matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Basbarduu sanoi
Tuskin siitä isommasta valikoimasta sen kummempaa haittaa on kuin että sen hyvän sovelluksen löytäminen kaiken muun seasta on vaivalloisempaa. Mut ettei jäisi epäselväksi niin laajempi valikoima on parempi vaikka olen silti sitä mieltä että määrällä ei voi korvata laatua.

WP:n ongelma on IMO edelleen siinä, että pääsääntöisesti ei ole määrää eikä laatua. Ja jos jotain tulee, se tulee aina viimeisenä.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

nokonzok sanoi
WP:n ongelma on IMO edelleen siinä, että pääsääntöisesti ei ole määrää eikä laatua. Ja jos jotain tulee, se tulee aina viimeisenä.

+1

Lisään tähän vielä sellaisen asian :Miksi NOKIA teki päätöksen ,ettei WP7 tai 7.8 puhelimia voi päivittää WP8 siin vaikka rauta olisi nopeampaa kuin nykymalleissa.

Vielä vähemmän on Apseja ja muuta roinaa tarjolla ,jos vielä ajelee ns.Vanhalla mallilla. -> Helppo päivittää... maksaa sen 500€+ , uusi luuri , jos vielä oikeasti "Floppi"Lumian jälkeen päätyy antamaan vielä lisää rahaa MS:lle niin pitää olla sontaa korvien välissä.

Joo joo Kaveri sano ,että on hyvä luuri... (pakko kehua kun on tililtä kadonnut 600€ rahaa)

Lumian parasta antia edelleen : Puhelut + tekstiviestit , samat asiat mitkä jo toimivat kännyköissä 90-luvulla , yli kaksikymmentävuotta sitten.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Tippis sanoi
Ei puhelin, mutta tablettina
Nexus 7 (2013) LTE vaikuttaa ihan näppärältä peliltä.

Oon kuukauden verran tuollasta nyt näppäillyt, laite vei samalla mun Android-neitsyyden. En kyllä oikein oo löytänyt siitä sitä juttua miksi Android on niin tosi kova juttu. Softavalikoimaa löytyy, mutta se kauppa tuntuu olevan aika täynnä bullshittiä. Lisäksi oon ainakin viisi melko hyvin arvosteltua ohjelmaa ladannut jotka ei ees suostu käynnistymään. Ei _koskaan_ ole tullut vastaavaa iPadilla vastaan. Ihan sujuva tuo on käyttää, ei käy kieltäminen. Jää jotenkin vaan lelun tuntuma päälle. Toki iPadin ja Nexuksen välillä on hintaeroakin "jonkin verran". Mutta ei tullut mitään himoa saada Android-puhelinta - tosin eipä tullut himoa iPhoneenkaan vaikka reilut kolme vuotta käyttänyt iPadia. N9 ftw :palvo
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

-JP- sanoi
jos vielä oikeasti "Floppi"Lumian jälkeen päätyy antamaan vielä lisää rahaa MS:lle niin pitää olla sontaa korvien välissä.

mä en edes viitsi kertoo tässä mitä sulla on korvien välissä kun, kehtaat tälläsiä täällä kirjoitella. samaa sontaa se on eri paketissa mikä tahansa puhelin. eri asiat vaan jäljessä eri vehkeissä. Apple ei vaan kestä normaalia käyttöä edes, uusin malli kuumenee järkyttävästi, yms.

Androideista ei puhelimina kokemusta mutta ei noissa mitään maailmaa mullistavaa noissa tableteissa kyllä ole.

Enkä mä täällä tullut muilta lupaa kysymään mihin rahani laitan. Kyllä mä nämä asiat ihan itse päätän. en mä niin muiden vietävissä ole niinkuin tuntuu moni olevan. ainakin jonkinlaisen WP vihan on sulle joku istuttanut syvään
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Ville T. sanoi
Enkä mä täällä tullut muilta lupaa kysymään mihin rahani laitan. Kyllä mä nämä asiat ihan itse päätän. en mä niin muiden vietävissä ole niinkuin tuntuu moni olevan. ainakin jonkinlaisen WP vihan on sulle joku istuttanut syvään

Mut on pakotettu käyttämään Lumiaa ilman omaa tahtoa. Voin rehellisesti sanoa etten ole kovinkaan onnellinen ollut puhelimen kanssa , jos ihan hinnan mukaan vertailee vanhempiin Androideihin niin Enemmällä rahalla saa vähemmän... Toki on tuo näyttö kyllä hieno ja scrollaa nätisti , olisi vaan jotain pelejä tai softia mihin sitä voisi käyttää.

Vaikka oletkin WP fani niin ei tartte ihmisten kommenteista jotka jotain puhelinta käyttää vihannesta nenään vetää.

Veikkaan ,että suurin osa Lumia käyttäjistä eivät ole puhelimestaan mitään maksaneet.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

en todellakaan ole WP fani. jos Meegosta olis jotain tullut voisin sanoa olevani edelleen nokia-fani mutta ei muakaan kauheesti innostanut tuo Microsoftin sekaantuminen noihin puhelimiin. Vielä vähemmän nokian myynti sille.

Mutta sanotaan niin että tykkään vielä vähemmän muista vaihtoehdoista.

Ja tykkäsin mä mistä vaan, niin toi sun törkeä ihmisten arvostelu ei todellakaan kuulu tänne. Näissäkin asioissa kaikilla on oma mielipide asioihin. vai väitätkö et sun kommentit on asiallisia?

ja väitätkö tosiaan että kaikki Gigantistakin ostetut myyntitilaston kärjessä pyörivät halvemmat lumiat menee työkäyttöön ihmisille, joille annetaan ne puhelimet väkisin. Missä niitä ilmaisia puhelimia sit saa kertokaa mullekkin? paljonhan niitä pitää suomessakin olla jos kerta suurin osa on ilmaiseksi saatu.
 
Vs: RE: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Erittäin hyvä argumentti, siis että Lumian omistajat olisi maksaneet puhelimistaan. Epäilen ettäkö olisin ostanut Lumian, jos omaa rahaa olisi pitänyt sitoa. Mutta täysin varma olen siitä että ainakaan omenan järkyttävän kalliiseen "same since 2007" puhelimeen en olisi ropojani sijoittanut. Eiköhän se valinta olisi osunut robotin leiriin. Mutta nyt kun Lumia on, en tiedä olisiko se ollut se järkevin vaihtoehto sittenkään..
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Ostin Lumian ja rimpuilin puolitoista vuotta sen kanssa. Ei vaan oma logiikka osu yhteen windows-järjestelmän kanssa. Ja tosiaan sovellusten kanssa oli aina kivaa kun kaverit näytti jotain siistiä sovellusta niin eihän sitä ikinä saanut lumiaan. :seina

Ostin Samsungin ja elämä oikeesti helpotti paljon. :peukku
Lisätään vielä että mun puhelimen käyttö on sitä perinteistä puhelu/txt ja hyvin vähäistä netissä surffailua.
Itse en suosittele kenellekkään Nokiaa.
 
Vs: RE: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

En tiiä oonko liian vanha (kuitenkin jo lähentelee kolmea kymppiä) mutta mulla ei kyllä ole kavereita jotka näyttää mulle siistejä appseja eikä etenkään pelejä. Ja isolla osalla kuitenkin omena tai android luureja..
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mulle riittää, et puhelin on nopea, verkkoyhteydet eivät pätki ja nettiselaus toimii nopeasti ja varmasti. Musasoitin on hyvä ja mix radio erinomainen. Office synkkaus (MS:n pilvipalvelut) on iso plussa. Näyttö on pirun hyvä ja laatuvaikutelma on miellyttävä.. En voi Lumiaani haukkua..

Zune on kyllä sysip*ska..
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

niin onko puhelin enää pelkkä puhelin,oma kalikka on vanha nokian peruskapula jolla voi soittaa, ja ottaa tekstareita vastaan. riittää vallan hyvin,varsinkin kun akku kestää reilun viikon edelleen vaikka löpisis kuinka pe ja la iltasin kavereille.(nyky kalikoista en oo moista kuullu)tarviiko netin facen yms paskan olla taskussa koko ajan. ollaan niin kii kohta kaikenmaailman vekottimis et itsemurha häämöttää heti kun ei oo vimotten päälle kikottimii. kyllä sitä elämää oli ennenkin,ja paljo enemmän ennen kännyköitä.
 
Vs: RE: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Urran sanoi
En tiiä oonko liian vanha (kuitenkin jo lähentelee kolmea kymppiä) mutta mulla ei kyllä ole kavereita jotka näyttää mulle siistejä appseja eikä etenkään pelejä. Ja isolla osalla kuitenkin omena tai android luureja..

Et todellakaan ole liian vanha jos mieleen tuli heti pelit ym. naamanvääntely/pieru appsit. :D

Lähinnä Racecrono ja sen tyyliset mitä vois joskus kokeillakkin. Whatsappistakin voi sanoa että ei toimi lumiassa. :seina
Myös Sportstraker on aika vajakki versio verrattuna Androidin versioon.
 
Vs: RE: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

lancer evo-r sanoi
Et todellakaan ole liian vanha jos mieleen tuli heti pelit ym. naamanvääntely/pieru appsit. :D

Lähinnä Racecrono ja sen tyyliset mitä vois joskus kokeillakkin. Whatsappistakin voi sanoa että ei toimi lumiassa. :seina
Myös Sportstraker on aika vajakki versio verrattuna Androidin versioon.
Kieltämättä, tuli ensin. Tai pelit ylipäätään.

Eikös Racechrono tuu jatkossa olee vaan Android tuettu? Oletan että vaikeeta saada mitään järkeviä ulkoisia >5hz GPS vastaanottimia mihinkään muuhun platformiin. Ainakaan järkevin kuluin. Ihanan ihana OpenSource. Mutta se on kyllä ammottava puute WP8ssa. Omenallakin tais olla jokin omansa?

Mulla ei ole whatsappissa ollut mitään ongelmaa? Muutaman tämänkin foorumin jäsenen kanssa joskus tullut viestiteltyä :) Puhutaanko WP8 vai WP7?

Sporstrackeristä en kaipaa mitään muuta kun sitä vanhaa ja luotettavaa sykevyötä, mikä ei ollut tuettu.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Kyllä whatsapp toimii ainakin veljen 920 lumiassa hyvin. Mikään muu siinä ei taida toimiakkaan...

Milloinkahan viimein racechronosta saa semmoisen androidi version missä on suorituskykymittaukset? Tuntuu omistuiselta että ne oli joissain ikivanhoissa versioissa mutta nyt sitä ei tunnu lupauksista huolimatta tulevan ???

Vaimolle pitäisi keksiä uusi puhelin. Mitä väki suosittelee jos hintaluokka on 150-250€? Itselläni on ollut vuoden sony acro s ja olen ollut todella tyytyväinen. Harmi vaan kun sonylla ei ole tuohon halvempaan hintaluokkaan järkevää puhelinta. Sony Xperia Go on jo aika vanhahtava ominaisuuksiltaan verrattuna vaikappa saman hintaluokan samsungeihin tai huaweihin. Olisiko esim joku Samsung Galaxy S3 mini, Samsung Galaxy Xcover 2, Samsung Galaxy S II Plus tai Huawei Ascend G510?
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

CatodiuM sanoi
Mulle riittää, et puhelin on nopea, verkkoyhteydet eivät pätki ja nettiselaus toimii nopeasti ja varmasti. Musasoitin on hyvä ja mix radio erinomainen. Office synkkaus (MS:n pilvipalvelut) on iso plussa. Näyttö on pirun hyvä ja laatuvaikutelma on miellyttävä.. En voi Lumiaani haukkua..

Zune on kyllä sysip*ska..
Komppaan hyvin pitkälti tätä. Itellä ollu Lumia noin 3 vuotta (2 mallia). Ekan sain töistä ja tän toisen "joutu" ostaan. En ole kyllä kaivannut koko aikana yhtään "ylimäärästä" appsia, enkä ole niitä siis asentanu. Kaikilla tietenkin erilaiset vaatimukset puhelimelta, mutta niillä on hyvin pärjänny, mitä tuli mukana (drive, office, mix radio). Ja onhan tota ikääkin 40, mutta tota mix radio tulee käytettyä oikeastaan eniten. Aivan loisto juttu (maksettuna). Bonuksena vielä tässä uudemmassa puhelimessa, ettei tarttee käyttää sitä sysip*skaa Zunea :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoit

janimy sanoi
Ja onhan tota ikääkin 40

Ai että appseja käyttävät vain nuoret? Älä kerro sitä 69 vuotiaalle isälleni joka käyttää sujuvasti Android puhelimessaan Tracker Hunter koiratutka-ohjelmaa. Sitä ei muuten ole saatavissa Windows Phonelle ;D

Nämä ohjelmathan suorastaan mullistivat tilanteen tullessaan markkinoille aikoinaan, sitä ennen paikannus perustui vastaanottimella tapahtuvaan radiolähettimen suuntimiseen joka oli epätarkkaa ja epävarmaa.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Team 1000 sanoi
...Vaimolle pitäisi keksiä uusi puhelin. Mitä väki suosittelee jos hintaluokka on 150-250€? Itselläni on ollut vuoden sony acro s ja olen ollut todella tyytyväinen. Harmi vaan kun sonylla ei ole tuohon halvempaan hintaluokkaan järkevää puhelinta. Sony Xperia Go on jo aika vanhahtava ominaisuuksiltaan verrattuna vaikappa saman hintaluokan samsungeihin tai huaweihin. Olisiko esim joku Samsung Galaxy S3 mini, Samsung Galaxy Xcover 2, Samsung Galaxy S II Plus tai Huawei Ascend G510?

Noista ottasin kyllä galaxy s 2 plussan, kun siinä on kirkkaampi näyttö kuin s3 minissä tai xcoverissa. Xcoveria en suosittele jos ei oo tapana wc pöntöön tai muihin lätäköihin puhelinta heitellä se on aika kankee käyttää kun ei ole nopeimmasta päästä ja näytön "lasikin" on muovia, joskin kohtuu kestävää sellaista.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoit

ast sanoi
Ai että appseja käyttävät vain nuoret? Älä kerro sitä 69 vuotiaalle isälleni joka käyttää sujuvasti Android puhelimessaan Tracker Hunter koiratutka-ohjelmaa. Sitä ei muuten ole saatavissa Windows Phonelle ;D

Nämä ohjelmathan suorastaan mullistivat tilanteen tullessaan markkinoille aikoinaan, sitä ennen paikannus perustui vastaanottimella tapahtuvaan radiolähettimen suuntimiseen joka oli epätarkkaa ja epävarmaa.

En mä puhunut mitään nuorista tai vanhoista. Sanoin vain että itse en ole ikinä tarvinut asennella mitään appseja. Ja olen kyllä noita kauppoja (apple, android & wp) selannut ja ei sieltä kyllä löydy mitään järkevää. 99,9% osalta tulee kysymys "MIKSI!!!???", kun pelkästään lueskelee, et mitä ne tekee tai mihin ne on tarkoitettu, kaupasta/alustasta riippumatta.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

DyhWe sanoi
Noista ottasin kyllä galaxy s 2 plussan, kun siinä on kirkkaampi näyttö kuin s3 minissä tai xcoverissa. Xcoveria en suosittele jos ei oo tapana wc pöntöön tai muihin lätäköihin puhelinta heitellä se on aika kankee käyttää kun ei ole nopeimmasta päästä ja näytön "lasikin" on muovia, joskin kohtuu kestävää sellaista.

Huaweitä en tunne eli en kommentoi sitä. Samsungeista olen osittain samaa mieltä yllä olevan kirjoituksen kanssa.

Noista Samsungeista S2 plus on parasta rautaa ja siinä on isoin näyttö. Xcover2 ja S3 mini ovat samat luurit teknisesti seuraavin poikkeuksin: Xcover 2 on vesitivis ja iskunkestävä. Siinä on myös 4 GB flash muistia kun S3 minissä on 8. Xcoverissa on ehkä huonompi näyttö ja se on aika paljon isompi suojauksen vuoksi. Mutta suorituskyky on ihan ok toisin kuin vanha Xcover 1 joka oli hidas kaikin puolin.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoit

janimy sanoi
En mä puhunut mitään nuorista tai vanhoista. Sanoin vain että itse en ole ikinä tarvinut asennella mitään appseja. Ja olen kyllä noita kauppoja (apple, android & wp) selannut ja ei sieltä kyllä löydy mitään järkevää. 99,9% osalta tulee kysymys "MIKSI!!!???", kun pelkästään lueskelee, et mitä ne tekee tai mihin ne on tarkoitettu, kaupasta/alustasta riippumatta.

Ja tästä päästäänkin juuri siihen pointtiin, että Lumia on oikein hyvä luuri sellaisille, jotka eivät koe mitään appseja tarvitsevansa. Sitähän tässä on sivutolkulla jo paasattu. Muille sitten joko Android tai iOS omien mieltymysten mukaan.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Taas semmoinen rölläys päällä että pitää vissiin itekkin.

Yhyy yhyy kun joudun pakon edessä käyttämään Lumiaa, waah waah :'(, luulis massimiesten voivan ostavan omat puhelimet jos on "pakon edessä käytettävä jotain", jättää sen pakkoluurin sitten kotia soitonsiirto päällä niin ei tarvi itkeä. Krokotiilinkyynel vierähtää kyllä näiden pakko-hatereiden vuoksi jotka on niin uhreja niin uhreja.

Jännä että itse käytän lumiaa ihan vapaaehtoisesti ja enkä keksi tällä hetkellä mitään mikä omasta mielestä uupuisi, no ehkä semmonen nordean pankkiappi jossa ei tarvis pankkitunnuksia jos haluaa kattoa saldoa, mutta tämäkin varmaan on WP:n ongelma. (Tai muutama feature joita kaipaan symbianista yhä joita ei oo muillakaan platformeilla, mutta se on tätä nykyaikaa), Appseja löytyy riittävästi (naurettavin oli tämä suuri instagram meuhkaus joka tuli vihdoin ja viimein ja se on ihan yhtä p*ska ku se webbiversiokin, ja 3rd party softat on jo aikaa sitten mennyt ominaisuuksissaan Instan omien clienttien ja featurejen ohi). Oma käyttöni on musiikin kuuntelua bluetoothin yli lähinnä (auto hf), ja puheluita, videopuheluita joskus ihan normisti ja viestittelyä, fb, whatsapp, txt, skype. Ja toki aivan loistava skydrive integrointi. Ei paljon parempaa pilvipalvelua tällä hetkellä markkinoilla ole. Äkkiseltään en keksi mitä muuta tarvittisin.

Ei sillä voisin mä ottaa parikin featurea Symbianin puolelta lisää mutta tuskin ne sieltä on tulossa. Eilen käytin pariin vuoteen N8 päällä kun piti paria vanhaa kuvaa katsoa ja ai että kun valokuvat oli niin tarkkoja näihin nykyajan ylisaturoiviin yms kameroihin verrattuna, mut se on sitä menneisyyttä se. Platformista riippumatta jokaisen kauppa on täynnä p*skaa, androidilla eniten, applella toiseksi eniten, oli taas pää hajota androdilla kun etsin jotain yksinkertaista softaa yhteen taskiin ja piti joku 30 appia testa ja yksikään ei suoriutunut taskista, sit haki wp:lle toimivan softan ja käytti sillä.

Androidpaskojen kanssa teen töitä ja niihin ei halua edes koskea pitkällä tikullakaan siviilissä, niin hirviää kuraa ne on koodiltaan (pl. AOSP, jossa ei ole valmistajien puukkoja vain googlen omat paskeet), puhumattakaan siitä yksityisyyden loukkaamisesta mitä google harrastaa laitteissaan.. (ja kyllä, minulla myös on nexus 7 2012, nexus 7 02013, pari 10" tablettia ja muita android-paskoja joita kaikki tutut ja tuntemattomat tunkee mulle koska "tarvin niitä kuitenkin"(?). Jokainen tabletti oikeastaan on koriste hyllyssä kun kaikki vaan hoituu Windows Puhelimella paremmin, niin webbisurffaus sohvalta, kuin mailien luku, kuin satunnainen imbd:en katselu puhumattakaan siitä että WP:ssä ei ole aina akku loppu niinkuin Nexuksissa, se on p**k**e jännä kun vois olettaa että kestäis viikon akku niin ei. Välillä kestää ja välillä haukkaa joku p*skaa ja imasee yön yli akun tyhjäksi, ja toki laite on kuollut juuri silloin kun sitä tarvit. Ei kiitos.

Apple taas yrittää matkia WP:tä minkä ehtii IOS7:kan myötä ja ilmeisesti ei oikein onnistu, hinnat on taivaissa ja myynti sakkaa. Jännä nähdä mitä tuleman pitää.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Nyt taas haisis vähän siltä,että PS fanipojat on kussu ylimoderattorin muroihin...

Massista en tedä ,mutta luulis ,että tuollaisella MS vuodatuksella alkaa jo saamaan rojalteja tilille.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Kysytäänpäs täältä jos jollain olisi muistissa vielä museovehkeitäkin.

Eli käyttiksessä webastoa ohjaa nokia 3310. Akku on otettu pois ja puhelin ottaa virtansa suoraan auton järjestelmästä. Nyt puhelin lakkasi vastaamasta ja näytössä palaa taustavalo, muttei mitään tekstiä. Sulakkeen ottaa pois puhelin sammuu välittömästi, mutta taustavalo syttyy taas heti kun laittaa sulakkeen takasin. Puhelin ei sammu tai vastaa mihinkään nappiin. Veikkauksia?
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

timppa811 sanoi
Kysytäänpäs täältä jos jollain olisi muistissa vielä museovehkeitäkin.

Eli käyttiksessä webastoa ohjaa nokia 3310. Akku on otettu pois ja puhelin ottaa virtansa suoraan auton järjestelmästä. Nyt puhelin lakkasi vastaamasta ja näytössä palaa taustavalo, muttei mitään tekstiä. Sulakkeen ottaa pois puhelin sammuu välittömästi, mutta taustavalo syttyy taas heti kun laittaa sulakkeen takasin. Puhelin ei sammu tai vastaa mihinkään nappiin. Veikkauksia?

Tuo johtuu siitä että siinä ei ole akkua :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

En jaksa lähteä Nokon eipäs juupas väittelyyn.

-JP- taisit ottaa Puhakan kirjoituksen hieman henkilökohtaisesti? Miksihän?

calle 900 on WP7.8 ja valitettavasti sen tarjonta on heikohko. Vertaat myös alle satasen puhelinta yli 600€ luuriin ja mielestäni tilanne on hieman vastaava kuin vertaisit iPhone 3gs:ää Lumia 1520:iin.

J. Puhakka sanoi
Apple taas yrittää matkia WP:tä minkä ehtii IOS7:kan myötä ja ilmeisesti ei oikein onnistu, hinnat on taivaissa ja myynti sakkaa. Jännä nähdä mitä tuleman pitää.
Ihan hyvin onnistuu mutta eivät matki vain WP:tä vaan ovat poimineet hyviä ominaisuuksia jailbreakin puolelta ja robotti-käyttiksestä.

Jokos saatais tänne Jolla/Sailfish kokemuksia? ast voisit vaikka android miehenä kokeilla tuota Sailfishiä jossain laitteessa jos se löytyy jostain?

Btw hyviä uutisia Lumia 925-, Lumia 1020-, Lumia 1520- ja Lumia 2520 -laitteiden omistajille.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Niinkuin kerroin puhelin on aiemmin toiminut moitteetta, sekä samalla kytkennällä on kymmeniä muitakin kännyköitä laitettu.
Ajattelin lähinnä mistä tuo saattaisi johtua?

Ihmetyttää kun välittömästi sulakkeen takasinlaiton jälkeen valot syttyy. Normaalistihan puhelin pitää laittaa päälle että valot syttyy.


Edit: Mulla vielä Iphone 4 käytössä, enkä OMAAN käyttöön parempaa puhelinta voi toivoa. Tuo on firman puhelin ja nykyään saa enää nokian kännyköitä. Tuntuu kovasti olevan ongelmia niissä. Täytyy pidellä tuota omaa hyvin ettei tarvi vaihtaa =)
nostokurki sanoi
Tuo johtuu siitä että siinä ei ole akkua :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Basbarduu sanoi
En jaksa lähteä Nokon eipäs juupas väittelyyn.

Mitäpä siinä väittelemään. Jos ei koe mitään tarvitsevansa niin Lumia on ihan hyvä puhelin. Ei se tarjonta siitä parane, vaikka juuri sinä saisit kaikki tarpeesi tyydytettyä täydellisesti Lumialla. Ja mulla on kuitenkin itselläkin Lumia ihan joka päiväisessä käytössä, ei tarvitse olla pelkkien nettipuheiden varassa.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Basbarduu niin mulla on toi 900 ja WP7.8 ja taas kaverilla on 920 ja WP8. Tosiaan tohon WP8 saa jo paljon enemmä ladattua noita apseja ja on tullut vastaan jo monta mitä olisin halunnut mut kun on toi WP7.8. Et jos ja kun joku ostaa noksun niin kattoo et siinä on toi WP8 eikä sitä vanhempaa mallia tää nyt on sitten mun mielipide asiasta. Mun mielestä tosiaan toi omena on kyllä ihan ylihinnoiteltu luuri ja myös noi pädit ja vielä nuorison keskuudessa ihan liian arvostettuja leluja ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

nokonzok sanoi
Ja mulla on kuitenkin itselläkin Lumia ihan joka päiväisessä käytössä, ei tarvitse olla pelkkien nettipuheiden varassa.
En oo itekkään pelkkien nettipuheiden varassa.

Onko joku täällä käyttänyt kännykkää ajovideokamerana/mustana laatikkona? Nuita appeja tuntuis olevan useita kaikille eri alustoille. Mikä mahtais olla paras iOS appi?
Tätä WP:n ilmasta softaa pitäs kans varmaan kokeilla.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ast sanoi
Huaweitä en tunne eli en kommentoi sitä. Samsungeista olen osittain samaa mieltä yllä olevan kirjoituksen kanssa.

Noista Samsungeista S2 plus on parasta rautaa ja siinä on isoin näyttö. Xcover2 ja S3 mini ovat samat luurit teknisesti seuraavin poikkeuksin: Xcover 2 on vesitivis ja iskunkestävä. Siinä on myös 4 GB flash muistia kun S3 minissä on 8. Xcoverissa on ehkä huonompi näyttö ja se on aika paljon isompi suojauksen vuoksi. Mutta suorituskyky on ihan ok toisin kuin vanha Xcover 1 joka oli hidas kaikin puolin.

itellä ei oo tuosta s2:sta kokemusta, mutta kyllä tuon Xcover 2 ja S3 minin kesken niin omasta mielestäni parempi näyttö on tuossa Xcover 2:ssa.. vierekkäin kun vertailee, niin tarkempi on... ja ei se niin paljon isompi ole ku mini.. jos laitat päälle jonkun läpällisen suojakuoren, niin koko on sit sama, Xcover kun ei mitään suojaa tarvii.. taino on tuo ainakin kestänyt kaakelilattialle tiputtelun ja öljylammikossa uittamisen.. ;D

Mutta jos tosiaan jos naiselle esim. lahjaksi ostaisin noista jomman kumman, niin mini on sirompi.. muuten aika samaa kauraa..

Mielestäni hinta - laatu suhteeltaan ihan asia pelejä molemmat.. tällä tarkoitan sitä, etten ainakaan itse saa mitään tarpeellista 300 euron lisäsijotuksella.. :peukku

-Eki
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Jollalle julkaistu jo ensimmäinen päivitys. Melko pitkä changelog - lupaa hyvää tulevaisuutta ajatellen jos noita puutteita korjataan joka päivityksellä tähän tahtiin. Sama loki toki kertoo senkin että puhelin tosiaan on melko beta-vaiheessa, mutta suunta ei ole ainakaan huono :-*

http://lists.sailfishos.org/pipermail/devel/2013-December/001693.html
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Yksi suht mielenkiintoinen Android puhelin on ZTE Grand S Flex. 5" 1280x720 näyttö, siro ja kevyt näyttö huomioiden, Helsingin sanomien testissä kärkijoukossa akunkeston suhteen yhdessä parin Sonyn kanssa. Keskitason laitteen tästä tekee lähinnä näytön resoluutio joka tosin riittää ihan hyvin, dualcore prosessori, 1 GB ram ja kamera joka ei edustane kärkitasoa. Hintaa 250-300 euroa, halvimmalla Saunalahdelta 249 euroa kertamaksulla.

Ottaisin koska vaan tuon jos vaihtoehtona on Galaxy S3 mini tai S2 plus.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Täällä kun on puhuttu kuka arvostaa mitäkin puhelimessa. No minulla on ollu 820 Lumia kohta vuoden ja kaikki tarvittavat appsit löytyy, mitä tarvitsen. Lisäksi arvostan tämän puhelimen kylmän kestoa, kun kelkkailen ja puhelin joutuu olemaan hihataskussa. Tahtoo tuo kelkkailu olla sen verran hikistä touhua, että mitään älykännyä ei suositella povariin. :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

miikka sanoi
Jollalle julkaistu jo ensimmäinen päivitys. Melko pitkä changelog - lupaa hyvää tulevaisuutta ajatellen jos noita puutteita korjataan joka päivityksellä tähän tahtiin. Sama loki toki kertoo senkin että puhelin tosiaan on melko beta-vaiheessa, mutta suunta ei ole ainakaan huono :-*

http://lists.sailfishos.org/pipermail/devel/2013-December/001693.html

Kyllä toi jolla on puljun ensimmäiseksi puhelimeksi jo melko toimiva kapistus. Mulla toiminut kaikki tarvittava, paitsi kalenteria en ole saanu synkkaamaan tietoja netistä. Kai tuohonkin lie tulee korjaus tulevissa softapäivityksissä. Ei kauheesti haittaa kun tuota google kalenteria voi käyttää nettiselaimella, ja toi jollan selain tuntuis olevan ihan mukavan ripeä avaamaan sivuja, ainakin kun liittymässä riittää nettikaistaa. :peukku

Ja android softista, sieltä yandex storesta on sit melko turha latailla mitn, ne joilla jolla on, niin menkää 1mobile market sivustolle selaimella ja ladatkaa sieltä se 1marketin oma softa, sieltä löytyy melkein kaikki samat appsit, mitä on google playssakin.. ;)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Alicella on ollut S3 mini ja on ollut melko tyytyväinen, mitä nyt näyttö alkanut viime aikoina (~5kk vanha puhelin) vähän takkuamaan toisesta alanurkasta jos oikein muistan. Hieman satunnaista, ei voi vielä haukkua p**kaksi tuon perusteella mutta seurataan tilannetta. Jos haluaa selvitä halvalla niin Galaxy Trendiä saa satasella eikä taida jäädä spekseiltään kovin paljoa S3 ministä (ainakaan hintaeroon nähden).

Mitä tabletteihin tulee, niin sain töistä seiskatuumaisen Galaxy Tab 3:n (med 3g). Tähänastiset käyttökokemukset varovaisen positiivisia: suhteellisen ripeä laite, akkukesto erittäin positiivinen yllätys (jos ei koko ajan näprää vaan käyttö hieman satunnaista niin kestää 4-7pv), wifit löytää paremmin kuin Asuksen miniläppäri. Käyttämisessä vielä hieman totuttelua + on se pidempien juttujen kirjoittaminen tuolla vain tuskaa, ei pääse mihinkään, mutta kätevän kokonsa ansiosta kulkee matkassa paljon miniläppäriä mieluummin. Plussana omaan käyttöön myös se, että tuo 7" koko on omaan tassuun juuri sopiva, saa hyvän otteen. Isompaa en olisi huolinutkaan, siskolla Galaxy Tab 2 10.1" ja ei kiitos.

Appseista sen verran, että omassa tabissa niitä taitaa tällä hetkellä olla kolme ja lukema tuskin kaksinumeroiseksi kasvaa. Mutta minä olenkin tylsä ja muutenkin huono ihminen. ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Nonnih.

Juuri muutam vk sitten sanoin kuinka hyvin N8 kestää iskuja, mutta nyt taisi tulla viimeinen, toinen kuulee ääneni kuin tynnyristä puhuisin, ja alkaahan tuo akkukin jo heikko olemaan kun ei kestä kuin pv, vaikka vasta 3v vanha..

Eli mitäs sitten?

Vaatimuksia on HYVÄ kamera, referenssinä tuo N8, eli samsungit ja aplet voi unohtaa.

Akku saisi kestää, eli väh 2Ah pitäisi löytyä.

Eikä kovin iso, eli täysveristä älyluuria en kaipaa.

Ja jotain saisi kestääkkin.

Näistä johtuen, silmät kääntyneet Sonyn suuntaan, miten toimii esim ns normikäytössä, tökkiikö paljon perustoiminnoissa yms?

Ja Nokia ollut viimeiset 20v, mutta kun sitä ei enään valmisteta niin katsotaanpa seuraavaa merkkiä..
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ST sanoi
Vaatimuksia on HYVÄ kamera, referenssinä tuo N8, eli samsungit ja aplet voi unohtaa.



Näistä johtuen, silmät kääntyneet Sonyn suuntaan, miten toimii esim ns normikäytössä, tökkiikö paljon perustoiminnoissa yms?

Sonyn voi jättää huolella sitten pois, vielä huonompi kamera kuin samsungeissa tai iluurissa
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ST sanoi
Ja Nokia ollut viimeiset 20v, mutta kun sitä ei enään valmisteta niin katsotaanpa seuraavaa merkkiä..

Ettei nyt yhdeksän vanhana oo ollut pelkät nokian kumisaappaat vai oliko jo oikein nokian puhelinkin ::)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

tepi sanoi
Ettei nyt yhdeksän vanhana oo ollut pelkät nokian kumisaappaat vai oliko jo oikein nokian puhelinkin ::)
Nusnus, sanotaan sitten että lähes 20v, eipä se 18v siitä paljoa eroa..
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mr mmc sanoi
Sonyn voi jättää huolella sitten pois, vielä huonompi kamera kuin samsungeissa tai iluurissa
Njaa, mitä tuossa tietyn kategorian välillä vertailua tein, niin samsungeissa 5-7mp, kun esim Experia Vssä 13mp.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Ei ne megapikselit sitä paremmuutta tee :) esim jos vertaa Kiina 5mpix kameraa tuohon olumpuksen 3.1mpix kameraan niin
Kuva on ihan erimaailmasta vaikka tuo Kiinan kamera on vm 2012 ja olumpus 2002....
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mr mmc sanoi
Ei ne megapikselit sitä paremmuutta tee :) esim jos vertaa Kiina 5mpix kameraa tuohon olumpuksen 3.1mpix kameraan niin
Kuva on ihan erimaailmasta vaikka tuo Kiinan kamera on vm 2012 ja olumpus 2002....
Juu ei.

Mutta kun ns merkkituotteista puhutaan, niin kyllä niissä silloinkin on eroa.

P.S. Yhtälailla se Olympus on tehty kiinassa..
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mr mmc sanoi
Ei ne megapikselit sitä paremmuutta tee :) esim jos vertaa Kiina 5mpix kameraa tuohon olumpuksen 3.1mpix kameraan niin
Kuva on ihan erimaailmasta vaikka tuo Kiinan kamera on vm 2012 ja olumpus 2002....

+1. Suurempi määrä pikseleitä ei todellakaan takaa kuvanlaatua.

ST sanoi
Mutta kun ns merkkituotteista puhutaan, niin kyllä niissä silloinkin on eroa.

Tästä huolimatta en vetäisi ko. johtopäätöstä että Sonyn kännykkäkamerat olisivat jotenkin ylivertaisia. Käytännön kuvauksessa kuvanvakaustekniikka, kasvontunnistus, salama jne vaikuttavat erittäin paljon.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1&idPhone1=5596&idPhone2=5125
sieltä vertailee niitä kameroita

edit. Näyttäs olevan 38megapikkelssissä lumian jumalkamera puhelimessa huonompi harmaan ja valkosen erottelu ku galaxt s4:sessa
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mitä oma kokemus on nyt tuosta ip5s niin pitää opetella kuvaamaan, sanon suoraan että se tarkennus on jotenkin ihmeellinen
Mutta jos kuvassa ~max 3m on kasvot se löytää ne ja osaa jopa tarkentaa monet kasvot, sitä ei ainakaan vanhempi ip4 tehnyt

Mutta mikään nopea tuo ei ole ottaa kuvia mutta jos on aikaa vähän niin kuvat onnistuu yllättävänkin hyvin.
Myös tuo "truetone" salama on yllättävän tehokas, vaikuttaa pimeä/hämärä kuvauksessa paljon.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

DyhWe sanoi
http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1&idPhone1=5596&idPhone2=5125
sieltä vertailee niitä kameroita
Kappas, tuohan oli mainio sivu, hyvin näytti olevan verrokkina myös N8. Ja nähtävästi moni nykyluuri häviää edelleen tuolle..

Mutta Galaxy S4 Mini näytti ottavan suht hyviä kuvia, mutta kuinka rimpula tuo on?

Eli onko heti palasina kun vähän tiputtaa lattialle?
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Tulipahan sitten tuo Galaxy S4 mini hankittua.

Vielä kun oppisi käyttämään, mm whatsapin puolella kun on ennakoiva tekstinsyöttö päällä, kirjoitan jonkun sanan niin en osaa muuttaa sitä, mites se pitäisi tehdä.?
 
Takaisin
Ylös Bottom