Manuaali Vaihteiston/voiman siirron hultoon ja korjaukseen ohjeita ja keskustelua.

Vipi

New Member
Liittynyt
11 Tammikuu 2020
Tykkäykset
0
Sijainti
Kotka
#1
Otsikon aiheesta löysin jotain juttua aiheesta haulla ja selauksella, mutta hyvää yhteen vetoa en löytänyt nykypäivän osien saatavuuteen yms,( voi olla myös aloittelian harhailua) joten ajattelin laittaa uutta tulille jos saataisiin kerättyä kaikki info samaan nippuun. Omassa legnumissa siis loota vollottaa ja matka katkesi kun kytkin kopan sisästä alkoi lentää pultteja kujalle joten remontointi ilmeisen ajankohtaista.

Laakereita ja tiivisteitä lootaan ilmeisesti siis tarjolla ainakin marmorilla, näihin osanumerot hakusessa, niillä todennäköisesti löytäisin hintatietoa ja saatavuutta työpaikan kautta, kun edustus talosta löytyy. Varaosa filmiä en ole vielä tutkaillut jos sieltä jotain irti saan niin toki päivitän tähän. Muualta osien saatavuus kiinnostaisi myös hintakilpailun vuoksi. Lisäksi ilmeisesti? Vaihteistosta eri variaatioita ja selviää numero sarjasta mitkö osat sopii vai koskeeko tämä tieto edes nelikkoa, itselle jäi auki?

Työ itsessään varmasti luonnistuu kun purkamaan pääsee ymmärrykseni mukaan erikoistyökaluja ei juuri kaivata? Step by step kuvallisen kollasinkin voin koittaa tehdä oman rempan yhteydessä.

myös muu voimasiirtoon liittyvä keskustelu ja osalistaus tulevia huoltoja ajatellen tervetullutta.

Jos tästä aihe jo löytyy niin linkatkaa niin tämän ketjun voi poistaa.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Tykkäykset
12
Sijainti
Uusimaa
#2
Vaihteisto on aika lähellä evon vaihteistoa. Tässä mallissa vaihteisto ottaa herkemmin itseensä sillä paketissa on huomattavasti enemmän vääntöä alhaalla. Osat tosiaan järkevä selvittää varaosa-ohjelman avulla ja sitten vaan tilata Mitsun edustukselliseen liikkeeseen, maksaa mitä maksaa ja riippuu mitä uusii.

Kun tuohon ryhtyy niin kannattaa uusia myös ne käytetyimmät synkrot jos haluaa laatikosta hyvän tuntuisen.

Itsellä meni päälaakerointi (äänen kyllä kuuli jo pitkään) ja lopulta vuoti öljyt kytkimen päälle. Laatikko kyllä toimi sinänsä loppuun asti.

Aiemmin osia on saanut Amayaman kautta, en tiedä saako nykyään että kyllä tuo merkkiliike on varmin lähde, niinkauan kun näihin saa yhtään mitään. Katoavaa kansanperinnettä.
 

Vipi

New Member
Liittynyt
11 Tammikuu 2020
Tykkäykset
0
Sijainti
Kotka
#3
Oman auton viaksi paljastuikin vauhtipyörän takana ulkokehällä olevien pulttien löystyminen/irtoaminen, melko omaperäinen omaan silmään mokoma vauhtipyörä rakenne taustalevyineen vai onkohan tämä nyt se evo lancerin vaihtipyörä spacereineen? Sen verran vähän näiden autojen kanssa vasta pelannut niin ei tunnista. Joka tapauksessa loota rempan aloitus sai hieman peliaikaa lisää.

Varaosafilmillä oli itsellä ongelmia saada tunnistettua tätä autoa, tosin en mikään maisteri kyseisen ohjelman kanssa olekkaan.
Amayama tarjosi taasen kattavat kuvat ja oe numerot joten täytyy jonkinmoinen korjaus sarja kerätä ja katsoa saatavuus maahantuojalta ja amayamalta hintoineen.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Tykkäykset
12
Sijainti
Uusimaa
#4
Mielenkiintoista, olisikohan siellä juurikin ollut tämä evon vauhtipyöräviritys ja käynyt noin. Muut eivät ole raportoineet samoista ongelmista....
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
40
Sijainti
Lohja
#5
En nää muuta järkeä miksi olisi spacer siellä? Varmaan jäänyt asennuksessa väärään momenttiin tms.
Mulla ja anderzilla taitaa olla suomen vanhimpia tuolla muutoksella eikä ole ongelmia ollu
 

Webtrap_86

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Tykkäykset
23
Sijainti
Lahti
#6
Alkuperäisessä vauhtipyörässä on ihan tehtaalta spaceri/ prikkalevy, muistaakseni 3levyä siihen kuuluu ja joista yksi on vpn ja kampuran välissä, toiset kaksi sitten kytkimen puolelta.

Jos toki sinulla on siellä alumiinen spaceri vpn ja kampuraan välissä niin silloin sulla on se evon kytkin/vp asennettu. (off topic, multa löytyy muutama spaceri evon vauhtipyörä muutoksen jos tarve iskee)
 

Webtrap_86

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Tykkäykset
23
Sijainti
Lahti
#7
Ainut ohje ja mitä oikeastaan tarvitsee sitten tietää tuon laatikon irroituksessa on: vasemman puolen vetarin puolelta sitten pitää irroittaa akseli laatikon sisältä, siihen tarvii vaan heittovasaran tai sitten rakentaa 8mm kierretankoa ja joku iso hylsy siihen ja pari prikkaa/lukitus mutteri niin lähtee irti sitten. Akselin päässä itsessään on sitten kierre valmiina sen kyllä hiffaa sitten kun rupee irroittamaan.
 
Ylös Bottom