Maalipinta

Koppis

Grandis 2.4 Intense AT
Liittynyt
24 Syyskuu 2006
Mulla on 5 kk vanha Grandis, joka on seissyt Hesassa jonkin aikaa yhteistallissa. Nyt maalipinnalla on kalkkitahrojen näköisiä tahroja ja maali- tai betonipisaroita, jotka eivät lähde pesussa. Mikä neuvoksi? Betoniautoja kuulemma pestään miedolla suolahappoliuoksella. Ikkunoista lika lähti Agipin rasvanpoistoliuottimella, mutta sitä piti hangata. Maalipintaa en mielellään kauheasti hankaisi.
 
Linnunpaska ym. syövyttävä kannattaa pestä samantien pois, menee lakkakerroksen läpi eikä myllytyskään enää auta..
 
Myllytyksellä ei lähde ainakana betoni eikä välttämättä maalikaan. Töissä käytän ite tinneriä ja jos ei sillä lähe niin sitten jollain varovasti hankaamalla ja sit vasta myllytys niin saadaan naarmut/hinkkausjälet pois jos niitä tulee. Tuo myllytys on muutenkin sellainen operaatio ettei kannata joka juttuun käyttää koska normaali maalipinta kestää noin neljä kertaa myllyttää ja sit alkaa kuultamaan pohjamaali läpi. Riippuu tietysti kuinka karkeita aineita käyttää. Puhdistavilla vahoilla voi jotain jumittuneita sääskiä yms. hinkkailla pois mutta ei niillä mitään maalia saa pois. Ja suolahapon kanssa kannattaa olla varovainen. Fiksaamoissa käytetään suolahappoa vanteisiin jos on tosi pinttynyttä jarrupölyä. Betoniautoissa ja muissa kuorma/rekka-autoissa on raskaan kaluston maali joka kestää paljon enemmän entä normaali automaali. Suosittelen vain viemään johonkin fiksaamoon niin eiköhän ne siellä osaa ottaa ne pois ja tehä tarvittavat toimenpiteet.
 
Joo fiksaamoon ajattelin viedä. Mielellään hyvämaineiseen, joka vastaa jos jotain sattuu maalipinnalle. Ja etenkin jotka osaavat.
 
Ammattilainen pesi kolme kertaa liuottimella, myllytti ja veti vahan päälle. Maalipinta on kuin uusi. Pakko oli siis myllyttää.
 
Bete_84 sanoi
Tuo myllytys on muutenkin sellainen operaatio ettei kannata joka juttuun käyttää koska normaali maalipinta kestää noin neljä kertaa myllyttää ja sit alkaa kuultamaan pohjamaali läpi. Riippuu tietysti kuinka karkeita aineita käyttää.

Niin normaali, mutta metalliväri kestää kymmeniä kertoja ammattilaisen mukaan.
 
Axu sanoi
Bete_84 sanoi
Tuo myllytys on muutenkin sellainen operaatio ettei kannata joka juttuun käyttää koska normaali maalipinta kestää noin neljä kertaa myllyttää ja sit alkaa kuultamaan pohjamaali läpi. Riippuu tietysti kuinka karkeita aineita käyttää.

Niin normaali, mutta metalliväri kestää kymmeniä kertoja ammattilaisen mukaan.

Itseasiassa ei kestä. Tietty jos pelkästään kiilloitetaan ettei narmuja yritetäkkään poistaa. mutta jos naarmuja aletaan poistamaan niin ei kestä montaa kertaa. Omasta autosta en enää uskalla konepeltiä myllyttää ku on jo neljä kertaa myllyttänyt. Joistain autoista mitä töissä myllyttänyt alkanut jostain kulmasta vaaleempaa näkyyn läpi vaikka metalliväri.
 
Bete_84 sanoi
Itseasiassa ei kestä. Tietty jos pelkästään kiilloitetaan ettei narmuja yritetäkkään poistaa. mutta jos naarmuja aletaan poistamaan niin ei kestä montaa kertaa. Omasta autosta en enää uskalla konepeltiä myllyttää ku on jo neljä kertaa myllyttänyt. Joistain autoista mitä töissä myllyttänyt alkanut jostain kulmasta vaaleempaa näkyyn läpi vaikka metalliväri.

Ok, selvä homma. Voihan sitä tosiaan myllyttää eri "syvyyteen". :)
 
Lisäsin kuvan autosta muuten tänään. Se on otettu myllytyksen jälkeen. Ei paljoa uudesta häpeä.
 
Vs: Maalipinta

kannattaako muutenkaan betonin palasia myllytellä irti? tai siis tulee vaan mieleen et kun ne jää siihen tyynyyn kii ni eikö tuu pahoja naarmuja..?(*mun mielipide vaan..*)
 
Takaisin
Ylös Bottom