Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vika: Peilin lasi tärisee ajettaessa ihan normaaleilla teillä.

Eli mikäs sieltä on rikki, todella raivostuttavaa, ja sen ei pitäisi tehdä niin koska vänkärin puolella näin ei tapahdu..
lue = pystyykö ehjää.
 

jamppu_

vulva
Liittynyt
9 Maaliskuu 2006
Sijainti
pohjois-karjala/lieksa
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

mulla värisee myös peili aikas pahasti.semmonen muovikynsi on hajonnu sieltä.ei se kyllä irti lähe,siitä ei pelkoa.kaiken voi koljata mutta helpoin mahtaa olla ehjä peili vaihtaa siihen.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

J. Puhakka sanoi
Vika: Peilin lasi tärisee ajettaessa ihan normaaleilla teillä.

Eli mikäs sieltä on rikki, todella raivostuttavaa, ja sen ei pitäisi tehdä niin koska vänkärin puolella näin ei tapahdu..
lue = pystyykö ehjää.
Mulla on täysin ehjät,mutta silti tärisee tyhjäkäynnillä (kuten koko autokin..),ja samoin myös taustapeili.

Sama efekti tulee ajossa jos volumee nostaa..

Mutta moniin muihin autoihin verrattuna mielestäni aika vähän tärisevät.
 
Z

Zvortex

Guest
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

Meillä Pajerossa ja peilit tärisi ajettaessa. Joku oli joskus fiksannut tärinä ongelmaa laittamalla pienet vaahtomuovipalat pelin ja kotelon väliin.

Kuskin puolen tärinä alkoi kyrsimään niin paljon että otin peilin irti rungosta. Kiinnikkeet olivat murentuneet. Laitoin reilusti sikamassaa ja peili takaisin. Nyt ei tärise :peukku

Kyseessä oli sähköpeilit..
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

Ja tosiaankin sieltä siis on jotain rikki, koska pikkuveljen autossa kuskin puoli ei tärise ja vänkärin puoli tärisee ;D
Ja sähköpeilit myös kyseessä.
 

tjani

Member
Club Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2007
Sijainti
Töysä
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

Täällä myös tärisee kuskin puolen peili...
 

caleb

Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2006
Sijainti
Tampere
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

mulla ei tärise muut kun taustapeili ja se on aika saamarin rasittavaa :)
aina saa pidellä kii siitä, ja kopsautella sitä niin hiljenee hetkeks ;D
 

Myxi

530xdat & Galant_2.5_V6_Avance
Liittynyt
5 Elokuu 2003
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

Joo sama vika Dynyssä, muistaakseni vänkärin puoleinen tärisee, ja mulla ois uusi käyttämätön sähköpeili kuskinpuolelle (saa ostaa)
 

Feppi

Galant Gti Dynamic 4 89, 91, Galant 02,03 Kupla 69
Liittynyt
25 Elokuu 2004
Sijainti
Forssa
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

Itse ainakin Dynamikissa kiristin peilien ruuvit. Ei tärise enää ja suht halpa homma ;D

Siellä peilin alla on pieni reikä, mistä näkyy muovinen olikohan ristipää ruuvi. Sitä kun varovasti kiristää niin mulla ainakin loppui peilin tärinä. Niin ja parista muustakin Dynamikista loppu ;D
 
L

langolier

Guest
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

Feppi sanoi
Siellä peilin alla on pieni reikä, mistä näkyy muovinen olikohan ristipää ruuvi. Sitä kun varovasti kiristää niin mulla ainakin loppui peilin tärinä. Niin ja parista muustakin Dynamikista loppu ;D

Ja niin otti ja loppui munki Galantista. Suurkiitokset tästä vinkistä, ei ollut ite tajunnu tutkiakaan moisia koloja. :peukku
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

Feppi sanoi
Itse ainakin Dynamikissa kiristin peilien ruuvit. Ei tärise enää ja suht halpa homma ;D

Siellä peilin alla on pieni reikä, mistä näkyy muovinen olikohan ristipää ruuvi. Sitä kun varovasti kiristää niin mulla ainakin loppui peilin tärinä. Niin ja parista muustakin Dynamikista loppu ;D

omg omg, missä tämä reikä on, ulkopuolella autoa jossain, vai sisäpuolelta käpistelemällä niiden katteiden alta (ns. kolmiopala) ?
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

ulkopuolel, pitää lähtee testaa.. ;D
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Sijainti
Forssa
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

Siellä peilin alla, ulkopuolella kaksi reikää. Sieltä kun kiristelee niin loppuu tärinä.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

No herttileiri sentä, sehä toimi. tosin bongasin kyllä 3 ruuvia tuolla pimeässä, sisimmäinen oli niin lähellä ovea etten sitä pystynyt kiristämään. Sitten siellä on yksi reikä vielä mikä menee peilin sisälle, oisko vettä varten. Täytyy myöntää että hävettää hieman, kummankin galantin kanssa oon kärsiny tärisevistä peileistä ja korjaus vaati 1min. ::)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

:palvo :palvo :palvo :tmi

Tää kyllä melkein pitäs laittaa tuonne yleisimmin kysyttyihin kysymyksiin vaikkei sellainen olekkaan.. mutta ainakin itselle on tärkeää tämä... :peukku
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

Todellakin, 7v ajellu tommosilla galanteilla ja kärsiny peilien tärinästä.
 
L

langolier

Guest
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

Niin, siis siellä oli ainakin mulla yhteensä neljä ruuvia. Kolme isompaa joilla on ilmeisesti koko systeemi kiinni ja sitten siellä reiässä neljäs. Itselläni tärisi pelkästään se itse 'peililasi', se loppui kiristämällä siellä reiässä näkyvää pienempää ruuvia. Tietty, jos koko peili tärisee niin siten pitää varmaan kiristää niitä isompiakin.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

langolier sanoi
Niin, siis siellä oli ainakin mulla yhteensä neljä ruuvia. Kolme isompaa joilla on ilmeisesti koko systeemi kiinni ja sitten siellä reiässä neljäs. Itselläni tärisi pelkästään se itse 'peililasi', se loppui kiristämällä siellä reiässä näkyvää pienempää ruuvia. Tietty, jos koko peili tärisee niin siten pitää varmaan kiristää niitä isompiakin.

Itsellä myös tärisee vaan se "lasi", ei itse peili.
 

Feppi

Galant Gti Dynamic 4 89, 91, Galant 02,03 Kupla 69
Liittynyt
25 Elokuu 2004
Sijainti
Forssa
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

Hyvä että vinkki tuotti tulosta ;D
Oli se hyvä, ettette vielä uusia peilejä lähtenyt tilaileen :peukku
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Miksi E3# sarjan galantin peili tärisee?

Feppi sanoi
Hyvä että vinkki tuotti tulosta ;D
Oli se hyvä, ettette vielä uusia peilejä lähtenyt tilaileen :peukku

Ei ollut kaukana, ja tosiaankin, näyttäisi etät se tärinä loppui kun ruuvia kiristin.. ja se tosiaankin on se ihan uloin ruuvi, tai oikeastaan se ainoa reikä, ne muut ruuvit kerta on pinnassa.. ja tarvii ilmeisesti melko teräväkärkisen ruuvarin siihen. :peukku

Vielä motarille testaa kun menen kotia taas niin näkyy :driver
 
Ylös Bottom