Laturin referenssivirta?

Onnimanni

New Member
Liittynyt
8 Toukokuu 2008
Pienten sähkö-ongelmien ja niitä seuraavien selvityksien jälkeen ilmeni ettei laturiin tule referenssivirtaa ollenkaan. Paikallinen autosähköpulju päätteli, että ilmeisesti kyseisen virtapiuhan sulake olisi jostain joko rikki tai poissa. Toisinsanoen, olisiko kellään
ideoita mistä mahtaisi kyseinen sulake löytyä?
 
Vs: Laturin referenssivirta?

Eikö kenelläkään ole ideoita ongelmaan? On myös mahdollista ettei tuo referenssivirta ole minkään sulakkeen perässä, mutta olisi hyvä tietää varmaksi tai edes tietää meneekö kyseinen johto virtalukon tms. kautta.
 
Vs: Laturin referenssivirta?

Millaset ongelmat?
virrat katoaa vai ?
Laturi rikki, onko akun kengät vaihdettu tai etteivät oo löysällä?

Kurkistelin ozvr4 läpi enkä muuta löytäny kuin että latureita ovat jotkut vaihtaneet, mut suurimmat syylliset olleet HID valot, väärät kytkennät tai vialliset akun kengät... mitää referenssi tms laturi juttui en löytäny
 
Vs: Laturin referenssivirta?

Siis ongelmana ei muuta kuin, että laturi antaa liian korkeaa latausjännitettä. Pirkkalan Autosähkön kaveri kävi tuon läpi eilen ja totesi mittausten ja pienen pähkäilyn perästä ettei laturissa itsessään ilmeisesti olisi vikaa vaan ilmeisemmin vika olisi juuri tuossa ettei itse laturille tule akulta ns. referenssivirtaa jonka perusteella laturin pitäisi akkua latailla. DNSF:n Xenon alunperin vihjaisi, että juuri tuo akulta laturille tuleva virtajohto voisi olla syypää ongelmiin koska kuulemma Silviassa aikoinaan oli sama vika, jonka vuoksi laturi antoi liian korkeata latausjännitettä. Virrat pysyvät ja muuten kaikki on ok, mutta ajovaloja on mennyt kahden kuukauden sisään kaksi paria ja vahvistin auton perässä pitää n. 10min auton kylmänä käynnistämisen jälkeen ylijännitesuojan päällä.

Myöskään ClubVR4:n foorumeilla ei tunnu porukalla olevan juuri ideaa aiheesta.
 
Vs: Laturin referenssivirta?

Ite en o tommosest referenssivirrasta enne kuullu mut laturin jännitteensäätimiä on mennyt jostai autoista... En ny siis puhunu Mitsuista..
 
Vs: Laturi / akku

Nyt alkoi yhtäkkiä palamaan akun merkkivalo, ABS, TCS OFF ja liukastelun merkkivalot. Muut sammuu mutta akun valo jäi palamaan. Sekin sammui tyhjäkäynnillä kerran mutta syttyi heti kaasuun koskettaessa.

Akun "tarkastusikkuna" kertoo seuraavaa "Charging needed".
 
Vs: Laturin referenssivirta?

Ei sano mullekkaan tuo referenssivirta yhtään mitään, mutta siis eihän tuo akulta laturille (tai laturilta akulle) tuleva johto nyt itsekseen oikein voi olla syypää. Siis jos johto on poikki, ei tavara kulje, jos johto ehjä, tavara kulkee. Ei se sen kummemmin voi epäkunnossa kuparinpätkä olla.

Oisko kuitenkin se lataus/jännitteensäädin vähän huonossa hapessa? Mistään muualta sun sähkösysteemiin ei voi tulla ylijännitettä kuin laturilta.

Jospa lataat sen akun nyt alkuun ulkopuolisella laturilla ja nyppäät auton omasta laturista karvat irti, auto käyntiin ja katot tuleeko vielä muuta virheilmoitusta kuin laturin merkkivalo? Entä se vahvari, vieläkö heittää ylijännitesuojan päälle? Jos ei, niin vika kaiketi löytyi.
 
Vs: Laturin referenssivirta?

Siel muuten on semmonen palikka kuin "alternator relay" (konehuoneessa oikeassa laidassa olevassa boksissa). Se palikka ei oikeasti ole rele, vaan diodi-vastus viritelmä.
http://hemppis.1g.fi/kuvat/legnum/sahko/laturirele/
Kannattaa avata ja mitata yleismittarilla vastuksen ja diodin kunto. Jos on OK, niin sitten veikkaan laturin hiiliä (laturi kuulemma aika kettumainen irroittaa).
 
Vs: Laturin referenssivirta?

On muuten viime vuoden alkupuolelta toi alkuperäinen viesti. Laitoin omat tarinat vaan jatkoksi kun latauksesta puhutaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom