LancerGti sytytysjohdot ?

LancerGTI

New Member
Liittynyt
23 Huhtikuu 2007
Juuhps tossa hiljattain ostin Lanceri 1.8 gti vm:92 ja siitä lähtien ihmetellyt

miksi vähän "tahmaa kiihdyttäessä" ja muutenkin vähän tahmeasti liikkuu välillä

ja imasee pensaa vähän reilummin, voisko olla tulpanjohot tähän syynä ? varmaan kukaan ole

koskaan vaihtanut kun sen verran tyyriit

100euroa =))) mistä liikkeestä tilaatte tavaraa tai kysytään näin ennemmin mistä tilaan tulpanjohdot

asustelen tampereen suunnassa täällä päin oikein tahdo varastoissa olla.
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

voihan nekin syynä olla,mutta myös esim monet muut seikat.

-sytty päin persettä
-muutkin sytkä osat,tulpat jakajan kansi jne.
-bensan suodatin
-ilman suodatin
-jne,
-bensan runsaaseen syöntiin vaikuttaa myös KAASUJALAN käyttö PALJON.

eli eipä tohon kysymykseen taas paljon järkevää voi vastata,kun taustoja autosta enempää ei tiedä.esim juuri tuo huolto historia!

tuskimpa missään varastossa tuohon tai muihinkaan gti malleihin hirveesti osia ole,kun nuo mallit kuten esim 4wd mallitkin sen verta harvinaisempaa kalustoa kuitenkin.(ellei normi vastaavassa samat osat) :-[

ja timantti tiskillä kyllä osaavat pyytää euroja :'(
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Jep sytytysjohdothan toimii todella hyvin jos tulpat on palanut hienosti ettei karstaisia

-täysin harmaana pinnat että luulis johtojen toimivan, mahtavan kalliit johdot jos ne joutunee vaihtaan joku reilu 100euroa :D

-sytytys on kuulemma jotenki automatisoitu ettei sitä pysty säätämään sanoi kun soitin yhdelle autokorjaamolle.

-Tänään aika seoksien säätöön niin katsoa lähteekö sillä toimiin, tosin ekana puhdistaa lambda anturi ennenkun siihen mittaukseen vie.

-Ilmanputsari vasta vaihdettu, ei vaikuttanut mitään ja tulpat on vaihdettu platiniumtulpiksi joilla tosin lähti hieman paremmin toimiin mitä normaalitulpilla
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Kummastako -92 lancerista on kyse? mulla toi vanhempi ja siihen just tänään menen hakemaan varaosaliikkestä tulpanjohtoja viidelläkympillä. kiihdytyksissä se tuntui nykivän ja ensin ajattelinkin kytkimen olevan lopussa. no sitten viimein vaihdoin siihen tulpat ja kotsoin mitkä siellä oli enne ollut. yllätyksekseni huomasin ettei siellä edes ollut kaikki samanmerkkisiä tulppia (yksi denso ja yksi Ayguem) no asia parani heti huomattavasti mutta nykii edelleen jos vedättää matalilla kierroksilla. eli kokeilen vielä vaihtaa tulpanjohdot.

Varmaan ne auttavat asiaa paljonkin kun tällä hetkellä autossa on kolme alkuperäista ja yksi itsetehty johto. En vaan voi käsittää miten edellinen omistaja on pitänyt noin surkeata huolta autosta.
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Se uudempi korimalli 92:sesta, hatchback

Juups mutta tosin tässä tapauksessa kun on niin nätisti palanut tulpat ettei ensimmäistäkään karstan jälkeä, niin vähän kyllä epäilen noita tulpanjohtoja voisko se vika niissä olla..

tosin näyttää ihan niinkuin olisi alkuperäiset tulpanjohdot.
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Tuosta tulpanjohtojen saatavuudesta en tiedä, mutta palataanpa tuohon ongelmaan.
Ymmärsinkö oikein alk.per viestistä että vika on ajoittainen, välillä kulkee ja välillä ei?
Jos näin, kannattaa hiukan tarkistella liittimiä koneehuoneessa ja tietysti maadoitukset.
Tarkistitko sen bensansuodattimen? Yksi mikä voi olla myös tuollaisen ajoittaisen vian aiheuttaja, on se että tankissa on vettä. Tuon ikäisessä autossa on varmasti kondensoitunut vettä tankkiin ja jos koskaan tai pitkään aikaan ei ole laitettu tenua tankkiin, niin sielä voi olla paljonkin vettä.
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Kiitos !!!

Hieno vastaus täytyy alkaa tutkimaan noita, eli ensimmäisenä toi bensasuodatin vaihtaa
sitten tenua tankkiin..
Vaihdatin jakopäänremmin eilettäin ja kyllä siellä kaikki kohdillaan oli, sytkää ei vaan kuulema pysty säätämään, kun on automaattinen. täytyy ilmoitella heti kun saan toimiin että muutkin saavat vinkkejä
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

sytkä säädetään ecu ohitettuna näis ruiskuissa.olen melkeinpä varma että myös gti mallissa koske ei sitä tehtaalla ole voitu säätämättömäksi tehdä!(jakaja kuitenkin säädettävissä kaikissa,kanteen nähden.säätölovet kiinnitys pulttien alla!)

ecuhan ohjaa sekä sytkää että ruiskua,ja se sytkän ennakon säätö tehdään jakajaa kääntämällä suuntaan tai toiseen ECU maadoitettuna stroboa apuna käyttäen. ;D(sillon se automaattinen säätö poistuu hetkeksi,ilman sitä maadottamista ecu ohjaa ja säätää vastaan)

valtuutetun mitsuhuolto kaverin mukaan olen näin tehny ja aina on ollu sytty kohallaan. :peukku
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Tässä moottorimallissa kun ei ole sitä jakajankantta mitä säätää :nykii
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

ei sitä jakajan kantta mihkään säädetä vaan koko jakajaa sylinterikanteen nähden :(
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

ei siellä ole mitään jakajaa hyvät ihmiset, gti koneet on SUORASYTYTYKSELLÄ! siellä on semmonen musta loota, joka on sytytyksen ohjausboxi.....

itsellä sama juttu että nykii vedätettäessä alhaalla,bensaa sais myös omasta mielestä mennä maantiellä vähemmän, eipä nyi silloin jos on ecu resetoitu -> käy rikkaalla

en tiedä tulpanjohdoista mutta pikkasen vituttaa vaihtaa ne turhan takia, ja tulpat nätisti kuluneet kanssa
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Itellä on kans samoja ajoittaisia nykimisongelmia, yleensä siinä 2,5k kohdalla pätkii kun vähän painaa kaasua. Myöskin sikatarkassa persdynossa tuntuu suuria vetoeroja ajoittain.

Itse epäilen vieläkin että sytkä vaeltelee, vaikka onkin suorasytytys ja ecun pitäisi itse hallita sitä hienosti. Ihmeellisin asia tuossa on jos sytkän perusennakon pistää ohjearvoon, koneesta lähtee kaikki vedot ja nykiminen on hirvittävää pienillä kierroksilla. :O 11.4s taitaa olla nopein 0-100 mitä oon tuolla galantilla saanu, en sit tiiä et kuuluuks ton olla noin laiska vai mitä ihmettä. Tehdashan on lupaillut 8.9 :D Autohan on Galant GTi etuveto, mutta siksi lancerketjuun kirjottelen kun taitaa olla konehuoneessa suht samat palikat sisällä. :)
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Slider sanoi
Itellä on kans samoja ajoittaisia nykimisongelmia, yleensä siinä 2,5k kohdalla pätkii kun vähän painaa kaasua. Myöskin sikatarkassa persdynossa tuntuu suuria vetoeroja ajoittain.

Itse epäilen vieläkin että sytkä vaeltelee, vaikka onkin suorasytytys ja ecun pitäisi itse hallita sitä hienosti. Ihmeellisin asia tuossa on jos sytkän perusennakon pistää ohjearvoon, koneesta lähtee kaikki vedot ja nykiminen on hirvittävää pienillä kierroksilla. :O 11.4s taitaa olla nopein 0-100 mitä oon tuolla galantilla saanu, en sit tiiä et kuuluuks ton olla noin laiska vai mitä ihmettä. Tehdashan on lupaillut 8.9 :D Autohan on Galant GTi etuveto, mutta siksi lancerketjuun kirjottelen kun taitaa olla konehuoneessa suht samat palikat sisällä. :)

joo tossa vanhemmassa on samat palikat.....uudemmasta ei kait niin tietoa.....ecu kyllä voi vaikuttaa noihin asioihin, tuntuu et nuo 2.0 koneet on vanhemmiten laiskuuteen taipuvaisia....ehkäpä siellä suorasytkässäkin jotkut osat sitten väljehtyy....ja kyllä sieltä pitäs alkaa vetoja isommilla kierroksilla tuleen....


ja niin tuo oma nykii siellä jossain alle 2t jos painaa kolmosella esim kaasua, mutta tuntuu kyllä sitten 40 asti lähtevän aika vahvasti vetämään hyvänä päivänä....
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Joo tos 144 hp mallis ei kyl mitää älyttömiä vetoja tunnu missää vaihees, ja punarajalla (7k) on käytännössä pakko vaihtaa, siitä rajottimeen ei meinaa kiertää itkemälläkään. Pitäs päästä joskus ajamaan toista tommosta niin huomais et onko mitää eroja. vikoja. tai vastaavaa omassa :I
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Slider sanoi
Joo tos 144 hp mallis ei kyl mitää älyttömiä vetoja tunnu missää vaihees, ja punarajalla (7k) on käytännössä pakko vaihtaa, siitä rajottimeen ei meinaa kiertää itkemälläkään. Pitäs päästä joskus ajamaan toista tommosta niin huomais et onko mitää eroja. vikoja. tai vastaavaa omassa :I

Joo hyvä ois kokeilla muitakin, tervetuloa vaan mun autoa koittamaan. :p


, ite oon aika montaa ajanu, yhtä nelivetoa ja varmaan 3-4 erii etuvetoa gti koneella, nelivedossa ei ollu isoo eroo kierroksilla, mut huomas ettei pystyny ajaa niin pienel vaihteel ku tol voi, ilman noita nykimisiä gti kone vetää kyllä jo 1500rpm--->

kyl tuon oon saanu rajottimel kerran ykkösel, oli pakko kokeilla, missä on, 7500 rpm löytyi.

Kaasua ei pohjaan kannata painaa, mut kyllä sieltä pitäs selkeä vaste lähteä tulemaan kun enemmän polkasee. Sanotaanko et kierroksia tuo peli ainakin ottaa. Eriasia liikkuuko sitten mihkään. Gti -lanceria en oo ikinä koittanu, valitettavasti.

ei ne vedot älyttömiä ole, tuossa yhrellä klubilaisella meneillään semmonen projekti jossa gti:n kone yhdistetty pidempään välitykseen, mielenkiintosta lähteekö se sitten miten kun on suuttimetkin kohdallaan ;)

Ja sliderkin on ecun huollattanut?
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Ei ole huollattanut, ecu on 88 niinkuin autokin. mutta toisella uudemmalla toimivalla eculla olen myös testannut eikä mitään vaikutusta. Sillä poissuljin sen ecun vammailun. :)

Joskus pitää kyllä käydä testaamassa noita autoja "päittäin" kun johonkin samaan aikaan satutaan. Tänään vielä aattelin purkaa EGR:n pois ja putsata kun epäilyttää että se on jämähtänyt auki asentoon ja siitä vois johtuu jotkut nykimiset. :)

edit: Eipä ollu EGR auki, ihan tiiviisti kiinni. :/
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

kylhän tää täs vähän offtopiciks menee joten jatketaan niistä johdoista, siellä voi niitä pieniä läpilyöntejä olla silti, slider varmaan tarkastanut asian tai vaihtanut johdot.....¨

ecun:n vammailusta, sliderilla ei taida olla lambdaa? eli hieman erilainen ohjausjärjestelmä, kuin uudemmassa, vai onko näin? perjaatteessa se ois sillon 107kw malli eli ei tämä 145 heppanen......uutena tosiaan ilman kattia tm saanut tuollasen menee 8.8s 0-100, mitkä tulpat ? pitäis oleman 7 lämpöarvolla (NGK) ja 0.8mm kärkivälillä... varmaan kaikki muutkin perusseikat tsekattu sen 77 kertaa? :p


sitten tuol yhdes topicis oli juttua siitä että, cps voi myös kulahtaa.....
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Juups minulla on mitsun multitester, eikä se anna mitään virheitä eli tuskin ecut sun muutkaan on rikki, myös löytyy lambda anturitesteri joka sanoo että käy liian rikkaalla.
lambda on kuitenkin kunnossa, testerin mukaan ja pitäis olla tarkka testeri.

ruuvasinlambdan irti ja silmämääräisestikkin oli kunnossa hyvin kärynnyt ettei karstaa missään eli sen kyllä uskallan todeta kunnossa olevaksi.
Seoksien säädöissä käytin auton, olivat täysin kohdallaan ja tulpat vasta vaihdettu boschin platiniumtulppiin.

Tuskin bensafiltteristäkään kiinni toi 1500 - 3000kierroksilla nylkytys ja tahmaus ?

juu kyllä se offtopicciin vähän kallistuu muttei ny paljua xD
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

LancerGTI sanoi
tulpat vasta vaihdettu boschin platiniumtulppiin
Mitä jos kokeilisit NGK:n oikean lämpöarvon tulpilla,etkä Boschin "sekasikiöillä"..
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

mystinengalant sanoi
ecun:n vammailusta, sliderilla ei taida olla lambdaa? eli hieman erilainen ohjausjärjestelmä, kuin uudemmassa, vai onko näin? perjaatteessa se ois sillon 107kw malli eli ei tämä 145 heppanen......uutena tosiaan ilman kattia tm saanut tuollasen menee 8.8s 0-100, mitkä tulpat ?

sitten tuol yhdes topicis oli juttua siitä että, cps voi myös kulahtaa.....

:O kyllähän perusasiat pitäisi ainakin olla kunnossa, tulppiakin vaihdeltu monet kerrat. ihan normikulumisen yhteydessä. Ei ole kattia eikä lambdaa kun on vm88 tuo. Tulpat taitaa olla nkg:n seiskat niinku pitääkin.
cps:ää olen itsekkin miettinyt ainakin tuohon sytkänheittelyyn. :)
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

niin ja sitä tosiaan et nois tulpanjohdois voi olla sitä "pientä häikkää" ilman et tulpat menee mikskää, dohcin tyyppivika nuo tulpanjohdot, voi antaa ihan hyviä vastusarvoja mut täys pieniä reikiä päistään...so i've heard...itekin vois nuo johdot vaihtaa kun ALKUPERÄISET ovat, wink wink
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Heh, noi ei kai sentään ehkä oo alkuperäset, tai voivat ollakki.. voishan ne joo vaihtaa tietysti. ;P
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

mystinengalant sanoi
itekin vois nuo johdot vaihtaa kun ALKUPERÄISET ovat, wink wink

Löysin kuin löysinkin tarvikkeena nuo tulpanjohdot AD varaosaliikkeestä tuohon GTi galanttiin. :) Ainut ero edellisiin oli että johdot oli hieman pidemmät, mutta ei se haitannut. Kannattaa siis suunnata AD:lle jos haluat hieman halvemmalla ne.
 
Vs: LancerGti sytytysjohdot ?

Joop, tänään ainakin käyn ajelemassa. pitää koittaa ajella siinä 2,5k "riskialueella" missä yleensä nypyttää. :p Seuraavana onkin varmaan bensansuodatin vaihtovuorossa jos tuo ei auta.
 
Takaisin
Ylös Bottom