- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
Eli ajatusleikkinä ihan, ja jälkipolville tiedon tallentamisen kannalta, ja kyllä, tätä on täällä jo ennestäänkin käyty läpi mutta sellainen kokoava "ohje", josta on apua (ja luultavasti enemmän megasquirtin osalta, myös 16v miehille), tähän voipi koota vaikka yleensäkin kokemusta/gimmiksejä megasquirtista mitsun 4g63:ssa
Tiedon pohjana siis toimii kannen osalta tämä:
http://projectzerog.com/sohc-dohc.shtml
Tuossakaan ohjeessa ei mainita lisäreikien tarvetta, vaikka ne foorumilla onkin tiedostettu?
16v kannen lisäksihän tarvitaan imusarja+suuttimet+kaasuläppäkotelo+pakosarja+suorasytkän komponentit, mites anturit, mitä tulee kannen mukana,
ja onko 8v lohkossa jotain antureita vähemmän kuin mitä 16v "isoveljessään", ja ilmeisesti myös megasquirtin ohjetta silmäillen ecu + johtosarjat on vaatimus.
Ja megasquirtin ohelta ohjeistusta löytyy:
http://www.diyautotune.com/tech_articles/how_to_megasquirt_your_4g63_powered_dsm_eclipse_talon_laser.htm
http://www.dsmtuners.com/forums/articles-tuning-ecu/222199-installing-megasquirt-into-4g63-dsm.html
http://www.megasquirtpr.com/downloads/How%20to%20MegaSquirt%20your%204G63%20powered%20DSM.pdf
Korjata saa jos on huomioita, myös paikat mistä megasquirtteja saa sarjoina jne voi tähän liittää, finsquirtin mukaan joku on myös 6g72 laittanut megasquirtin nuita ohjeita soveltaen.
Liekköhän voi käyttää sohc 4G63T ecua + johtosarjaa tuohon hommaan.
Ilmeisesti orkkiseculta ongitaan tai "kaapataan" nuo?
TPS = kaasun asento
IAT = Intake Air temp
CLT = Jäähdytysnesteenlämpötila
O2 = Happianturi, ei ole 8v koneissa?
CAS = Crank Angle
CKP = TDC (Yläkuolokohdan anturi?)
Osa varmaan menee ilman ecuakin megasquirtille?, ja ilmeisesti megasquirtilla olisi mahdollista toteuttaa koko systeemi myös täysin ilman orkkisecua.
Uskaliaimmathan ovat myös ajaneet turbo 8 tappista, vaparin eculla ja e3x monipisteruiskulla..
Tiedon pohjana siis toimii kannen osalta tämä:
http://projectzerog.com/sohc-dohc.shtml
Tuossakaan ohjeessa ei mainita lisäreikien tarvetta, vaikka ne foorumilla onkin tiedostettu?
16v kannen lisäksihän tarvitaan imusarja+suuttimet+kaasuläppäkotelo+pakosarja+suorasytkän komponentit, mites anturit, mitä tulee kannen mukana,
ja onko 8v lohkossa jotain antureita vähemmän kuin mitä 16v "isoveljessään", ja ilmeisesti myös megasquirtin ohjetta silmäillen ecu + johtosarjat on vaatimus.
Ja megasquirtin ohelta ohjeistusta löytyy:
http://www.diyautotune.com/tech_articles/how_to_megasquirt_your_4g63_powered_dsm_eclipse_talon_laser.htm
http://www.dsmtuners.com/forums/articles-tuning-ecu/222199-installing-megasquirt-into-4g63-dsm.html
http://www.megasquirtpr.com/downloads/How%20to%20MegaSquirt%20your%204G63%20powered%20DSM.pdf
Korjata saa jos on huomioita, myös paikat mistä megasquirtteja saa sarjoina jne voi tähän liittää, finsquirtin mukaan joku on myös 6g72 laittanut megasquirtin nuita ohjeita soveltaen.
Liekköhän voi käyttää sohc 4G63T ecua + johtosarjaa tuohon hommaan.
Ilmeisesti orkkiseculta ongitaan tai "kaapataan" nuo?
TPS = kaasun asento
IAT = Intake Air temp
CLT = Jäähdytysnesteenlämpötila
O2 = Happianturi, ei ole 8v koneissa?
CAS = Crank Angle
CKP = TDC (Yläkuolokohdan anturi?)
Osa varmaan menee ilman ecuakin megasquirtille?, ja ilmeisesti megasquirtilla olisi mahdollista toteuttaa koko systeemi myös täysin ilman orkkisecua.
Uskaliaimmathan ovat myös ajaneet turbo 8 tappista, vaparin eculla ja e3x monipisteruiskulla..