Lancer GTi:n ja GLXi:n erot

MMC4ever

Galant stw -98, 2*Celeste ST-78, Space Star -02
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Onko kellään varmaa tietoa 92-96 Lancer GTi:n ja GLXi:n eroista? Lähinnä jousien suhteen. Kyseessä sedanit.

Ostaisin mielellään Leppikseltä nuo GTi:n jouset, kunhan vaan tietäisin niiden varmuudella sopivan omaani.
 
Lancerilla on ainaskin jossain glxi:n jouset. Kysy siltä jos se jaksais mittoilla...

Huonopuoli et ne voi olla kyl sillä jossain kotipaikkakunnalla... Mullakin on GL:n jouset mut ne on jossain mökillä :/
 
Ookoo. Laitoin pikaviestin Lancerille.
Raideleveys näyttäisi olevan sama molemmissa, joten tuskin alustassa suuria eroja on. GTi on tuon sentin matalempi, joten jouset on varmaan sen verran lyhemmät ja jonkun verran jäykemmät.
 
Juu,vähän asiasta sivuun mut mites mahtoi olla ku mä muistelisin et GLi:n ja GLXi:n yks eroista myöskin on se et GLXi:ssä on aavistuksen "jäykempi" alusta???
 
Juu,vähän asiasta sivuun mut mites mahtoi olla ku mä muistelisin et GLi:n ja GLXi:n yks eroista myöskin on se et GLXi:ssä on aavistuksen "jäykempi" alusta???
Tän sais varmaan selviteltyä vertailemalla varaosanumeroita...

ps. krrhhmmm v. taavila.... ;)
 
oon joskus kyselly helkamalta noita gti jousia omaan kärryyni ja vastasivat ettei käy.
 
Eli vakiot 1.6 93-96 mallin Lancerin jousien mitat ovat:

Etujousi:
Jousen paksuus :12,5 mm
sisähalkasija : 125 mm
korkeus kuormittamattomana noin 325 mm

takajousi:
Jousen paksuus :10 mm
sisähalkasija : 77 mm
korkeus kuormittamattomana noin 350 mm

(työntömitalla mitattu) :)
 
sorry ei käy :(
GTI.ssä on etujousen halk. n. 25mm suurempi. Takaiskari on sama eli jousi käy, se on vaan vähän pitempi kuin 1.6:ssa.
 
Takaisin
Ylös Bottom