LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Tykkäykset
1
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Shadow sanoi
Eiköhän nyt sitte jaeta foorumiki kahtia: LHD ja RHD puoli ;D
Harri K sanoi
www.RHDmitsubishiclubfinland.com ;D

Aivot tarvitsevat molemmat aivopuoliskot ja niin foorumikin. Piste. ;D


OT: http://braintest.sommer-sommer.com/en/ Testi ei välttämättä näyttää kummalla puolella autosi ratti on mutta mun keississä täsmännyt ;D
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Testin mukaan olen 66% LHD :peukku

Oisko se 34% RHD sen piikkiin ku oli se purku legu ::)

Miten JP:llä rosentit?
 

tepi

Active Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Suomi
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Congratulations
You use your brain equally.

41 / 59

Eli pitää paikkaansa -> autojakin on noin fifty fifty
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
4
Sijainti
Ylöjärvi
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Congratulations
You use your brain equally.
44 % / 56 %

Ja lopettakaa tää jaskanpauhanta jo. :D
 

Shadow

There's A Shadow On Everybody's Back...
Club Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Tykkäykset
2
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

78% LHD :eek: Mutta mites se on mahollista ku ajan tällä hetkellä RHD! :eek:
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Tykkäykset
2
Sijainti
Honduras
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

63%lhd 37%rhd... Wtf...
Ja niitä on 2+2 pihas... Jos se hämäänty ku ne on kaikki nelikkoja ;D ;D
 

Maestro

Evo V Black, Evo V Green, Evo IV, Airtrek TURBO R
Club Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Pori
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Muutaman päivän kun on ollut lukematta, ja tässä ennen töitä lukas tän setin läpi, niin ootte kaikki sekasin :palvo :reality :popcorn ;D

Pitää varmaan tehdä konversio tohon käyttikseen, sittenhän se on ihan surman loukku kun kylki ja tulipelti ja ovea yms. vaihdettu ;D
 

Jouni_K

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
Klaukkala
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

MäTSi sanoi
Mä tässä justiinsa mietin 2015 jäsenmaksun maksamista tän topikin jälkeen ;D
Onneksi tämä on kuitenkin pysynyt melko hyvin tässä topikissa, joten asioista on pystynyt niiden omissa ketjuissaan keskustelemaan asiallisesti. Ei jokaista ketjua ole pakko lukea jos ei halua, en tee itsekään niin.

Ja kyllä omasta mielestäni näitä "höyryjenpäästely"-ketjujakin tarvitaan. Keskustelu on vapaata, kunhan ei henkilökohtaisuuksiin mennä. Ainakaan pahasti, sellaisissa tapauksissa sitten yhteyttä vaikka valvojiin.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Lappeenranta
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Jouni_K sanoi
Onneksi tämä on kuitenkin pysynyt melko hyvin tässä topikissa, joten asioista on pystynyt niiden omissa ketjuissaan keskustelemaan asiallisesti. Ei jokaista ketjua ole pakko lukea jos ei halua, en tee itsekään niin.

Ja kyllä omasta mielestäni näitä "höyryjenpäästely"-ketjujakin tarvitaan. Keskustelu on vapaata, kunhan ei henkilökohtaisuuksiin mennä. Ainakaan pahasti, sellaisissa tapauksissa sitten yhteyttä vaikka valvojiin.
+1, kuten juuri toisessa topicissa kirjoitin.
 

-JP-

Active Member
Club Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
1
Sijainti
Tampere
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Se mikä on mukava huomata , että Foorumilaisten/Klubilaisten liikenneturvallisuus käsitykset ovat muuttuneet 6 vuodessa :

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24948.0


Ehkä iän , harrastusten , opiskelun ja työtehtävien myötä on ajan saatossa ammennettu runsaasti tietoa autojen korirakenteista ja törmäysturvallisuudesta ?


Hyvä niin. :)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Tampere
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

-JP- sanoi
Se mikä on mukava huomata , että Foorumilaisten/Klubilaisten liikenneturvallisuus käsitykset ovat muuttuneet 6 vuodessa :

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24948.0


Ehkä iän , harrastusten , opiskelun ja työtehtävien myötä on ajan saatossa ammennettu runsaasti tietoa autojen korirakenteista ja törmäysturvallisuudesta ?


Hyvä niin. :)
jos muhun viittaat niin edelleen pexin ja mitsut:n projektit on eri luokissa kun huonosti tehdyt vaihdot. En ole ko. herrojen työn laatua vissiin moittinut? =)
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Club Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Tammisaari
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Mä kyllä vähän otin itteeni yhdestä kommentista jossa oli saatu jo UK-tuonnitkin sotkettua, kaksi autoa sieltä tuoneena niin ei voi juuri haukkua, tiedän että Englantia vaivaa samat ongelmat ku Suomea mitä tulee autoihin mutta ei se siltikään tarkoota että kaikki olis huonoja. Tiedän myös Saksasta ja jopa Japanista tuodun huonompiakin yksilöitä :peukku ;D

Itse asiaan palatakseni ni kerron kokemuksesta että eräs tarkkaakin tarkempi kaveri oli aikoinaan kun oman kolmoseni toin ja käytiin sillä ajelemassa ni sitä mieltä että moinen pitää saada itsekin ainoana ehtona LHD, sille oli aivan turha selitellä yhtään mitään kuinka helppoa RHDlla ajaminen on tai kuinka paljon halvempiakin ne on. Se oli LHD evo tai ei mitään.

Nettiauto auki ja siellä olikin sitten Lapissa myynnissä vasuri kolmonen joka onneksi oli liian kaukana, kunto ei nimittäin ollut tarpeeksi hyvä. No hetki odotusta niin Porvoosta löyty vasuri kutonen jota lähdettiin katsomaan, konversio oli tehty Virossa joten oltiin vähän skeptisiä mutta hyvillä mielin ja eräälle asiaan perehtyneelle henkilölle soitettuani ruvettiin autoa tutkimaan.

Autosta ei mistään oikeastaan olisi huomannut jos ei olisi tiennyt että ohjaus on käännetty. Ainoat paikat oli sisusta (Osa tietää suurimman eron, suurin osa ei huomaa) ja konepellin hakanen, josta ei siitäkään oltu varmoja mitä sille oli tehty :)
Auto siis ostettiin ja sitä vielä jälkikäteen tutkittiin ja kaveri pyysi jopa katsastumiestä tutkimaan, eikä tulipellistä tai mistään löytynyt merkkiäkään konversiosta. Noh auto meni seuraavalle omistajalle (samanlainen tarkka kaveri) joka vielä kuukausia myöhemmin viestitteli kuinka hieno LHD evo hällä on.
Tarinan opetus olkoon siis ettei ne Vironkaan konversiot kaikki pskaa ole, avoimin silmin vaan katsomaan ja tutkimaan ja ehkä kyselee myös apua niiltä joilla kokemusta on.

Itselläni oleva RHD on semmoinen ettei sitä LHDksi ole koskaan ajateltukaan eikä näin ollen ole heti mahdollistakaan muuttaa. Ei kyllä ole tarviskaan, ei haittaa mua, eikä muitakaan meidän perheessä.
Molemmissa on omat hyvät puolensa, mua vetää RHDssa puoleensa ennen kaikkea hintataso :)
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Paimio
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Jouni_K sanoi
Onneksi tämä on kuitenkin pysynyt melko hyvin tässä topikissa, joten asioista on pystynyt niiden omissa ketjuissaan keskustelemaan asiallisesti. Ei jokaista ketjua ole pakko lukea jos ei halua, en tee itsekään niin.

Ja kyllä omasta mielestäni näitä "höyryjenpäästely"-ketjujakin tarvitaan. Keskustelu on vapaata, kunhan ei henkilökohtaisuuksiin mennä. Ainakaan pahasti, sellaisissa tapauksissa sitten yhteyttä vaikka valvojiin.
Eihän ne kaikki mustalaisetkaan kuulemma varastele? ;D

Se on totta, että hienosti on pysynyt täällä tämä kehittävä keskustelu.

Ja vähän lisää offtopikkia, niin on muuttunut meininki mun mielestä muutenkin huonompaan suuntaan voorumilla. ::)
 

dani

Galant VR4 6G
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Vantaa
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

MäTSi sanoi
Eihän ne kaikki mustalaisetkaan kuulemma varastele? ;D

Se on totta, että hienosti on pysynyt täällä tämä kehittävä keskustelu.

Ja vähän lisää offtopikkia, niin on muuttunut meininki mun mielestä muutenkin huonompaan suuntaan voorumilla. ::)
Kehitysehdotuksia vaan tulemaan. Ja uusia säikeitä saa aina tehdä joissa sisältö on mitä itse määrittelee.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Jani T sanoi
No hetki odotusta niin Porvoosta löyty vasuri kutonen jota lähdettiin katsomaan, konversio oli tehty Virossa joten oltiin vähän skeptisiä mutta hyvillä mielin ja eräälle asiaan perehtyneelle henkilölle soitettuani ruvettiin autoa tutkimaan.

Autosta ei mistään oikeastaan olisi huomannut jos ei olisi tiennyt että ohjaus on käännetty. Ainoat paikat oli sisusta (Osa tietää suurimman eron, suurin osa ei huomaa) ja konepellin hakanen, josta ei siitäkään oltu varmoja mitä sille oli tehty :)
Auto siis ostettiin ja sitä vielä jälkikäteen tutkittiin ja kaveri pyysi jopa katsastumiestä tutkimaan, eikä tulipellistä tai mistään löytynyt merkkiäkään konversiosta. Noh auto meni seuraavalle omistajalle (samanlainen tarkka kaveri) joka vielä kuukausia myöhemmin viestitteli kuinka hieno LHD evo hällä on.
Tarinan opetus olkoon siis ettei ne Vironkaan konversiot kaikki pskaa ole, avoimin silmin vaan katsomaan ja tutkimaan ja ehkä kyselee myös apua niiltä joilla kokemusta on.
Jos tää on se auto, mikä meidänkin tallissa kävi pienessä sisustan tuunauksessa, niin oli kyllä jäätävän hienosti tehty! :peukku

Nii, ja periaatteestakin maksan jäsenmaksun, halusitte tai ette. ;D
 

J. Puhakka

Active Member
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Tykkäykset
1
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Noworries - Jumalkuski jolla ei oo ongelmia - 56/44 - ;D Molemmilla rateilla ja käsillä onnistuu melkein kaikki. :peukku (Mut jokseenkin epäilen miten aivojen ajattelu vaikuttaa millään tavalla tuohon.. mut JP:en tuloksesta päätellen voin olla väärässä) :D (Ellei tahallaan metsästellyt tuommosia pisteitä)
 

-JP-

Active Member
Club Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Tykkäykset
1
Sijainti
Tampere
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

J. Puhakka sanoi
Noworries - Jumalkuski jolla ei oo ongelmia - 56/44 - ;D Molemmilla rateilla ja käsillä onnistuu melkein kaikki. :peukku (Mut jokseenkin epäilen miten aivojen ajattelu vaikuttaa millään tavalla tuohon.. mut JP:en tuloksesta päätellen voin olla väärässä) :D (Ellei tahallaan metsästellyt tuommosia pisteitä)
En , kyllä ihan rehellisellä pelillä tein. :)

Mutta kuten totesit ei tuolla testillä ole mitään tekemistä autojen kanssa tai kumman puoleinen liikenne on kyseessä.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
24
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

https://www.avk.fi/ajoneuvot/mitsubishi/lancer/533136/mitsubishi-lancer-evo-iv-2-0turbo-4x4

Tietoa autosta, konversion tekijästä tai mikä aiheutti palon? Jos et tiedä asiasta mitään älä kommentoi. Ei tarvitse kommentoida onko Evo4 vai Evo6. Nelosten VIN numero ei ole CP9A -alkuinen.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Club Member
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
1
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Kommentoin silti vaikka en tiedäkkään.

Lukee että Viron tuonti niin varmasti sielä tehty joten foorumin kautta vaikee löytää tekijää. ::)
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
24
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

lancer evo-r sanoi
Kommentoin silti vaikka en tiedäkkään.

Lukee että Viron tuonti niin varmasti sielä tehty joten foorumin kautta vaikee löytää tekijää. ::)
No niinpä tietenkin. Enpä huomannut tuota kohtaa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Tampere
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Runkonumeron mukaan auto tehtaalta tullut 1999 eli ei edes 1997... varmaankin siis virheitä toki ovat.
 
Ylös Bottom