- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
Olen koittanut mietiskellä mikä lämpötiloja nostaa, ajatellaan esim Galantin tapauksessa.
Ilmamassamittarin intake on suht lähellä lokasuojaa, jne "viileää aluetta". (kts. kuva)
Silti vaikka ulkoilma olisi vaikka 5 astetta, niin Ilmamassamittarin päässä (siinä hunajakennon kohdilla) oleva anturi haistelee esim 25 asteen lämpötilan, valistakaa pöljää mikä skenaario on mahdollinen:
Vai onko tuo 20 asteen lämpötila delta mahdollinen näilläkin säillä.
1) Ilmaa imetään enemmän kuin filtteri periaatteessa antaa läpi/filtteri likainen, ja tästä johtuvasta vastuksesta(?) ilman lämpötila pöntössä nousee?
2) Anturi paskana?
3) Konehuoneen lämpötila nousee ajoviimasta huolimatta myös reuna-alueilla 25 asteen tuntumaan
4) Lämmin ilma tulee imupuolelle bypassin kautta ja lämmittää pönttöä sitä kautta?
5) Pönttö lämpiää koneen lämmöstä johtuen ja sitä kautta lämmittää myös ilman sisällä.
6) Jokin muu mikä?
???
Tilannehan tuntuisi olevan tämä että kun lämpötila pysyy IAT puolesta siinä 15 astetta tai ali niin auto ei "naulaa", haamunakua tai ei, mut kun lämpötila nousee lähemmäs 25 naulaaminen alkaa (ja sytkän retardoiminen ei tunnu auttavan), tähän ei liene auta kuin imuilman lämpötilan alentaminen jotenkin?
Ilmamassamittarin intake on suht lähellä lokasuojaa, jne "viileää aluetta". (kts. kuva)
Silti vaikka ulkoilma olisi vaikka 5 astetta, niin Ilmamassamittarin päässä (siinä hunajakennon kohdilla) oleva anturi haistelee esim 25 asteen lämpötilan, valistakaa pöljää mikä skenaario on mahdollinen:
Vai onko tuo 20 asteen lämpötila delta mahdollinen näilläkin säillä.
1) Ilmaa imetään enemmän kuin filtteri periaatteessa antaa läpi/filtteri likainen, ja tästä johtuvasta vastuksesta(?) ilman lämpötila pöntössä nousee?
2) Anturi paskana?
3) Konehuoneen lämpötila nousee ajoviimasta huolimatta myös reuna-alueilla 25 asteen tuntumaan
4) Lämmin ilma tulee imupuolelle bypassin kautta ja lämmittää pönttöä sitä kautta?
5) Pönttö lämpiää koneen lämmöstä johtuen ja sitä kautta lämmittää myös ilman sisällä.
6) Jokin muu mikä?
???
Tilannehan tuntuisi olevan tämä että kun lämpötila pysyy IAT puolesta siinä 15 astetta tai ali niin auto ei "naulaa", haamunakua tai ei, mut kun lämpötila nousee lähemmäs 25 naulaaminen alkaa (ja sytkän retardoiminen ei tunnu auttavan), tähän ei liene auta kuin imuilman lämpötilan alentaminen jotenkin?