lancerin kipinäongelmat

K

kalervo

Guest
Ongelmana on lancer 1.5 ruisku,vm -91,joka on jo pitkään nykinyt tasasella ajolla. Ensin käytiin merkkiliikkeessä, joka katto pa-puolen,ei mitään sanomista. Siellä suosittelivat uutta virranjakajaa, jonka ovh on siinä 600 egen paikkeilla, joten ei paljon houkutellut. Sen jälkeen ykköspytty alkoi tipahdella pois pelistä tyhjäkäynnillä, aikaansaaden muhkeat bensankäryiset savut. Auto tällä hetkellä sähkökorjaamolla, jossa se on parhaillaan savuttaa entistä pahemmin. Onko kellään vastaavia kokemuksia, että sieltä olis vaan joku sähköloota kärvähtäny tai muuta yksinkertaista? Itsellä toi kärjetön sytytys vielä vähän uusi tuttavuus...ei vaan millään viitsis investoida siihen virranjakajaan.
 
Haulla löytyy paljon samasta aiheesta. Usein on syynä ollu korjausta vaativa ECU. Uutta ECU:a ei kannata edes harkita ...siihin verrattuna virranjakaja on halpa :peukku
 
eihän tuossa loppupeleissä ole paljon noita "sähkövimpaimia" noin sytytyspuolelle.. Sytytyspuola joka köllöttelee siinä imusarjan päällä, sen voi mitata ohmeista jos on vielä hengissä, pieni musta laatikko johon menee 2 johtoa, (löytyy siitä kaasuläppäkotelon vieressä menevästä muovirailista) ja sitten virranjakaja ja siellä oleva Konkka? ... (kyseessä 8v lanceri)

itsellä temppuili auto myös, nykimistä ja sitten eräänä kertana se sitten sammui eikä suostunut lähtemään käymään ilman uutta puolaa.. (tarvikepuola päälle 20e ((paljon laadukkaamman näköinenkin kun originaali) ) ja hyvin toimii.

PS. Ecun korjaaminen ei olisi pahasta.. vaikka noin investointina jos tarkoitus on pitää autoa pidempäänkin.. suosittelen :peukku
 
No tota... eikös ton ikäinen lankku ole jo kuitenkin 12 venttiilinen? Eli puolat ja kaikki muutkin hilppeet löytyvät jakajan sisästä. Ja ecuhan tietenkin osaa aiheuttaa vaikka mitä.

Oma kehu haisee, mutta suosittelen lähettämään sekä ecun että jakajan tänne, niin tulevatpahan kerralla kuntoon.
 
äläs sano, noi ton vuotiset voi olla vielä 8 venttiilisiäkin ;D

ot

hassu juttu, tuolla yhes paikassa mainittiin että siinä tarvikepuolassa on etuvastus itsessään.. jostain cd cardicin tai muun luettelosta löytyi tietoa..
 
Nohh... näin:

Se sun puola on tarkoitettu käytettäväksi etuvastuksen kanssa. Sitä ei ole siinä mukana, koska on tarkoitus repiä se vastus siitä vanhasta puolasta ja laittaa tuohon tarvikepuolan kylkeen.
Samasta kaupasta olisit saanut vielä vähän halvemmalla puolan, joka ei kaipaa vastusta.
Mutta, koska tuo nyt ei ole mikään kaasarikone jne, sattui sulla ihan hyvä säkä, nimittäin tuon etuvastus (ballast jne..) puolan ensiökäämin vastus on paljon lähempänä tuommoisen kuivan puolan (niinkuin se alkuperäinen) arvoja kuin tuommoisen vakiopuolan. Nyt se puola saa vähän kovempaa kyytiä, kuin mihin se on tarkoitettu, mutta ohjaavalle elektroniikalle päin homma näyttää hyvältä.

Se sun puolasi muuten EI ole millään muotoa Poniin käypäinen viriviripuola, vaan joku Fordin korvaava :)
 
älä nyt vie viimeistäkin uskoa ;D hyvin se siellä on toiminut ja kun kävin tuossa romiksia kiertämässä, näin samanlaisen virityksen toisessa ponissa ;D mut se oli kaasari..

mut jos keksit jostain ihan "oikean" viriviriviriviri puolan ni ilmotappa mulle jotain, kiinnostus on kova kun ei toi muutenkaan toimi kun niin että sytkä ennakko lähentelee 15 astetta :seina
 
Oho! Kyllä sen puolan pitäis olla ihan ok tohon. Jos ei ole, niin kokeillaan jollain kuivalla... Oletko kattonu, että se saa sähköä kunnolla se puola? Ettei vaan ole liitokset tyyliin lambaada-anturi..... ::)
 
Esku sanoi
Ettei vaan ole liitokset tyyliin lambaada-anturi..... ::)

Ei sentään, eipäs aleta nenäkkäiksi.. ;) toi sytkähomma tuli sen kaasuläpän kasvattamisen jälkeen, ei mitään toivoa ajaa normaalilla sytytysennakolla.. Auto kiihtyy muuten kun 50cc mopo (mikä varmaan menis ohi vaikka ois vakio..) noilla asteilla mitä siinä nyt on, se toimii edes jotenkin ja jopa kiihtyykin.. mutta ilmeisesti selittää sen 8hv kadonneen kun sytytys on mitä sattuu...
 
Esku sanoi
Nohh... näin:

Se sun puola on tarkoitettu käytettäväksi etuvastuksen kanssa. Sitä ei ole siinä mukana, koska on tarkoitus repiä se vastus siitä vanhasta puolasta ja laittaa tuohon tarvikepuolan kylkeen.
Samasta kaupasta olisit saanut vielä vähän halvemmalla puolan, joka ei kaipaa vastusta.
Mutta, koska tuo nyt ei ole mikään kaasarikone jne, sattui sulla ihan hyvä säkä, nimittäin tuon etuvastus (ballast jne..) puolan ensiökäämin vastus on paljon lähempänä tuommoisen kuivan puolan (niinkuin se alkuperäinen) arvoja kuin tuommoisen vakiopuolan. Nyt se puola saa vähän kovempaa kyytiä, kuin mihin se on tarkoitettu, mutta ohjaavalle elektroniikalle päin homma näyttää hyvältä.

Se sun puolasi muuten EI ole millään muotoa Poniin käypäinen viriviripuola, vaan joku Fordin korvaava :)
Väärin meni..
Se on saman valmistajan kuin alk.peräinenkin,SAMALLA etuvastuksella kuin originaalis,eli ei tarvi vaihtaa muuta kuin puola.
JA,on hieman kestävämpi kuin originaali "pikkupuola".Niin,ja kuivapuola tuokin on.
Ja tuota myydään AD:ssa yleistarvikepuolana,ei siis varsinaisesti millekkään mallille.
 
ST sanoi
Väärin meni..
Se on saman valmistajan kuin alk.peräinenkin,SAMALLA etuvastuksella kuin originaalis,eli ei tarvi vaihtaa muuta kuin puola.
JA,on hieman kestävämpi kuin originaali "pikkupuola".Niin,ja kuivapuola tuokin on.
Ja tuota myydään AD:ssa yleistarvikepuolana,ei siis varsinaisesti millekkään mallille.

Thäh ??? :eek:

Siis kyllä se nyt vaan on öljyjäähdytteinen puola, voortin korvaava. Ja originaalissa ei ole olemassakaan mitään vastusta.

Näin.
 
Kuivapuola,Diamond-merkkinen niinkuin näissä tän ikäsissä on (alk.peräinen Diamond-F100).Samalla etuvastuksella.
Ja originaalissakin on vastus näissä tietyissä vehkeissä.

Tossa vanhasta kuva:
http://www.paskanmyivat.com/Galant/Sahko/photos/sytka.html

Ja tossa uudesta:
http://www.paskanmyivat.com/Galant/Sahko/photos/uuspuola.html
 
Haluatko sää ihan oikeasti, että mä käyn räpsäsemässä siitä kuvan, vai uskotko hyvällä, että se on öljyjäähdytteinen?
 
Hmm,oliskohan pieni väärinkäsitys?
Minä tarkoitan AD:sta saatavaa yleismallin puolaa,joka on juurikin tuo kuvassa oleva uusi puola.
En tiedä mitä tarjoavat korvaavana,tuon "löysinkin pöydän alta".
Ja mulla noissa kummassakin (kaasari,muttamyös monissa muissa) on tuo sama Diamond-F100 kuivapuola.
Mutta etuvastus/puolan vastus on kuitenkin sama,sekä originaalis että tuossa tarvike-puolassa,joka muutenkin tuntuu originaalia laadukkaammalta.
 
Joopa... taidettiin puhua aidasta ja aidan seipäästä..

Tuossa oli siis kyse nimennomaan Tögr8vanin puolasta, joka ei kyllä ole ehkä ihan justiinsa, mutta toimii.. ;D

Mitäs muuten tommottinen "oikean" sorttinen kuivapuola maksaa?

Entäs missäs mallissa noin tarkalleen tuo vastus on, kun en löytänyt yhdestäkään kaaviosta mokomaa..? Vai onko tämä vastus kaasarikoneellisessa autossa?
 
Tuo kuvassa oleva puola on samoilla spekseillä kuin tuo alk.peräinenkin,etuvastus 4,7kOhm,puolan vastusta en muista (voi olla 27kOhm,varma en ole muististani..).

AD:ssa OVH 30€.Kyseessä siis saman valmistajan kuin näissä tietyissä vakionakin.

En ole varma,luulisin että jokaisessa kaasarivehkeessä ainakin on tuo etuvastuksellinen,ja kun alk.peräisosia myyvästä liikkeestä kysyin,niin sain sen käsityksen että jokaisessa vanhemmassa trankullisessa olisi vastus,mutta näin ei kai ole?
Thegr8one:lle siitä vihjasinkin,kyseessä siis sama puola kuin tuossa kuvassani.
 
Juupa. Mun käsittääkseni ruiskuvehkeissä ei ole koskaan vastusta. Ei siinä ainakaan mitään järkeä olisi, kun ecu kuitenkin hoitaa saman homman, mutta hiukka viksummin..

Eikäpäs tuossa Tögr81:n puolassakaan vastusta kuulune samaisesta syystä oleman.
 
Mites muuten noissa ton tyylisissä kuivapuolissa menee tuon kelan läpi menevien metalliliuskojen (en nyt muista nimee..) maadoitus?
Eikös noissakin ole mitä parempi maakosketus sitä paremmin toimii,vai muistanko täysin väärin ettei tuota tarvitse maadoittaa?
 
Takaisin
Ylös Bottom