mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikav
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

jooonas sanoi
noi sun edelliset vessat on vaan sutinu vajaavetosena ;D

mut onhan se totta et jos paljo alkaa paineita nostelee ni saattaa pakopaineetki nousta melkosiksi...

niin :) etuveto ja takaveto, eiks ne oo jotain veikkauksen porukka-pelejä? ;D ;D

juurikin noiden pakopaineiden/lämpöjen takia en haluu noita pienia ahtimia alkaa rääkkäämään...
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Asensin kipsin ruuvin kiinni ja säädin kevyet paineet päälle.. Mittari näyttäis piikkiä ~0,7-0,8bar. ja tasanen paine olis 0,5bar. Missä sen fuelcutin pitäs näissä vehkeissä olla?? Itellä rykäsee nyt jo pelin poikki välillä kun piikkaa ton 0,8bar? Mitä täällä tapahtuu kysyn mä ???
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

meet käymään mystisen luona niin se nappaa sulta fuelcutin pois. :peukku
Mulla piikkaa 1.2
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Late sanoi
meet käymään mystisen luona niin se nappaa sulta fuelcutin pois. :peukku
Mulla piikkaa 1.2

Mä aluks luulin että mulla olis muovirasiassa oleva ecu mutta taitaakin olla peltiboxi :-[

Mahtaako se päästä koneella käsiks tohon mun rommii?
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Piikates kylmäl koneel fuelcutti on alempana aina. Juurikin tuossa 0.8-0.9bar. Ajat 10min koneen lämpöseks niin ei niinkää lyö fuelcuttia.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Harri K sanoi
Piikates kylmäl koneel fuelcutti on alempana aina. Juurikin tuossa 0.8-0.9bar. Ajat 10min koneen lämpöseks niin ei niinkää lyö fuelcuttia.

Ajelin sillä jonkun 30min kohtuu hyvillä kaasuilla mutta ei auttanu.. Eihän mulla vois olla tulpat aivan sökönä jos se pätkis siitä syystä kunnon rasituksella. Kun nyt tuli mieleen että ennen mitään nostoja täyskaasu kiihdytyksissä se pätki todella miedosti ???
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Jos tulee yks iso katko niin se on fuelcut, jos tulee TÖK TÖK TÖK niin se on sytytys :) Peltibokseille mahtaisi jotain jos olisi mmcflasher käytössä mutta sellainen setti maksaa yli 200e. Jos joku 7201 omistaja semmosen ostaa niin voin tulla tutkimaan kyllä.... mutta tosiaan ties vaikka jollakin olisi muokkauskelpoista ecua myynnissä ? Pistää myynti-ilmoa. Kummiskin ilo alkaa siellä reilussa kilossa. :)
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

mystinengalant sanoi
Jos tulee yks iso katko niin se on fuelcut, jos tulee TÖK TÖK TÖK niin se on sytytys :) Peltibokseille mahtaisi jotain jos olisi mmcflasher käytössä mutta sellainen setti maksaa yli 200e. Jos joku 7201 omistaja semmosen ostaa niin voin tulla tutkimaan kyllä.... mutta tosiaan ties vaikka jollakin olisi muokkauskelpoista ecua myynnissä ? Pistää myynti-ilmoa. Kummiskin ilo alkaa siellä reilussa kilossa. :)

Jep yks iso katko (noin 1sek kestävä).. Lueskelinkin tuolta aussien puolelta että venäläiset on flässäilly noita 7201 piirillä olevia.. En tiennyt että tää olis meilläkin jo saatavilla. Pitää melkein ruveta osto ilmotusta laittaan niin varmemmin tää homma hoituis. Mitähän tollasesta 7202/3 piirillä olevasta ecusta kehtais maksaa?
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Juccca:mut eikö sulla puolat just rätissy jo? vai kellä ne oli just ku vastailin...
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Harri K sanoi
Juccca:mut eikö sulla puolat just rätissy jo? vai kellä ne oli just ku vastailin...

Ei kai ne oo viel menossa?!? Toivotaan ainakin.. Siis kyl toi auto välillä vähän pätkii mut toivon syynä olevan joko: Tulpat tai tulpat ja niiden johdot kun venakopat vuotaa öljyä ne reijät täyteen ;D Pitäis tilata uudet tiivisteet venakoppiin ja samalla tulpat/johdot kans :peukku
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Juccaaa sanoi
Ei kai ne oo viel menossa?!? Toivotaan ainakin.. Siis kyl toi auto välillä vähän pätkii mut toivon syynä olevan joko: Tulpat tai tulpat ja niiden johdot kun venakopat vuotaa öljyä ne reijät täyteen ;D Pitäis tilata uudet tiivisteet venakoppiin ja samalla tulpat/johdot kans :peukku
mulla pitäisi nuo tiivisteet venakoppiin ja tulpanreikiin olla tallissa jos tulee pika tarvetta. tulppaa löytyy 1 "räjähtänyt" mikä tuskin kelpaa ;D
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

vähän offtopiccia aiheesta, olis kuulemma ne momentit venakopalle luokkaa 6-7...... itellä on ylikiristetty ja vuotaa...
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

mystinengalant sanoi
vähän offtopiccia aiheesta, olis kuulemma ne momentit venakopalle luokkaa 6-7...... itellä on ylikiristetty ja vuotaa...

vaparille antaa 3.4Nm ... eli todella vähän. Mut yleensä kyl siellä on vinossa se UUSI tiiviste. Vanhallahan toki ei kukaan varmaa sitä laita?
Sekä AINA jokaiseen mutkaan/nurkkaan yksi tippa tiivisteliimaa, joka lukee myös ohjeessa...
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Kertokaas tyhmälle että mihin tuo letku johon ruuvi asennetaan menee vakiona? Mulla oli toi elektroninen säädin niin sen takia on vähän hukassa. Konehuoneesta löytyi yksi tulpattu letku joka menee koneen kylkeen korvakkeeseen josta lähtee yksi letku ainakin ylöspäin. Vieressä on myös muovinen boksi. Sitten siellä on tuon elektronisen säätimen letku joka menee hukkiksen kelloille mutta siihen kun kytkee tuon kuulajousiventtiilin niin ahdot seilaa samaan tapaan kun seilasi silloinkun oli vielä elektroninen säädin. Säätimen ollessa kiinni tätä seilausta ei tapahtunut niin ajattelisin että vika voisi olla tuossa letkussa mikäli tuo tulpattu letku on se alkuperäinen.

Jos joku nyt ymmärsi tuosta selityksestä.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Jatketaan keskustelua.

Nyt irrotin iteltä johdon anturilta joka on liite kuvassa merkattu punasella. (VALVE,EMISSION SOLENOID).

Käsitin että tuo anturi olisi tarkkaillut ahtopainetta moottorissa mutta taidanpa olla väärässä?

FuelCut tulee päälle taas vaikka piikki on alle baarin ja käyttö paine on noin 0,7.

Aapuva ???

Eikö siis FuelCuttia saa pois muuta kun ohjelmoimalla? Kai joku anturi sen tarkkailee minkä vois "ohittaa"?

EDIT: Ja tiedän kyllä että ne kartat olis hyvä päivittää mutta olisi mukava testailla "tasasilla" ahdoilla naku arvoja myös.

Raikalin kanssa loggailtiin sen legua kun sillä nyt on se minesin ecu niin ei paljon fuelcutteja näkynyt ja naku arvot oli ok :peukku
 

Liitetiedostot

  • Emission.JPG
    Emission.JPG
    72.7 KB · Lukukerrat 1,766
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Fuelcutti ei riipu paineesta täysin. Ei saa kuin softalla pois mielestäni.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Tätä mä pelkäsinkin :-\
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

MAF:n läpi virtaava ilmamassa määrä ylittää tietyn arvon = fuelcut (karkeesti vissii näin)
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Sille fuelcutille on olemassa yksi sarake joka on kierrosten mukaan määritelty load arvo, ja jos tämä load- arvo ylittyy sekunnin ajan-> fuelcut. Vakiona se load raja on hieman vaihteleva eri kierroksilla mutta on siellä 160-190 maastossa. Loadhan on käsittääkseni ilmamassaa suhteutettuna moottorin kierrokseen. Mitään muita antureita tuolla ei ole eli ei todellakaan ole tietoinen paineesta tms.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Riiviö sanoi
nyt on kipsi ruuvi asennettu ja hyvin toimii :)
http://img215.imageshack.us/i/kipsiruuvi.jpg/
http://img704.imageshack.us/f/koney.jpg/


Elikkäs eik toi toinen pää men tost kipsistä imuletkuun? siin o ainaki joku punane liitin.

EDIT: ja hyvin toimii nyt :P piristys menoki iha hyvi hetkeks :)
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

En mä saa ruuvilla oikeen säädettyä ku piikkiä vaan. Piikkinä ottaa jonku 0.9 ja sit tippuu 0.5-0.6. Liekkö joku ongelma tossa legussa..
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Make_h sanoi
En mä saa ruuvilla oikeen säädettyä ku piikkiä vaan. Piikkinä ottaa jonku 0.9 ja sit tippuu 0.5-0.6. Liekkö joku ongelma tossa legussa..

Tai sun bleedissä. onko oikein päin kanssa ? Ainakin paskemmilla bleedeillä tuota piikkaamista esiintyy, eikä meinaa ahdot kunnolla pysyä vaan voi soutaa oikeen huolella.

Itsellä turbosmartin bleedi, mikä ei piikkaa oikeastansa yhtään ja pitää ahdot säädetyssä.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Pieni imuvuoto tai solenoidi väsynyt ?

Tosiaan bleedi voi olla myös väärinkasattu kuten mulla oli käyny
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Turbosmartin boost tee on käytössä. Ja oikein päin asennettu. Täytyy vähä kattoo jos vielä vuotoja löytyy. Nyt kun nostin paineita vielä niin ei sielaa enää. Ahdot n. 0.8 ja piikki 1barin luokkaa. Nuo ahdot riittää kyllä, niin täytyy seyrata tilannetta
 
Olisiko kellään Kuva linkkejä minne semmonen ruuvi menis (jotka toimivat ku wanhat ei toimi enää,)
Itellä täs nyt kone alakerran huollon jälkeen ahdon nosto/säätö ja laajakaista lambda asiat edessä.
P.S
Kunhan keksin miten tukin sormen kokosen reiän imusarjas lol
 
Varmistetaan nyt vielä ennenku alan letkuja katkomaan. Eli ruuvi tulee tohon kuvassa näkyvän letkun väliin, vai oonko ihan hukassa?
IMG_20191116_185446.jpg
 
Tulipa tehtyä tämä mutta nyt on kyl jokin outoa.
tämän kuvan mukaan laitoin (kokeeksi biltema mikälie säätimen) mutta Max paine oli Täsmälleen sama kuin ennen laittoa vaikka mihin sen sääti 0.45 onko täs ny jotain mitä menny minulta aivan ohi?
(Ja BOV ei toimi jos se liittyis asiaan jotenkin)
 

Liitetiedostot

  • i_view64_2020-04-30_23-39-02.png
    i_view64_2020-04-30_23-39-02.png
    220 KB · Lukukerrat 285
Alkuperäinen paineesäädin on välistä pois ja korvattu tuolla bilteman säätimellä?
 
juuri niin.
EDIT:
Löyty BOV letkusta vuoto eli tutkinpa uudestaan kunhan sen korjaan
edit2:
Eipäs ollu se eli varmaan joku muukin vuotaa :(
 
Viimeksi muokattu
Taitaa se olla vaan niin että tuo biltema vekotin ei tee työtänsä.
Noh ainakin nousee paineet vähä nopeammin parempaa palikkaa odottaessa
 
nonni Asentajassa Vika oli pienen tukiskelun jälkeen löyty T kappale ja lisä ohjeita netistä näin se pitää mennä ja nyt on Kivaa :)
 

Liitetiedostot

  • 20200506_181718.jpg
    20200506_181718.jpg
    160.4 KB · Lukukerrat 306
Takaisin
Ylös Bottom