Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

weedee

New Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2010
Tämä on varmaan ajankohtainen aihe näin kevään kynnyksellä.

Mitä ainetta/aineita suosittelette sisustan mustien muoviosien ja penkin kankaiden putsaukseen? Oma evo nelonen on ainakin kojelaudasta sen näkönen että pölyjä ei ole pahemmin pyyhitty, sekä penkeissä on tahroja, mistä kukaan ei ota vastuuta :)

Edelliseen autoon (Xsara) kokeilin muoviosiin Turtle Waxin Muoviosien kiillotus suihketta, mutta se jätti pinnat laikukkaiksi ja niljakkaan tuntuisiksi.
 
Vs: Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

weedee sanoi
Tämä on varmaan ajankohtainen aihe näin kevään kynnyksellä.

Mitä ainetta/aineita suosittelette sisustan mustien muoviosien ja penkin kankaiden putsaukseen? Oma evo nelonen on ainakin kojelaudasta sen näkönen että pölyjä ei ole pahemmin pyyhitty, sekä penkeissä on tahroja, mistä kukaan ei ota vastuuta :)

Edelliseen autoon (Xsara) kokeilin muoviosiin Turtle Waxin Muoviosien kiillotus suihketta, mutta se jätti pinnat laikukkaiksi ja niljakkaan tuntuisiksi.

Penkkeihin voisit kokeilla autobildin testissäkin ollutta kiilto tahranpoistoainetta, k-kaupoista pitäis löytyä..
 
Vs: Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

Jos haluut tosissaan nähdä vaivaa verhoilun kanssa niin joko höyry pesuri tahi painehuuhtelu kone käteen. :peukku pesuaineena toimii ihan vaikka omo jos ei huvita alkaa kikkailee, muovi osat kannattaa ottaa alkuun ihan vaikka kostealla mikrokuitu liinalla alkuun. jos sulla on ilmaa käytössä niin kaikki raot saa hyvin helposti laittamalla suihke pulloon vettä ja paine ilmalla kuivatus. jos molemmat kädet toimii hyvin yks yhteen niin sit vaan imuria toiseen käteen samalla. ;D Ihan puhdistus/hoito aineista kannattaa ihan ensimmäisenä miettiä haluutko muovi pinnat mataks vai kiiltäväks. Glymilt löytyy hyvin nuita aineita, mutta miinuksena maksavat jonkun verran. Tiedän et tulee sanomist jos käyn kommentoimaan noit tuuli lasin testaamia aineita joten pidän nyt tän kerran suuni kiinni... ;D
 
Vs: Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

Bliz,

Hyvä vinkki toi mikrokuituliina. Veikkaan että irtoo lika paremmin ku perus tiskirätillä, mitä oon joskus aiemmin käyttäny. Sellanen hillitty kiilto on se mikä olisi paras mun makuun.

Olisit vaan sanonu mielipitees, mun mielestä Glymin tuotteet on yleisesti olleet tosi jees :D
 
Vs: Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

weedee sanoi
Olisit vaan sanonu mielipitees, mun mielestä Glymin tuotteet on yleisesti olleet tosi jees :D

Ei ku nuit aineit on jokaisen makuun niin parempi olla haukkumati nuita.. ;D maku asia sano koira ku muniaan nuoli! Glymii tykkään itekkin käyttää aineiden helppouden vuoksi niin ei sisustaankaan tarvii kolmee eri pesu ja hoito ainetta läträä, SUPER SHEEN on helvetin hyvää tavaraa, mut joutuu hinkkaa aika kovin ettei jää mitään älytöntä kiiltoo.. Penkkeihin muuten saattaa toimii kans ihan mikrokuitu liinal hinkkaaminen, mut on aina riski et jää laikukkaaks ja senpä takia suosittelen vetelee jonkun koneen kanssa, tosin siin tulee sit se kuivattelu ongelma vastaan..


EDIT: oon tuolla muissakin auton hoito aiheissa tämän maininnu mut ite oon työkseni näitä tehnyt..
 
Vs: Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

Vuokrasin tänään vesihuuhtelukoneen, joka suihkuttaa ja imee pesuliuoksen pois. Maksoi 25€ / vrk.

Loide laite. Puhdasta tulee, penkit tuoksuvat jopa uudelta. Enpä enään käytä ainakaan jakkaroihin mitään spray tuotteita.
 
Vs: Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

Ostin tuollaisen pari vuotta sitten. Kätevä myös huonekalujen ym. pesuun. Pesuaineena olen käyttänyt tavallista nestemäistä pyykinpesuainetta. Joutuu toki huuhtelemaan pari kertaa, mutta tulee ainakin puhdasta ;D
PUZZI%208_1.jpg
 
Vs: Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

Samanlainen härveli mulla vuokralla. Mitä maksoit?
 
Vs: Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

Ite oon käyttänyt Kiillon Jiffy.ä penkkien pesuun.
Sopiva seos sumupulloon ja vaikka toiseen pulloon raakaa,jota sitten hankalille tahroille.
Olen kostuttanut penkit ihan reilusti märiksi,hinkannut läpi jollain melko pehmeällä harjalla että kangas ei kärsi.
Lopuksi huuhtelu painehuuhtelulaitteella,jonka huuhteluveteen voi laittaa vaikka hieman huuhteluainetta,niin jää miellyttävä tuoksu.
Ovipahvia pestäessä kannattaa olla tarkkana,että ei lähde kankaat liimauksista.
Tuota Glymin Vinyl & Rubber Carea voi jatkaa vedellä,jos ei haua niin kiiltävää pintaa.
 
Vs: Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

Tunari-82 sanoi
Ite oon käyttänyt Kiillon Jiffy.ä penkkien pesuun.
Sopiva seos sumupulloon ja vaikka toiseen pulloon raakaa,jota sitten hankalille tahroille.
Olen kostuttanut penkit ihan reilusti märiksi,hinkannut läpi jollain melko pehmeällä harjalla että kangas ei kärsi.
Lopuksi huuhtelu painehuuhtelulaitteella,jonka huuhteluveteen voi laittaa vaikka hieman huuhteluainetta,niin jää miellyttävä tuoksu.
Ovipahvia pestäessä kannattaa olla tarkkana,että ei lähde kankaat liimauksista.
Tuota Glymin Vinyl & Rubber Carea voi jatkaa vedellä,jos ei haua niin kiiltävää pintaa.

Hyvä vinkki toi veden lisääminen. Ärsyttänyt pitkää tuossa aineessa se että tulee liian kova kiilto, vaikka kuinka yrittää säästellä aineen kans.

Ohipahviin aattelin just ton kankaan liimausjutun takia käyttää vain glymin interior shampoota. Repsottaa jo nyt parista kohtaa se kangas lärpäke ovesta.
 
Vs: Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

Nuo kärcherin puzzi-sarjalaiset on kyllä päteviä vehkeitä. Puzzi 100 on ollut tarkoitus koko kesän jo tilata mutta aina tuntuu että löytyy "tärkeämpää" rahanmenoa. Hinta kuitenkin tuota 500 euron luokkaa ::)
 
Vs: Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

Mulla on tuollainen pesuri:
http://www.jac-mopp.fi/images/tuotteet/TR30/270E.html
Hinta oli muistaakseni tuon pienemmän pesusuuttimen kanssa(lisävaruste) jossain 600-650e tietämillä.
 
Vs: Millä auton sisusta ja penkit puhtaaksi?

miikka sanoi
Nuo kärcherin puzzi-sarjalaiset on kyllä päteviä vehkeitä. Puzzi 100 on ollut tarkoitus koko kesän jo tilata mutta aina tuntuu että löytyy "tärkeämpää" rahanmenoa. Hinta kuitenkin tuota 500 euron luokkaa ::)

Miksi just Puzzi 100? Kun vertailin 100 ja 8/1C, niin koneet ovat todella lähellä toisiaan. Kuitenkin 8/1C yli 100e halvempi.
 
Takaisin
Ylös Bottom