Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Zimbabwe

Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2012
Sijainti
Mikkeli
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Vissiin joku tyyppivika tuo bensavalon toimimattomuus, ei pelaa täälläkään. Tokavikan ja vikan viivan välissä olevinaan bensa loppu, ainakin sillon alkoi rykimään kun kerran ajelin tankkia tyhjiin tuota valohommaa ihmetellessä ;D
 

Zous

Member
Liittynyt
27 Tammikuu 2011
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Neponen sanoi
Niin onko jengillä tietoa tuosta legnumin polttoainetankin todellisesta tilavuudesta ja miten sen voisi tutkia?
Aikaisemmassa viestissä omat analyysini. Tehtaan teknisistä tiedoista käy ilmi, että olisi 60L tankki. En kyllä niin paljoa saa tuonne menemään mitenkään. Tosin en ole koskaan ajanut tankkia niin tyhjäksi, että bensavalo syttyisi.

Itse ajoin tankin tyhjäksi kerran kun bensavalo lakkasi toimimasta, 62L meni tankkiin.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21162.msg373054#msg373054

Normaalisti kun vielä valo toimi ja tankkasin niin meni yleensä se 47-53l siinä vaiheessa. Tuolla ajoin sitten sen ~450-500km taas.
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Jee! Polttoainevalo toimii! Valo syttyi ensimmäisen kerran ja välähteli sitten matkan taittuessa 5-6 kertaa. Varmaankin riippuen bensan hölskymisestä ja pyörteen voimakkuudesta ;D
Ensimmäisestä välähdyksestä pääsin vielä vaivatta 20km moottoritietä, jonka jälkeen meni sisu kaulaan ja oli pakko käydä tankkaamassa. 48,04L sain mahtumaan kahdella naksauksella. Eli vielä olisi ajanut komeasti ainakin 100km matkan. Trippimittarissa oli tällöin lukema 419km, joten kulutus noin 11,45L/100km. Ei ihan huono, kun olen pääasiallisesti ajanut työmatkaa eli moottoritietä ja kaupunkiajoa melkein kaikki.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

En tiedä miten VR-4:ssä on, mutta ainakaan EA:ssa ei bensavalo syty ennen kuin viisari on laskenut jo jonkin matkaa alle vihoviimeisen viivan. Ja silloinkin ajaa vielä ongelmitta vähintään 50km. Tankkiin olen saanut mahtumaan enimmillään 65ltr.
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

DaJackal sanoi
En tiedä miten VR-4:ssä on, mutta ainakaan EA:ssa ei bensavalo syty ennen kuin viisari on laskenut jo jonkin matkaa alle vihoviimeisen viivan. Ja silloinkin ajaa vielä ongelmitta vähintään 50km. Tankkiin olen saanut mahtumaan enimmillään 65ltr.

Joo. Minulla alkoi välähdellä siinä tasan viivan kohdalla, ehkä ihan snadisti alle. Kyllä se on pakko uskoa, että tuossa on sitten se 60L tankki tai 62L.
 

hrnt

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2015
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus

Eilen pääsin ekaa kertaa alle kympin kulutukseen :kuningas Eli tuli kerrankin ajettua suurin osa tankista 80-100km/h matka-ajoa, ja lopputulos 9.5l/100km, vaikka tulikin ohiteltua suht paljon ja pidin ihan reipasta matkavauhtia. Normaalisti sekalaisessa ajossa menny 10-12l. Autona manuaali legu, säädettynä 98:lle.
 
Ylös Bottom