Maasturien tekniikkaa

  • Viestiketjun aloittaja pauli_kankanen
  • Aloituspäivämäärä
P

pauli_kankanen

Guest
Osoitteesta voi tarkastella erilaisten maasturien tekniikkaa.
http://www.ajovalo.net/maasturien_tekniikka.htm
 
Noita tietoja katsoessa, pistääpä silmään, että aika harvassa maasturissa mitä tuonne oli listattu löytyy ylipäätään minkäänlaisia lukkoja varustuksesta. Pajeroissa näkyy olevan automaattiset kitkalukot takana/lukot takana Comfortissa ja Elegancessa. Pisti vain silmään tuo kun monet off-road harrastajat haukkuvat Pajeron lukottomuutta ja sen myötä sitä huonoksi maasturiksi. :mad:
 
Vielä lukottomuutakin suurempi "paha" on maastovaihteen puute. Ei oo kovinkaan hauskaa kivikossa ajaa jos ei pysy penkillä ja pahemmassa paikassa ei voima enää riitäkkään.
 
nettijussi sanoi
Vielä lukottomuutakin suurempi "paha" on maastovaihteen puute. Ei oo kovinkaan hauskaa kivikossa ajaa jos ei pysy penkillä ja pahemmassa paikassa ei voima enää riitäkkään.
Eikös tuo maastovaihde tarkoitakin 4L:ää eli hidasta nelivetoa? Pajeroistahan tuo 4L kuiteskin löytyy nopean nelivedon rinnalta.
 
nettijussi sanoi
Vielä lukottomuutakin suurempi "paha" on maastovaihteen puute. Ei oo kovinkaan hauskaa kivikossa ajaa jos ei pysy penkillä ja pahemmassa paikassa ei voima enää riitäkkään.

4 L on maastovaihde ja sitä käytten jaksaa kyllä liikkua vaikeassakin maastossa.
Vanhemmissa Pajeroissa on taka-akselilla ns.kitkalukko.Tuoreemmissa on oikea tasauspyrästön lukko.Katkaisin tupakan sytyttimen vieressä.Lisäksi on vielä vaihteistossa lukko.
 
Niko Päivinen sanoi
onko se napilla kytkettävä 100%:n lukko, joku hammaslukko siis?

Edellinen Pajeroni 2,5 GLS intergooler -93 oli varustettu keskilukolla sekä peränlukolla (hammaslukko)
 
Siis mullapas on tuo SUPER_SELECT 4wd niin siinä on siis:
2H
4H
4HLc
4LLc

Ja sitten on vielä toi napista kytkettävä 100% takalukko...että semmosta.
 
Takaisin
Ylös Bottom