Legnumiin voimaa?

Vs: Legnumiin voimaa?

Subarussa itsessään nuo wrx:n omat turbot on ainakin aika laiskoja heräämään ja vaikuttaa muutenkin aika onnettomille. Ainakin mulla on tommonen käsitys eli ei oo mitään faktaa.
TD05:sta laittavat tilalle mut se taitaa olla liian iso.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Oiskohan noista saabissa käytetyt Garret GT25 mihkää? Toi TD04HL ainaki saa kehuja käyttäytymisestä ja heräämisestä, mutta kuinka käy ku tuikkaa kaksi. Pitää vissiin vähän googlailla lisää olisiko mitää muita vastaan otettavia vaihtoehtja.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Niin subarussa ehkä herää huonosti
Mutta mulla oli tonnarisa 13t (0-100kmh alle 4s) ja herää tosiaan paremmin ku 13g. Uskosin että kyllä näillä jo saa automaatin sileäksi/ vakio kytkimen vaihtoon heleposti. En sitte tiiä vaikutusta ku legussa vähän pienempi tuo mosa... Mutta kannattas koittaa.parilla sadalla saa ainaski ulkpmailta kipale
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Ranskalainen on laittanut TD04HL-19T ahtimet, viritualali dynokäyrien mukaan meni yli 1 bar vasta vähän ennen 5000 rpm
Kolmosvaihteella oli tehty joten herää varmasti aikaisemmin isommalla vaihteella
Vaihtamalla nokat saisi niillä varmaan 600 Hp rikki, piti hyvin 1.5 bar rajoittimelle asti kunnes kanki tuli tervehtimään

Garrett 2554R tai 2560R voisi olla hyviä vaihtoehtoja
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Joo eipä ole aikoihin kirjoitettu eikä vieläkään ole näkynyt mitään. Tuossa viimeinen oljenkorsi vakiosetupillla. En toki tiiä onko tuo takaturbolle menevä putki liian pieni jos lähetään päivittää.

http://www.rhdjapan.com/cusco-turbo-pipe-mitsubishi-legnum-ec5w.html

..Eli kuitenkin sitä mieltä, että y-pipe ahdistaa ?

huono sitä spekuloida on ilman järkevää faktaa, mutta epäilen vakio pillereillä ;D
 
Vs: Legnumiin voimaa?

MäTSi sanoi
..Eli kuitenkin sitä mieltä, että y-pipe ahdistaa ?

huono sitä spekuloida on ilman järkevää faktaa, mutta epäilen vakio pillereillä ;D

ei vaan lueppa uudestaan. Nyt mietittiin että jos tosta ottaa vakion korvaavan sarjan niin onkohan se jotenkin ahdiste isommilla ahtimilla, jostain kohdasta. Y-putki tuskin on iso jarru mutta ainahan paremmi muotoiltu on paremmin muotoiltu. Ja joutuuhan sen muokkaamaan kuitenkin sitten kun pitää liittää isompi ahdin
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
PKS-seudulla onnistuu aika hyväksi säätö tuolle PFL ecullekkin. Penkissä säädöstä en tiedä onnistuuko maatsilla (en usko että on hankkinut mmcflasheria)....

Keheetit: Kyllä se näin vaan menee että porukka masentuu ja ostaa jonkun evon tilalle.

Mitäs tuolle pfl -legulle nykyisin olisi tehtävissä tolla flasherilla ja mihin hintaan?? voi laittaa vaikka yv:tä.. lähinnä kiinnostaisi limitterin poisto kun ei ole muuta muutoksia kuin paineita hieman nostettu..
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Oisko täällä kajaani - sotkamo akselilla ketään kuka vois hieroo karttoja kohilleen -00 legusta? Fuelcutti ois tarkotus saada pois ja limitteri.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Moro! päivitteleekö kukaan näitä Vr4 legnumia suomessa? uutta ohjelmaa hakusessa ja säädättämistä?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

simoo--- sanoi
Moro! päivitteleekö kukaan näitä Vr4 legnumia suomessa? uutta ohjelmaa hakusessa ja säädättämistä?

Eipä näihin taia mitään "ohjelmaa" olla saatavissa, tai en ainakaan suosittele. Aika vähissä on nämä osaajat nykyään, ketä näitä sääteleee.

Onko jotakin muutoksia tehty ?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

isompi putkisto koko matkalla walbro 255 bensapumppu ja ahtoja nostettu hieman. tarkoitus viel vaihdella isompi cooleri paikoilleen ja muuta pientä
 
Vs: Legnumiin voimaa?

simoo--- sanoi
isompi putkisto koko matkalla walbro 255 bensapumppu ja ahtoja nostettu hieman. tarkoitus viel vaihdella isompi cooleri paikoilleen ja muuta pientä

Seelvä, noilla ei mitään järisyttäviä muutoksia saa aikaan, mutta tosiaan laajakaista lambda kannattaa hommata, ellei ole jo. Muuten ainakin "katusäätäjiän" mahdotonta saada se johonkin setuppiin. Ja ihan hyvä olla moottorin turvallisuudenkin takia :)

Itsellä 3" marteliuksen dp, 2.5" rosteriputki, katti ohitettu, cooleri vaihettu, ahtoputket vaihtunu hardpipeen, Etanoli muutos ja ahtojenohjaus muutettu yms yms., niin näillä eväillä irtosi n.350hv/600nm penkissä. Ja suurimman muutoksen teki etanoli muutos. Putkisto ehkä hiukan herkemmäksi saa moottoria, mutta ei mitään "kyl nyt lähtee" efektiä tuota. Ja siitä coolerin vaihdostakin ollaan vähän kahta mieltä, kannattaako sitä edes mennä vaihtamaan.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

itellä on kans käynyt mielessä toi e85 muuttamikseksi. minkähintaista se oli sulle? sun legnuu on kyylättt nettiautos useasti
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Pumppu 120€ konvertteri ja anturi plus liittimet ym nippelit noin 15€ ellen ihan väärin muista
 
Vs: Vs: Legnumiin voimaa?

akio sanoi
Pumppu 120€ konvertteri ja anturi plus liittimet ym nippelit noin 15€ ellen ihan väärin muista
Pumppu jo näytti löytyvän, joten sille ei tarvitsisi tehdä mitään.
Anturi&piuhasarja n. 110 € (Mamasan)
Bensalinjan liittimet anturille n. 10 € (US Parts)
Konvertteri 50 € ? (anza69)
Pinni ECUn liittimeen ?
Piuhoitukset onnistunee itse?
Lisäksi joku auttamaan flashaamisessa.

Nämä nyt ihan muistikuviin pohjautuen, saa korjata.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Ecu päällä numero: MD340289

peltikuorinen. Osaako joku kertoa suoraan mikä prossu tuolla on vai pittääkö avata? :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Maestro sanoi
Ecu päällä numero: MD340289

peltikuorinen. Osaako joku kertoa suoraan mikä prossu tuolla on vai pittääkö avata? :)
7201 näköjään.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Lainaan vähän tätä ketjua.
Kyseessä -00 vr4 galant. Täys putkisto turboilta taakse, isompi välijäähy ja ahdot n. 1bar.
Minkälaisessa haarukassa seosten pitäs liikkua WOTilla alle 3000rpm, kun nousee parhaimmillaan 14:1 2500-3000rpm kohdalla. 3000rpm eteempäin alkaa rikastuun ja n. 4000rpm jälkeen pysyy 11:1 ja vähän alle.
Ahdot nousee maximiin jo n. 2400rpm kohdalla ja lähtee vähän laskeen n. 5000rpm kohalla.
Aloin miettiin, että eikö saa soppaa tarpeeksi, vai onko noi seokset normaalit?
 
Noi perus bleedvalvet on ollu aika herkkiä piikkaamaan näissä (ainakin ne mitä itellä ollu). Hallman pro toimii eräillä, itsellä sähköinen
 
Ja jos oikein muistan joku turkulainen kaveri laittoi jotkut mamban tekeleet, mutta niistä ole kyllä mitään tietoa et auttoiko vai toimiiko paremmin tai mitään sen koommin kuultu.
 
Ohjelmoisiko kukaan nykypäivänä PFL automaatti Legnumia? Joku catback putkisto ja KN suodatin autosta löytyy. Ahtaa 0.5bar.
 
Ohjelmoisiko kukaan nykypäivänä PFL automaatti Legnumia? Joku catback putkisto ja KN suodatin autosta löytyy. Ahtaa 0.5bar.
Riippuu vähän ECUsta että kuka sellasta voi ohjelmoida. Nimimerkki Mystinengalant saa ohjelmoitua useimmat nuista.
 
Riippuu vähän ECUsta että kuka sellasta voi ohjelmoida. Nimimerkki Mystinengalant saa ohjelmoitua useimmat nuista.
20200703_214046.jpg


Joku tuommoinen laatikko siellä on.. Olisiko se 7201 ECU? Miten on @mystinengalant ? Kannattaako tuollaiselle vanhukselle edes tehdä mitään?
Kuulajousiventtiilillä pieni paineiden nosto (0,8bar?),
vai tuleekofuelcut vastaan?
Jos nyt pari-kolkyt heppaa sais helposti lisää. :p
 
Näyttää joo siltä peltiseltä. Mulla on toivottavasti vielä tallessa se mmcflasher lisäpalikka, joka pitää olla että tuota voi ohjelmoida. Tuossa vanhemassa pysty säätämään seoksia ja sytytysennakkoa ja fuelcuttia pystyi siirtämään pois. Kyllä sieltä ainakin vääntöä saa.
 
Näyttää joo siltä peltiseltä. Mulla on toivottavasti vielä tallessa se mmcflasher lisäpalikka, joka pitää olla että tuota voi ohjelmoida. Tuossa vanhemassa pysty säätämään seoksia ja sytytysennakkoa ja fuelcuttia pystyi siirtämään pois. Kyllä sieltä ainakin vääntöä saa.
Kuulostaa hyvältä. Pystyykö ahtojakin säätämään ECUsta? Jonkinlaisen turboruuvin tuossa kyllä jo tilasinkin..
Laajakaistalambda olisi varmaan hyvä olla ennen kuin rupeaa säätämään?
Coolerinkin voisi varmaan päivittää vähän isompaan..
Tekisiköhän tuollaisella mitään:
https://www.amazon.de/Universal-Ladeluftkühler-Aluminium-INTERCOOLER-Turbolader/dp/B008S8R3HO/ref=mp_s_a_1_9?dchild=1&keywords=intercooler&qid=1594923566&sprefix=intercool&sr=8-9
Vai kannattaako suoraan laittaa se 600x300x76?
 
Viimeksi muokattu
Kannattaa laittaa suoraan se iso, en tiedä saako motonetistä vielä sitä.

Tuo ahtojen säätö ei oikein järkevästi onnistu ainakaan vanhalla eculla (osoitteet eivät varmasti tiedossa), joten siihen tarvitset kyllä erillisen säätimen.
 
Nykyään ei martelius myy enää downpipeä eikä lestiäkään enää löydy. Onneksi muutamalla putkenkikkareella saa helposti aikaiseksi 2.5 tuuman etuputken.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20220630_191835.jpg
    IMG_20220630_191835.jpg
    495.1 KB · Lukukerrat 130
  • IMG_20220630_194904.jpg
    IMG_20220630_194904.jpg
    314.3 KB · Lukukerrat 132
Takaisin
Ylös Bottom