Missä E33 EXE -91 k.lukon boksi?

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Etinpä "tutusta" paikasta,kuskinpuolen a-pilarin puolivälistä (kuten toisessanikin),mutta eipä näkynyt..

Oli isompi morkula,ilmeisesti valo-automatiikan boksi.

Joku oikeen "asentanut" tohon Enforcerin hälyn,ja k.lukko ei toimi ollenkaan.

Auton oma sulake on ehjä,releestä en ole varma vielä,ja hälyn k.lukon puoli polttaa koko ajan sulaketta..
 
Vs: Missä E33 EXE -91 k.lukon boksi?

No höh,näinkö vähän täällä on EXE-mallin omistajia..
 
Vs: Missä E33 EXE -91 k.lukon boksi?

Kokeilehan katsoa kuskin puolen jalkatilassa olevan muovikannen alta - pitäisi löytyä sininen muoviboxi. (door contol)
 
Vs: Missä E33 EXE -91 k.lukon boksi?

ja jos ei oo alkup keskuslukko niin se boxi voi olla keskikonsolissakin(esim suomeen tuotu ja maahantuja asennuttanut keskulukon)
 
Vs: Missä E33 EXE -91 k.lukon boksi?

Pitääpä huomenna katsoa uudemman kerran,toisessa gallus tosiaan aika ylhäällä,ja musta boxi.

Pitääpä katsoa myös tuo k.konsoli,vaikka uskoisin että EXE-mallissa jo vakiona.?
 
Vs: Missä E33 EXE -91 k.lukon boksi?

Yli tunnin verran etsin "kakkosboksia",ei löytynyt..

Kun tuota "ykkösboksia" ohjaa suoraan,niin se kyllä toimii.
Ja ovet menevät hetken päästä lukkoon,jos on kuskin&pelkääjän oven manuaalisesti avannut.

Kokeilin tuon toisenkin gallun "ykkösboksia" tuohon,ja kun sitä yritin suoraan ohjata,räpsähti vain nätisti..

Missähän lienee tuo kakkosboksi,tarkastettu kuskinpuolelta kojelauta,k.konsoli ja sen mitä pääsi näkemään pelkääjänpuolelta.
Kuskin ovipahvinkin purin,JOS lukossa olisi ollut vikaa,eipä ollut.

Nyt kun tuon ykkösreleen laittaa paikalleen,niin lämpeneekin hieman,ja ovet menevät koko ajan lukkoon,eli saa koko ajan signaalia,mutta epäilen että vika tuossa kakkosreleessä,kunhan sen löytäisi..

KUVASELITYKSET:

Vas.puoleinen toisen gallun ykkösrele,oikean puoleinen tämän rele. (Alkuperäisnumerot ei täsmää,ja toisen valmistaja Omron mitsun leimoilla.)
http://www.paskanmyivat.com/Salaa/releet.jpg

Toisen gallun kakkosrele,joka sijaitsi a-pilarin 3/4-osaa vaiheilla.
http://www.paskanmyivat.com/Salaa/oviboksi.jpg

Tämä ilmeisesti valoautomatiikan boksi,tässä sijaitsee toisessa gallussa tuo kakkosrele
http://www.paskanmyivat.com/Salaa/mika.jpg

Ja tähänhän tuo ykkösrele kuuluu.
http://www.paskanmyivat.com/Salaa/releetkannassaan.jpg
 
Vs: Missä E33 EXE -91 k.lukon boksi?

Kyllä on jemmassa,ja ilmeisesti hyvinkin,kun ei kukaan muukaan tunnu tietävän..
 
Vs: Missä E33 EXE -91 k.lukon boksi?

Ei ollut jemmassa,koska sitä ei edes kuulukkaan olla tässä mallissa,koska on karvalakki-k.lukko.

Eli,vanha relehän tosiaan teki niin että löi ovet samantien lukkoon,ja olivat koko ajan jännitteisiä,eli koko ajan lukittumassa.

Noh,kävin tänään hakeen UUDEN releen,ja sehän mielenkiintoisia tekee..
Avaa koko ajan ovia,ja jos oven lukosta/napista laitat lukkoon,niin melkein samantien aukaisee.
Mutta tämä ei kuitenkaan koko aikaa syötä jännitettä moottoreille.

Missähän pirussa vielä voisi olla vikaa?!

Tarkastettu tosiaan kuskin (ohjaus)+pelkääjänmoottorit (ei ohjausta),johtosarjat kuskin&pelkääjän oven/rungon välisestä "liitoksesta",olivat täysin OK.

Ja tosiaan hälykään ei ole tällä hetkellä kytkettynä k.lukitukseen.

Ylimääräisiä piuharäpellyksiä ei kummemmin näy.
 
Vs: Missä E33 EXE -91 k.lukon boksi?

Nyt ku ei millään muista, ni on pakko kysyy hiukan lisää taustatietoa, ennen ku voi rupee keksii vian haku ohjeita. ;) Onko tossa k-lukon ohjaus toteutettu ihan + tai - pulssilla, vai onko ohjaus siten että lukittaessa ohjausjohto maadoittuu ja avatessa maa katkeaa (tai toisinpäin)?
 
Vs: Missä E33 EXE -91 k.lukon boksi?

-&pulssiohjaus.

Härmäläinen perusjunttihan ei helpolla periks anna,niinpä ajattelin VIELÄ KERRAN kokeilla kuskin moottoria,piuha irti->ja hälyn ohjauksen piuhoilla koittaan toimiiko.

JA TOIMIHAN SE VIIMEINKIN!

Eipä muuta kuin moottori käteen,koppa auki ja tutkimaan mitä syönyt.
Perinteistä japsihienomekaniikkaa täynnä mikä ei autoon edes kuulu..
Noh,siellä oli "rajakoskettimet" signaalia varten.
Todellakin oli.
Ja ovat toimineet viimeksi joskus.
Napsasin piuhat poikki koskettimilta,kun en tee mitään pelkällä kuskin puolen ohjauksella,koska onhan tossa häly.
Tai siis niin luulin.

Ja mitä tekikään (DE)Einforcer?
Perkele että manaan tollaset "hälyttimet".

Pistin hälyn ohjauspiuhat takaisin,ja hälyn "k.lukon"sulakkeen->ovi kiinni ja nappia painamaan..

Pilli rupeaa vaimeesti ulisemaan,ovet EIVÄT menneet kiinni.
Eihän siinä,ensiksi k.laudan alta "hälystä" sulakkeet irti,ei vaikutusta.
Sitten konehuoneesta sulake irti,ei vaikutusta.
Sitten hälystä joka saatanan piuha irti,niin hiljenihän se.

Noh,k.lukon sulake ei ollut palanut,kuten ei viereinenkään "varmistussulake",mutta konehuoneen puolelta oli palanut.

K.lukon sulake hälystä irti,ja uusi sulake konehuoneeseen ja taas "perushäly" toimii.

K.lukkoa en siis vieläkään saanut toimimaan "omillaan".

Olisikohan tuo häly sitten joskus ruvennut temppuilemaan->polttanut osittain k.lukon releen&samalla saanut kuskin moottorikin siipeensä.?

Tiedäppä häntä,mutta juuri äsken lähti uusi häly tilaukseen,ja einforceri lähtee hyvin pitkälle matkalle kunhan uuden saan kiinni..
 
Vs: Missä E33 EXE -91 k.lukon boksi?

Toi kyllä viittaa selkeästi vikaan hälyssä. Tod näk se on ensin polttanu sen k-lukon releboxin ja sen johdosta on sitten mennyt toi moottori.
Veikkaanpa että kun saat uudet hälyn kiinni ja jätät sen kuskinpuolen moottorin "ei ohjaavaksi", niin homma toimii. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom