mikähän nyt tuli e33

M

mizu88

Guest
nyt alkoi taas kulutusjuhla,puolella tankilla pääsee enää 250 km!  :mad: mikä nyt mättää,talvella vei ehkä tota luokkaa.vaihdoin juuri tulpat ja tulpanjohdot.eiä jarrutkaan laahaa.ei tule yhtään mitään tämän auton kanssa. olen myös huomannu että yön jälkeen käynnistää ja lähtee heti ajamaan tai vähän ajan päästä niin meinaa sammua jos ei huolehdi riittävästä kaasun käytöstä.näin ei ollut talvella kun autoni ostin,vaikka oli vielä kylmempi,heti sai lähteä eikä nykinyt yhtään. niin ja noihin kilometreihin on ajettu matkaa semmoset 180km!!!että hyvin hörppii!
 
siis edelleen jos joku keksii miksi toi e33 syö paljon bensaa niin kertokaa mullekkin ;D

toi 10l/100km on aika paljon... kun se syön sen oli kyseessä 120km/h taajamamarssi tai sitten ihan normaalia city kruisinkia (mun mitsussa näin)
 
sen ymmärrän et mulla vie sen kympin, oli sitten taajamaa tai matkaa, koska auto on nelikko ja matkassakin tulee pidetty aika reipasta vauhtia ja ajo on aika nykivää (rassaa kyllä tehotonta konetta), johtuen hitaammista tiellä liikkujista.. ;)

mutta et kaks vetosetkin vie samanverran, niin hivenen ihmetyttää, ilmeisesti te poljette niitä koslia aika rankalla jalalla... ;D tai sitte ei kyllä ole kaikki ihan kohdallaan..

Eki
 
No en tiiä mikä ei oo kohallaan, mutta kaikki toimii hyvin, auto käy tasasesti ja kiihtyy ja kulkee normaalisti...

gasoa vaan menee se 10l/100km :(
 
niin eipä siihen kulutukseen varmaan löydykkään yhtä selvää selitystä.. :) mut sitä vaan ihmettelin et, joko mulla vie vähän tai teillä paljon... ;)

mut kyllä edessä on vaihto diisseliin (1/2 vuotta ja n.25tkm) vaikka laskee karkeastikin niin kulut tippuu puoleen.. :p

Eki
 
??? ???
kyllä sylettää taas välillä,näin jo unta että vika selvisi,mutta en muista miten... :p
epäilen kyllä kovasti sähköjä,joku anturi tai yksikkö ei nyt pelaa niinkuin pitäisi.normaali lämpö saapuu ihan normaalin nopeasti,putsarit on puhdistettu sun muuta,loppuu konstit pikkuhiljaa,ja sitten kun löytäis jonkun semmosen pajan missä ne oikeasti ymmärtäisi noiden päälle eikä vain arvailisi,siitä voisi jopa maksaa hyvän hinnan jotta edes vika löytyis,mutta tää epätiedossa eläminen vie elämisen halut :'(
...osta enää ikinä mitsua...
 
mun mielestä jonkun, jolla nyt selkeästi on kulutus vikaa, kannattais kokeilla lainaboksia TAI pistää oma boksi samaan paikkaan restauroitavaksi kuin O-Jayn 16v:n boksi.

O-Jayn autossa kulutus on tippunut huimasti boksi rempan ja muutamien vaihdettujen osien jälkeen....

Boksi remppaa ennen ja sen jälkeen tietty TARKAT kulutusmittaukset, muuten se tieto menee harakoille...
 
Niko, Mitä se tuli maksamaan, se O-Jayn boxi remppa ja missä se sen teetti, oliko joku tutuntuttu vai ihan ovesta sisään periaatteella.. ???

ja tekeekö yleisesti niitä korjauksia kaikkiin autoihin vai onko keskittyny vaan mitsuun ???

Eki
 
niko hei,tarkotatko nyt siis mitä boksia?missä se on ja minkä kokonen/näkönen,kato en tiedä niiiiiin paljon "itsestäänselvyyksiä" kuin te ammattilaiset,vaikka mieli tekisi kovasti.älkää ystävät hermostuko jos mun ainainen ruikutus tuosta kulutukseta jatkuu,on se sen verran inhottava ongelma,tietää varmaan kenellä samoja ongelmia. harmittaa kun itse en tunne ketään kaveria tai tuttua joka olisi valistanut ja neuvonut autoasioissa,joutunu kantapään kautta kaiken kokemaan.onneksi on tää foorumi!!! :)...jos vaikka joskus ehkä sittenkin vielä jonakin kauniina päivänä asia ottaisi selvitäkseen. ja vielä talvikin tulossa niin siitä hauskuus alkaa kun pakkasessa hangessa remontteja tehdään... ;D
 
tutun tuttu tavallaan, tämän foorumin kautta tutustuin.

Hinta oli minulle sellainen sika netto, ja lupasin olla huutelematta siitä.

Mutta: tämä on yksi niistä yrityksistä, joiden kanssa kerholla tullee olemaan alennus%. Eli odottakaa hetki, soitan huomenna ja kysyn mikä se on. Vastineeksi opastamme kaverille asiakkaita ja ehkä mainostilaa kerhon sivuilta...

Omat kokemukset ko. firman palveluista ovat siis hyvät.

(tämä tiedoksi myös niille jotka sanovat ettei jäsenmaksulle saa katetta...)

mizu88: sori, pitäisi aina muistaa välttää näitä outoja ilmaisuja. Tarkoitan boksilla tässä yhteydessä ruiskun- ja sytytyksen ohjausboksia, ECUa (Electronic Control Unitia), ruiskun&sytkän "aivo" laatikkoa, joka Galanteissa apukuskin jalkatilassa, sivupaneelin takana. (handle with care!)

Se on sellainen puolikkaan A4:n kokoinen laatikko, johon menee julmetusti johtoja. Se käsittelee eri antureilta saamansa tiedot ja ohjaa polttoaineen suihkutusta ja sytkää.
 
joo kerroit että pitäis tarkkailla kulutusta ennen ja jälkeen boksin remonttia,tällä hetkellä on enkat tulossa siis kulutusennätys-->30 litraa bensaa ja 260km!! :-X
eipä ole kun viimeksi pakkasilla oli normaalia että 30litraa ja 250km, nyt alkaa hirvittää! se on varmaan sellanen kullan värinen se ecu vai? kyllähän se tietysti siinä se vika on..tai luulen niin kun se vastaa noista bensankulutukselle tärkeistä asioista.kuten kerroin sammuu kylmänä jos lähtee äkkiä ajamaan,toisin kuin viime kevään pakkasilla tai koko aikaan,nyt on pari kuukautta sellasta tehnyt. ihan sama joku jäsenmaksu kerta ei tuon isompi ole,jos apua saa. tuota...mitähän kannattas nyt tehdä?
 
Mulla oli tollaset samanlaiset kulutus juhlat edellis kesänä kun oli toi ilmanputsarissa olevan anturin johto irti, anto arvot vituilleen ja syötti bensaa ku hullu.katos se liitin, vois hieman auttaa??
 
ilmanputsaris? siis se iso liitin? mul ainakin jos se koko liitin on irti ni ei moottori käy ollenkaan
 
juu kyllä, se on siinä putsarin suojakotelon kyljessä..Mulla palo chek engine valo ja kone kävi normaalisti
 
on se kiinni,ilman sitä käy kuin "kolmella pytyllä",olisikin ollut niin helppo ratkaisu.maajohdon olen myös puhdistanut ja + johdon,siis liittimet,ei ole niissäkään. edelleen siihen ecu:un kallistuu.virranjakaja on alle puolivuotta vanha,siis pyörijä ja koppa,ei sekään voi olla syynä.mistäs sen voi tietää jos se ilmamäärämittari on pasana?eikös se ole juuri siinä ilmanputsarin kotelossa joka vedetään pois ennen filterin vaihtoa...vaikka lie entinen.sekin taisi olla uutena 500 kuuroa joten kehtaisi sitä turhaan ostella.. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom