Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Itelläkin on yhdessä renkaassa toiminu paikkaus ihan hyvin, mutta niillä ei tullu hirveesti radalla ajeltua.Bazeeba sanoiAinakin mitä ite oon noilla paikkaillut niin on kyllä toiminut hyvin. Tosin radalla en ole ajanut mutta yhden renkaan paikkasin liki uutena ja kesti ihan sakoille asti.
Febiz sanoiAkkua rasittaa tietysti myös se, että vaikka konkka on pois päältä ja kun kytkee sen pidemmän ajan jälkeen taas päälle, niin sillonhan akku täyttää kondensaattorin. Vaikka akku kaipais itsekin kaiken mahdollisen potkun.
Tämä nyt ei oo ollut varsinainen ongelma, mutta niinhän siinä teoriassa käy.
Täytyis soitella nokkien hionnasta Mauri Virtaselle. Se vaan, että millaset teettäisi. Toimiskohan samanlaiset kun sun vanhassa coltin koneessa? Kävisköhän sillon jotkut valmiit aluslevyt korokkeiksi tasureiden alle? Pari muutakin asiaa tullu mieleen, joista pitäs sulta kysyä. Eiköhän kannentiivisteen nastat saa hiottua itsekin.....että tilaamani Carisman metallinen kannentiiviste on sopiva.....
Muista vaan hiotuttaa ne kulmista nastat varovasti pois, muuten ei puristu pahvi oikein. (kuvat löydät tuolta colt rojektista että miten)
Hienoa et sait tän jo näin pitkälle, hyvin se menee kunhan vaan merkkailee ja laittaa pultteja järjestyksessä talteen ja ottaa paljon kuvia niin helppo palata myöhemmin jos ei muista jotain.
Meinasitko mihin nyt viedä hiottavaksi nuo nokat?
Joo Käytännössä on vaan käynyt niin, että menen yksin illalla talliin touhuamaan kun lapset on nukkumassa ja pari tuntia kerrallaan teen jotain.Tämä projektihan on lähtenyt rakettimaiseen nousukiitoon, nyt ei muuta kun ankaraa puurtamista vaan
Arvot pitäisi itse laskea ja siihen en ole pystynyt.Millaiset nokkakulmat noissa uusissa nokissa on vai pitääkö se itse jaksaa laskea noista arvoista?
Mulla myös yhdessä moottorissa hiotut nokat eikä venttiilikoneiston kanssa ole mitään ongelmaa, kyse on tosin 4G63 moottorista. Ei ole tarvinut lisätä mitään, lisäksi siinä vaiheessa kun moottori käy ja kannessa on öljynpainetta, ne tasurit on kuitenkin kohtuu jäykät VS penkissä ilman paineita pyörittely. Toki kirjaan tähän vielä disclaimerin että en ota vastuuta jos jotain menee rikki.
Mä taidan myös hiottaa maurilla nuo omat nokat, meinaan moni paikka ei tarjoa tuota fosfatointia mikä sulla näkyi olevan ruksattuna tuonne.
Täytyy sitäkin asiaa vielä miettiä. Muistin väärin, koko onkin 27mm.Tuohon nakutus-anturiin liittyen, kannattaa todellakin kiristää se momenttiin, kokeile löytyiskö lambda-hylsysarjasta 24mm:stä?
Tuohon nakutus-anturiin liittyen, kannattaa todellakin kiristää se momenttiin, kokeile löytyiskö lambda-hylsysarjasta 24mm:stä?
T
Täytyy sitäkin asiaa vielä miettiä. Muistin väärin, koko onkin 27mm.
Kiitos painostuksesta sinulle ja Maxxille.Nakutusanturi toimii oikein vain kun on oikeassa momentissa. Eli sen asennuksessa ei ole vaihtoehtoa kuin laittaa se tarkasti oikeaan momenttiin.
Kiitos tiedoista. Sinunkin viritysjuttuja olen lueskellutNäytä liitetiedosto 19711
Jos oikein laskin ,nii sulla on 270asteita imu sekä pako.
Kiitos tiedoista. Sinunkin viritysjuttuja olen lueskellut
Liittämääsi kuvaa en saa tarkasti näkymään ainakaan nyt puhelimella.
Kansi on jo paikallaan ja kasailu muutenkin edennyt.
Ai sulla on edelleen lancer ja vieläpä työnalla. Vanhoista virityksistäsi olen lueskellut täällä foorumilla.Tuo kuva on sinun nokkakortista On ollu tuo lancerin rakentelu vähän vaiheessa viime vuosina, mut jospa joskus sais moottorin valmiiks ja sen +200hp.
Jonka pitäis noilla muutoksilla mitä tulee, nii tulla helposti
Okei. Paitsi sitten pysyy mustana, jos en saa tuota enää ikinä käyntiin.Tuo pakosarjakääre ei pysy kovin pitkään mustana, vaan siitä lähtee värit ja se muuttuu valkoseks
Ai sulla on edelleen lancer ja vieläpä työnalla. Vanhoista virityksistäsi olen lueskellut täällä foorumilla.
Lisäsin moottorin käyntivideon eiliseen päivitykseen, niin nyt voi käydä kuuntelemassa.Miltäs käynti muuten kuullostaa? kuuluuko et on nokat vaihdettu
Hyvä et sait kasaan asti, ja tällä kertaa paremmin kuin se sun eka kansi poka =) Sit ei muuta ku dyno pvlle ilmoittautumaan ja rata pvlle ???
Löytyisikö näille tarvittaville osille varaosanumeroita? En löytänyt niitä korjausoppaasta.Ei tule öljyt pihalle kun tuon vaihdat. Sokka irti ja käpälä nousee, sitten tuossa on vain perus stefa.
Mutta katso tarkkaan kummalta puolen alat löymään sokkaa, koska on kartio! Ja saattaa olla pirun jumissa.
Vaihda samalla nuo kumiholkit laakereihin, ja ota se nailoninen holkki myös uusi.
Yksi kiekura näyttää tarttuvan magneettiin ja muut ei.Tarttuuko silppu magneettiin?
Hyvä ajatus. Olen kyllä koittanu suojella moottoria ylimääräiseltä tavaralta, mutta kaikkihan on mahdollista.Minun silmään nuo 4 kiekuraa näyttäs vähän poraus lastuilta, siis sitä silppua mitä tulee kun poraa reikää porakoneella. Onko auton vieressä tai lähellä tehty jotain sellasta kansiremontin aikana ja silppu olisi lentänyt koneeseen?
Ei. Mittarilla varustettu bensapaineen säädin on ollut harkinnassa.Onko bensapaineita mitattu?
Joo siitä oli paljon apua liitoksia tehdessä ja jos niitä joutuu vielä myöhemminkin ropailemaan.Tuo huoltoluukku toho polttoainepumpun kohdalle on kyllä aika hyvä idea. Itelläki lancerissa jotai polttoaineongelmaa ja vähä nihkee kyllä jos pitää aina tankki pudottaa alas kun pumppua rovehtii.
Joo nyt se on helppo purkaa ja tutkia. Kiirehän tässä ei ole mihinkään.Onpas kerrassaan harmillista tuon nelospytyn kanssa. No äkkiäkös tuon moottorin purkaa ja tutkii loppuun kun se on kätevästi irrallaan. Tiiät sitten kannattaako hankkia uutta lohkoa vai saako tuosta vielä hyvän. Veikkaan että viimeistään ylikokoon poraamalla siitä saa hyvän mutta se vaatii sitten tietenkin uudet männät.
Kiitos. Täytyy siis googlailla asiaa lisää. En ollut törmännyt tuollaiseen asiaan, mutta aika pieneltä raolta kieltämättä tuntuu.Tuo 0,2mm männän ja kannen välissä kyllä kuulostaa tosi pieneltä. Laittaisin paksumman tiivisteen jos mahdollista. Itsekkään en ole mikään moottori velho, mutta jostain olen lukenut että 0,1mm per 1krpm on hyvä nyrkkisääntö.
Eli toi mun 0,8-1mm toteuttais sitten sen.Tuohon paljerakoon vielä, isot pojat on kertonu että se pitäs olla alle 1,5mm tai yli 3mm. Sillä välillä moottorista tulee nakutus herkkä.
Nimimerkki mystinengalant ohjeisti, että jätetään vakiolambda sellaisenaan käyttöön ja laajakaistalambdan anturi on vaan seosten tarkkailuun. Anturit on tilapuutteen vuoksi vähän huonosti rinnakkain. Muuta paikkaa ei oikein ole ja nämäkin menee tarkasti vetarin ja öljypohjan välistä.