Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Paitsi ettei prefacelifteis ole öljynjäähdytintä...ja muutenkaa en suosittelis sillee ajaan sitä "kuivaks"
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Harri K sanoi
Paitsi ettei prefacelifteis ole öljynjäähdytintä...ja muutenkaa en suosittelis sillee ajaan sitä "kuivaks"

On siellä prefeislifteissä erillinen öljynlämmitin/jäähdytin syylärin sisällä. Late varmaan tarkoitti tuota. SIeltä välistä voi napsasta öljyt.

Eihän sitä kuivaks päästetä kun toinen heppu lisää kokoajan öljyä sitä mukaan kun sitä tulee pois
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

tepi sanoi
On siellä prefeislifteissä erillinen öljynlämmitin/jäähdytin syylärin sisällä. Late varmaan tarkoitti tuota. SIeltä välistä voi napsasta öljyt.

Eihän sitä kuivaks päästetä kun toinen heppu lisää kokoajan öljyä sitä mukaan kun sitä tulee pois

hä..millos tää o muuttunu? Ei mulla ainakaa mene mitää letkui syylärii....
 

VR. Sykerö

New Member
Liittynyt
10 Lokakuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Terve,
sen verran sivuaa aihetta, että en viitsi uutta topicia aloittaa.
Eli onko ketään laittanu tota forten automaattilaatikon hoitoainetta http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m1b13s26p489 laatikkoonsa öljynvaihdon yhteydessä?
Kiinnostais kuulla onko mitään apua jos esim. tekee ton huuhtelun ja pistää viel sit uudet litkut laatikkoon.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Harri K sanoi
hä..millos tää o muuttunu? Ei mulla ainakaa mene mitää letkui syylärii....

Enpä tiiä, jos sulla on jonkun vapari nelkun loota siin sun autossa :eek: ;D

prefacelift legun liitännät ja suodatin.
http://ci.auto-vision.ru//mitsubishi_2007/japan/23_3103HH3B7.png
http://ci.auto-vision.ru//mitsubishi_2007/japan/23_080510008.png
 

Kapula7

Autopeltiseppänä yli 20v muttei vielä 30 vuotta
Liittynyt
6 Syyskuu 2008
Sijainti
Lempäälä
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

hä..millos tää o muuttunu? Ei mulla ainakaa mene mitää letkui syylärii....

Siis pitäisi kyllä mennä, tietysti jos on mahd. rikkoutuneen jäähdyttimen tilalle vaihdettu manualiin tarkoitettu halvempi jäähdytin ja yhdistetty kierto esim. letkulla? Tietääkseni lähes kaikissa -90 luvun ja jälkeen valmistetuissa henkilöautoissa on automaattivaihteiston jäähdytys toteutettu jäähdyttimen kautta ja jossain malleissa on lisätty vielä erillinenkin lauhdutin jos vaikka kiskoo nussisuulia työkseen automaatti vaihteisella autolla. Jos jollain on parempaa tietoa niin kertokoon.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Joikale sanoi
Missäs sen suodattimen nyt pitikään olla??

Nii-in... siinähän sen pitäisi olla, purin autoa ja mietin että helvata... missäs se nyt onkaan...

Joku saa uuden suodattimen kun hakee vaan pois, en taidakaan tarvita.

Rupesin tässä miettimään, et vois sit keväällä ;D vaihella kanssa loota öljyt maagiin. Ostin suodattimenkin jo hyvissä ajoissa viime kesänä..

Tarkemmin kun miettii, niin olen koittanut katella kanssa tuota suodatinta, et näkyykö missään. Spottaako tuon, vaikka olis kaikki romut kiinni viellä konehuoneessa ??

vm 9/99.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

MäTSi sanoi
Rupesin tässä miettimään, et vois sit keväällä ;D vaihella kanssa loota öljyt maagiin. Ostin suodattimenkin jo hyvissä ajoissa viime kesänä..

Tarkemmin kun miettii, niin olen koittanut katella kanssa tuota suodatinta, et näkyykö missään. Spottaako tuon, vaikka olis kaikki romut kiinni viellä konehuoneessa ??

vm 9/99.

Se taitaa kesäkuussa 99 tippua pois se suodatin, pitiäsi se näkyä ihan selkeesti lootan päällä. :)

Tarkalleen ottaen ylävesiletkun alla muistaakseni. No sun ei tarvii sitä suodatinta käyttää sitte!
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

mystinengalant sanoi
Se taitaa kesäkuussa 99 tippua pois se suodatin, pitiäsi se näkyä ihan selkeesti lootan päällä. :)

Tarkalleen ottaen ylävesiletkun alla muistaakseni. No sun ei tarvii sitä suodatinta käyttää sitte!

Ai helvetti, ko elämä hymyilee ja pääsee sieltä mistä aita on matalin ;D Täytyy varmaan siskon miehelle soittaa delta autoon ja hieroa kauppaa vähän mitsun atf:stä :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

MäTSi sanoi
Ai he*v***i, ko elämä hymyilee ja pääsee sieltä mistä aita on matalin ;D Täytyy varmaan siskon miehelle soittaa delta autoon ja hieroa kauppaa vähän mitsun atf:stä :)

Voi olla ettet saa sitä enää tuolla oli juttua että se korvautuu. Mutta jos korvautuu niin huuhtele IHMEESSÄ se laatikko !!!
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

mystinengalant sanoi
Voi olla ettet saa sitä enää tuolla oli juttua että se korvautuu. Mutta jos korvautuu niin huuhtele IHMEESSÄ se laatikko !!!

watta fak... Mun mielestä kerran oli jo puhetta, et oliko se kia vai joku muu, niin oiskos ollu peräti samaa litkua, mut vaan kian varaosanumerolla, mut sen selvittäminen jäi sitte.. :(

mihin se mahtaa oikeen vaihtua? Ja aattelin muutenkin sen 10litraa samointein ottaa, et huuhtasee sit sen. Oli mitä oli sisuksissa tällä hetkellä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

MäTSi sanoi
watta fak... Mun mielestä kerran oli jo puhetta, et oliko se kia vai joku muu, niin oiskos ollu peräti samaa litkua, mut vaan kian varaosanumerolla, mut sen selvittäminen jäi sitte.. :(

mihin se mahtaa oikeen vaihtua? Ja aattelin muutenkin sen 10litraa samointein ottaa, et huuhtasee sit sen. Oli mitä oli sisuksissa tällä hetkellä.

kymppihän ei riitä, ota 15....
 

Raikali

New Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2011
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

MäTSi sanoi
watta fak... Mun mielestä kerran oli jo puhetta, et oliko se kia vai joku muu, niin oiskos ollu peräti samaa litkua, mut vaan kian varaosanumerolla, mut sen selvittäminen jäi sitte.. :(

mihin se mahtaa oikeen vaihtua? Ja aattelin muutenkin sen 10litraa samointein ottaa, et huuhtasee sit sen. Oli mitä oli sisuksissa tällä hetkellä.

Mä kävin tänään hakemassa vajaan kahdenkympin pöntön automaattiöljyä Rovaniemen Deltasta, BP Autran SP-III on öljyn nimi ja on ihan maahantuojalta tullutta tavaraa. Mä tuota googlettelin ennen kuin ostin niin löysin tietoa että kyseessä on ihan Mitsubishin kanssa kehitetty öljy ja että euroopan markkinoilla tuota käytetään. Jäin siihen käsitykseen että Diaqueen SP-III on ihan yhtä paljon Mitsun omaa kuin tuokin mutta valmistaja on eri. Kyllä se myyjäkin vakuutteli että tätä heilläkin käytetään ja oli sitä jonkun verran käytettykin.

Oon aikaisemmin keväälläkin kerran tuolta ostanut automaatin öljyt niin silloin se oli vielä sitä Diaqueenia. En tiiä sitten että onko vallan vaihtunut vai mistä on kyse.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Raikali sanoi
Mä kävin tänään hakemassa vajaan kahdenkympin pöntön automaattiöljyä Rovaniemen Deltasta, BP Autran SP-III on öljyn nimi ja on ihan maahantuojalta tullutta tavaraa. Mä tuota googlettelin ennen kuin ostin niin löysin tietoa että kyseessä on ihan Mitsubishin kanssa kehitetty öljy ja että euroopan markkinoilla tuota käytetään. Jäin siihen käsitykseen että Diamond SP-III on ihan yhtä paljon Mitsun omaa kuin tuokin mutta valmistaja on eri. Kyllä se myyjäkin vakuutteli että tätä heilläkin käytetään ja oli sitä jonkun verran käytettykin.

Oon aikaisemmin keväälläkin kerran tuolta ostanut automaatin öljyt niin silloin se oli vielä sitä Diamondia. En tiiä sitten että onko vallan vaihtunut vai mistä on kyse.

Se merkki oli diaqueen....
 

Zimbabwe

Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2012
Sijainti
Mikkeli
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Olisko kellään tietoa ton laatikon suodattimen osanumerosta? Jos kävis kysäsee jostain liikkeestä? Tarviiko ne sen jos käy mitsun vastaanotolla? ::)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Zimbabwe sanoi
Olisko kellään tietoa ton laatikon suodattimen osanumerosta? Jos kävis kysäsee jostain liikkeestä? Tarviiko ne sen jos käy mitsun vastaanotolla? ::)
MD752072 JOS sulla on ulkopuolinen suodatin...
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Zimbabwe sanoi
Olisko kellään tietoa ton laatikon suodattimen osanumerosta? Jos kävis kysäsee jostain liikkeestä? Tarviiko ne sen jos käy mitsun vastaanotolla? ::)

Multa voisi löytyä ylimääränen uusi, omassa ei ollukkaan ulkopuolista suodatinta..
 

DyhWe

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Onkos kellään hajua että saakos niitä sisäpulisia suodattimia mistään? vois ainakin kuvitella että samanlailla sekin likaantuu.
 

Keheetit

Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2010
Sijainti
Kouvola
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

DyhWe sanoi
Onkos kellään hajua että saakos niitä sisäpulisia suodattimia mistään? vois ainakin kuvitella että samanlailla sekin likaantuu.
Eiköhän niitä mitsulta saa, siellä sisällä oli vielä muistaakseni 2 suodatinta + 1 pihalla jos sen mallinen :D
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

kävin tällä varaosanum. MZ312096 kyselemässä ööliä tomaattiin, niin löytyy 20l pöniköitä öljyä.

olikos se nyt 320 vai 330€/pönttö.

Alennusten jälkeen tais olla 11€/litra eli 220€ ::)

Paljon vai vähän ?
 

Raikali

New Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2011
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

MäTSi sanoi
kävin tällä varaosanum. MZ312096 kyselemässä ööliä tomaattiin, niin löytyy 20l pöniköitä öljyä.

olikos se nyt 320 vai 330€/pönttö.

Alennusten jälkeen tais olla 11€/litra eli 220€ ::)

Paljon vai vähän ?

Tuon verran mekin kaverin kans maksettiin. Ei mun mielestäni paha.
 

Zimbabwe

Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2012
Sijainti
Mikkeli
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Tuli tänään haettua timantilta lootan suodatin. Kehtaisko joku kertoa missä on öljyjen laskuproppu, kun en sitä eilen pikaisella etsinnällä löytänyt ::). Ainiin ja sitten vielä se kulmavaihteen laskuproppu, kun en siitäkään varma ole, täyttö reiän löysinkin :seina
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Se laatikon tyhjennytproppu osottaa muistaakseni sinne auton vasemmalle sivulle päin ku vaihteistoki on sillä puolella, eli öljyt lentää sivulle eikä tule suoraan alas.
 

Zimbabwe

Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2012
Sijainti
Mikkeli
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Kiitoksia. Mites se kulmavaihteen öljynvaihto, onko laskuproppu se iso, mikä on maatakohti? Ei viittis lähtee availemaan ennen kun on varmaa tietoa ::)
 

Keheetit

Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2010
Sijainti
Kouvola
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Se on just se! Sitten vaa oikea taso pakoputken "takana" olevasta OIL propusta!
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Sanokaas muuten miten mä varmasti saan selville vaihteistoöljyn tason? En nimittäin saa millään selvää tikusta missä kohti taso oikeasti on. Johtuu siitä, että laskin uudet öljyt laatikkoon tikunreiästä suppilon avulla ja uudet ölpät (alkuperäistä mitsua) on niin ohuen haalean läpinäkyvän punaiset etten vaan tasoa näe. :) Mittailin sinne about saman määrän minkä pois pudotinkin, mutta silti...
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Biim sanoi
Sanokaas muuten miten mä varmasti saan selville vaihteistoöljyn tason? En nimittäin saa millään selvää tikusta missä kohti taso oikeasti on. Johtuu siitä, että laskin uudet öljyt laatikkoon tikunreiästä suppilon avulla ja uudet ölpät (alkuperäistä mitsua) on niin ohuen haalean läpinäkyvän punaiset etten vaan tasoa näe. :) Mittailin sinne about saman määrän minkä pois pudotinkin, mutta silti...

Kyllä se vaan pitäisi siitä pystyä näkemään :( Tiedän itsekkin että se on vaikeeta. Ota tikku pois sieltä, vedä se nopeasti vaakaan ja paina puhdasta kirjoituspaperia vasten, siinä pitäisi näkyä se nesteen pinnan raja sitten ja voit verrata sitä tikkuun. Kuumalla öljyllä hankalaa ihan käytetyilläkin öljyillä!
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Vähän vanha ketju, mutta ajattelin täällä kysyä. Mitens tuo, kun meikäläisen Legnumissa ei ole ilmeisesti koskaan vaihdettu öljyjä tuonne laatikkoon. Pelaa kyllä hienosti, ei nyi tai pätki tahi arvo vaihteita ajaessa. Kannattaisiko silti vaihtaa? Myyjä silloin kertoi, että ei kannata vaihtaa. Paskat lähtee kuulemma liikkeelle ja vaihdon jälkeen laatikko on kaatiskamaa, hajoaa siis nopeasti?
Itse en noita vaihtaisi, mutta antaisin liikkeen vaihtaa ne vaikkapa huuhtelumenetelmällä.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Neponen sanoi
Vähän vanha ketju, mutta ajattelin täällä kysyä. Mitens tuo, kun meikäläisen Legnumissa ei ole ilmeisesti koskaan vaihdettu öljyjä tuonne laatikkoon. Pelaa kyllä hienosti, ei nyi tai pätki tahi arvo vaihteita ajaessa. Kannattaisiko silti vaihtaa? Myyjä silloin kertoi, että ei kannata vaihtaa. Paskat lähtee kuulemma liikkeelle ja vaihdon jälkeen laatikko on kaatiskamaa, hajoaa siis nopeasti?
Itse en noita vaihtaisi, mutta antaisin liikkeen vaihtaa ne vaikkapa huuhtelumenetelmällä.

Itse ainakin vaihtaisisin.. itse vaihdoin jossain 140tkm kohalla vaikka öljy näytti tikussa punaiselta, mutta valkoista paperia vasten huomasi että alkanu mustumaan. Ja hienosti on pelannut ihan kotitallissa vaihtaessa. Hommaa itse öljyt sitten korjaamolle delta autosta.


JA SITTEN KYSYMYS, muistaako kukaan paljonko lohduöljyä tomaatista tulee ulos kun ottaa vetarin irti ?? Olisi ~5 litraa viellä puhdasta laatikkoöljyä jemmassa, että mahtaneeko riittää ?
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

MäTSi sanoi
Itse ainakin vaihtaisisin.. itse vaihdoin jossain 140tkm kohalla vaikka öljy näytti tikussa punaiselta, mutta valkoista paperia vasten huomasi että alkanu mustumaan. Ja hienosti on pelannut ihan kotitallissa vaihtaessa. Hommaa itse öljyt sitten korjaamolle delta autosta.

Ja nimenomaan huuhtelemalla vaihdoit? Ajattelin tuohon mitsuhuoltoon viedä tuon, ainakin heiltä löytyi hyllystä kaikki muutkin oem-öljyt (kulmavaihde, ayc, perä jne.) ja kuulemma löytyy myös automaattiöljyä. Vähän vajaa 20e litra sanoivat hinnaksi.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Neponen sanoi
Ja nimenomaan huuhtelemalla vaihdoit? Ajattelin tuohon mitsuhuoltoon viedä tuon, ainakin heiltä löytyi hyllystä kaikki muutkin oem-öljyt (kulmavaihde, ayc, perä jne.) ja kuulemma löytyy myös automaattiöljyä. Vähän vajaa 20e litra sanoivat hinnaksi.

Juu huuhtomalla, sitä kun ei kerralla saa tyhjäksi niin taisin vaihtaa joku 3 kertaa ne litkut. Aina välillä käymään pieni lenkki et sekottuu ja taas ulos jne.
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

MäTSi sanoi
Juu huuhtomalla, sitä kun ei kerralla saa tyhjäksi niin taisin vaihtaa joku 3 kertaa ne litkut. Aina välillä käymään pieni lenkki et sekottuu ja taas ulos jne.

Eli 15 litraa kun varaa ainetta niin saa homman hoidettua?
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Neponen sanoi
Eli 15 litraa kun varaa ainetta niin saa homman hoidettua?

pauttia rallaa. Itse ostin deltasta sen 20 litran pönikän, niin taisi juuri se ~5 litraa sinne jäädä.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

MäTSi sanoi
JA SITTEN KYSYMYS, muistaako kukaan paljonko lohduöljyä tomaatista tulee ulos kun ottaa vetarin irti ?? Olisi ~5 litraa viellä puhdasta laatikkoöljyä jemmassa, että mahtaneeko riittää ?


Muistaakos joku ??
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Vanhaan ketjuun, mutta mistäs saan tuohon Legnumiin suodattimen automaattilaatikolle? Lähinnä, että löytyykö motonet/ad/fixus paikoista? 3/2001 on vuosimalli.
Öljyt ajattelin huomenna käydä ostamassa ja vkloppuna vaihdella. En nyt tällä kertaa huuhtele, niin riittääkö 6 litraa öljyä?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Neponen sanoi
Vanhaan ketjuun, mutta mistäs saan tuohon Legnumiin suodattimen automaattilaatikolle? Lähinnä, että löytyykö motonet/ad/fixus paikoista? 3/2001 on vuosimalli.
Öljyt ajattelin huomenna käydä ostamassa ja vkloppuna vaihdella. En nyt tällä kertaa huuhtele, niin riittääkö 6 litraa öljyä?

ootko tarkistanu että se suodatin on pystyssä siinä laatikon päällä? Jos on niin se on sama kuin moottorin öljynsuodatin.
Ellei ole niin se on sisäinen suodatin ja ei niin helposti siis vaihdettavissa.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Neponen sanoi
Vanhaan ketjuun, mutta mistäs saan tuohon Legnumiin suodattimen automaattilaatikolle? Lähinnä, että löytyykö motonet/ad/fixus paikoista? 3/2001 on vuosimalli.
Öljyt ajattelin huomenna käydä ostamassa ja vkloppuna vaihdella. En nyt tällä kertaa huuhtele, niin riittääkö 6 litraa öljyä?

Aika yhtä tyhjän kanssa tuo touhu on ilman huuhtelemista. Säästä vaikka hetki ja ostat 15litraa sitä ja tee kunnolla. Filtterin pitäisi olla pystyssä akun vasemmalla puolella, mut villi veikkaus ettei sinulta ulkoista suodatinta löydy, kun noinkin uus peli kyseessä.
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

MäTSi sanoi
Aika yhtä tyhjän kanssa tuo touhu on ilman huuhtelemista. Säästä vaikka hetki ja ostat 15litraa sitä ja tee kunnolla. Filtterin pitäisi olla pystyssä akun vasemmalla puolella, mut villi veikkaus ettei sinulta ulkoista suodatinta löydy, kun noinkin uus peli kyseessä.
Eli siis hetkonen, mistä alan etsimään sitä suodatinta? Moottoritilasta akun vasemmalta puolelta pitäisi siis löytyä samanlainen filtteri kuin on moottoriöljylle?
Motonetistä kyselin, niin sieltä löytyisi 24,90e automaattilaatikon suodatin ja ilmeisesti käy myös tähän 5-vaihteiseen?

Tarkotus ois vaan saada ainakin hetkeksi pehmeämmät vaihdot vaihteistoon. Eikös huuhtelussakin vaihdeta ensin osa ja ajetaan jonkun matkaa ja sitten loput?
Tällä hetkellä ihan aavistuksen verran tuntuu luistavan tasakaasulla ajaessa. 1-2-3 vaihteilla ei juurikaan, mutta 4-5 vaihteilla alkaa nypyttää noin 3000-4000rpm välimaastossa.
N:llä ei nypytä eikä 1000-2500rpm eikä myöskään 4000-rajoitin. Välillä vaihtaa myös vähän karkeasti noita pykäliä eli hieman "arpoo".
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Neponen sanoi
Eli siis hetkonen, mistä alan etsimään sitä suodatinta? Moottoritilasta akun vasemmalta puolelta pitäisi siis löytyä samanlainen filtteri kuin on moottoriöljylle?
Motonetistä kyselin, niin sieltä löytyisi 24,90e automaattilaatikon suodatin ja ilmeisesti käy myös tähän 5-vaihteiseen?

Tarkotus ois vaan saada ainakin hetkeksi pehmeämmät vaihdot vaihteistoon. Eikös huuhtelussakin vaihdeta ensin osa ja ajetaan jonkun matkaa ja sitten loput?
Tällä hetkellä ihan aavistuksen verran tuntuu luistavan tasakaasulla ajaessa. 1-2-3 vaihteilla ei juurikaan, mutta 4-5 vaihteilla alkaa nypyttää noin 3000-4000rpm välimaastossa.
N:llä ei nypytä eikä 1000-2500rpm eikä myöskään 4000-rajoitin. Välillä vaihtaa myös vähän karkeasti noita pykäliä eli hieman "arpoo".

tarkista ny ensin onko sulla edes filtteriä, veikkaan kanssa ettei ole. Laatikossa PYSTYSSÄ ylöpäin se filtteri (ja irroituttaa luultavasti termostaatinkin jotta pääset vääntään sitä kun se on semmosessa kolossa) Ellei näy filtteriä, sulla on laatikon sisäinen filsu joka on "elinikäinen".
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Harri K sanoi
tarkista ny ensin onko sulla edes filtteriä, veikkaan kanssa ettei ole. Laatikossa PYSTYSSÄ ylöpäin se filtteri (ja irroituttaa luultavasti termostaatinkin jotta pääset vääntään sitä kun se on semmosessa kolossa) Ellei näy filtteriä, sulla on laatikon sisäinen filsu joka on "elinikäinen".

Noniin, nyt selvensi asiaa :)
Mietinkin, että ei hemmetti ei oo kyllä työkaluja, taitoa tai paikkaa alkaa mitään sisäistä filtteriä vaihtaa.
Täytyypä tsekkaa, kun pääsen töistä kotio. Sitten vaan öljyostoksille, jos ei filtteriä näy.
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Eka kierros öljyjä vaihdettu. Oli ihan tummanpunaista se ulos tullut öljy ja noin 4,7L sieltä valumalla tuli. Aavistus oli hilettä joukossa, ei kuitenkaan merkittävän paljoa.
Vaihdot pehmenivät hieman, mutta edelleen nypyttää aavistuksen verran jossain 3000-3500rpm. Nypytys muilla kierrosalueilla poistui.

Kai se on sitten käytävä ostamassa lisää öljyä ja uudestaan vaihdettava niin tulee "huuhdeltua"?
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

Neponen sanoi
Eka kierros öljyjä vaihdettu. Oli ihan tummanpunaista se ulos tullut öljy ja noin 4,7L sieltä valumalla tuli. Aavistus oli hilettä joukossa, ei kuitenkaan merkittävän paljoa.
Vaihdot pehmenivät hieman, mutta edelleen nypyttää aavistuksen verran jossain 3000-3500rpm. Nypytys muilla kierrosalueilla poistui.

Kai se on sitten käytävä ostamassa lisää öljyä ja uudestaan vaihdettava niin tulee "huuhdeltua"?

Kerrankin voin sanoa, että mitä mä sanoin ylempänä. Sen pitäis olla läpikuultavaa ja punaista.
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Legnum/VR4 Invecs-II Vaihteistoöljyjen vaihto

MäTSi sanoi
Kerrankin voin sanoa, että mitä mä sanoin ylempänä. Sen pitäis olla läpikuultavaa ja punaista.

Jep, no eipä tuo kokeilu mitään maksanut ja täytyyhän huuhtelussa ajaa vähän aikaa ja sitten vasta laskea läpi. :)
 
Ylös Bottom