Millaisia rengaskokemuksia?

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Ei tuo laittamani linkki näköjään toimi, mutta tirerackin sivulta ne painot löytyy kun ruksaa eri rengasmalleja ja klikkaa vertaile-ruutua. Joo, tarkoitus onkin kyllä hankkia kevyemmät vanteet jahka mieleiset ja sopivat löytyy fiksulla hinnalla.
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

-JP-: kummat Asyt sulla on 94Y vai 97Y?
mietin et ehkä vois noi jäykemmät olla radalla paremmat. kuitenki noi re050a:t kävi kans taipuu alle...
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Käyn vaikka huomenna kattomassa tuon numeron. Mutta en suosittele radalle muuten kuin viileällä tai sateisella kelillä. Alastarossa 4. kierros oli oli liikaa kumeille ja pito alko lähteen. Tosin pientä muutosta tulossa alusta puolelle kun loma alkaa.

(Eli varikolta 1,2,3 kierrosta menee hyvin ,sit 4. kierros lämmöt jo liikaa , sama homma joka radalla , Spa kierros 3. , Nyrre kierros 2. tai 1.5...)

Kestää kyllä kovaa ajoa melkolailla noi GY:t , nyt takana n.550 Km täysiä radalla eikä oo pahemmin kulunu eikä ole paloja irtoillu.

Olen harkitsemassa ratapäivä setin hankintaa. Jotkut semi-slicksit tai sellaset , onko vähän turhaa rahan tuhlausta niin hieman tässä vielä mietityttää. ???

Hauskaahan voi pitää kaikilla renkailla. :)
 

trx450

New Member
Liittynyt
17 Marraskuu 2008
Sijainti
Nokia
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

ewopower sanoi
Hyvin samantapaiset kokemukset 225/45/17 Bridgestone Noranza 2 renkaista: Ei uraherkkä, hieman vetelä, ääntä on mutta ei nastarenkaalle poikkeavasti. Jarrutuspito hyvä/kiitettävä, kiihdytyspito hyvä-. Yli 12 TKM kilometriä ajettu ja pinta ei ole kulunut nimeksikään. Kaikki nastat paikoillaan. Suosittelen.
Pakko kommentoida noi on nokialla tehty ja suunniteltu!
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

-JP-: joo. no muutenkin 3-4 nopeen kierroksen setit on ihan sopivia. omassa alko tosiaa noi vakiojarrut pettää jo parin kovan jälkee. potenzoihin sain enemmän pitoo kun pudotin paineita reippaasti parin ekan setin jälkeen. ei noissa kyllä enää oo pintaa ku joku 3-4mm ja paloja irtoillu.

nii noi hankook rs2:t vois kans olla ihan hyvät. mut luulempa että noi gy asyt 97yynä on se valinta.
 

overboost

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2008
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Makeko sanoi
omassa alko tosiaa noi vakiojarrut pettää jo parin kovan jälkee.
Vähän oli radalla puhettakin... Mulla ei jarrut hävinneet, vähän pehmämäksi vaan jarrupoljin meni.
Jarrusettinä tarox:in etulevyt, vakio takalevyt, ferodo 2500 palat ja castrolin kisanesteet.

Renkaista... Yllätyin positiivisesti Marangoni linea zetoista, siis rata-ajossa. Hyvä pito radalla, mutta maantiellä uratutkat.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

-JP- sanoi
Olen harkitsemassa ratapäivä setin hankintaa. Jotkut semi-slicksit tai sellaset , onko vähän turhaa rahan tuhlausta niin hieman tässä vielä mietityttää. ???

Hauskaahan voi pitää kaikilla renkailla. :)

EI VOI.

Etuvetovaparipaskan kanssa meni hermo huonoihin renkaisiin, ei mitään makua rata-ajossa, kun ei päässyt ku suoraan.

Jos olet hommaamassa jotain ratasettiä, niin osta niitä kuus :D mää ostan sulta kaks, ne riittää :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

R-S2:t olivat ensimmäistä kertaa radalla vähän hukassa, tuntui ettei etupäähän saa pitoa millään vaikka kokeilin monenlaisia paineitakin. Ilmeisesti kuuma keli oli niillekin vähän liikaa. Ehkäpä Yokohama A048 olisi ollut sunnuntain kelissä parhaimmillaan.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Juu toi A048 ollu mielessä ja sit olis kimppa tilausta tuolla MLRssä noista Dunlopeista ,mutta pitää syventyä asiaan ensin ennen kun laitan tilausta sisään.

UITTO- siis haluut 8 rengasta vanteineen.... ???
 

Merliini

Evo IX
In Memoriam
Liittynyt
11 Tammikuu 2007
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Yllätän hyviltä tuntuu noi lauantai iltana hätätilanteessa valitsemani Good year F1 gs-d3:t 235/40-18" Eivät vetele urissa, eivätkä pidä kovaa mekkalaa, eivätkä murentuneet radalla. :peukku
 

laarix

Pitkä pajero -00 2,8 d ja pätkä -91 2,6
Liittynyt
30 Tammikuu 2007
Sijainti
Turku
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Kokemuksia(tulon päällä)!

Itsellä odottaa himassa nurkassa tuollaiset Kumhon ECSTA V70A semi slicksit.
Kokoluokkaa 245/40/17.
Kovuus on hard, ei ihan hirveesti ollut eri vaihtoehtoja jos nuo vaikka kestäisi enemmän, kuin yhden kesän :driver
Ja tuoltahan tilailin.
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m12b0s667p1893

Onko kenelläkään muulla kokemuksia kyseisistä renkaista??
 

rolla

New Member
Liittynyt
29 Joulukuu 2008
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Nelivedosshan pitäisi olla samankokoiset renkaat joka nurkassa niin onko mitään haittaa nelivedolle jos mulla on edessä goodyearit (5mm pintaa) ja takana nexenit (7-8mm pintaa) vai miten paljon noissa renkaitten halkaisijoissa saa olla heittoa? Rengastus 225/40-18
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Vähän rengasmallistakin liene kiinni. Yleisesti ottaen ei saisi olla _yhtään_ heittoa, mutta oletan ettei joku 0,5% ero pyörintäkehässä mitään riko. Eri renkaat eri akseleilla voi kyllä olla Evon tasoisessa autossa vähän niin ja näin ::)
Tuli itse tilattua tuossa Hankookin RS-2:t koossa 205/55 R16 Camskilliltä, saa nähdä mimmoset on.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Mulla on eri merkkiset edessä ja takana. Korkeuseroa en mitannut, mutta varmasti sitä on. Eipä ole auto ollut milläsäkään moisesta.
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Nyt on ollut pari päivää Michelin Pilot Sportit alla ja voin todeta olevani tyytyväinen ko. renkaisiin. Uraherkkyys on poistunut ja rengasmelukin on pienempi kuin Bridgestoneissa. Ainoana miinuksena voitaisiin mainita pieni pintanypytys epätasaisella pinnalla joka johtuu todennäköisesti pelkästään todella kovista rengaspaineista (rengasliikkeen edustaja suositteli 2,8 baria, 2,7 laitettiin, Michelin kuulemma vaatii tuon tason paineen). Poikkeaa melkoisesti auton manuaalin suosituksesta, mutta uskoin asiantuntijaa.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Nyt on vähän kokemusta Hankookeista, kuivalla pito on kyllä ihan erinomaista luokkaa, eikä kovin paljoa tuolla suht korkealla profiililla höljy. Aluksi sadepito ei ollut kovin kummoinen, nyt on kuitenkin jo vähän parempi, häviää silti selkeästi esim. PS2:lle ja varsinkin P-Zerolle. Kuivalla pito on samaa luokkaa.

Eniten kummastuttaa tuo huono ohjaustuntuma mistä myös ast mainitsi, keskellä on 1/4 kierros melkeinpä tyhjää, ei saa oikeastaan minkäänlaista tuntumaa renkailta. Mistähän tuokin mahtaisi johtua...

Rengaspaineet 2,1bar edessä ja 1,8bar takana, miltä kuulostaa?

Hintaansa nähden mielestäni erinomaiset. Minkämoiset olis liene Toyon T1R:t ollu, vielä hieman halvemmalla olis tainnu irrota.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

MakeM sanoi
Rengaspaineet 2,1bar edessä ja 1,8bar takana, miltä kuulostaa?

Nosta kadulla kokeeksi vaikkapa 0.2 kerrallaan. Ainakin 2.5:een asti voi hyvin mennä. Rata on siten toinen elementti koska siellä pitää ottaa huomioon renkaiden voimakas lämpeneminen ja sitä kautta paineen reipas nousu.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Okei, mites tuo profiili vaikuttaa autonrenkaissa? Kakspyöräsissä isommalla ilmatilalla ei ainakaan tarvitse niin paljoa painetta..
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Näillä keleillä (tm) näytti 2,2 edessä ja 2,0 takana. Laitoin 2,4 eteen ja 2,2 taakse, parani tuntuma ainakin.
 

Psychedelic

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2008
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Joo-o. OEM-Yokot oli nyt sitten liki loppuun ajettu ja yhden sain roadtripillä puhkottuakin.

Kokoluokan renkaat täällä Islannissa hieman kortilla joten en viitsinyt Michelinin peruskumeista alkaa premium-hintaa maksamaan (=samoissa hinnoissa kun kalleimmat mahdolliset nakit Suomessa) joten vaihtoehdoiksi näi Kumhot ja Cooperit. Kumhot karsin heti alkuun pois kun netti juorusi kyseisisten kumien olevan varsin pehmeät reunoista.

Alla siis nyt Cooper Zeon 2XS:t. Laadullisesti ajattelin saavani jotain Hankook-tyyppistä - eli hyvä laatu kohtuuhintaan. Ja kilin pallit. Aivan hävyttömät kumit nämä on kurveissa - tuntuu kuin olisi aladobia laitettu kumin sijasta evon alle. Eli näillä renkailla eliminoitiin kerralla se Evon paras puoli - kunnolliset mutka-ajo-ominaisuudet siis. Jos jotain positiivista on pakko hakea niin eipähän ole uraherkkyydestä tietoakaan.

Aika uskomatonta että jenkit näitä nakkeja kehuvat; toisaalta kyllähän sen ymmärtää että kotimaista aina kehuvat eikä niillä kurviajosta ole muutenkaan juuri mitään tietoa...
Sikäli hiukan harmittaa että piti pikainen ostopäätös tehdä Suomeen ajon vuoksi - muuten olisi hyvinkin voinut käyttää aikaa vaikka muiden renkaiden tilaamiseen ulkomailta.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Tarkoitus ois nyt ostaa talveksi kitkat ja uudet kesäkumit ens vuodeksi. Kokoa 225/45/17.

Olisko kellään hyviä ideoita? Continentaalin kitkoja olen katsellut (hintaluokkaa 500-700e kierros) ja Falkeneita kesäkumiksi. Myös continentalilta olisi jotain huokeita kesäkumeja.

Kesäkumeilla ois tarkotus ajaa hieman rataakin ja melu ei niin haittaa. Tuo kutonen on aika äänekäs muutenkin..
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Itsekkin tässä miettinyt talvirenkaiden ostoa ja jotenkin valinta olisi automaattisesti ollut aikaisempien kokemusten pohjalta kitkat. Mutta sitten kun luin täältä niin kovin moni kyllä nastoja evoon suosittelee, että nyt en sitten niin varmasti kitkojen puolella enään ole. Täällä pk seudulla tosin on ne 5-10 päivää talvessa jolloin motarit on peilijäässä mutta muuten saa kyllä isommilla teillä ihan asfaltin päällä ajella.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

evo6 sanoi
Itsekkin tässä miettinyt talvirenkaiden ostoa ja jotenkin valinta olisi automaattisesti ollut aikaisempien kokemusten pohjalta kitkat. Mutta sitten kun luin täältä niin kovin moni kyllä nastoja evoon suosittelee, että nyt en sitten niin varmasti kitkojen puolella enään ole. Täällä pk seudulla tosin on ne 5-10 päivää talvessa jolloin motarit on peilijäässä mutta muuten saa kyllä isommilla teillä ihan asfaltin päällä ajella.

Samaa pohtinut itse tuon EVO:n "isoveljen" kanssa että mimmoiset renkaat olis hyvät.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Itse olen ainakin Continentalin kitkoihin tyytyväinen. Paremmat kuin halvat nastat!
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Paljos tollaset 225/45-17 koon kitkat maksaa? Jossain oli tarjouksessa nokian hakkapeliitta 4 570€ setti kun viimeksi hintoja ihmettelin. Tuo hinta jo rupeaa olemaan sellanen kohtuullinen ja eikös tuo rengas ole ihan hyväkin?
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

evo6 sanoi
Paljos tollaset 225/45-17 koon kitkat maksaa? Jossain oli tarjouksessa nokian hakkapeliitta 4 570€ setti kun viimeksi hintoja ihmettelin. Tuo hinta jo rupeaa olemaan sellanen kohtuullinen ja eikös tuo rengas ole ihan hyväkin?

Aika huokeen hintaiset. Vois jopa ostaa itekkin. :)
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

evo6 sanoi
Paljos tollaset 225/45-17 koon kitkat maksaa? Jossain oli tarjouksessa nokian hakkapeliitta 4 570€ setti kun viimeksi hintoja ihmettelin. Tuo hinta jo rupeaa olemaan sellanen kohtuullinen ja eikös tuo rengas ole ihan hyväkin?

5-600e kuulostaa aika normaalilta. Jostain voi saada halvemmallakin, mutta kyllä tuo on jo täysin siedettävä hinta. Tosin sitten kannattaa tarkastaa leimat, ettei ole mitään vuosikausia varaston hyllyllä kovettuneita renkaita. Noin muuten hakkapeliitoissa ei voi talvirenkaina metsään mennä (kuvainnollisesti ;D ).

Itse luotan kyllä edelleen vain nastaan, mutta makukysymyksiähän nämä.
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

evo6 sanoi
Paljos tollaset 225/45-17 koon kitkat maksaa? Jossain oli tarjouksessa nokian hakkapeliitta 4 570€ setti kun viimeksi hintoja ihmettelin. Tuo hinta jo rupeaa olemaan sellanen kohtuullinen ja eikös tuo rengas ole ihan hyväkin?
Ihan passelilta kuulostava hinta Hakkapeliitalle ja hyvät renkaathan ne on. Saman asian tietysti tarkistaisin mistä Biim jo mainitsikin. Itse maksoin Michelinin X-Ice Northeista 580 € alle laitettuna (tosin koossa 16") ja ne on myös pirun hyvät renkaat.
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Ostan kanssa nastarenkaat ensi talveksi evoon. Pari talvea ajettu kitkoilla ja nyt saa riittää. Hakkapeliitta 7:aa olen miettinyt.
 

zare

WRX MY05 SJE II / PPP
Liittynyt
14 Helmikuu 2003
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Nastoilla olen vetänyt itsekkin täällä etelä-Suomessa a.k.a. Kehä III:sen tuntumassa +-20km rannikolle tai ulospäin.
Kyllähän se vituttaa kuunnella sitä ropinaa suurimman osan talvesta kun nastat hakkaa paljaaseen asfalttiin, mutta ne muutamat hetket täälläkin, kun on se tappokeli... 2-5 kertaa talvessa... kun omalla duunimatkalla (35km) näkee parhaimmillaan tai siis pahimmillaan 7 (seitsemän) autoa enemmän tai vähemmän ojassa niin väkisinkin alkaa kelaamaan, että onneksi on nastat alla... nimittäin näillä em. tappokeleillä tarkoitan sitä, kun lunta työntää metrin kerrallaan ja / tai sitten alijäähtynyttä sadetta ja siihen kun liittää tän hektisen ajotavan mitä suurin osa käyttää täällä kehien tuntumassa, eli fuck the nopeusrajoitus ja turvavälit ???

Niin voin vain todeta, että nastoilla jatketaan tästäkin eteenpäin. Toki ei voi sivuuttaa sitä, että omalla ajokäyttäytymisellä on suuri merkitys siihen mitä tuleman pitää tuolla liikenteessä.
Ja noi nastarenkaat kestää kuosissa kuitenkin sen 3 talvea... ainakin omilla km:llä, about 25tkm/vuosi.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Nastarengas on tyypillisesti parempi ajettava kuin kitkarengas koska kumin ei tarvitse olla yhtä pehmeää tai rungon yhtä veltto. Nastat eivät vaan välttämättä kauaa säily renkaissa jos tykkää antaa tehokkaalla pelillä kunnolla hanaa asvaltilla. Nykyisissä nastarenkaissa on niin hiljaisia ettei melu ainakaan minulle enää ole merkittävä valintaperuste.
 

2bad4you

Member
Liittynyt
9 Maaliskuu 2004
Sijainti
Helsinki
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Enpä kummassakaan vaihtoehdossa valitsisi muuta kuin Continentalin tuotetta, :peukku
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Hyvin on Evossa kitkat toiminu, itse en missään nimessä Kehä III sisällä nastoja laittas=aina sulat tiet.
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Peke sanoi
Hyvin on Evossa kitkat toiminu, itse en missään nimessä Kehä III sisällä nastoja laittas=aina sulat tiet.

Peke mä voin tulla sit kattoo ku oot tos marsari kiertoliittymän tolpas niil kitkoil :)
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Peke sanoi
Hyvin on Evossa kitkat toiminu, itse en missään nimessä Kehä III sisällä nastoja laittas=aina sulat tiet.
Kehä III sisällä kitkat menee ihan hyvin siitä ei ole epäilystäkään mutta noi motarit on joskus aamuisin ihan peilijäässä.
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Niinhän se on että kehä III:n sisällä on enimmäkseen "kitkarengaskeli", mutta se yksi peilijääkeli riittää siihen että saa Evon lunariin. Vehon tuotepäällikkö aikanaan suositteli minulle, että ehdottomasti nastat, koska IX:n aktiivinen neliveto ei kuulemma pysty toimimaan kunnolla liukkaalla pinnalla kitkojen "huonon" pidon takia. Ei siis tunnista kunnolla voimanjakotarvetta tai jotain.
Valitsin sitten Contin Winterviking 2:set (marraskuu 2006) ja olen ollut todella tyytyväinen: kokonaismelutaso on selvästi pienempi kuin entisissä kesänakeissa (Bridgestone), samoin mukavuus ja uriin reagoimattomuus ovat paljon paremmat. Silloin vaihtoehtona oli tuo Nokian hakkapeliitta 4, mutta se todettiin arvosteluissa huomattavasti Contia meluisammaksi joten valitsin contin. Continentalin on muistaakseni todettu olevan myös paras nastarengas ajettavuudessa paljaalla kuivalla asfaltilla. Onhan tuo 570€ halvalta vaikuttava hinta, mutta on muistettava että Hakka 4 on jo hyvin vanha rengas. Nyt Nokialla ollaan jo numerossa 7 (ok, kutonen jäi tosin välistä) jota itse pitäisin houkuttelevampana vaihtoehtona.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Ajoin viime- ja edellisenä talvena useammankin kerran ihan hyville sijoille jääkatuautosprintissä pari kertaa tehokkaampia pelejä vastaan Hakka 4:lla, joten ei se ihan huono rengas voi olla :)
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

InF sanoi
Peke mä voin tulla sit kattoo ku oot tos marsari kiertoliittymän tolpas niil kitkoil :)

;D Kyl mä ennemmin oisin siinä tolpassa nastoilla(ne ku ei pidä mitään paljaalla asfaltilla). ;)
 

Psychedelic

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2008
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

evoluutio sanoi
Talvirenkaiksi Evoon suosittelisin kyllä nastarenkaita...

Viime talven ajelin Dunlopin M3-kitkoilla. Oli kyllä pirun mukava pistellä menemään... Toisaalta verrokkia nastoista ei ole. Oiskohan ne nyt sitten tosiaan niin paljon paremmat Varsinais-Suomen talveen?
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Psychedelic sanoi
Viime talven ajelin Dunlopin M3-kitkoilla. Oli kyllä pirun mukava pistellä menemään... Toisaalta verrokkia nastoista ei ole. Oiskohan ne nyt sitten tosiaan niin paljon paremmat Varsinais-Suomen talveen?
Sanoisin että olisi ne. :) Itse ajan Uudellamaalla nastoilla ja en ole katunut hankintaa. Contit on ainakin todella mukavat nastoillakin...
 

evo-9

Member
Club Member
Liittynyt
12 Elokuu 2006
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Itse vaihdoin viimetalvena hakkapeliitta 7 , enkä laittais alle mitään muita, jos meinaa evon suorituskykyä hyödyntää.
 

Yami

Lancer Evolution VIII -05 Porsche 911 Turbo -04
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

evo-9 sanoi
Itse vaihdoin viimetalvena hakkapeliitta 7 , enkä laittais alle mitään muita, jos meinaa evon suorituskykyä hyödyntää.
Mun mielestä paras mahdollinen jarrutuspito on evon talvirenkaan tärkein ominaisuus. Kyllä nelivedon ansiosta kiihtyy vähän huonommillakin renkailla, jolloin on erittäin helppoa kerätä liukkaisiin risteyksiin 'liikaa' nopeutta jarrutettavaksi.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Näin on, nelikko kiihtyy kyllä ihan "yhtälailla" hyvillä sekä huonoilla renkailla, mutta huonommilla ei tunnu pysähtyvän sitten ikinä.
Tuli viimetalvena käytyä mutkapätkää ajamassa ja kyllä meinas välillä jännittää kun meni jarrutuksessa nelipyörälatissa mutkaan sisään.. Sattuu olemaan jäätä niin on kitkoilla ihan skutsissa siinävaiheessa.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Kyselin tuossa tarjouksia 225/45/17 hakkapeliitta 4:sta mutta yhdestä paikasta sanottiin, että tuon koon valmistaminen on lopetettu ja lähinnä olevat koot ovat 215/45/17 ja 235/45/17 ja hinta on sama 550e toimitettuna. Meneekö toi 235 levee rengas hyvin kutoseen? Kyllähän tuolla 215 leveelläkin oikeesti pärjää ihan hyvin mutta vaikka aina toisin väitetään niin kyllä koolla on merkitystä ;D
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

evo6 sanoi
Kyselin tuossa tarjouksia 225/45/17 hakkapeliitta 4:sta mutta yhdestä paikasta sanottiin, että tuon koon valmistaminen on lopetettu ja lähinnä olevat koot ovat 215/45/17 ja 235/45/17 ja hinta on sama 550e toimitettuna. Meneekö toi 235 levee rengas hyvin kutoseen? Kyllähän tuolla 215 leveelläkin oikeesti pärjää ihan hyvin mutta vaikka aina toisin väitetään niin kyllä koolla on merkitystä ;D

En kyllä evon kaltaisen auton alle enää hakkapelitta nelosta laittaisi. Kuten itsekin sanoit on niiden valmistus lopetettu mikä meinaa että myydää vuonna x valmistettua varastoa vaan "halvalla" pois. Itse laittaisin vähän lisää rahaa likoon ja ostaisin jonkun juuri markkinoille tullee tai ainakin leimojen mukaan juuri valmistetun renkaat.

Itsella alla ultragrip extremet ja oli kyllä todella hyvät renkaat, kokemusta noin 10-15tkm viime talvelta.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Usean eri hakkapeliitta 4:sen koon valmistaminen on lopetettu mutta tiettyjä kokoja tehdään ihan normaalisti eikä tuo nelonen ole tietääkseni mihinkään poistumassa. Ja haen nyt jotain kohtuu hintaisia talvirenkaita ettei niin paljoa *ituta kun ne on talven leikkimisen jälkeen vaihtokunnossa.

Mulla oli edellisessä autossa jotain höpö merkkisiä niin kesä- kuin talvirenkaina ja mitään ongelmia ei niiden kanssa ikinä ollut. Mitään pinnattuja en tietenkään käyttänyt mutta muuten vaatimukset oli lähinnä pyöreä, musta ja kesärenkaassa lisävaatimuksena oli, että se kestää rata-ajoa. Ja kyllähän ne kestikin kun 5 vuoden aikana piti kerran ostaa uudet rankaat vaikka radalla tuli pyörittyä ihan reilusti.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Millaisia rengaskokemuksia?

Jos nelikolla meinaat aktiivisesti leikkiä ja renkaiden pitäisi kestää talven ylikin suosittelisin minä kitkoja. Nastat ei vaan moista kestä.
 
Ylös Bottom