Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
samitsu sanoiNo joo noita malleja mitkä rullailevat lattiaa vasten(?) niin taitaa saada näköjään halvemmallakin... Lienee tarkempi lattian laadusta...![]()
Urran sanoiTossa Antin vinkkaamassa: Jumalauta olis kätevää et vois saada myös sen nosturin pois, jos haluis.
Toi nyt taas ei ole vaihtoehto kun tuota ei saa autotalliin. Siis ovesta (liian korkea). Eikä tota saa kannettua vintille kahteen pekkaan, jos se ei mahu olemaan tallissa välissä.Harri K sanoikaverilla käytössä:
![]()
Urran sanoiToi nyt taas ei ole vaihtoehto kun tuota ei saa autotalliin. Siis ovesta (liian korkea). Eikä tota saa kannettua vintille kahteen pekkaan, jos se ei mahu olemaan tallissa välissä.
ast sanoiPitäisi nykyisen talon pieneen talliin saada matala nosturi, enkä ehkä viitsi tuoda tuota tässä ketjussa aikaisemmin mainittua mallia sinne vaan se saa jäädä nykyiseen sijoituspaikkaansa. Metrin nostokorkeus riittää, alta pitäisi olla avoin että pakoputkihommat jne onnistuvat helposti. Pieni koko plussaa ja se että matalan auton saisi ajettua helposti nosturille. Tavalliset 2-pilarinostimet ovat liian korkeita.
Löysin yhden erikoismatalan 2-pilarimallin joka vaikutti todella kiinnostavalta, mutta tätä ei taida saada euroopasta: www.maxjax.com
Löytyyköhän mitään muita vastaavia? Voisi olla hyvä vaihtoehto ajosilloilla varustetulle saksinosturille.
Tasaus toteutettu italialaisvalmisteisella tasausventtiilillä
DaJackal sanoiTämä menisi ainakin itsellä kategoriaan "ei myyntiargumentti"... ;D
sickworld sanoiTässä olis matala 2 pilarinosturi: http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=6&ala=10&item=209
ast sanoiEhkä nyt kuitenkin olen vahvimmin kallistumassa matalaan saksinostimeen QJY-P-30 täältä: http://www.eduel.fi/asennus/autokorjaamokoneet.html
Onko kellään kokemuksia kyseisestä nosturista?
Tämä laite kiinnostaa erityisesti koska:
- korkeus matalimmassa asennossa on kuulemma karvan alle 10 cm mikä on hyvä matalia autoja ajatellen
- ajosillat ovat melko kapeat jolloin keskelle jää mahdollisimman leveä tyhjä tila (kahta lattiatasossa olevaa poikittaista tankoa lukuunottamatta)
- nostaa kuulemma 3000 kg alhaalta asti, jonkunlainen vipusysteemi näyttäisi olevan kuvan perusteella mikä helpottanee alkunostoa jolloin sylinterien vipusuhde yleensä on huonoimmillaan
- turvalukituksen hammastus on tiheä
- löytyy varastosta
Pari huomiota, kun vertaa tohon ATT:n tuotteeseen mikä mulla on käytössä:ast sanoiEhkä nyt kuitenkin olen vahvimmin kallistumassa matalaan saksinostimeen QJY-P-30 täältä: http://www.eduel.fi/asennus/autokorjaamokoneet.html
Onko kellään kokemuksia kyseisestä nosturista?
Tämä laite kiinnostaa erityisesti koska:
- korkeus matalimmassa asennossa on kuulemma karvan alle 10 cm mikä on hyvä matalia autoja ajatellen
- ajosillat ovat melko kapeat jolloin keskelle jää mahdollisimman leveä tyhjä tila (kahta lattiatasossa olevaa poikittaista tankoa lukuunottamatta)
- nostaa kuulemma 3000 kg alhaalta asti, jonkunlainen vipusysteemi näyttäisi olevan kuvan perusteella mikä helpottanee alkunostoa jolloin sylinterien vipusuhde yleensä on huonoimmillaan
- turvalukituksen hammastus on tiheä
- löytyy varastosta
pexi sanoiPari huomiota, kun vertaa tohon ATT:n tuotteeseen mikä mulla on käytössä:
- Toivottavasti noi QJY:n "suojaraudat" saa helposti pois, näyttää kunnon kampitusraudoilta
- ATT on 2-piirinen -> ei lukkoja ollenkaan -> saa korkeuden melko tarkasti, mihin haluaa
- Jostain löysin tiedon, että keskellä oleva väli olisi 700mm, ATT:ssa 860mm ja joskus sekin tuntuu liian kapealta
- ATT:ssa saa nuo rampit lukittua, jolloin nosturin pituus on 1400/1740/2080mm
- Nostonopeus hiukan päälle 10 sek vs. noin minuutti
- Miinuksena, hintaeroa lienee ainakin 500€ paikkeilla
Ja ei, en myy noita nostureita. Kunhan vertailen "paperilla", kun kokemusta on vain toisesta
ast sanoiSain tarjouksen Nussbaum Sprinter Mobil II:sta joka on ilmeisesti sama laite kuin tuo ATT. Hintaa toimituskuluineen 3400 euroa eli hintaeroa kiinalaiseen jää melkein 1400 euroa rahteineen. Vähän enemmän kukn tuo Pexin esittämä reilut 500 euroa...
ast sanoiQishida QJY-P-30
Mä itseasiassa skippasin yhden käytetyn helmanosturin juuri siitä syystä että helmanosturilla ei voi tehdä esim. alustamassausta tai ruostehommia (mä kun noista entisöinneistä AKA mätäpommeista tykkään). Mut silti en oo ihan varma mahtuuko mun talliin kakspilarinostinast sanoiVoittaa tunkin ja alustapukit.
Urran sanoiHyvän näkönen settieukku Mihinkäs hintaan sait sen kotipihalle toimitettuna?
Mä itseasiassa skippasin yhden käytetyn helmanosturin juuri siitä syystä että helmanosturilla ei voi tehdä esim. alustamassausta tai ruostehommia (mä kun noista entisöinneistä AKA mätäpommeista tykkään). Mut silti en oo ihan varma mahtuuko mun talliin kakspilarinostinEi oo paljoa leveempi kun tuo sunkaan..
Harri K sanoiVarmasti. Mut koetappa tehdä mätähommia
Mutta hyviä pointteja. Lisäksi valtaosan noista helmanostereista saa upotettua 100% maan alle mikä on aina plussaa.
Teemu T. sanoiSaakeli, kun olen miettinyt, että pitäiskö kanssa hankkia tuollainen metriin nostava saksinostin. Mun täytyis vaan sijoittaa talliin se sellaiseen kohtaan, jossa on auto käytännössä aina päällä. Alkaakohan se jossakin vaiheessa ketuttaa kolistella aina autoa tuon nosturin päälle? Ei tuolla autolla aina ajeta, eikä ollenkaan talvella. Mutta kuitenkin.
ast sanoiEi se ollenkaan hankalaa ole ajaa nosturin yli minun mielestäni jos pääsee ulkoa ihan suoraan ajamaan. Tietysti jos auto on niin matala ettei se mahdu noin 10-11 cm korkean nosturin päälle ilman kakkosnelosia pyörien alla niin voi alkaa ketuttamaan.
Jatkuvassa talvikäytössä on vähän ongelmallista kun nostin saa aika suolavedet päällensä, mutta sitähän ei tässä tapauksessa ollut.
Mitäs ongelmaa siinä on?ast sanoiJatkuvassa talvikäytössä on vähän ongelmallista kun nostin saa aika suolavedet päällensä, mutta sitähän ei tässä tapauksessa ollut.
ST sanoiMitäs ongelmaa siinä on?
Kun korjaamokäyttöä mietit niin päivittäin menee monia autoja, eikä ongelmia ole.
Jaa..Basbarduu sanoiKyseinen nosturi on aika herkkä ruostumaan. Ammattikäyttöön hankkisin paremman nosturin mut harrastekäytössä tolla pärjää aivan mainiosti.