.
Ecuissa oli jotain silminnähtäviä eroja ja vähän eri koodi. Evon ecussa JE331B52804A ja toisessa JE331B52604B.
20230128_152234.jpg
Avasin myös multireleen, että näin miten se vetää kun laittaa virrat päälle. Sisällä kaikki näytti ehjältä ja halusin myös tietää, toimiiko releen metallirunko maadoituksena --> Ei maadoita, vaan pelkkäna suojakotelona.
20230128_135126.jpg
Laitoin nyt bensanpaineanturin tilalle hyppylangan, ettei se piipittele aina virrat päällä. Nyt se näytää jatkuvasti 10bar eikä piipittele. Toivottavasti mittari ei mene myöskään rikki. On siinä paineasteikkoa vielä jäljellä.

Yhteys tietokoneeseen vaikuttaa nyt aika luotettavalta. Se vaan katkeaa starttausvaiheessa, mutta yhteys palaa sitten. Tästä pääsisi eroon muuttamalla vähän johdotusta.

Muistan lukeneeni, että carisman ecujen vaihdon yhteydessä pitäisi vaihtaa myös virtalukko samasta autosta ajoneston vuoksi, mutta tässä tapauksessa ajonestolaite ei pitäisi olla ongelmana. Lancerin hälyn ajonesto ei ole ollut edes kytkettynä ja ecu on kuitenkin toiminut tällaisenaan E33 Galantissa.

Mitähän nyt sitten seuraavaksi...
 
Viimeksi muokattu

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Tapahtui suuri ihme ja lancer lähti käyntiin!

Virittelin ensin vahvistimen virta- ja maadoitusjohtoihin jatkokset ja sitten sain ensin stereoista musiikin kuulumaan.

Tämän jälkeen muutin ecun johdotuksia niin, että ohjattu 12V ei katkea startatessa eikä mikään tule enää kytkimen takaa, vaan haaroitin ne ecun pinnistä nro 12, joka on ohjattu 12V.
Multirele alkoi sitten käyttäytymään aika oudosti ja myös epäjohdonmukaisesti.

Starttasin mitatakseni releen toimintaa ja sitten auto hörähtikin käyntiin ja kävi ihan nätisti. Sain sen vielä toisenkin kerran käyntiin, mutta jokakerta ei lähde. Saattaa johtua releen epäloogisesta käyttäytymisestä.

Auton käydessä ja ehkä kaasutellessani syttyi CE-valo ja sen jälkeen ei enää startannut. Yhdistin auton taas tietokoneeseenkin, mutta en ehtinyt enempää alkaa tutkimaan asiaa.

Mikään ecuasiaan liittymätön juttu ei näköjään ole niin pielessä, etteikö auto voisi toimia ja hyvä niin.
20230129_162456.jpg
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Nyt kun auto käynnistyi, niin tilasin eilen Finjectorilta paineanturin rikkoutuneen tilalle. Tänään paketti saapui ja anturi osoittautui toimivaksi.

Auto starttasi nyt kolmannella yrityksellä. Akunkenkä oli ollut irrotettuna ja CE-valo ei enää palanut, eikä syttynyt edes vähän kaasutellessa.
Polttoaineen painetta ruuvasin taas paljon matalammaksi ja se oli nyt lopuksi tyhjäkäynnillä noin 1,5 bar. Alunperin oli vajaa 4 bar.
20230131_173330.jpg
Paineensäätimen ruuvailu näköjään vaikuttaa aina hetkellisesti tyhjäkäyntiin, eikä se ole suurikaan ihme.

Nyt auto ei taas lopuksi startannut uudelleen. Liittyykö sitten bensanpaineeseen, multireleen outoon toimintaan vai johonkin muuhun.

Seosmittari näyttää kokoajan rikasta seosta. En tiedä onko lambda-anturi nyt niin nokinen, että pitäisi irrottaa ja putsata.
Osaavaa säätäjää tämä alkaisi kohta olla vailla.

Tilasin nyt vain yhden paineanturin. Jos tilaisi öljynpaineelle toisen samanlaisen anturin, niin johtoa siirtämällä voisi näppärästi valita haluaako seurata mittarista polttoaineen vai öljyn painetta.
 
Viimeksi muokattu

outonaapuri

Active Member
Club Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Riippuu mitkä suuttimet sulla siellä on mutta melko paksulle se oli säädetty 4g63 ahdistettuunkin niin varmaan on melkosen rikkaalla jos samankokoisilla suuttimilla on mitä mulla oli.
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Joo rikkaalla se tuntuu olevan. Siellä on ne samat evon suuttimet kun sullakin oli.
Edit. Saattaa se olla laihallakin, kun seosmittari näyttää mitä sattuu.
 
Viimeksi muokattu

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Viikonlopun aikana sain etänä teknistä tukea ja hommatkin on vähän edennyt.

Itselleni muistiin, että muutin lisämittareiden virrat tulemaan bensapumpun kytkimeltä. Ei tule enää auton omalta sulakerasialta ja katkea starttausvaiheessa. Tuntuu ainakin nyt testaillessa käytännölliseltä näin.
Vaihdoin ecun pinnin nro.40 uuteen, kun se oli vähän arveluttava. Pinni on antureiden maadoitus.

Autossa olikin eri maf paikallaan kuin muistin, mutta nyt siellä on evon maf. Säätämistä varten kuulemma on tiedettävä tarkasti mistä se on.
Molemmilla auto lähtee käyntiin, mutta seosmittari näyttää mitä sattuu.
Pitää varmaan könytä auton alle ja ehkä putsata ja kalibroida lambda- anturi.

Nyt kun ecun kytkennät tuntuu toimivan, niin niputin jo johtoja kabiinissa.
20230206_183309.jpg
Huomasinkin kuinka Evoscanilla saa katsottua vikakoodit, mutta sillä ei kuulemma enempää tehdä, vaan seuraavaksi tarvitaan EcuFlash.
 
Viimeksi muokattu

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Tietokoneen ja ecun välinen yhteys on aika epävakaa, mutta kun pidin akkulaturin kytkettynä, niin onnistuin lataamaan Ecuflashilla bin-tiedoston. Mystinengalant muokkasi siihen suutinkokoa pienemmäksi ja lähetti sähköpostilla takaisinkin, mutta en itse ehtinyt enempää tällä kertaa.

Seosmittari näyttää aina laihaa ja varmistin AEM-mittarin näyttämän tuloksen myös yleismittarilla laajakaistan 0-5 voltin johdosta. Laihaa sen varmaan kuuluukin näyttää kun auto ei ole käynnissä, mutta on tossa silti jotain ei niin vakuuttavaa.
20230211_145224.jpg20230211_145444.jpg
Irrotin sitten molemmat lambda-anturit putsattavaksi ja olihan ne nokiset.
20230212_144652.jpg
Saas nähdä mitä anturit tykkää bensassa killumisesta ja muuttuuko mittarin näyttämät kun pääsen seuraavan kerran testaamaan niitä paikallaan.
AEM:n ohjeessa lukikin, ettei bosch 4.9 anturi tarvitse koskaan vapaan ilman kalibrointia ton mittarin kanssa.

Mulla olikin muisti pettänyt sen verran, että ei tämä ecu ollutkaan etanolikäytössä outonaapurilla. Se vielä osaltaan vaikuttaa siihen, että säädöt oli radikaalisti pielessä, mutta eiköhän se tästä nyt etene.
Autossa oleva evon maf on parhaan tiedon mukaan evo 4:sta.
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Lambda-anturit on putsattuina takaisin paikallaan. Muuten projekti onkin ottanut ennemminkin takapakkia.

Multireleen toiminta vaikutti niin epäjohdonmukaiselta, että päätin hankkiutua eroon koko multireleestä. Vaihdoin tilalle ihan tavallisen miljoonalaatikosta löytyneen Hellan releen, joka tai taitaa olla jonkun auton lisävaloasennusten peruja.
Näin sain karsittua releen 8:sta johdosta 3 pois ja lisäksi releelle piti lisätä maadoitus. Nyt rele ainakin toimii loogisesti.
20230219_145451.jpg
Multireleen suurin anti taisi olla bensapumpun muuttuva jännite, joka jäi jo aiemmin tarpeettomaksi, kun johdotin Walbron suoraan akulta napin kautta.

Relehomman tarkoitus oli saada tietokoneen ja ecun yhteys vakaammaksi, mutta ei tilanne oikeastaan muuttunut.
Evoscan ei saanut yhteyttä ecuun enää multireleen kanssa, mutta ei saa kyllä vieläkään.
Ecuflash löytää aika usein yhteyden, että saa luettua eprommin.
En vaan osaa ladata sinne uutta tiedostoa.

Avasin taas ecun ja mittasin pinnien toiminnan. Voi olla, että kaikki on ok, mutta huomiota kiinnitti pinnit 10 ja 23, jotka ovat ingition power transistoreille sekä OBD:n diagnostiikkapinni 62. Näistä kaikista mittasin jännitteeksi 0,014V.
Mittasin Power transistorin liittimestä ja sen pinneissä jännite vaikuttaisi olevan ihan ok.
20230219_175928.jpg20230219_175932.jpg
Epäilen jo, että kuinka sekaisin olen saanut ecun koodailtua ja ei tässä taas oikein omin avuin eteenpäin pääse.
Jos huvittaisi, niin sytytystulpalla voisi taas varmistaa tuleeko kipinä.

En olis ehkä halunnut alkaa selvittämään näin yksityiskohtaisesti lancerin sähkökaavioita, mutta kuinkas kävikään.
 
Viimeksi muokattu

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Ei olis ollut muuten tässä vaiheessa ajankohtaista, mutta kauppakassiin ruostesuojauksen parantelun yhteydessä ruiskuttelin myös lancerin pohjaan purkillisen kotelosuojaa ja pari purkkia alustamassaa ohjaamon lattian alueelle ja helmoihin.
Meni nyt samoilla hajuilla ja sotkuilla.
20230227_185313.jpg20230228_132335.jpg20230228_132153.jpg
Pohjatöitä ei nyt juuri ollut, kun varsinaiset pohjan fiksaukset tein jo aiemmin. Nyt lähinnä läpeensä ohut kerros uutta massaa ja bensalinjan teon jäljiltä massaa pariin kohtaan.

Peräpäätä ei viitsi edes suuremmin massalla, kun jossain vaiheessa voisi tehdä taka-akseliin kunnon remontin.
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Aika on kulunut muita autoja ropaillessa, mutta bongasin marketplacelta evon keltaiset 510cc suuttimet ja ostin ne pois varalle. Ne on samanlaiset suuttimet, jotka nyt on paikallaan.
Historiatiedot ei ole kovin tarkat, mutta mittasin vastukset. Kahdessa on 2,5 ja kahdessa 2,6 ohmia.
20230321_175339.jpg
 
Ylös Bottom