Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

kinnunen90

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2011
moro kertokeepa minkälaisen kytkimen hommaisisin evossa on tehoa 508hp ja vääntöä on se 580nm ja 6 lapanen sintteri ei oikein ollut tuossa hyvä ja se porsi nyt viikonloppuna kun rupes hirveetä kilikatusta pitämään oisiko sintteri pala irronnut... ja en kehtais monia tuhansia laittaa rahaa kytkimeen :)
 

timppa811

Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

Mulla helix organic pelannu loistavasti 600/700 tehoilla. Tosin launcheja en harrasta.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

Varmasti kovaa käyttöä ei taida kestää kuin monilevykytkin eikä kaikki niistäkään. Hintaa tahtoo tulla väkisin neljänuneroinen summa.

Yksilevyisistä selvittäisin mitä kestoa Sachs Race Engineering kykimelle luvataan. Massalevyllä se on vakiokytkimen tuntuinen käytössä.
 

kinnunen90

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2011
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

mitenkäs noi yks levyset hiilari kytkimet mitähä ne mahtaa kestää? timppa paljonko makso helix organic kytkin? ei mullakaa ole tarkotus ollu enkä ole launcheja harrastellut
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

kinnunen90 sanoi
moro kertokeepa minkälaisen kytkimen hommaisisin evossa on tehoa 508hp ja vääntöä on se 580nm ja 6 lapanen sintteri ei oikein ollut tuossa hyvä ja se porsi nyt viikonloppuna kun rupes hirveetä kilikatusta pitämään oisiko sintteri pala irronnut... ja en kehtais monia tuhansia laittaa rahaa kytkimeen :)

~520hv 660Nm Evossa luisti ainakin toisinaan yksilevyinen hiilikuitukytkin kylmänä, vaikka ahtojakin oli vähän laskettu noista lukemista.
Alkaa liene olemaan vähän siinä rajoilla tuo sinun autosi.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

Mulla on ollu autossa Sachs Race Engineeringin kytkin massalevyllä. Muutama vuos tullu ajettua vaihtelevaa ajoa ja tehoakin on ollu vakiota enempi. CP korimallisten evojen vauhtipyörällä 883082999775
Väännönkesto
Orgaaninen levy: 520 Nm
Sintterilevy: 760 Nm

Mulla siis tollanen 520Nm ja vääntöä on ollu koko ajan enemmän ku 520Nm eikä oo ruennu luistamaan. Nyt ois aikeena laittaa kuitenkin ennakoivasti uusi kytkin koneremontin yhteydessä.

CT korimallisiin 883082999777
Väännönkesto
Orgaaninen levy: 615 Nm
Sintterilevy: 900 Nm

On ollu tosi mukava ajaa, kuten ast mainitsikin ja silti on pitänyt. Ei oo kylläkään halvin vaihtoehto. Tollasen voi ostaa käytännössä mistä tahansa varaosaliikkeestä. Launcheja en oo harrastanut sen jälkeen kun aiempi (vakio?) kytkin antautui.
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

MakeM sanoi
~520hv 660Nm Evossa luisti ainakin toisinaan yksilevyinen hiilikuitukytkin kylmänä, vaikka ahtojakin oli vähän laskettu noista lukemista.
Alkaa liene olemaan vähän siinä rajoilla tuo sinun autosi.

hiilikuitukytkin luistaa aina kylmänä.
 

kinnunen90

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2011
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

niin minäkin olen kuullut et hiilari luistaa kylmänä ennenku lämpee. mulla on tuossa autossa joku kevennetty alumiini vauhtipyörä tuli ostettua pari vuotta sit kun samalla uusin tuon vauhtipyörän mutta en tiiä sit käykö se uusien kytkimien kanssa?
 

timppa811

Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

Jotain 500e luokkaa se oli. Mullahan on evo7-9 vauhtipyörä, joka 15mm suuremman halkasijan ansiosta pitää hieman paremmin. Kuitenkin speksattu muistaakseni 580nm.. toimii kuitenkin lähes kuin vakiokytkin.
kinnunen90 sanoi
mitenkäs noi yks levyset hiilari kytkimet mitähä ne mahtaa kestää? timppa paljonko makso helix organic kytkin? ei mullakaa ole tarkotus ollu enkä ole launcheja harrastellut
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

MitsuT sanoi
hiilikuitukytkin luistaa aina kylmänä.

Jos se on mitoitettu tiukalle niin kuuluu ominaisuuksiin. Kaksilevyinen ATS & Across (= Carbonetic Euroopassa) ei luistanut koskaan, vääntöä 640 Nm. Eli "aina" ei pidä paikkaansa.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

ast sanoi
Jos se on mitoitettu tiukalle niin kuuluu ominaisuuksiin. Kaksilevyinen ATS & Across (= Carbonetic Euroopassa) ei luistanut koskaan, vääntöä 640 Nm. Eli "aina" ei pidä paikkaansa.

Carboneticin 1-lapanen täällä. Ainakaan 1,6bar ahdoilla mörköturbolla ei luistanut. Voimasta en niin tiedä, mutta joku virtuaalidynon laskuri väitti 400hp renkailta.

Itse en myöskään harrasta launchaamista.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

Mites tommonen hiilikuitukytkin toimii ruuhka-ajossa?

Oli miellyttävä lähteä liikkeelle jos ei ollut liian lämmin levy, mutta aika äkkiä alkoi nappaamaan kiinni kun oli monta liikkeellelähtöä peräkkäin ja lämpeni.
En kuitenkaan itse ajanut niin paljoa että osaisi sanoa tarkemmin.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

MakeM sanoi
Mites tommonen hiilikuitukytkin toimii ruuhka-ajossa?

Oli miellyttävä lähteä liikkeelle jos ei ollut liian lämmin levy, mutta aika äkkiä alkoi nappaamaan kiinni kun oli monta liikkeellelähtöä peräkkäin ja lämpeni.
En kuitenkaan itse ajanut niin paljoa että osaisi sanoa tarkemmin.

Täällä rannikolla ei oo ruuhkia... :p

No ihan hyvin toimii keskustassa ajellessa. Ei muutu sintteriksi.. :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

MakeM sanoi
Mites tommonen hiilikuitukytkin toimii ruuhka-ajossa?

Oli miellyttävä lähteä liikkeelle jos ei ollut liian lämmin levy, mutta aika äkkiä alkoi nappaamaan kiinni kun oli monta liikkeellelähtöä peräkkäin ja lämpeni.
En kuitenkaan itse ajanut niin paljoa että osaisi sanoa tarkemmin.

Ei ainakaan tuossa kaksilevyisessä tapahtunut mitään mainittavaa muutosta normaalissa ruuhka- / kaupunkiajelussa.
 

zookermaa

Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2015
Sijainti
Kuopio
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

Kysytääs tässä samaa että itelki alkais olee evo v kytkinrempan aika ni saako näihin kytkimiin uudet levyt vai kannattaako vaihtaa koko kytkin ja tällähetkellä on helix tuplamassa ja entinen omistaja oli jo kuulema levyt vaihtanu. Ja pitää välillä ihme ääntä. Poljin säädetty melkein maximiin asti että jos levyt on "vähän" kuluneet
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

zookermaa sanoi
Kysytääs tässä samaa että itelki alkais olee evo v kytkinrempan aika ni saako näihin kytkimiin uudet levyt vai kannattaako vaihtaa koko kytkin ja tällähetkellä on helix tuplamassa ja entinen omistaja oli jo kuulema levyt vaihtanu. Ja pitää välillä ihme ääntä. Poljin säädetty melkein maximiin asti että jos levyt on "vähän" kuluneet
evossa ei ole säädettävää kytkintä....
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

lancer evo-r sanoi
Kyllä mulla on ainakin polkimessa säätö.
kyllä, muttei se käytännössä vaikuta. Nestekytkin ei säätöä yleensä kaipaa, vaan vika lienee muualla. Ja voi olla myös että "entine omistaja" on väärin säätänyt jo poljinta.
 

zookermaa

Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2015
Sijainti
Kuopio
Vs: Minkälainen kytkin hommaisi evolution 4?

Hyvinkin mahdollista... On tuo yks laitos koko vehe pikkuhiljaa selviää nämä viat! prkl...
 
Ylös Bottom