Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Pitkällisen ihmettelyn ja spekuloinnin jälkeen laitetaan ihan tällainen kysely ja keskustelu pystyyn koskien näitä paria mallia joita on nyt lähivuosina uitettu hyvinkin runsaasti japaniasta, mutta jotka päätyvätkin myyntiin(ei pakko) hyvin lyhyen ajan jälkeen tuomisesta. Eli mitä odotit autolta, ja mikä autossa mätti joka sai laittamaan myyntiin?

Ps. Jos joku haluaa luopua omastaan halvalla niin olen kiinnostunut.
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Erittäin mielenkiintoinen kysymys, tätä olen itsekin monasti miettinyt. Osansa on varmasti jäännettä ajoilta, jolloin JDM-vehkeitä ei suuremmin Suomessa ollut. Silloinhan kilvitetystä autosta sai melkeinpä mitä vain kehtasi pyytää.

Sen verran moderoin jo etukäteen, että yritetään pitää keskustelu pois "talvipaketin" vaikutuksesta jälleenmyyntihintaan :)
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Veikkaan syitä tässä.

Kulutus. Neliveto lisää tunnetusti kulutusta, yksnumeroiset lukemat on aikamoista unta. 98-bensa maksaa nytteki jotain 1,40e. Bensakustannukset on noin tuplat bensapihiin 95E:tä syövään. Tämä on fakta. Ei tarttee kirjottaa yhtäkää "naurettavaa ajatella kulutusta tämmösellä autolla" -kommenttia. Tämä ei ole edes mikään urheiluauto vaan suomalaisittain suhteellisen urheilullinen perheauto, varsinkin legnu,.

Pelko. Mitä näistä hajoaa, ihan hirveesti näitä ei ole vielä hajoillut, ja onhan suomessa tunnetusti yks yli 200tkm legnum. Jaetaan vaan sitä huoltotietoa täällä avoimesti sitten kun tulee niitä tekniikanvaihtoja tai voimansiirron remppoja, niin näkee ettei se nyt mitään tähtitieteellistä ole se kustannus. Varaosiakin saa, tarvittaessa sitten tilaa orkkiksena japanista, ei ole kuitenkaan mikään persaukisen auto.

Tilanteiden muuttuminen. Työmatka pitenee tai rahat loppuu. Onhan näitä nähty.

Ja sitten tuo mitä nokonzok ehdotti, mutta se ei enää onnistukkaan :)
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

JOS myyn lähiaikoina niin syyt ovat:

- uudempaa tekee mieli
- eri mallia tekee mieli
- erilaista tekee mieli ::)

muutoin: täysin tyytyväinen, ja saatan jatkaakin tuolla :driver
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

mystinengalant sanoi
Kulutus. Neliveto lisää tunnetusti kulutusta, yksnumeroiset lukemat on aikamoista unta. 98-bensa maksaa nytteki jotain 1,40e. Bensakustannukset on noin tuplat bensapihiin 95E:tä syövään. Tämä on fakta. Ei tarttee kirjottaa yhtäkää "naurettavaa ajatella kulutusta tämmösellä autolla" -kommenttia. Tämä ei ole edes mikään urheiluauto vaan suomalaisittain suhteellisen urheilullinen perheauto, varsinkin legnu,.

Mutta onhan bensan hinta ollut tiedossa jo ennen auton tilausta, ei se niin paljon ole muuttunut, ja on itseasiassa käynyt korkeammallakin parisen vuotta sitten. Voitko sanoa itse että bensankulutus YLLÄTTI?
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

dani sanoi
Voitko sanoa itse että bensankulutus YLLÄTTI?

Kyllä se vähän kun arvioin että kuluttais noin pari litraa enemmän kuin vapari V6 mutta ei tässä nyt oo yllätys (eikä vääntö) momenteista kyse. VAan siitä että fakta on että bensaa kuluu ja mieli voi muuttua kun jatkuvasti juokset tipauttamassa 70e tankkiin.
En tässä nyt sano että kulutus ois kohtuuton tehoihin nähden.
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Hieno auto kieltämättä ajaa, tykkään oikeasti autosta. mutta: :'(

Työmatkat muuttu sen verra että auto on kulutukseltaan liian iso porsaanreikä työajoon. Mystisengalantin mainitsema "70e tankkiin per viikko" pätee meikäläisen kohdalla, kyllähän se ekat 4kk meni hyvin, mut se alko mietityttää.
Mulla tulee kuukaudessa työmatka-ajoa 1250km (plus jos joutuu hevonkuuseen työkeikalle). Tästä nopeesti kun laskee niin diisselillä menis max 100e/kk (sis kiisselivero), kun taas legnumilla menis miltein lähemmäs 200e/kk. Tähän tottakai lisäksi mökillä käynti ja huvireissut. Kun en ole rikkaaseen perheeseen syntyny, faijakaa ei tarjoo muutaku jouluna joulukinkun ja autonropaamispaikan ja palkkakaan ei ala kolmosella ja sitte pitäisi vielä jotain rahaa kerätä säästöön niin minkäs teet :seina

nimim. vajaa puolivuotta ja 10tkm, auto myytävänä ja diisseli haussa.

ps. tiedän, että tämä mun tapaus aiheuttaa monessa lukijassa sen yhden ajatuksen mistä on evojenki kaa spekuloitu = myydään pitovaikeuksien takia pois. Ei mulla henkilökohtaisesti "pitovaikeuksia" ole (muutakuin jäisellä tiellä), mutta kun ottaa järjen käteen niin mihin mä oikeesti tätä ylitehokasta perhe-autoa tarvitsen? kauppareissulle syvässä lumihangessa? (tää on taas tätä typerää jälkiviisautta)

Lopuksi vielä erään kaverin, skyline -miehen sanonta: "Bensan kulutus on vain maksu siitä huvista".

Kiitos ja anteeksi.
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Harrastukset maksaa olen aina sanonu :)
Ja laitan sen röökiaskin/pv hinnan bensaan mieluummin. ::)

Itsellänikin menee tuo 200-250e/kk tahtia... no mennyt jo vuosia kun samantehoisia ollut tässä.
Se että ajaisin bensa-autolla ja pääsisin (EHKÄ) 8litran kulutukseen...erotus olisi ~5litraa/100km. Vuodessa tuo tekee 15tkm ajolla 750litraa ja rahassa se tekee sen jotai 1000e...harrastukset maksaa ;D

JA vajaavetoinen ei olis vaihtoehto, eli tuo 8litran kulutus nelikollakin olisi aika haavetta :-X
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Harri K sanoi
Harrastukset maksaa olen aina sanonu :)
JA vajaavetoinen ei olis vaihtoehto, eli tuo 8litran kulutus nelikollakin olisi aika haavetta :-X
Meidän 1,8 Corollakin haukkaa reilust yli 10L ja nelikkohan on sekin.
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Onhan se suht normaalia tavallaan että porukkaa "kokeilee" eri autoja ja toteaa ettei tää ollu oma juttu, itekki sanon aina et kaikkee pitää kokeilla paitsi VAG:ia :D (On mullaki ollu volvo kokeeks )
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

mystinengalant sanoi
Onhan se suht normaalia tavallaan että porukkaa "kokeilee" eri autoja ja toteaa ettei tää ollu oma juttu, itekki sanon aina et kaikkee pitää kokeilla paitsi VAG:ia :D (On mullaki ollu volvo kokeeks )

Toki. Ja koneita nää vain on. Tehty ajettaviksi ja ehkä myytäviksi jos sillensä on ;D
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Onneksi se on jokaisen oma asia jos myy tai ostaa saahan niitä sitten uusia tilalle jos alkaa katumapäälle.
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Harri K sanoi
Toki. Ja koneita nää vain on. Tehty ajettaviksi ja ehkä myytäviksi jos sillensä on ;D

Sehän on selvä. Mutta ihan tätä ei haettu alkuperäisellä kysymyksellä, sanosin että prosentuaalisesti todella iso prosentti noista 8g vr4:sta päätyy jostain syystä myyntiin kovin äkkiä verrattuna muihin tuotuihin malleihin, ja tämä askarruttaa. Ja tuo bensankulutus ei tosiaakaan voi olla kaikilla syy, vaikka niitäkin tapauksia varmaan on kuten yllä mainittu. Tai sitten kaikki ovat niin epäonnisia että tilaavat auton ja puolen vuoden päästä duunimatkat muuttuu dramaattisesti.
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Hemppis sanoi
Mulla tulee kuukaudessa työmatka-ajoa 1250km (plus jos joutuu hevonkuuseen työkeikalle). Tästä nopeesti kun laskee niin diisselillä menis max 100e/kk (sis kiisselivero)
Pakko sen verran kommentoida OT:na,että miksei sitten (vähintään) kahta autoa.?

Itsellä työmatkat ~2,5tkm/kk,ja viime kesänkin työajot ajoin sigulla.
Plus muut tietenkin päälle.

Ja itse en henk.koht YHTÄÄN TYKKÄÄ naftakoneista,hyvillä mielin taaskin ajanu bensakoneella.
Joka ei kyllä oikein mitään vie..

Ja saahan sieltä verotuksestakin sen 24s/pv.


Ja alkuperäiseen asiaan,KYLLÄHÄN NUO HAJOAVAT,niinkuin muutkin autot,mutta niinhän se on,"se mitä ei tiedä,sitä pelkää".
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Ihan näin noiden mallien suhteen sivusta seuraavana minulla on alusta saakka ollut sellainen näkemys että jokunen aika sitten tuosta tuli ikäänkuin muoti-ilmiö ja yhtäkkiä kaikkien piti saada vaikkapa Legnum vain sen takia kun kaikilla muillakin on... :) :) Nyt jos sitten suurin alkuinnostus alkaa olla ohi niin autot alkavat vaihtaa omistajaa sellaisille kenen tarkoituksia ne parhaiten palvelevat kun ollaan nähty mitä ne ovat syöneet-ja jatkossa varmaan näitä tuottavatkin sellaiset ketkä oikeasti haluavat sellaisen auton eikä vain sen takia että pysyisi muodissa mukana... :) Mutta tämä nyt oli vain minun näkökulma asiaan... :)
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Mystisengalantin mainitsemat 2 syytä oli ne, miksi möin. Kulutus ja pelko. Ei kulutus siksi, että se vei kympin sataselle, vaan siksi että eihän siinä ollut mitään järkeä ajaa niin hyväkuntoista autoa suolatietä pitkin töihin ja takaisin 130km päivä ja omat ajot päälle. Yksinkertaisesti sydän itki verta, kun joutui suolaamaan niin hyväkuntoista autoa. Hyvä pelihän se oli ajella, mutta ei luonne anna periksi pistää tukevaan ruosteeseen sellaista autoa...

Ja pelko. Ei siitä, että jotain hajoaisi, vaan siitä että joku kerta se ei pysy lapasessa ja menee pitkälle metsään, ensimmäinen nelivetoinen ja suht tehokas auto kun oli eikä oikeastaan mitään kokemusta noista turbovehkeistä.

Nyt joku rupeaa vinkumaan siitä, että "mitäs ostit" tai "sääli on sairautta" mutta PITÄKÄÄ OMANA TIETONANNE. Ei kiinnosta.
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

No noista kulutuksista kommentoisin sen verran, kun yhdellä tutulla oli V8 jenkkiauto ja sille kun erehty menemään kuittailemaan sen suurehkosta bensankulutuksesta, niin tuumi vain tyynen rauhallisesta, että "syönyttä on hyvä käskeä" ;)
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

nostokurki sanoi
Ja pelko. Ei siitä, että jotain hajoaisi, vaan siitä että joku kerta se ei pysy lapasessa ja menee pitkälle metsään, ensimmäinen nelivetoinen ja suht tehokas auto kun oli eikä oikeastaan mitään kokemusta noista turbovehkeistä.

Senverran pakko kommentoida: On siellä se kaasupoljin ja jarru millä vauhtia himmataan ::) Ja kerta se on ensimmäinenkin, ajamalla oppii.
Ko. automallia voi ihan hyvin käyttää perus "perheen vaimokin" mielestäni, koska auto on helppo ajettava, ja mikäli kaikki TCL,ACS,AYC yms on päällä niin mielestäni autoa on vaikea "metsähallituksen" puolelle edes ajaa ;D

Ja kulutuksesta nyt yleensä. Huomioikaa että auto on sentään 2.5litran koneinen V6 mylly. Ei ne mukit siellä pelkällä ilmalla edes takaisin liiku... ;)
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

eiköhän suurin syy myymiseen ole dollarinkuvat silmissä. Ostetaan halvalla, kerroaan hinta kahdella ja nettiautoon. Ikinä ei sellassia summia saada mutta verottaja kiittää.

Nimim. eilen evoon maksoin veroja melkein auton ostohinnan verran
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Harri K sanoi
JOS myyn lähiaikoina niin syyt ovat:

- uudempaa tekee mieli
- eri mallia tekee mieli
- erilaista tekee mieli

muutoin: täysin tyytyväinen, ja saatan jatkaakin tuolla :driver
Sorry "copy-paste", tässä mun lista:

- eri mallia tekee mieli
- erilaista tekee mieli

muutoin: täysin tyytyväinen, ja saatan jatkaakin tuolla :driver

Mulla oli manu-legu about päivän myynnissä, sitten otin pois. Jos vaihdan, todennäköisesti joku täsmävaihtodiili aavistuksen kalliimpaan. Olen kyllä sellainen tuuliviiri autojen suhteen, että yks päivä se on joku tojotan granvia (lähinnä mukuloiden takia) :) ja seuraavana päivänä sitten silvia-drifteri tai 2 eri silviaa (kesälle ja talvelle) .. Tätä sitten veivataan eri resepteillä ees taas.

Seuraava auto on 90% varmuudella joku näistä (eli luottamusta japseihin löytyy edelleen):
- Mitsu
- Nissan
- Toyota
- Subaru

ps. voin vaihtaa vaikkapa evo 6:een :)
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic


Itse veikkaisin myös kulutusta pääsyynä. Esim Legu hankitaan farkku-kopan takia ns. yleis-ajokiksi jolla saatetaan joutua tahkomaan vuodessa yli 25 tkm, ja sitten puolen vuoden päästä todetaan että kukkaro ei kestä poltto-aine kuluja.

Kun samalla kulutuksella voi kuitenkin jo ajella esim. viriteltyä Evoa, niin monelle 8g VR-4 ei ole toimiva arki-auto kun mahdolliseen harraste-peliinkin pitäisi saada siirrettyä rahaa sivuun. Elämä on valintoja, ja rahaa yleensä aina liian vähän.

Vaimo ei ole kuitenkaan omaa leguansa myymässä, päinvastoin. Mutta jos itse pitäisi joku syy mainita miksi autosta luopuisi, niin kuvittelisin sen olevan säästö pa-kuluissa elämän tilanteen muuttumisen takia. Sen verran hyvä peli että varsinaista "järkisyytä" ei oikein tahdo muuten löytyä niin hyvästä käyttöautosta luopuiseen. Toki jos 8g:n on hankkinut harrastepeliksi ja haluaa vaihtaa vielä ärhäkämpään niin...
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Sudo sanoi
Itse veikkaisin myös kulutusta pääsyynä. Esim Legu hankitaan farkku-kopan takia ns. yleis-ajokiksi jolla saatetaan joutua tahkomaan vuodessa yli 25 tkm, ja sitten puolen vuoden päästä todetaan että kukkaro ei kestä poltto-aine kuluja.

Joo, noin se menee yleensä eli farkku hankitaan yleensä "järkiautoksi". Jos hankkii esim. 1.6- tai diesel-Avensiksen, niin polttoainekulut jäävät paljon vähemmiksi. Ja sellaiset joilla iso polttoaineen kulutus ei tunnu missään ostavat yleensä ihan eri hintaluokan autoja. Esim. uusi AMG E-mersu tms.

Ja ehkä tässä painaa vähän sekin, että legu on kuitenkin vain "puolitehokas" auto eli ei pärjää esim. virievoille tms mutta riittää liiankin hyvin arkiajoon. Ja normaaliin arkiajoonhan riittää se Avensiskin.
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

markho sanoi
Joo, noin se menee yleensä eli farkku hankitaan yleensä "järkiautoksi". Jos hankkii esim. 1.6- tai diesel-Avensiksen, niin polttoainekulut jäävät paljon vähemmiksi. Ja sellaiset joilla iso polttoaineen kulutus ei tunnu missään ostavat yleensä ihan eri hintaluokan autoja. Esim. uusi AMG E-mersu tms.

Ja ehkä tässä painaa vähän sekin, että legu on kuitenkin vain "puolitehokas" auto eli ei pärjää esim. virievoille tms mutta riittää liiankin hyvin arkiajoon. Ja normaaliin arkiajoonhan riittää se Avensiskin.

Samaa mieltä, noin se varmaan menee.
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Itse ostin farkun kun ne oli halvempia ja yleisimpiä kuin sedanit japanissa.

Myynnille ei ollut mitään erityistä syytä.

Niin paskoja noi autot ei oo että tulevaisuudessa voisin ihan hyvin ottaa FL sedanin / farkun manuaalina.
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Täytyy olla melko outo ajatusmaailma jos kulutusta verrataan 1,6L vapariin :eek:. Suorituskykyä onkin tosi hyvä verrata viritettyyn Evoon. Hatusta veikkaisin, että viritetty +300hv Evo jättää suorituskyvyllään 95% autoista joita kadulla näkee.
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

Markok sanoi
Täytyy olla melko outo ajatusmaailma jos kulutusta verrataan 1,6L vapariin :eek:. Suorituskykyä onkin tosi hyvä verrata viritettyyn Evoon. Hatusta veikkaisin, että viritetty +300hv Evo jättää suorituskyvyllään 95% autoista joita kadulla näkee.

No sepä. Niinkuin tuossa toisessa topikissa jossa haetaan 4x4 vetoauto-farkku-comboa on jo todettu moneen otteeseen ettei neliveto, kuormankantokyky ja kaupan päälle vielä vetokyky tule millään yhdistelmällä ilmaiseksi polttoaineen kulutuksen suhteen. Joo, joku ekodiesel-4x4farkku voi nämä täyttää, mutta pitää aika tahvo olla että kuvittelee nämä sellaisiksi.
 
Vs: Miksi myit Legnumisi/Galant VR4-8G:n topic

markho sanoi
Joo, noin se menee yleensä eli farkku hankitaan yleensä "järkiautoksi". Jos hankkii esim. 1.6- tai diesel-Avensiksen, niin polttoainekulut jäävät paljon vähemmiksi. Ja sellaiset joilla iso polttoaineen kulutus ei tunnu missään ostavat yleensä ihan eri hintaluokan autoja. Esim. uusi AMG E-mersu tms.

Ja ehkä tässä painaa vähän sekin, että legu on kuitenkin vain "puolitehokas" auto eli ei pärjää esim. virievoille tms mutta riittää liiankin hyvin arkiajoon. Ja normaaliin arkiajoonhan riittää se Avensiskin.

Nyt on jo niin kovaa yleistystä "paljon kuluttavien" autojen omistajista että pakko sanoa eriävä mielipide. Itse esim ostaisin Sigman uudelleen jos löytäisin kohtuuhintaan sellasen yksilön josta voisin olla varma ettei jotain lahoa seuraavan parin vuoden sisään. Mitään järkeähän ei ole omistaa autoa joka painaa lähes kaksi tonnia, liikkuu kovimmillaan kuin se 2.0 Avensis, mutta kuluttaa kaksi kertaa enemmän ja on kaikenlisäksi lähes 20v vanha?

Vaikka en ole rahamiehiä, en vedä leivän päällekään päivästä päivään lauantaimakkaraa koska se on halpaa ja se täyttää vatsan.

Ajamisen ilo.
 
Takaisin
Ylös Bottom