Laturin vaihto?

Samaa tuossa pähkäilin kun tein juuri jakopään .
Jos ottaa taaemman öljylinjan ja laturin kiinnitysjalan irti hihnan kotelon löysyttäen niin taitaa pyörähtää yläkautta laturi pois .
 
Vastaikään sitä joku muukin kysyi, mahdollisesti facen puolella, mutta alakautta ja toisen puolen pyöräkotelosta irtoaa, oli vastaus.
 
Jotenkin sellanen muistikuva itellä että moottorin alatuki (palkki) irti/jakopään tuki irti sitten se mahtuu tulemaan sivulle ja pois paikalta. Tiputtaa siis konetta hieman alas ja eteenpäin.
 
on se pirumainen homma mutta kylla se alakautta tulee ulos avittaa voi jos tunkilla nostelee moottoria pikkasen edes takas.
ja se Valurauta missä kiinni ottaa irti niin tulee suht helposti,
Jokunen noita ny joutunut vaihtamaan
 
Jep, tuota tänään katselin ja ei se ylöpäin sovi mitenkään, alapalkki ja sivukannatin pois niin tulee senverran tilaa että riittäis.
Toistaisesti lataus toimii eli ei syytä huoleen.
Olisko tuohon tarpeen laittaa lisäsuoja lämmön torjumiseksi, millaisia kokemuksia siitä on?
 
Juuri eilen tuli Legnumiin vaihdettua laturi. Laturi tulee kuskin puolen pyöräkotelon kautta pihalle, mottorin ja rungon välistä, vetarin yläpuolelta.

Pyöräkotelosta moottorin muovisuoja pitää ottaa irti, kolmella pultilla kiinni rungossa muoviosan ylhäältä.

Ahtoputket kannattaa ottaa irti että saa paremmin tilaa yläpuolelta.

Ohjaustehostimen putki hyvä kanssa irrottaa mutta ei pakollinen, yksi pultti edestäpäin katsottuna moottorin takavasemman nurkan kohdalla ja toinen moottorin vasemmassa reunassa.

Solenoidien teline irti, yhdellä pultilla kiinni ahtoputken läheisyydessä. (Tuo lisää tilaa)

AKUN MIINUSNAPA IRTI.

Laturin johtoliitin irti yläpuolelta.

Hihnan kiristimen lukitusmutteri (14mm) kannatta ottaa ALHAALTA päin irti, itse yritin ensin ylhäältä ja meni välittömästi pyöreäksi kun ei saanut kunnon otetta. Kiristimen löysäys yläpuolelta.
Kiristyspyörä irti, seuraavaksi lähtee sen teline neljällä 12mm pultilla (pyörän säätöpultin voi jättää paikalleen).

Sen jälkeen laturi irti (ylhäällä 12mm, alhaalla 14mm ja pultti tulee ulos moottorin puolelta).
Käännä laturia kyljelleen niin että maadoituskaapeli näkyy helpommin, mutteri irti ja kaapeli irti. Yläpuolelta helpompi päästä käsiksi.

Laturin teline irti mottorista, 3x 14mm pulttia (huom. yksi pultti pidemmät kuin muut 2, älä sekota). Telineen irroitettua näkyy osa jakohihnasta, älä kolhi.
Telineessä kanssa muovihärpäke kiinni, 2x 10mm pulttia.

Teline tulee nätisti pihalle kun vähän kääntelee laturia pois tieltä. Sitten laturi tulee pihalle, kiinnitä huomiota missä asennossa saat pihalle, ei mene takaisin kuin yhdellä tavalla, ellet tunkkaa moottoria. Itse tappelin 2h uuden laturin kanssa ja päätin ottaa moottorin tuennan irti ja tunkata. (Paisuntasäiliö & sen teline irti, TUE TUNKILLA moottoria, ota moottorin ja korin välinen musta rauta irti korin puolelta, viimeiseksi itse moottorin tuen pultti irti rungosta.)
 
Voihan sen varmuuden vuoksi ottaa, itse pistin miinusnavan ympärille minigrip pussin ja tuin akun muovikuorta vasten.. Mielenrauhaksi
 
Takaisin
Ylös Bottom