Legnum jakopää/hyrdkiristin!!

Heke8989

VR4
Liittynyt
4 Syyskuu 2015
Tossa jakopäätä tehdessä perkele meni kaikki nokat hampaan pieleen, ja tarttee ny se purkaa taas, että mitenkä saa sen hyrdkiristimen irrotettua sillain että saa sen vielä takasi?
 

Fabioh

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2009
Sijainti
Helsinki
Vs: Legnum jakopää/hyrdkiristin!!

Irrottamalla kiristin lohkosta, ja puristamalla kasaan esim ruuvipenkissä hitaasti ja mahdollisimman pienellä voimalla. Sitten ku on reijät kohikkain niin sokka paikalleen ja uutta yritystä.
 

Heke8989

VR4
Liittynyt
4 Syyskuu 2015
Vs: Legnum jakopää/hyrdkiristin!!

Mitenkäs kasatessa nyt jaon kanssa kannattaa toimia, jos ylämerkit on kohdillaan niin kampiakseli hampaan edellä, voiko siis nokkia laittaa pykälän eteenpäin jakopää kasaan ja sitten kattoo merkit, vai kuinka?
 

Fabioh

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2009
Sijainti
Helsinki
Vs: Legnum jakopää/hyrdkiristin!!

Joo voi, jos siis ymmärsin oikein. Apuna voi nokissa käyttää väliaikaisesti vaikka nippusiteitä, jos ei meinaa hihna kestää asennuksen ajan paikoillaan.
 

Heke8989

VR4
Liittynyt
4 Syyskuu 2015
Vs: Legnum jakopää/hyrdkiristin!!

Okei, kiitoksia! Eli tänään jatkaan talliin Pistelen tänne taas viestiä jos peukalo keskellä kämmentä ja ei onnaa
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: Legnum jakopää/hyrdkiristin!!

Heke8989 sanoi
Mitenkäs kasatessa nyt jaon kanssa kannattaa toimia, jos ylämerkit on kohdillaan niin kampiakseli hampaan edellä, voiko siis nokkia laittaa pykälän eteenpäin jakopää kasaan ja sitten kattoo merkit, vai kuinka?


legusta en tiedä mutta 3000gt:ssä kans v6 siinä pitää laittaa nokat kohalleen, kampuraa yks naksu vastapäivään ja kiristys niin tulee kohdalleen helposti :peukku
 

Heke8989

VR4
Liittynyt
4 Syyskuu 2015
Vs: Legnum jakopää/hyrdkiristin!!

En kyllä oo tietoinen hihnan kireydestä, eikö se hydraulikiristin sen jotenkin säädä? Joo varmaan aivan sama homma tossa legussa kun 3000gt:ssä
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Legnum jakopää/hyrdkiristin!!

Heke8989 sanoi
En kyllä oo tietoinen hihnan kireydestä, eikö se hydraulikiristin sen jotenkin säädä? Joo varmaan aivan sama homma tossa legussa kun 3000gt:ssä

hihnan kireys on oikea jos sen sokan (tai 1mm poranterän) saat hydr. kiristimeen menemään reikäänsä paikalleen kun ole jakopään saanut kohdalleen ja käsin pyörittänyt konetta pari kierrosta ja antanut senjälkeen olla 5min paikallaan (eli hydr. kiristin ei saa liian ulos tulla)
 

Heke8989

VR4
Liittynyt
4 Syyskuu 2015
Vs: Legnum jakopää/hyrdkiristin!!

Harri K sanoi
hihnan kireys on oikea jos sen sokan (tai 1mm poranterän) saat hydr. kiristimeen menemään reikäänsä paikalleen kun ole jakopään saanut kohdalleen ja käsin pyörittänyt konetta pari kierrosta ja antanut senjälkeen olla 5min paikallaan (eli hydr. kiristin ei saa liian ulos tulla)


Joo kaverilta kuulin jotain tollasta mutta ei vissiin ittellä mennyt kasetille Hyvä että täällä on ammattilaisia auttamas, eikä mitään kettuilevia pellejä pojot teille
 

Heke8989

VR4
Liittynyt
4 Syyskuu 2015
Vs: Legnum jakopää/hyrdkiristin!!

Onkos se ihan normaalia että tulipellin puoleiset nokat pyörähtää välillä niin perkeleesti kun koittaa vähän kääntää? Vähän vaikee selittää tollasta
 

Raivorape

New Member
Liittynyt
15 Huhtikuu 2020
Nyt tarvis apuja jakopää rempan jälkeen kone kuulostaa diisseli koneelta niin olisko tietoa mistä löytyy kuva ajoitus merkeistä jos sais pelastettuu tuon viel
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Mikä tuon VR4:n jakohihnan hammasluku on?
Merkkituotteissa kuitenkin pysytään..
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tulipahan laitettua uusi jakohihna ja ohjainrulla VR: ään, purettaessa jo kiinnitti huomiota kiristimen hydraulipatruunan asento, kadasin kuitenkin takaisin sillä samalla ja laitoin reiän kohilleen ja pyöritin konetta mutta en pannut käyntiin silloin. Seuraavana päivänä tarkistin nuo ja jouduin muuttamaan asentoa, sitten käyntiin ja kylläpä kilisi kiristin ikavästi, nokat ja kampura merkkeihin ja kiristin irti, siitähän kuului sellainen lutraava ääni kun sitä puristi kasaan, meni puoleenväliin ihan sormissa.
Uus tilaukseen ja vuorokaudessa tuo tulikin tarvikeliikkeen kautta, kiristin paikoilleen,tarkistukset ja kasaan ja kivasti taas hurisee.
Eli oppina tuosta se että tuo kiristin kannattaa kyllä vaihtaa suosiolla ettei tule turhaa työtä.
Ohjainrullasta oli rasvat tulleet osittain ulos ja kuivana kun on pyörinyt niin hilisihän se ja siksi sekin uusiksi, merkki oli Optima, tilalle SKF.
Kiristin Herth+ Buss
 
Ylös Bottom