Legnum VR-4 tyhjäkäynti korkealla (Ratkaistu)

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Otan kunnian korkata foorumin VR-4 osaston :)

Kimppatilauskontissa tullut Legnum on osoittautunut äärimmäisen hyväksi ostokseksi. Tarkemmissakaan tarkastukissa autosta ei ole löytynyt oikeastaan mitään sanomista.

Tyhjäkäynti haluaa vapaalla jostain syystä pysyä yleensä melko korkealla (n. 1300-1500 rpm). Vaihde päällä ei ole mitään ongelmaa, ja välillä vapaallakin tyhjäkäynti on ihan normaalisti jossain 800 kierroksen tuntumassa. Sama ilmiö riippumatta siitä onko kone kylmä vai lämmin. Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?
 
Vs: Legnum VR-4 tyhjäkäynti korkealla

ihan lähtisin läppärungon puhdistuksesta sekä IAC:n puhdistus/herkistyksestä liikenteeseen :peukku
 
Vs: Legnum VR-4 tyhjäkäynti korkealla + ABS-anturi rikki?

MikkoM sanoi
Evoscan tai vst. dataloggerikin kertoisi jotain. Näkisi ECUn näkemän moottorin lämpötilan ja sen että avataanko kaasuläppää tarkoitukselliseti vai tahattomasti.

Luulisi ryömivän vaihde kytkettynä ikävästi ja lisäksihän tuo kiehuttaa turhaan vaihteistoöljyäkin.

Kieltämättä ryömii aika miehekkäästi. Alkaa tulla itku lyhyestä ilosta, tänään nimittäin tuli uusia probleemia. Yhtäkkiä ei nimittäin vaihtanut enää pienemmälle kuin pakolla ja kone meinasi sammui risteyksiin. Samalla luistonesto ja abs valot vilkkuivat. Kaasua painettaessa kuului erikoinen "suhina", hieman kuin Evon turbo. Itse veikkaisin ABS-anturia. Vastaava vika Bemarissa pisti koko auton täysin sekaisin. Mitä sanoo viisaammat?
 
Vs: Legnum VR-4 tyhjäkäynti korkealla

Ilmeisesti tämä on korjattu ? Mikä oli vikana ja miten korjattiin ?
 
Vs: Legnum VR-4 tyhjäkäynti korkealla

Tyhjäkäynnin säätöruuvi lienee löystynyt omia aikojaan tai sitten sitä on joskus kierrelty liian auki,se lienee aiheuttanut
aikaisemmat kovat kierrokset,lopputulos kuitenkin oli ruuvin lentäminen hiiteen ajossa ja seurauksena kohtalainen ilmavuoto...
Korjaus luonnollisesti uusi ruuvi tiivisteineen,ja säätö,ohjearvo tk:lle näytti olevan 650,tällä hetkellä vaihtelee noin 500-800
välillä sen mukaan pyöriikö ilmastointi tai jotain muuta vastaavaa,ja kaikki tuntui pelaavan,vai miten on "nokonzok"...? :)
 
Vs: Legnum VR-4 tyhjäkäynti korkealla

samitsu sanoi
Tyhjäkäynnin säätöruuvi lienee löystynyt omia aikojaan tai sitten sitä on joskus kierrelty liian auki,se lienee aiheuttanut
aikaisemmat kovat kierrokset,lopputulos kuitenkin oli ruuvin lentäminen hiiteen ajossa ja seurauksena kohtalainen ilmavuoto...
Korjaus luonnollisesti uusi ruuvi tiivisteineen,ja säätö,ohjearvo tk:lle näytti olevan 650,tällä hetkellä vaihtelee noin 500-800
välillä sen mukaan pyöriikö ilmastointi tai jotain muuta vastaavaa,ja kaikki tuntui pelaavan,vai miten on "nokonzok"...? :)

Tepiltä oivallinen ajatus nostaa tämäkin topikki ylös. Homma tosiaan on kunnossa, kiitos Samitsun. Kaikki pelaa nyt aivan niin kuin pitääkin. Myös vaihteiston ongelmat korjaantuivat samalla, eli ilmeisesti ilmavuoto pisti tietokoneet niin sekaisin, että mikään ei lopulta toiminut kunnolla. Tällä kertaa selvittiin hyvin pienellä, joskin oli siinä oma vaivansa hinata auto kärryllä Espoosta Samitsulle Taipalsaarelle :)
 
Vs: Legnum VR-4 tyhjäkäynti korkealla

nokonzok sanoi
..joskin oli siinä oma vaivansa hinata auto kärryllä Espoosta Samitsulle Taipalsaarelle :)

Ja offtopiccina, oliko edes mutkainen/mäkinen ja/tai liukas se tie savitaipaleen jälkeen, vai tulitko toisesta suunnasta ;D
 
Vs: Legnum VR-4 tyhjäkäynti korkealla

J. Puhakka sanoi
Ja offtopiccina, oliko edes mutkainen/mäkinen ja/tai liukas se tie savitaipaleen jälkeen, vai tulitko toisesta suunnasta ;D

Tulin toisesta suunnasta :) Tuon tien tietäen olisin tullut joka tapauksessa toisesta suunnasta!
 
Vs: Legnum VR-4 tyhjäkäynti korkealla

nokonzok sanoi
Tulin toisesta suunnasta :) Tuon tien tietäen olisin tullut joka tapauksessa toisesta suunnasta!

Ite ei oo täältä Oulusta kun olen tullut jaksanut lähtä kiertämään ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom