Lisämittarit

Juischi

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2006
Sijainti
Kuopio
Tuossa kun nyt tulee auton kulkupuolta paranneltua, niin lisämittareiden laitto ei välttämättä ihan turha ajatus ehkä ole. Ilmeisestikin öljynlämpötila & ahtopaine olisi ainakin hyödyllisiä olla? eli...

-MITÄ mittareita kannattaisi asentaa ja jos kuvia millä tyylillä & mihin olette niitä laitelleet oisi mukava nähdä.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lisämittarit

Nuo minustakin olisi ainoat todella tarpeelliset mittarit. Minnekähän asti öljynlämpötilanmittarin anturi tulee sit laittaa? Mikähän paja noi asentas?(suosituksia :) )
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Lisämittarit

öö... öljynlämpötila mittari... myöhäistä jo sillon ku lämmöt karkaa...
pareminkin kunnollinen öljynpaine mittari, joka asennettuna turbon öljylinjaan.
ja kunnollinen vedenlämpötila mittari, lämpötilat koneessa tärkeitä.

muita : ahtopaine mittari on ihan kätevä & seos mittari ajatellen ahtojen nostamista,
näkee seokset ja paineet..
 

malinen

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Vs: Lisämittarit

JKorpela sanoi
öö... öljynlämpötila mittari... myöhäistä jo sillon ku lämmöt karkaa...
pareminkin kunnollinen öljynpaine mittari, joka asennettuna turbon öljylinjaan.
ja kunnollinen vedenlämpötila mittari, lämpötilat koneessa tärkeitä.

muita : ahtopaine mittari on ihan kätevä & seos mittari ajatellen ahtojen nostamista,
näkee seokset ja paineet..

Ja seosmittaristakin wideband-lambda.. niill 50eur rimpuloilla tee yhtään mitään mielestäni. :seina
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lisämittarit

JKorpela sanoi
öö... öljynlämpötila mittari... myöhäistä jo sillon ku lämmöt karkaa...

Lähinnä nyt ajoin tolla takaa sitä, voi seurata öljynlämpöjen nousemista oikeisiin asteisiin. Että millon voi antaa kenkää. ;D Kylmillä öljyillä ei tee hyvää koneelle.
 

Tdi??

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
Vs: Lisämittarit

itselle tulee. TÄNÄÄN SAIN EVON
Pakolämpö, öljynlämpö, ahto ja seosmittarit.
 

Sx-Freak

S14 -95 EVO-05
Liittynyt
8 Lokakuu 2006
Vs: Lisämittarit

onks kenelläkään hajua mitä antureita evossa on vakiona kun siitä löytyy öljyn lämpötila valo niin kai siinä on sitten lämpöanturikin sille kun mulle on tulossa greddyltä sellanen mittari mikä tökätään opd porttiin kiinni ja se käyttää auton omia antureita hyväkseen.. Pitäs nähdä 28 eri lukua kuhan autossa on vaan anturit mitkä näyttää moiset...
 

Andy´s

EX: Lancer evolution VIII MY05
Liittynyt
31 Joulukuu 2006
Vs: Lisämittarit

Mistä tilasit moisen mittarin :eek:onko kuvia?ja oliko törkeen hintanen??
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lisämittarit

Tdi?? sanoi
itselle tulee. TÄNÄÄN SAIN EVON
Pakolämpö, öljynlämpö, ahto ja seosmittarit.

Onnea autolle! Sulla nyt on sit 5 päivää uudempi auto ku mulla. ;D Minkäs merkkiset mittarit?

Jap-Spec sanoi
onks kenelläkään hajua mitä antureita evossa on vakiona kun siitä löytyy öljyn lämpötila valo niin kai siinä on sitten lämpöanturikin sille kun mulle on tulossa greddyltä sellanen mittari mikä tökätään opd porttiin kiinni ja se käyttää auton omia antureita hyväkseen.. Pitäs nähdä 28 eri lukua kuhan autossa on vaan anturit mitkä näyttää moiset...

Tuo kiinnostaa! Kerroppas lisää... ;)
 

Juischi

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2006
Sijainti
Kuopio
Vs: Lisämittarit

Oisiko muilla innostusta lähteä kimpassa tilaamaan tällaista mittaritelinettä? 52mm ja 60mm mittareille sopivuudet.
Hinta jenkeissä 89$ kappaleelta = 68,40€ + 22% alv + vero 4%? hinnan päälle ei tule rahteja

http://forums.evolutionm.net/showthread.php?p=3580934#post3580934

http://forums.evolutionm.net/showthread.php?t=220315&highlight=rexspeed

4gm0.jpg

6rq0.jpg

5wz2.jpg

3ci2.jpg


 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Lisämittarit

Juischi sanoi
Oisiko muilla innostusta lähteä kimpassa tilaamaan tällaista mittaritelinettä? 52mm ja 60mm mittareille sopivuudet.
Hinta jenkeissä 89$ kappaleelta = 68,40€ + 22% alv + vero 4%? + rahdit

En halua olla pilkun n*ssija, mutta laskukaava menee tässä järjestyksessä: 68,40€ + rahdit + tulli 4% + 22% ALV. Tässä ei ehkä niin merkityksellistä, mutta isommissa tilauksissa alkaa jo vaikuttamaan. Tullin määrästä en ole varma, autoissa se on 10%, osissa voi hyvinkin olla tuon 4%.
 

Juischi

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2006
Sijainti
Kuopio
Vs: Lisämittarit

nokonzok sanoi
En halua olla pilkun n*ssija, mutta laskukaava menee tässä järjestyksessä: 68,40€ + rahdit + tulli 4% + 22% ALV. Tässä ei ehkä niin merkityksellistä, mutta isommissa tilauksissa alkaa jo vaikuttamaan. Tullin määrästä en ole varma, autoissa se on 10%, osissa voi hyvinkin olla tuon 4%.
Tuossa järjestyksessähän se tosiaan menee.. Tuo 4% on olettamus. En yöllä löytänyt tullin sivuilta tarkkaa % lukua, mutta vanteille & renkaille tuo oli 3% tai 4%. Luulisin ettei siitä hirveästi heitä. Pitää tietysti tuo vielä varmistaa. Itse tuon telineen ainakin tod näk tilaan..
 

Tjoki

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2005
Vs: Lisämittarit

Itse olen ollut oikein tyytyväinen lisämittarisarjaan joka tuli lisävarusteena vahingossa ruksattua mukaan. Justiinsa tarpeeksi kivikautisen näköisiä evoon, just sellasia mekaanisia heiluvia mittareita eikä mitään neonvalohärpäkkeitä:) :)
 

Juischi

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2006
Sijainti
Kuopio
Vs: Lisämittarit

Tarzi sanoi
\o_ ,52mm mulle kiitos.

Peke sanoi
No mäkin voisin tilata, mutta ensin pitäs saada mittarit. ;D

Laitoin just kyselyä menemään hinnasta suomeen rahdattuna. Kysäisin myös mikä tulisi hinnaksi, jos tilaa samalla 5 kpl.. Varmaankin ensi yönä vastailee.. Itse tulen tuon tilaamaan, notta yv:tä minulle keitä kiinnostaa tilata samalla..

Edit.. vastaus:

Hi

For one the price is $89 shipped to Finland. If you buy 5 at once then ill give them to you for $75 each which is $375 total Ill also throw in free express shipping. The pods all come with 3M adhesives.
let me know if you have any questions.

Thanks,
Derek
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Sijainti
Forssa
Vs: Lisämittarit

Eikös ne lisämittarit olisi hienot a-pilarissa? Valmiita pilareitakin näyttää olevan tarjolla.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lisämittarit

Lisämittarit on aika karmean näköisiä lähes missä tahansa jos niitä ei saa jotenkin integroitua kojelautaan. Mutta jos oikeaa tarvetta kokee olevan niin johonkiin niitä kai sitten on laitettava.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lisämittarit

HuBu sanoi
Eikös ne lisämittarit olisi hienot a-pilarissa?

IMO pilarimittarit eivät ole hienoja ja ainakin kaupunkiajossa ne peittävät näkyvyyttä huomattavasti enemmän kuin tuollaiset kojelaudan päälle asennettavat.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Lisämittarit

Huhhuh,noinko paljon yhdestä muovinkappaleesta.?

P.S.Jos suora (muuten sama kuin kuvassa,mutta mittarit eivät jää vinoon) kelpaa niin sellaista löytyy SIEDETTÄVÄÄN hintaan ihan suomenmaastakin,tarvikeliikkeistä..
 

Juischi

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2006
Sijainti
Kuopio
Vs: Lisämittarit

Hi

For one the price is $89 shipped to Finland. If you buy 5 at once then ill give them to you for $75 each which is $375 total Ill also throw in free express shipping. The pods all come with 3M adhesives.
let me know if you have any questions.

Thanks,
Derek


Jos kaksi mittaritelineen tilaajaa tulee lisää, niin hinta on silloin tuo $75! Ajattelin, että ensi pe (19,1) asti ottaisin tilauksia vastaan ja laittaisin sitten la aamuna sen menemään. Selvitän tuon tarkan kappale hinnan tänä yönä (vero%). Itse voin maksaa etukäteen koko roskan ja makselette sitten takaisin kun tavara saapuu.

http://forums.evolutionm.net/showthread.php?t=240436


Tuollaisia on myös tulossa yksi pari, jos jotain muutakin kiinnostaa, niin eiköhän samaan laatikkoon noitakin useammat mahdu..
 

rodney

New Member
Liittynyt
12 Heinäkuu 2006
Sijainti
Kotka
Vs: Lisämittarit

Juischi sanoi
Hi

For one the price is $89 shipped to Finland. If you buy 5 at once then ill give them to you for $75 each which is $375 total Ill also throw in free express shipping. The pods all come with 3M adhesives.
let me know if you have any questions.

Thanks,
Derek


Jos kaksi mittaritelineen tilaajaa tulee lisää, niin hinta on silloin tuo $75! Ajattelin, että ensi pe (19,1) asti ottaisin tilauksia vastaan ja laittaisin sitten la aamuna sen menemään. Selvitän tuon tarkan kappale hinnan tänä yönä (vero%). Itse voin maksaa etukäteen koko roskan ja makselette sitten takaisin kun tavara saapuu.

http://forums.evolutionm.net/showthread.php?t=240436


Tuollaisia on myös tulossa yksi pari, jos jotain muutakin kiinnostaa, niin eiköhän samaan laatikkoon noitakin useammat mahdu..

Laittelin sulle yv:tä
 

Juischi

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2006
Sijainti
Kuopio
Vs: Lisämittarit

http://forums.evolutionm.net/showthread.php?t=244813

Tuolla on tavaraa mitä voisi samaan pakettiin laittaa kun nyt kerran tilaamaan ruvettiin. Tuo veron määrä on 3% eli esim noitten mittaripodien hinta on 86,30€/kpl jos tulee vielä kaksi tilausta tuohon, niin hinta on silloin 72,70€/kpl. Rahdeista ei kertomansa mukaan tule lisäkustannuksia.

linkki Tuolta katsoin sen veron osuuden. Käsittääkseni luku pitää paikkansa.

Tällä hetkellä tilaukseen menossa:

Mittaripodeja 3kpl
Hiilari "helmasuojat" 2kpl
Vortex ilmanohjain 1kpl

Perjantaihin (19.1) mennessä tulleet tilaukset otan ylös ja kysyn tarjouksen, jos on tullut enemmän noita muitakin osia, jos vaikka jotain paljousalennusta muistakin osista antaisi. Senkin varmaistan ettei rahteja tuohon päälle tule, niin kuin minulle aiemmin vastasi. Jos tämä tilaus ei aivan pirun isoksi paisu, niin voin maksaa sen itse etukäteen ja makselette niitä sitten kun kerkeätte. Kuitenkin viimeistään ennen kuin minä lähettelen tavarat eteenpäin.





Edit...!

Kimppatilausidea haudattu. SORRY. :(

Alkuperäinen idea tilata porukalla oli itsellä sen takia, että rahtikulut saisi pienemmiksi ja mahdollisesti jotain "paljousalennuksia" myös. Nuo kaikki tämän firman tuotteet kumminkin tulevat mihin päin maailmaa ilman lisäkustannuksia rahdeista, joten kaikkien on sama tilata itse mitä tarvitsee. Jos minä taas lähettelisin tavarat eteenpäin sitten ympäri suomea tulisi siitä lisää kustannuksia jokaiselle tilaajalle. Ei järkeä ja paljon työtä. Näin kukin saa tavaransa myös paljon nopeammin. Paljousalennuksiakaan noista tilauksien määristä mitä nyt on minulle saapunut tuskin saisi niin paljoa että ei ns maksa vaivaa..

Kaikille tilaamista suunnitelleille laitettu tästä tieto menemään..
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Lisämittarit

No höh. Onko kellään tietoa, saako Suomesta mistään DEFIn mittareita tai mistä sit ulkomailta ois hyvä/edullinen tilata?
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Lisämittarit

tommonen ralliart sports meter kit pitäis jostain saada hommattua. voi kyl olla et hieman maksaa.
ois vaan sopivan tyylikäs. onko joku hommannut tätä tai vastaavaa, jos o ni mist ja mihi hintaa?

dion_evo_09.jpg
 

Christian Alatalo

New Member
Liittynyt
3 Lokakuu 2005
Sijainti
Helsinki
Vs: Lisämittarit

Niin vain olikin, hämäsi tuo kun Ralliartia kyseltiin eikä ollut tuoreimmassa muistissa että niitä on useampi malli :)

Tuo on jo kohtuullisen hintainen!
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Lisämittarit

joo tuo voiskin olla hankinnan arvonen. mites, löytyykö valmiit roikat mihin noi vaan liittelee vai pitääkö rakennella?

edit: täs ois ralliart vähän edukkaammin, http://www.nengun.com/ralliart/sports-din-triple-meter-kit
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lisämittarit

^...pitää rakennella. Antureiden asennus + johdotus + mittareiden asennus.
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: Lisämittarit

siistii ku missään sivulla ei lue et sopiiko tommone ralliarti mittaristo miten kutoseen http://www.rre.fi/ tuolta löytys kanssa mut omat kokemukset kyseiset lafkast nii paskat etten taida jaksaa ees yrittää ottaa yhteyttä tonne.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Lisämittarit

Miten niin ei sopis? Vie yhden din-paikan tommonen. Taustavaloille pitää varastaa sähköt jostain, lämmöille pitää laittaa anturi ja ahtopaineelle letku. Sopii siis liene autoon kun autoon, tosin saattaahan se olla noloa noita vaikkapa subaruun laitella.

Mulla oli tommonen sport-mittaristo auton mukana, poistin kyllä jo kun ei ollu oikein mitään tehty oikein. Sähköt oli päin persettä, lämpöjen anturi särki ja ahtopainemittariin ei tullu edes letkua. Pitänee laittaa takas kunhan jaksaa.
 

RS_COS

VIII
Liittynyt
27 Heinäkuu 2011
Vs: Lisämittarit

aaki sanoi
Siinä öljynsuodattimen kannassa on kaksi vapaata paikkaa antureille ( tulpattu ) niihin itse asentelin öljynlämpö/ öljynpaine anturit .

Koskeeko tämä myös EVO 8 -mallia? Millainen liitäntä siinä suodatinjalan kannassa on?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lisämittarit

RS_COS sanoi
Koskeeko tämä myös EVO 8 -mallia? Millainen liitäntä siinä suodatinjalan kannassa on?

Kyllä sama jalka. En muista kierteiden kokoa ,mutta haulla löydät. Nimimerkki ast postas kierre koot aikoinaan johonkin toiseen threadiin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lisämittarit

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=26297.msg292480#msg292480

Samat kierteet pitäisi olla kasissakin.
 

RS_COS

VIII
Liittynyt
27 Heinäkuu 2011
Vs: Lisämittarit

Kiitos vastauksista :). Täytyypä alkaa etsimään jotaki sopivaa telinettä ja asennuspaikkaa mittareille.

Oon noita Autometerin mittareita pitäny aika laadukkaina. Niissä näyttää vain olevan tuo yleiskoko 52,4 mm kun muissa 52 mm ::). Mietin vaan että onkohan noille autometereille sitte kovin laajaa valikoimaa telineitä saatavilla. Mitä muita hyviä merkkejä olisi? Autogaugeista ei oikein hyviä kokemuksia ole.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lisämittarit

RS_COS sanoi
Kiitos vastauksista :). Täytyypä alkaa etsimään jotaki sopivaa telinettä ja asennuspaikkaa mittareille.

Oon noita Autometerin mittareita pitäny aika laadukkaina. Niissä näyttää vain olevan tuo yleiskoko 52,4 mm kun muissa 52 mm ::). Mietin vaan että onkohan noille autometereille sitte kovin laajaa valikoimaa telineitä saatavilla. Mitä muita hyviä merkkejä olisi? Autogaugeista ei oikein hyviä kokemuksia ole.

Itselläni on Motor Meter. Ostin briteistä R-Speciltä. Tähän mennessä ainakin olen ollut tyytyväinen.
 

RS_COS

VIII
Liittynyt
27 Heinäkuu 2011
Vs: Lisämittarit

cubeqtio sanoi
Itselläni on Motor Meter. Ostin briteistä R-Speciltä. Tähän mennessä ainakin olen ollut tyytyväinen.

Okei, nuo ei ois ihan niin kalliita ku Autometerit. Käykö tuo http://rspec.co.uk/gauge-sensor-adaptors/mitsubishi-evo-adaptors/mitsubishi-evo-oil-pressure-gauge-sensor-adaptor adapteri suoraan siihen öljynsuodatinjalan ja Motormeterin anturin väliin? Vai tartteeko jostaki muualta hommata adapteri?
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lisämittarit

RS_COS sanoi
Okei, nuo ei ois ihan niin kalliita ku Autometerit. Käykö tuo http://rspec.co.uk/gauge-sensor-adaptors/mitsubishi-evo-adaptors/mitsubishi-evo-oil-pressure-gauge-sensor-adaptor adapteri suoraan siihen öljynsuodatinjalan ja Motormeterin anturin väliin? Vai tartteeko jostaki muualta hommata adapteri?

Itse ainakin tein niin, että otin tulpat pois ja porasin niihin sopivat reijät. Sen jälkeen tein niihin kierteet jotka sopivat täydellisesti antureille. Vähän vielä lukitetta mukaan ja tiivis liitos tuli. Tosin en ota vastuuta sitten muitten tekemisistä. :)
 

Jonny

New Member
Liittynyt
23 Heinäkuu 2010
Sijainti
Hki
Vs: Lisämittarit

Tietääkö kukaan mihin tulis aftermarket moottorin lämpötila anturi? Auto on evo IV
 
Ylös Bottom