Lancerin venttilinsäätö

M

Misukka

Guest
92 Lancer 1.6i ja venttiilien säädöstä.
Onko hydrauliset nostimet vai ihan säädettävät käsin?

Jos jälkimmäinen. Mitkä lie pako/imuventtillin välykset?
0.2mm imu sekä 0.3mm pako?
Jotain tuommoista olis konepeltiin laitettu tarranmuodossa. Varmaan on käsin säädettävät, mutta kysytään nyt kuitenkin.
Onko venttilin välykset ihan välysmitta+kiintoavaimella säädettävissä sekä noi välykset kuumana vai kylmänä?
 
Kukaan asiasta tietoinen?
Saatanan saatana kun ei oo tuohon korjausopasta saatavilla. Joutuu "hiukan" kyselee :'(
 
papereissani lukee 92-96 lancereiden mottien osalta.

Lash adjuster:

- 4G13 Not equipped
- 4G92 Not equipped <- sun mottis.
- 4G93 Equipped
- 4D68 Not equipped

Valitettavasti en löytänyt välys arvoja mutta esim koneen kaikkien osinen kiristys arvot löytyy.
 
Lash adjuster:
- 4G92 Not equipped <- sun mottis.

Hitto kun tuo englanti on mulla Mäkisen tasoa.
Eli jos viittit suomentaa? ;)
Säädettävä vai hydrauli?
Limuilla vai ihan avain + välysmittalla?
 
varmaan tarkottaa että ainoostaan gti:n dochhi koneessa on hydraulinen välysten poisto.

ps. Saa toki korjata jos jollain on parempaa tietoa.
pss. Mutta sitä tässä ihmettelenkin ettei noissa papereissa ollu mitään välysarvoja vaikka ne onkin aika täydelliset :/
 
Thänks!

Konepellissä lukee 0.2m imu sekä 0.3m pako.

Mutta tuo tyyli?

Limuilla vai perinteisesti?

Kai joku kattonut venttilikoneistoon ? ???
 
Mitä meinaat limuilla?

Aikoinaan esim. Saabissa (muistelisin näin tai jossain muussa merkissä) oli semmoisia 2 euron kokoisia "limuja", joiden paksuudella sai venttiilin säädettyä. Näitä limuja oli sitten eripaksuisia. Kotioloissa siis vittumainen operaatio :( ja limut maksaa 10€ kappale  :-/
 
Just just, meinaat niitä lätysköjä? Sitikka käytti ainakin aikoinaan bx-malleissa niitä. Aivan tuhottaman vaikee säätää, tai ainaskii ottaa aikaa rutkasti. ensin mittaat -> uus palikka paikoilleen -> taas mittaat -> taas uus palikka(eri paksuinen) -> taas mittaat.....
Pahimmassa tapauksessa otat aina välillä nokka-akselin irti ja pulttaat takas jne jne....
 
Just just, meinaat niitä lätysköjä? Sitikka käytti ainakin aikoinaan bx-malleissa niitä. Aivan tuhottaman vaikee säätää, tai ainaskii ottaa aikaa rutkasti. ensin mittaat -> uus palikka paikoilleen -> taas mittaat -> taas uus palikka(eri paksuinen) -> taas mittaat.....
Pahimmassa tapauksessa otat aina välillä nokka-akselin irti ja pulttaat takas jne jne....

Kyllä vain. Ihan perseestä tuommoinen säätö jos saattuu olemaan :-/

Eikö tosiaan kukaan Lancerista säätänyt venttiileitä? ??? ??? ???
 
välikommentti: tuollaisen "pala" säädön SÄÄTÄMINEN on ikävää, mutta toisaalta säätöä tarvitsee tehdä tässä rakenteessa aika harvoin. Muina hyvinä puolina vähäinen osien määrä ja vahvuus ->kestää kierroksia, tällaista säätöä käytetään usein "sporttimallien" kansissa (esim. fiat TC, Toyota 4AGE)

Jos saisin valita, niin ainakin kilpurin koneeseen ottaisin heti tuollaisen palasäädön, ruuvisäädön tilalle.....

Eli puolensa tässäkin.
 
niin ja kyllä sen kerralla saa onnistumaan, kun käyttää matematiikkaa ja lisää tai miinustaa vanhaan palaan millin osia suhteessa olemassa olevaan välykseen :eek:
menihän vaikeeks :p
on meinaan tullu säädeltyä vanhan venyvä venasen kawan mottia, kerran jos kymmenennen ;D
 
Siinä on ihan perinteinen säätö. Oon säätäny venttiilit, mutta en oo ihan varma kylmänä vai kuumana. muistelen, että kuumana ;)
 
Siinä on ihan perinteinen säätö. Oon säätäny venttiilit, mutta en oo ihan varma kylmänä vai kuumana. muistelen, että kuumana ;)

Ding Ding!!! ;D
We have a winner.

Nyt vain tietäis tuon kuuma/kylmä hommelin vielä niin olisin taas hiljaa vähänaikaa ::)
 
Ainaski 4G37 säädetään kuumana. Kuvittelisin että muutkin sillä eihän sillä koneella kylmänä kovin paljoa ajetakaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom