Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

simppu

Dark beast....
Liittynyt
29 Kesäkuu 2008
Sijainti
Orivesi
Eli olis tarkotus jossain vaiheessa uusia tohon kytkin kun ottaa niin lopussa kiinni
ja olis tarkotus myös tehoja lisäillä ens vuoden puolella johonkin 400hp kieppeille..
Niin minkälaista kytkytintä kannattaa ruveta katteleen, olis tarkotus ainakin kytkin vaihtaa talven aikana..

Tollasen löysin ite
http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20102008-105722/Products/cmaster-dodge1/SubProducts/cmaster-dodge1-0004
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

Sintteri kannattaa katuautossa ainakin ensimmäiseksi unohtaa.
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

laita tosta sivulta tuo spec stage 2+, oikeen mukava ajettava, ei huomaa eroa juurikaan vakioon ja ainaki mulla pelannu hyvin
ja sillon tuolta 3sx:ltä kyselin että mikä kytkin ois hyvä katu/strippi käyttöön niin tuota suosittelivat....

http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=566
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

spec 3+ on hyvä valinta. On ihan hyvä ajaa katukäytössä. Ja kestää kohtuudella vääntöä.
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

nokonzok sanoi
Sintteri kannattaa katuautossa ainakin ensimmäiseksi unohtaa.
No en välttämättä sitä sintteriä ollu katu autoon ees ottamas sattu vaa oleen valittuna.. ;)
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

nakasaki sanoi
spec 3+ on hyvä valinta. On ihan hyvä ajaa katukäytössä. Ja kestää kohtuudella vääntöä.
Ite kallistuisin ehkä kans tohon spec 3 osastolle..
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

Spec 3+ laitoin itsellekin sillon joskus....ei juuri tuntuma muuttunut vakiosta ... (eli yhtä pska ;D )
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

Entä kuinka paljon olisi esim hyötyä käytännössä n.5kg vauhtipyörästä verrattuna vakioon ja paljonko vakio painaa?
Kun mietin että jos tuolta 3sx_tä tilaan ton kytkyttimen niin jos ottasin tollasen kupeeseen...
http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=24143
Tai http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=24555 tollasen

Niin onko siinä mitään järkee? Ja mitkä on kevyemmän vauhti pyörän edut yleensä ottaen, itsellä käsitys että kierros herkkyys paranee
ja tietysti pyörivien osien paino kevenee?
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

GeeTeeOO sanoi
Niin onko siinä mitään järkee? Ja mitkä on kevyemmän vauhti pyörän edut yleensä ottaen, itsellä käsitys että kierros herkkyys paranee
ja tietysti pyörivien osien paino kevenee?

juuri näin. Sekä ison moottorin omaavan koneen alavääntö "katoaa" ja joudut opetteleen uuden tyylin lähteä esim. liikennevaloista.
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

Mulla on tuo firenza ja ei ole vaikea ajaa. Ja kierrosherkkyys on selkeästi parempi. Ja orkkis painaa melkein 10 kg. Ja tuo setti kestää noin 20- 25 tkm. Ja on levy ja kitkapinnat loppu. Tietenkin jos ei komenna kestää pitempään.
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

Harri K sanoi
juuri näin. Sekä ison moottorin omaavan koneen alavääntö "katoaa" ja joudut opetteleen uuden tyylin lähteä esim. liikennevaloista.

Pyörivien massojen vähentäminen parantaa moottorin vääntömomenttia.

Liikkeellelähtö voi vaikeutua koska vauhtipyörä ei hidasta niin paljon moottorin kierrosluvun tippumista kytkintä nostettaessa. Väännön kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

Bannerissa löytyvästä powerdosen kautta tilasin kerhon jäsen saa alennukset tiedusteles sieltä ;)
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

Noni vihdosta viimein on kytkin tilattu ja saapumista odotellessa...
Kukahan ton laittais mulle tampereella/pirkanmaalla päin...
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

Nyt tarvitaan apua kun tätä on setvitty jo viikko tolkulla eikä ole osannut päättää kytkimen suhteen..

Onko kellään kokemuksia noista Clutchmasterin kytkimistä?

Vissiin aika tuore kytkin valmistaja kun ei oo pahemmin vastaan tullut.. Siitä kyselen ihan edullisen hinnan ja suht nopean toimituksen vuoksi. Spec 3+ stage kevennetyllä vauhtipyörällä tulisi maksamaan suomeen tuotuna lähes saman verran kuin millä saisin yhden tuontifirman kautta huippuhyvän Os Gikenin kytkinsarjan mikä sisältää jo valmiiks vauhtipyöränkin. Specistä en ole kuullut muiden japsi autojen omistajilta kuin todella huonoa palautetta, mutta ilmeisesti mitsujen omistajilla on kestänyt vai?

Kirjoittakaa ihmeessä nyt kokemuksia niin osaa valita mieluisimman kytkimen ja saada sen ehkä jopa joskus suomeen niin sais koslan ajoon. :D
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

GeeTeeOO sanoi
Noni vihdosta viimein on kytkin tilattu ja saapumista odotellessa...
Kukahan ton laittais mulle tampereella/pirkanmaalla päin...
Hahaa kiinni on ja tarraa kun härkä...

Ihan sairas homma toi kytkimen vaihto... Ihan älytön purkaminen aluks... Ja si laatikko ei ees mahu alas kunnolla... ;) Ei oo terveen ihmisen hommaa... :nykii ;D
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

GeeTeeOO sanoi
Hahaa kiinni on ja tarraa kun härkä...

Ihan sairas homma toi kytkimen vaihto... Ihan älytön purkaminen aluks... Ja si laatikko ei ees mahu alas kunnolla... ;) Ei oo terveen ihmisen hommaa... :nykii ;D

No varmasti on jos tekee sen kone paikallaan.. Itse juuri eilen irroittelin laatikon ja oli vittumainen vaikka onkin kone irrallaan.. Oli meinaan aika tiukassa, sai ihan kunnon varren kanssa vääntää poies.. ;D

GeeTeeOO: Minkä kytkimen nyt sit hommasit?

Ja edelleenkiin kiinnostaa ihmisten kokemukset Clutchmastersin kytkimistä??
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

plodi sanoi
No varmasti on jos tekee sen kone paikallaan.. Itse juuri eilen irroittelin laatikon ja oli vittumainen vaikka onkin kone irrallaan.. Oli meinaan aika tiukassa, sai ihan kunnon varren kanssa vääntää poies.. ;D

GeeTeeOO: Minkä kytkimen nyt sit hommasit?

Ja edelleenkiin kiinnostaa ihmisten kokemukset Clutchmastersin kytkimistä??
Ihan vinkiks niille jotka vaihtaa kone kiinni niin koneen eummaisen korvan irrottaminen ja koneen kallistaminen olis helpottanu hommaa... Tiedämpähän ens kerralla... ;D
Tuosta vinkistä kiitos kuuluu Nakasakille..., kuten myös miljoonista muistakin vinkeistä... Naka on kurko kun puhutaan näistä vehkeistä... ;D
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

Kun tuo kytkin on ehtoo, niin nyt samoilla vaivoilla menee tuokin vaihtoon.

Olettaisin tämän olevan liki tuota, mitä Mitsumikolla on:

http://www.amber-performance.co.uk/product.php?xProd=14390&xSec=103

Pystyy ajamaan vielä normaalit ajot suhtkoht normaalisti?

Lähinnä se, että jos nuo tehot nousee jollain aika jänteellä sinne 450-500hp:n tietämille, niin jaksaisi vielä toimia?

http://www.amber-performance.co.uk/product.php?xProd=14389&xSec=103

Tuo taitaa olla sitten jo kiikunkaakun?

Jos nyt antaisi raha myöten, niin meinasin kevennetyn vauhtipyörän samalla tuolta ottaa, tulee siintä sitten iloa tai murhetta.
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

Mulla on Spec stage 2+
Vakio vauhtipyörällä.
Vauhtipyörää ei kannata vaihtaa...ei juurikaan hyötyä
Ja pinnat uusittava oliko nyt 30tkm välein.

Helevetin tyytyväinen tuohon kytkimeen. Hieman vakiota jäykempi mutta helposti akatki tällä osaa ajaa.

Varmaan jotain +100 varttimaili rykäsyä ja ei vieläkään oo menny mikskään
 
Vs: Minkälainen kytkin GTO/3000GT:hen?

mitsumikko sanoi
Mulla on Spec stage 2+
Vakio vauhtipyörällä.
Vauhtipyörää ei kannata vaihtaa...ei juurikaan hyötyä
Ja pinnat uusittava oliko nyt 30tkm välein.

Helevetin tyytyväinen tuohon kytkimeen. Hieman vakiota jäykempi mutta helposti akatki tällä osaa ajaa.

Varmaan jotain +100 varttimaili rykäsyä ja ei vieläkään oo menny mikskään

Tuo Spec Stage 2+on ihan hyvä, muutaman itsekin niitä myynyt, oliskohan sunkin oma multa :)

Nyt on yksi tällainen ylimääräinen, jos jotain kiinnostaa, samaa tasoa mutta vielä hieman enemmän pitoa ja silti ihan katukelpoinen:

Competition Clutch Kit 3S Tt AWD - Stage 3 - 2600 Sprung Disc

Jos tarvetta hyvälle ja kestävälle kytkimellä niin mailia... yksi kappale noita vielä.
 
Takaisin
Ylös Bottom