Lancer Ralliart -11 ohjauskulmat

Koippa

Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2012
Moi.

Olisin kiinnostunut tietämään pystyykö Ralliartissa säätelemään vakiona cmbereita jne kulmii? Olin radalla ajamassa ja mutkissa rupesi jyrisemään hervottomasti vakio Yokohamoilla A10A ja kuluminen oli aika voimakasta ulkosyrjällä. Mietinkin että siinä on varmaan rata-ajoon ihan liian pienet kulmat. Onko jollain kokemusta ralliartin säätämisistä rataan sopiviksi. Itse haluisin autoon sopivat kulmat niin että voisi välillä käydä radalla. Myös ohjautuvuus on vähän iikaa aliohjaava mutkaan menossa, sit ku saa kunnolla lyötyy lämää niin muuttuu paremmaksi.....
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Ralliart -11 ohjauskulmat

Koippa sanoi
Moi.

Olisin kiinnostunut tietämään pystyykö Ralliartissa säätelemään vakiona cmbereita jne kulmii? Olin radalla ajamassa ja mutkissa rupesi jyrisemään hervottomasti vakio Yokohamoilla A10A ja kuluminen oli aika voimakasta ulkosyrjällä. Mietinkin että siinä on varmaan rata-ajoon ihan liian pienet kulmat. Onko jollain kokemusta ralliartin säätämisistä rataan sopiviksi. Itse haluisin autoon sopivat kulmat niin että voisi välillä käydä radalla. Myös ohjautuvuus on vähän iikaa aliohjaava mutkaan menossa, sit ku saa kunnolla lyötyy lämää niin muuttuu paremmaksi.....

Aliohjautuvuuteen voit yrttää vaikuttaa :

Säädettävä alusta , kallistuksen vakaajat , pyöränkulmat (auraukset)

Camber :

Ota etu pyörä pois ja katso onko iskarin alapään ylemmässä pultiss nuoli ? Jos on niin : nuoli tolppaan päin pienempi camber (Evossa -1) , nuoli ulospäin (evossa -2)

Jos näin ei ole niin luulen ,että muutamalta valmistajalta kyllä löytyy "säädettäviä" pultteja. (Whiteline,Eibach...jne)
 

Laza

///Ralliart///
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: Lancer Ralliart -11 ohjauskulmat

Vissiin ainakaan takarenkaiden camberia ei saa säädettyä ilman em. pultteja:

http://forums.evolutionm.net/09-ralliart-brakes-wheels-suspension/588356-alignment-steering-wheel-issue-solved.html

http://forums.evolutionm.net/09-ralliart-brakes-wheels-suspension/600638-camber-question.html

Nyt kun vaihtoi kesäkumeihin (yokohamat...arg) niin huomaa taas miten meno muuttui äänekkääksi ja auto alkoi vetelemään.
 

Koippa

Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2012
Vs: Lancer Ralliart -11 ohjauskulmat

Noniin, eibachin camberpultit kiinni autossa ja auraus säädetty nollille. Oli aika reilu auraus näköjään ollut. Nyt samalla loppui se pienikin vetely urissa ja ohjattavuus parani huomattavasti. Auto oli huollossa espoon deltalla vähän aikaa sitten ja olivat muuten sitten laittaneet vanteet niin lujaan kiinni et tarvi metrin varren että sai auki. Ihme ettei ainakaan näkynyt mitään vaurioita vanteissa. pitää antaa vähän palautetta niille.
 

remba

ei kulje
Liittynyt
22 Syyskuu 2011
Sijainti
kirkkonummi
Vs: Lancer Ralliart -11 ohjauskulmat

onko kellää tietöö missäs vois kydä nuo ohjauskulmat täälä Pk seudulla laitattamassa?. töissä itse tekisin mutta laitteet evässä :(. :p. on tullu vaihettuu aika paljo pushLIa ja raidetankoo ynm,..
 
Ylös Bottom