Millaisia työkaluja syytä olla mukana?

J

jeskiv

Guest
Haluaisin tietää, millaisilla työkaluilla on käyttöä tien päällä, jos vanha auto sattuu jättämään sinne.

Onko jotain varaosia, joita on hyvä olla mukana? Mitä ne sitten maksavat?
 
no jos mitsusta puhutaan niin kaikki pultit ja mutterit on 10mm, 12mm ja 14mm, 13mm ja 15mm lenkillä ei tee mitään ;D

Eki
 
Itellä seuraavat välineet yleensä mukana:
-sivuleikkurit
-tongit
-4 erikokosta meisseliä
-kuusiokoloavaimia
-yleismittari
-nippusiteitä
-rautalankaa
-sähköjohtoja
-10mm,13mm lenkit ja jakari
-mattopuukko

Noilla on yleensä pärjänny ;D
 
Riippuu minun mielestäni ihan omasta suhtautumisesta. Eräs tapa ajatella asiaa on se, että huolehtii lähtiessä, että tankki on täynnä, jäähdytysnestettä ja öljyä on riittävästi ja että mitään vuotoja tai silmämääräisesti havaittavia rispautumia ei konetilassa näy - ja sitten vaan tien päällä pitää huolen, että pankkikortilla on katetta ja kännykässä on vara-akku kunnossa.

Jos haluaa yleisesti varautua pikaremontteihin tien päällä, niin omana mielipiteenäni esittäisin seuraavaa listaa:

- yleispihdit
- sivuleikkurit
- jakoavain (ehkä 8 tuumaa)
- kiintoavaimet edellisen vastaajan kokoehdotuksen mukaan
- yleismittari sähkövikojen määrittelemiseksi
- eristysnauhaa
- rautalankaa
- nippusiteitä
- taskulamppu
- pätkä (3 m) monisäikeistä johtoa (ehkä 1,5-neliöistä)
- renkaanpaikkausvaahto
- apukäynnistyskaapelit
- hinausköysi

Lisäksi merkki- ja mallikohtaiset varaosat:

- sytytystulppasarja + avain
- katkojan kärjet
- kondensaattori
- yksi tulpanjohto
- sähköinen bensapumppu (mikäli vaihdettavissa)

Eräs tapa laajentaa mahdollisuuksia:

- varalaturi
- vara-akku
- polttoaineputkia ja -letkuja
- jäähdytysnesteletkuja

Itse olen valinnut tuon ensinmainitun, kaikkein kevyimmän version. Tähän asti on ollut hyvää tuuria, viime kesänä laturi hajosi Heinävedellä, ja sieltä ajelin sitten 400 km kesäkelissä mahdollisimman niukoilla valoilla... :)
 
tahtoo olla sama vika, kyllähän niiden hinausfirmojenkin on jollain elettävä, empä kyllä ole ikinä vielä tarvinnu niiden palvelua "koputtaa puuta"

hei Jii82evo, mihin sä tarvit 13mm lenkkiä, oletko vaihtanu kaikki orkkis pultit ja mutterit ;)

Eki
 
mun mitsulla kun ajelee ei tarvii olla mitään työkaluja mut nyt ekaks tulee mieleen mikä on paras apuväline jos pirssi jättää tielle on puhelin ja sen laturi ;D
 
no normaalit rengasavain ja tunkki o ja lisäks nippusiteit ja jakari + pari meisseliä.
Eihä mitsut jätä tien päälle :)
 
tahtoo olla sama vika, kyllähän niiden hinausfirmojenkin on jollain elettävä, empä kyllä ole ikinä vielä tarvinnu niiden palvelua "koputtaa puuta"

hei Jii82evo, mihin sä tarvit 13mm lenkkiä, oletko vaihtanu kaikki orkkis pultit ja mutterit  ;)

Eki

Juu, sen takii mun projekti vähä venahti ;D(Esim. jarrusatulasta löytyy 1kpl 13mm kiinnitys pultti,joku varmaanki joskus vääntäny paskaks..muut onki 12mm)

Mut Ei oo kyllä itekkään tarvinnu ku rautalankaa,nippusiteitä ja pitkän tikun startin härnäämiseen :)
 
Takaisin
Ylös Bottom