Legnumiin voimaa?

Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Kirjoitetaanpas tänne tämmöinen: Joku oli maailmalla testannut 262 nokkia. Tuloksena oli 268 hv pyöriltä (arviolta noin 350hv koneesta) ja sitten oli mainittu 448Nm mutta oliko tuo sitten ihan koneelta? Ihan odotettava tulos vakioturboilla ja 0.9 bar ahtopaineella.
Mistäs maailmalta saa tähän nokkia? Vai onko ihan custom hommia? CP tekee ainaki mäntiä tähän ja australiasta saa kampia.
Vähän kartottelen jos vaikka hommais toisen moottorin rakentelua varten =)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Keheetit sanoi
Mistäs maailmalta saa tähän nokkia? Vai onko ihan custom hommia? CP tekee ainaki mäntiä tähän ja australiasta saa kampia.
Vähän kartottelen jos vaikka hommais toisen moottorin rakentelua varten =)

Ainakin RPW:ltä.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Moi tietääkö kukaan saako noita downpipeja vielä tuolta mistä muut ovat tilanneet :) ?. Tarkoitus olisi alkaa rakentamaan vr4 manuaali legnumista vähän tykimpää ensimmäisenä dp ja pakoputki kokonaa catback on nyt, sit isompi kuuleri ja silikooniahtoputket kaikkialle ja walbron bensapumppu. Budjetti olisi nyt ennen kesää 1500euroa ja sillä pitäisi jotain järkevää saada aikaiseksi aloitanko noilla vai osaako joku sanoa järkevämpää ?.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Martelius tekee vieläkin DP tähän! Noilla + paineiden nostoilla ja säädöllä onki sitte kaikki melkein tehty jos et ala turboja vaihtamaan! =) Bensapumppukaan ole pakollinen välttämättä jos vanha on vielä vireessä.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Ei ole bensapumppua mitään tarvetta vaihtaa, etanolihommat on sitten yksi optio, eipä ole vielä kukaan testannut vr4:ssä.......... tosin bensapumppuhan voi vanhuuttaan hajota myös.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Hitto ku kiinostais toi etanolille vaihto omaa purkkii. Mut toi säädättäminen vähän askarruttaa. Viime kesänä muutin vanhan astran c20xe koneella etanolille, mutta ahdetulla pikkusen eri homma ja ku käyttis kyseessä. Pitää kattoo jos olis suuttimii varaa kesän aikaa ni vois harkita tyrkää alkoholille :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Etanolilla saa varmaan enemmän vääntöä kun ei ole yhtä herkkä nakuttamaan, epäilen ettei hirveesti lisää huipputehoa saa ilman ahtimien vaihtoa tai muokkausta
Luultavasti menee suuttimet vaihtoon, kukaan ei ole vielä testannut ::)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

390cc.... paukkuu dutycyclet jo 100:seen ihan varmasti täydellä etanolilla, arvioisin että täys ahtopaine + etanoli niin jossain ennen 5000rpm loppuu kesken :) Muuten kaikki on tehtävissä jo täydelle etanolille: suutinskaalaus + AFR kartat + sytkä + käynnistyspulssit.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Mua kiinnostaisi kyllä tuota E85 modia kokeilla. Jos vakiosuuttimet loppuu kesken niin EV14 550cc olis varmaan aika passeli päivitys.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
No onnistuu vaikka heti pelkällä RE85....suurinpiirtein vakioautolla vakioahtopaineella saattas suuttimet riittää kans. Laajakaista pitää kyllä olla.
Pitääpä laittaa laajakaistaa hankintaan..
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Vaihtaisin kyllä sitten ainakin alkuperäisen bensapumpun sihdin etanolia kestävään jos ei pumppua meinaa vaihtaa.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Pitää rupee metsästää isompia suuttimia. Onko kellää vakiosuuttimien mallia/mittoja? Korkea oomiset siis ovat. Viimeistää kesää mennessä pitää hommaa ja laajakaista on jo asennettu. Sitte bensapumpun päivitys ja etanolia kehiin :peukku

Kylmä käynnistyksessähän tarvitsee aika älyttömän rikastuksen, että saa hyvin käyntiin n, 500-600% rikastus käynnistyksessä takaisi hyvän käynnistymisen.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

No ottakaa te joilla on (jos on) lämpimiä talleja niin mittoja niistä suuttimista, mä meinasin keskittyä nyt lähinnä ajamiseen näillä keleillä :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Joo kiitoksia! turbot vaihdan kun saan moottoripyörän myytyä tarkoitus olisi ennen ensi talvea repiä 400 kaakkia irti. pumpun vaihdan siksi koska amw dynossa ei penkitä legua ennenkuin on walbro. tai näin olen kuullut.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Vegeta sanoi
Joo kiitoksia! turbot vaihdan kun saan moottoripyörän myytyä tarkoitus olisi ennen ensi talvea repiä 400 kaakkia irti. pumpun vaihdan siksi koska amw dynossa ei penkitä legua ennenkuin on walbro. tai näin olen kuullut.


Sen kun näkis, tänne on monet huudellu noista turbojen vaihdoista..... yksi kaveri on tehnyt :peukku Ja jos meinaa turboja vaihtaa niin siinä vaiheessa menee downpipet tod näk vähintään muokkaukseen.

Ja on kyllä heikko peruste ettei penkitä legua ennenkuin on walbro. Sano terveisiä että ei ole tullut yhtäkään vastaan jossa olis bensa loppunu kesken vakioahtimilla vakiopumpulla. Se on oikeesti aika vähän mitä noi vakioturbot virtaa.

Bypass jos on tukittu niin sitä ei ole eli joku sen on poistanut, kyllä tässä vakiona on ihan toimiva bypass.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

No sittenhä tänne mahtuu toinenkin kaveri rahastahan se on vain kiinni. Evo vitosessa piti vakio pumppu vaihtaa ennen amw:lle menoa.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kiitos mutta ei kiitos :D.. Eikun jostain vain luin että bybassissa näissä olisi jotain sanomista ku moni oli tukkinut niitä enempää en osaa sanoa siitä. joku järkevä ratkaisu pitää siihen tilalle hommata. :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Vegeta sanoi
Kiitos mutta ei kiitos :D.. Eikun jostain vain luin että bybassissa näissä olisi jotain sanomista ku moni oli tukkinut niitä enempää en osaa sanoa siitä. joku järkevä ratkaisu pitää siihen tilalle hommata. :)

Jahans. Tiedätkös yhtään, mikä on bypassin tehtävä? Ja jos, niin miksi haluaisit sen tukkia?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Sen kun näkis, tänne on monet huudellu noista turbojen vaihdoista..... yksi kaveri on tehnyt :peukku Ja jos meinaa turboja vaihtaa niin siinä vaiheessa menee downpipet tod näk vähintään muokkaukseen.
Äläs nyt kaikki aikanaan ;D Kohta kukaan ei aja enää noilla pillereillä =)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Itelläkin tässä talven aikana meiningissä tuota downpipeä Marteliukselta tilailla, ehkä myös isompi cooleri jos saisi nätisti paikoilleen istutettua. Vähän ehkä hölmö kysymys mutta missä tommosen Pfl-automaatin pystyis säädättämään paineiden noston + noitten kyseisten palikoiden vaihdon jälkeen?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Zimbabwe sanoi
Itelläkin tässä talven aikana meiningissä tuota downpipeä Marteliukselta tilailla, ehkä myös isompi cooleri jos saisi nätisti paikoilleen istutettua. Vähän ehkä hölmö kysymys mutta missä tommosen Pfl-automaatin pystyis säädättämään paineiden noston + noitten kyseisten palikoiden vaihdon jälkeen?

PKS-seudulla onnistuu aika hyväksi säätö tuolle PFL ecullekkin. Penkissä säädöstä en tiedä onnistuuko maatsilla (en usko että on hankkinut mmcflasheria)....

Keheetit: Kyllä se näin vaan menee että porukka masentuu ja ostaa jonkun evon tilalle.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Tiedän kyllä bybassin idean mutta englannin kielinen legnum palsta sekoitti pääni koska siellä selitettiin ton tukkimista mutta ilmeisesti vaan hajonnut ja sitten tukittu uusi tilaukseen vaan.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Kyllä se näin vaan menee että porukka masentuu ja ostaa jonkun evon tilalle.

:reality Jonkun Evon? Eikö Nissan tai Subaru kelpaa?
Ainoa Evo joka itse ostaisin on Pajero EVO! ;D
VR-4 or Die!!
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Keheetit: Kyllä se näin vaan menee että porukka masentuu ja ostaa jonkun evon tilalle.


Masennuin kans leguun ja vaihdoin sen volvoon :) masennuin lisää ja myin sen :/ nyt ettimäs taas volvoa ittel :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Onhan AMW:llä penkitetty jo useampikin 8g VR-4 eikä ole tainnut olla kenelläkään Walbroa tankissa. Ei se soppa näissä vehkeissä vakiopumpulla kesken lopu, tai sitten on pumppu todella nuhaisessa kunnossa. Evot on sitten asia erikseen.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

DaJackal sanoi
Onhan AMW:llä penkitetty jo useampikin 8g VR-4 eikä ole tainnut olla kenelläkään Walbroa tankissa. Ei se soppa näissä vehkeissä vakiopumpulla kesken lopu, tai sitten on pumppu todella nuhaisessa kunnossa. Evot on sitten asia erikseen.

Niin, kyllä ne turbot on ensimmäinen pullonkaula näissä. Sitten suuttimet...
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Vähän uusia juttuja jos jotakuta noitten romujen virittäminen vielä kiinnostaa:

Etanolilla ajo näyttäisi maistuvan, lisätietoa jäsenten puolella. Nyt ei taida ihan täyttä kamaa saadakkaan mutta kutonen tuntuu vetävän ihan mukavasti etanolilla ja nakutus on mystisesti poissa. Suuttimet ei tule riittämään mutta uskaltaa ajella jossei kierrätä ihan tappiin. Ihan vakio bensapumpulla ja suuttimilla pystyy siis jotenkuten ajelemaan mutta vaatii tarkat säädöt.

H8/539 flashaus toimii myös, ohjelmat on samoja kuin noissa uusissa bokseissa.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

On ollut perheessä sekä vr-4:nen ja evo 4.6(kirpulla nykysin) ja voin sanoo että on siin vr-4:ses oma viehätyksensä vaikka olkin tomaatti , veihän se ainakin enemmän ainetta, joku siinä vaan oli legussakin ;)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

alec1984 sanoi
On ollut perheessä sekä vr-4:nen ja evo 4.6(kirpulla nykysin) ja voin sanoo että on siin vr-4:ses oma viehätyksensä vaikka olkin tomaatti , veihän se ainakin enemmän ainetta, joku siinä vaan oli legussakin ;)

Noh, voit sitten miettiä mitä se vr4:nen on etanolilla ja "lievällä" overboostilla varustettuna. (Ihan sama oikeastaan millä vaihteistolla niin kyllähän siinä on normikäytössä sitä "viehätystä".) Ainetta kuluu kyllä. :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Missä voisi käydä tampereella/salossa tai lähistöllä säädättämässä PFL tomaatti legun? :) Tai löytyisikö joku joka voisi pientä korvausta vastaan säätää? (seokset, fuelcut, speedlimiter?)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

nipalz sanoi
Missä voisi käydä tampereella/salossa tai lähistöllä säädättämässä PFL tomaatti legun? :) Tai löytyisikö joku joka voisi pientä korvausta vastaan säätää? (seokset, fuelcut, speedlimiter?)

Noh jos ajat nummelaan asti niin nuorempi asiantuntija voi säätää. En tiiä onko suomessa muilla tota palikkaa jolla noita vanhempia voi ohjelmoida.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

alec1984 sanoi
On ollut perheessä sekä vr-4:nen ja evo 4.6(kirpulla nykysin) ja voin sanoo että on siin vr-4:ses oma viehätyksensä vaikka olkin tomaatti , veihän se ainakin enemmän ainetta, joku siinä vaan oli legussakin ;)
Eiköhän se oo ihan vaan siitä kutsokoneesta ;)
kumminkin se menee näin
LAME TIER
4G63T
CA18DET
SR20DET

GOOD TIER
6A13TT

BEST TIER
RB2xDET(T)

THE FUCKING GOD TIER
1JZGTE
2JZGTE
 
Vs: Legnumiin voimaa?

TJ.U sanoi
Eiköhän se oo ihan vaan siitä kutsokoneesta ;)
kumminkin se menee näin
LAME TIER
4G63T
CA18DET
SR20DET

GOOD TIER
6A13TT

BEST TIER
RB2xDET(T)

THE f**k**g GOD TIER
1JZGTE
2JZGTE

Voi tsiisus...
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Noh jos ajat nummelaan asti niin nuorempi asiantuntija voi säätää. En tiiä onko suomessa muilla tota palikkaa jolla noita vanhempia voi ohjelmoida.

Juu kiitoksia tiedosta, täytyy ajella kun seuraavan kerran on salossa päin visiitillä :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Herätellään taas toiveita lisätehoista näihin pirsseihin. Elikkä isompaa ahdinta pitäisi laittaa, mutta mitkä? Minulla olisi pöydällä yksi aero saabin TD04HL-15 #5 ahdin ja mietin olisiko passeli tähän autoon? Ei tarvitsisi hankkia kuin toinen lisäksi niin olisi oiva parivaljakko. Ahdin herää saabeissa jo 2000 kohilla joka olisi varmaan aika hyvä näille koneille, kun määrän vain tuplaa. Mutta onko turhan isot kuitenki, kun en haluaisi kumminkaan ahtojen tulevan 4000 jälkeen. Jos vaikka saisi heräämään siinä 3000->
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Juurikin sopivat, pienethän ne on vieläki
Tai sitte kattelet 13t (wrx subaru) turbon kaveriksi
Täysin sama turbo käytännössä ku 15g, turbiini tässä 13t uudempaa desingia...luulis löytyvän suomestaki näitä puoli iliman?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Minulla oli TD04L-13T turbot Galantissa. Ahdot nousi jo 2000 rpm jälkeen, 2500 rpm oli 0.5 bar tienoilla
@ 3000 rpm heräsivät yhtä nopeasti kuin alkuperäiset
(13T on aikalailla sama koko kuin 15G)

Sanoisin että HL turbiini on turhan iso jos arvostat että heräävät hyvin, itse meinasin 19T turbiinit laittaa mutta TD04L pakopesällä
Teho tippuu kuitenkin ylärekisterissä koska alkuperäiset nokat niin miedot
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Tuota juuri meinasin, että loppuu nokkienki takia hengityas yläkierroksilla. Pitää vissiin alkaa etsimään noita subarun ahtimia tilalle. Oisko mitää muita edullisia ahdin vaihtoehtoja?
 
Takaisin
Ylös Bottom