Legnum ayc mystinen ongelma

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vegeta
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vegeta

Member
Liittynyt
16 Tammikuu 2013
Sijainti
Joensuu
Elikkäs sellainen mystinen ongelma on tossa aayyseessä että kylmillä keleillä ayc:n merkkivalo ei pala mutta kun kelit lämpenee valo syttyy. topikkia tästä taisi jo jossain olla ja siellä jollain samanlaista ongelmaa, epäiltiin jotain painenaturia.. elikkäs tietäisikö joku viisaampi mitä tehdä kyseiselle ongelmalle? ayc öljyä on tarpeeksi vasta lisätty hieman. Ja jos siinä on tuoll :seinaainen paineanturi ongelma mistä niitä saa ja onko kalliita?. Kiitoksia etukäteen ja anteeksi jos tein uuden turhan topikin. :seina :seina :driver
 
Vs: Legnum ayc mystinen ongelma

Pumppu siel o huonona ja vaatii avauksen ja uuden painelevyn ja tiivisteet ainakin. Osaava herra on st services tampereella.
Paineanturi on laaki ja vainaa eli ei toimi kylmälläkää jos hajoaa.
 
Vs: Legnum ayc mystinen ongelma

Harri K sanoi
Pumppu siel o huonona ja vaatii avauksen ja uuden painelevyn ja tiivisteet ainakin. Osaava herra on st services tampereella.
Paineanturi on laaki ja vainaa eli ei toimi kylmälläkää jos hajoaa.

Joo mietin vaan ku jollain oli ollut samaa ongelmaa aikaisemmin ja se oli helpottanut anturia vaihtamalla.. (löysiin googlaamalla vaan jonku vanhan topikin). Tampereelle asti en taida itärajalta tuota koslaa kyllä ajella. mutta miksi se ei tee sitä viileällä kelillä, esim alku kevään meni ihan nätisti ja alkuviikonki tuossa vielä ku auton ulkomittari näytti 10c plussaa vaan ku yli 15c mentiin alko ayc valo vittuilla.
 
Vs: Legnum ayc mystinen ongelma

Koska se on juuri siinä rajalla että kylmäl nesteel/kelil jaksaa nostaa paineen mutta lämpimällä ei jaksa.
Sama järjestelmä evoissa ja kaikissa samaa vikaa.
Mulla entises evo7 meni paineanturi ensin (ei pelannu talvellakaan) ja sitte viime kesänä pumppu piti avata kun ei enään nostanut painetta tarpeeksi lämpösellä kelillä.
 
Vs: Legnum ayc mystinen ongelma

Lämpölaajeneminen ja nesteen viskositeetti aiheuttaa tuon ilmenemisen eri keleillä. Huoltaa se täytyy nyt joka tapauksessa. AMW dynoservice sijaitsee Lappeenrannassa ja Maatsilta luulisi onnistuvan tuon korjaaminen vai missä päin itärajaa asustat?
 
Vs: Legnum ayc mystinen ongelma

Basbarduu sanoi
Lämpölaajeneminen ja nesteen viskositeetti aiheuttaa tuon ilmenemisen eri keleillä. Huoltaa se täytyy nyt joka tapauksessa. AMW dynoservice sijaitsee Lappeenrannassa ja Maatsilta luulisi onnistuvan tuon korjaaminen vai missä päin itärajaa asustat?
Joensuussa asun lappeenrantaa voisi vaikka auton ajaakkin. Liekkö kallis operaatio huoltaa vai pitäisikö vaan ajaa tuollaisenaan. Kiitoksia.
 
Vs: Legnum ayc mystinen ongelma

Harri K sanoi
Koska se on juuri siinä rajalla että kylmäl nesteel/kelil jaksaa nostaa paineen mutta lämpimällä ei jaksa.
Sama järjestelmä evoissa ja kaikissa samaa vikaa.
Mulla entises evo7 meni paineanturi ensin (ei pelannu talvellakaan) ja sitte viime kesänä pumppu piti avata kun ei enään nostanut painetta tarpeeksi lämpösellä kelillä.
Asia kunnossa kiitoksia sinulle.
 
Vs: Legnum ayc mystinen ongelma

Ainakin evo oli aivan perseestä ajaa kun omasta meni pumppu sököksi.Silloin ei suomessa juurikaan huoltoja ollut siihen tarjolla joten omani lähetin englantiin huoltoon.Meni vissiin 2kk ennenkuin auto oli jälleen ajossa.Oli hapettumaa sisällä ja sähkömoottori paskana.
 
Vs: Legnum ayc mystinen ongelma

Se on muuten veikeää kun pumppu menee pois pelistä kesken mutkan
 
Vs: Legnum ayc mystinen ongelma

Vegeta sanoi
mites muute ku se ayc valo palaa nii onko se sillo ollenkaa käytössä vai?
Jos tarkotat punaista merkkivaloo, niin ei oo sillon käytössä.
Ite otin sulakkeen pois, ettei tulis enempää vaurioo, kun alko pumppu vuotamaan ja sytytti jatkuvasti merkkivaloo, kun se yrittää kuitenkin aina pyöriä ajon alussa.
Käytin justiin oman pumpun auki ja laitoin korjaussarjan, kun oli pumpun akselitiiviste pettänyt. Kun sain pumpun auki niin huomasin että joku oli sen melko hiiljattain huoltanut, kun "pump plate" oli ihan kun uus ja muutenkin aukes aika nätisti. ??? Joku varmaan menny vikaan akselitiivisteen asennuksessa kun nyt jo anto periks...
 
Vs: Legnum ayc mystinen ongelma

jubo sanoi
Jos tarkotat punaista merkkivaloo, niin ei oo sillon käytössä.
Ite otin sulakkeen pois, ettei tulis enempää vaurioo, kun alko pumppu vuotamaan ja sytytti jatkuvasti merkkivaloo, kun se yrittää kuitenkin aina pyöriä ajon alussa.
Käytin justiin oman pumpun auki ja laitoin korjaussarjan, kun oli pumpun akselitiiviste pettänyt. Kun sain pumpun auki niin huomasin että joku oli sen melko hiiljattain huoltanut, kun "pump plate" oli ihan kun uus ja muutenkin aukes aika nätisti. ??? Joku varmaan menny vikaan akselitiivisteen asennuksessa kun nyt jo anto periks...
KIITOS juho! :) pitää ehtiä se sulake ja napata irti mikähän se mahtaa olla :D... Joo pitänee varmaa myydä auto ku muutenki vähä tarvetta tollaselle bensarosvolle, hinnasta puottaa vaan sit huollon verran.
 
Vs: Legnum ayc mystinen ongelma

Vegeta sanoi
pitää ehtiä se sulake ja napata irti mikähän se mahtaa olla
Sulakerasia löytyy kuskin puolelta oikean polven kohdalta. Sulake on merkitty rasian kanteen merkillä jossa on taka-akseli ja nuolet sivuille.
 
Palataas asiaan taas pitkästä aikaa vähä offtopikiks menee mut mut :D... Elikkäs auto oli vuoden seisomassa, perä siis aivan paskana. kyselisin käykö jostain evoista näihi perät ja miten on galantin perän kanssa ?
 
Palataas asiaan taas pitkästä aikaa vähä offtopikiks menee mut mut :D... Elikkäs auto oli vuoden seisomassa, perä siis aivan paskana. kyselisin käykö jostain evoista näihi perät ja miten on galantin perän kanssa ?
Galant vr4 perä käy samoja ne on legnumeissa ja galanteissa sama auto käytännössä korin mitat vaan erilaiset. käy sinne pienellä modilla sayc perä evoista. mm. evo9n (7-9 modaamalla)
 
Takaisin
Ylös Bottom