rounela
New Member
- Liittynyt
- 16 Tammikuu 2006
- Sijainti
- Taipalsaari
Eli kyseessä Mitsun L300 kikotin. Laturissa 2 ohutta + 1 paksu. (merkkivalo, heräte ja lataus?)
- Auto syö virtaa ihmeellisesti, kun virtalukolle / merkkivalolle menevä johto on kiinni laturissa, 30-60 A latausvirtaa pitää auton ollessa käynnissä. 5h pysäköinnin jälkeen aggu tyhjä.
- Mikäli ko. johdon ottaa irti, ei virtaa häviä.
- Laturi vaihdettu (jännitteensäädin sis. rakennettu)
- Latausjohto vaihdettu
- Kaikki turhat vempeleet riisuttu
* * *
- Mikäli pienet johdot kääntää toisinpäin, toimii lataus oikein, mutta latauksen ja vesipumpum merkkivalot jäävät palamaan.
- Kun piuhat oikein päin (?), ei latauksen eikä vesipumpun merkkivalo edes syty, mutta latausvirrat 'tapissa'. Eli valo ei syty edes ennen auton käynnistystä.
Mihin tuo latauksen merkkivalon toiminta perustuu?
Onko välissä esim. diodi, joka estää virran tulon akulta päin, jolloin valo sammuu vasta, kun laturilta päin tulee jännitettä? Jos tuo diodi olisi esim kyrvähtänyt --> virta pääsee myös akulta päin. Tällöinhän valo ei syttyisi edes avaimet "ON" -asennossa (kuten nyt tapahtuu). Mittaritaulussa on 2 kpl diodeja juuri laturin valon liittimessä, mutta molemmat olivat ehjiä.
Pirssin moottripuolen sähköjen korjausopas, jossa mm. kytkentäkaavioita:
http://www.delicaclub.com/load.php?id=89
- Auto syö virtaa ihmeellisesti, kun virtalukolle / merkkivalolle menevä johto on kiinni laturissa, 30-60 A latausvirtaa pitää auton ollessa käynnissä. 5h pysäköinnin jälkeen aggu tyhjä.
- Mikäli ko. johdon ottaa irti, ei virtaa häviä.
- Laturi vaihdettu (jännitteensäädin sis. rakennettu)
- Latausjohto vaihdettu
- Kaikki turhat vempeleet riisuttu
* * *
- Mikäli pienet johdot kääntää toisinpäin, toimii lataus oikein, mutta latauksen ja vesipumpum merkkivalot jäävät palamaan.
- Kun piuhat oikein päin (?), ei latauksen eikä vesipumpun merkkivalo edes syty, mutta latausvirrat 'tapissa'. Eli valo ei syty edes ennen auton käynnistystä.
Mihin tuo latauksen merkkivalon toiminta perustuu?
Onko välissä esim. diodi, joka estää virran tulon akulta päin, jolloin valo sammuu vasta, kun laturilta päin tulee jännitettä? Jos tuo diodi olisi esim kyrvähtänyt --> virta pääsee myös akulta päin. Tällöinhän valo ei syttyisi edes avaimet "ON" -asennossa (kuten nyt tapahtuu). Mittaritaulussa on 2 kpl diodeja juuri laturin valon liittimessä, mutta molemmat olivat ehjiä.
Pirssin moottripuolen sähköjen korjausopas, jossa mm. kytkentäkaavioita:
http://www.delicaclub.com/load.php?id=89