lancerin vanteet

S

steelpower

Guest
mul on vm.96 lanceri gli. Mikäköhän mahtaa olla vanteiden et?
Ois aikomuksena ostaa nyt kesäks vanteet, joko 16" tai 17" 8)
 
Jos se on cb-korimallia eli noita vanhempia (93-96) niin ET jotain välille 38-45...vanteen leveys 7" ja rengas 205...
 
kaverillani olisi 16" vanteet, 7" leveät ja renkaina ois 205/45. Ja et on 35. Muuten menee mutta vaikuttaako toi et mitenkään esim. ajoon tai johonkin muuhun? voin hyvin laittaa ne ?
 
steelpower sanoi
kaverillani olisi 16" vanteet, 7" leveät ja renkaina ois 205/45. Ja et on 35. Muuten menee mutta vaikuttaako toi et mitenkään esim. ajoon tai johonkin muuhun? voin hyvin laittaa ne ?

Voit...
ET vaikuttaa siihen kuinka sisällä vanne on... ET 45 on sisempänä lokasuojan sisällä kuin esim. ET 35... Voisin veikata, että jos ET olisi tyyliin 0 (ei tietenkään sovi vakio lanceriin) niin aika uraherkkä vehje.
Mutta pähkinän kuoressa ne uudet matalemmat ja leveämmät renkaat siihen ajo-ominaisuuteen vaikuttaa eniten. Ei se ET joka pyörii 10mm sisällä.

Itelläni oli 16" ; 7,5" ; ET 35 ja renkaat 205/45-16 ja Kyllä ne siellä alla pyöri. Ainoastaan täydellä lastilla (5 henkilöö) saattoi jyrkissä kaarteissa vähän rohista puskurin johonkin ihme muovii (ei vaarallista).

Nykyään 17"/7" ET35 ja 205/40-17 ja nekin sopii...
 
hankaako noilla 17" vanteilla samanlain sulla kuin niillä 16", täydellä lastilla?
 
steelpower sanoi
hankaako noilla 17" vanteilla samanlain sulla kuin niillä 16", täydellä lastilla?

Ja enemmän... Plussana tietenkin, että mulla on -40mm alusta.

Eli jos nyt saisin päättää ottaisin 7"/17"/ET42 205/40/17 niin olis varmaan aika passeli ja hankaaminen saattaisi jäädä.
 
Eli jos nyt saisin päättää ottaisin 7"/17"/ET42 205/40/17 niin olis varmaan aika passeli ja hankaaminen saattaisi jäädä.
mulla on juurikin tommeset alla, toiselta puolelta hankaa kun on kaksi henkee takapenkilla. toiselta ei hankaa vaikka olis kuinka porukkaa, ja oon tullu siihen tulokseen että on toisessa toi renkaan kulma **tuillaan! elikkä ei varmaankaan hankais yhtään jos on renkaitten kulmat kunnossa!? ja autoahan on -40mm madallettu.
 
mimmosia rengaspaineita suositellaan 205/45/16" renkaille?? oisko joku 2.5paaria hyvä? mitä ite ootte pitäny?
 
steelpower sanoi
mimmosia rengaspaineita suositellaan 205/45/16" renkaille?? oisko joku 2.5paaria hyvä? mitä ite ootte pitäny?

Ite oon pitänyt juuri tuon kokoisissa kumeissa 2.8 baaria. Enemmänkin varmaan vois laittaa jos haluaa. :)
 
Hepa^ sanoi
Ite oon pitänyt juuri tuon kokoisissa kumeissa 2.8 baaria. Enemmänkin varmaan vois laittaa jos haluaa.  :)

Huh! Itselläni on myös 205/45/16" ja tällä hetkellä paineita 2.1. Viime vuonna oli 2.4, mutta nyt tuntuu että tuo 2.1 riittäisi hyvin. Ei liian kova eikä liian löysä, kuitenkin tulee mutkaräppäilyä harrastettua melko paljon. :)
 
hezzu sanoi
Huh! Itselläni on myös 205/45/16" ja tällä hetkellä paineita 2.1. Viime vuonna oli 2.4, mutta nyt tuntuu että tuo 2.1 riittäisi hyvin. Ei liian kova eikä liian löysä, kuitenkin tulee mutkaräppäilyä harrastettua melko paljon. :)

No en tiiä, mulla tahtoo ainakin näyttää vielä 2.4:lläkin tosi löysiltä varsinkin eturenkaat. :)
Mutta vois käydä huomenna puottamassa paineet vaikka 2.4:ään ja kokeilla miltä tuntuu.

Ootkos varma et painemittari toimii? ;)
 
Veikkaan että paremmin toimii 2.3-2.5 kuin 2.8, varsinkin jos ajelee yksin paljon. Itellä 2.9 nyt..

P.S. Voiko tästä säätää kulmat takaa, millaset säätömahikset löytyy? -40mm..
 
Ite käytin 205/45-16 renkaissa 2.5bar ja 205/40-17 2.6bar ja tuntuu toimivan ja oikein kuluvan...
 
Hepa^ sanoi
hezzu sanoi
Huh! Itselläni on myös 205/45/16" ja tällä hetkellä paineita 2.1. Viime vuonna oli 2.4, mutta nyt tuntuu että tuo 2.1 riittäisi hyvin. Ei liian kova eikä liian löysä, kuitenkin tulee mutkaräppäilyä harrastettua melko paljon. :)

No en tiiä, mulla tahtoo ainakin näyttää vielä 2.4:lläkin tosi löysiltä varsinkin eturenkaat.  :)
Mutta vois käydä huomenna puottamassa paineet vaikka 2.4:ään ja kokeilla miltä tuntuu.

Ootkos varma et painemittari toimii?  ;)

Eipä noista mittareista koskaan tiedä, mutta itse en juuri perusta siihen miltä rengas näyttää. Muuten sais laittaa sen 3.0 sinne. :)
 
Tänään kävin laskeen paineet 2.5:een. Ei tuo renkaan ulkomuoto kyllä paljoo ees muuttunu, muistelen jotain omia. ::)
Heti kävi vähän pehmeemmiks pikkumontut ja kivet. ;)
 
Hepa^ sanoi
Tänään kävin laskeen paineet 2.5:een. Ei tuo renkaan ulkomuoto kyllä paljoo ees muuttunu, muistelen jotain omia. ::)
Heti kävi vähän pehmeemmiks pikkumontut ja kivet. ;)

Mukavuus ennen kaikkea. 8)

40-profiilille se 2.6-2.8 on aika hyvä, isommalle (45) vähemmän ja pienemmälle enemmän painetta. Kai se riippuu mistä tykkääkin, mut vanne on hyvä pitää ehjänä riittävällä ilmanpaineella.
 
Mulla on 195/50 R15" renkaissa ton 2.1 bar oiskohan se ihan suositeltava?ainakin on ihan hyvät ajaa eikä tunnu löysiltä eikä kovin koviltakaan.Autohan on kyllä 91 lanceri
 
lancer fani sanoi
Mulla on 195/50 R15" renkaissa ton 2.1 bar oiskohan se ihan suositeltava?ainakin on ihan hyvät ajaa eikä tunnu löysiltä eikä kovin koviltakaan.Autohan on kyllä 91 lanceri

Omassa vakio 14" suositellaan ton verran. Jos se tuntuu hyvältä ni ok, jotain 2.3 vois kans kokeilla tuleeko huonommaks vai ei..
 
Itelle laitettii juur tänää vanteet kummeille. Sano että 2,7bar on tommosis suositus. Eli siis renkaat 215/40 R17. Katotaa si ku saa alle et miltä tuntuu :)
 
lancer fani sanoi
Joo laitoin nyt sen 2.3 bar ja ehkä hiukan paremman tuntoinen ajaa kuin tolla 2.1 bar

Jep. 0,2 bar saattaa säästää bensaa oliko se 5-10% jopa. Kuitenkin siitä on hyötyä että kumeissa on oikeat paineet.
 
Takaisin
Ylös Bottom