Mistä kannattaa ostaa automaaleja?

A

ANDi

Guest
Suunnitteilla on seuraava projekti, eli koko auton maalauttamista keväällä ;D ;D ;D

Ajattelin kysyä kokemuksia / neuvoja missä saa halvalla hyvää automaalia, nimenomaan Mitsubishin T72 Nepia Blue.

Onks kellään tietoo että maksaaks esim. Spes Heckerin automaalit kaikkialla samaa vai mitenköhän se on.... meillä on vaan duunissa ollu kahvihuoneessa keskustelua, että Porvoon "monopolia" (ainut firma kaupungissa ;D) pitävä automaaliliike rahastais aika lailla :p

Ja nimenomaan täällä Uudellamaalla pitäis olla se liike, että ei missään Ivalossa ;D ;D ;D

En tiedä sitten miten muut sekottaa sitä maalia, mutta ainakin Porvoossa ne sekottaa käsin, kaataa Spes Heckerin kannuista..... kyllä se ihan joku systeemi on mut ei se oo mitenkään täysautomatisoitu ole. Tietokone ilmoittaa paljonko mitäkin pastaa laitetaan ja sit sekoitetaan ;D ;D ;D

Otetaan ilomielin vastaan hyviä (rahanarvoisia 8))neuvoja ;D
 
Taitaa noissa koneissa olla toi toistotarkkuus parempi kuin käsin latrattaessa... ;D Otappa esiin netin keltaisetsivut ja kato sieltä lähimmät maaliliikkeet ja eikun soittaen sitten niihin kauppoihin niin saat selvyyden asiaan.
 
no en tiiä mut kyl treellaki sekotetaan siis "käsin"

siis tietokoneesee hakataan vaa maalikoodi ja se ilmotta montako gr mitäkin väriä laitetaan tiettyy sävyyn, ku ensi ilmottettaa vaan paljonko väriä tehää..sit vaa pahvimuki vaakalle ja vaaan kalibrointi ja sit vaa maalia vähä kerrallaan.
mulle ainaki tullu oikeet sävyt paukkupulloon aina.

maalien hinnoista.
Maalikauppa on se joka kannattaa !!
näet ainaki eile just ku juteltii ni maaleis o n 70% kate noil maaliliikkeil. Jossei saa 30% alennuksia ni ihme o !
Varmin alennustapa o ku tietäs jonku jonka "nimis" vois maalit hommata.
 
Helsingissä DEKOVÄRI niminen liike aleksiskiven kadulla...
erikoistunut vissiin just automaaleihin ja kameleonttiväreihin yms....
sekoittavat itse paikanpäällä, hyvä palvelu, ok hinnat.

Itse hommannut sieltä kaikki maalit.
 
Decoväristä on vaihtelevasti saanut joko oikeaa tai väärää sävyä. Tosin näissä tapauksissa sekoitus tehtiin arviolta mallin mukaan kun värikoodia ei ollut saatavissa. Ensimmäisellä kerralla oli just eikä melkein oikea, mutta seuraavalla kerralla aivan liian vaalea. Värikoodilla onnistuu luultavasti paremmin.
 
Noissa maaleissa tuppaa vähä olemaan että halvalla ei hyvää saa,mut Kouvolan automaali ihan ok paikka hinta/tietämys kohillaan ja lahdessa Pintaväri samoten.
kannattaa ainakin varmaan soittaa ja kysyä.
 
spies&hecker:n maalit on ihan hyviä hinta/laatusuhteeltaan.Jos on joku met.helm.väri niin alle 350€ pitäis saada koko paketti ja kirkkaalla maalilla n.200€..
 
stirvel on ollut mun kannalta ihan asiallinen maalikauppa vaikka siaitseekin tuusulan sulanalueella ja hinnat on ollut kohdallaan :)
 
::)Maalauksen pohjatyöt ja valmistelut ovat niin suuritöiset,että huonolla maalilla ei kannata hommaa pilata.Ei muuta kuin kunnon maalikauppaan ja kunnon värit päälle.On sitten mukava ihailla hyvää jälkeä.

Rauhallista joulua.
 
nykyään oikein huonoja maaleja pitää ihan etsii,mutta yksi minkä itse olen havainnut hyväksi ja halvaksi on standox-maa-
li.
spies&Hecker on ihan hyvä maali mutta valuu helpommin kuin standox .
maalinhakupaikkana käytän automaalaamoa jolla on sekoitusvehkeet ja osaa myydä sopivasti ulos.
Ruiskukin tuntuu näyttelevän yllättävän tärkeää osaa maalaus-
tuloksessa.
 
Mä käytän aina DuPontin maaleja omiin hommiin ja yks kaveri jolle mä maalailen silloin tällöin, tuo aina Standoxia!

Laatutavaraa molemmat :)

DuPont ehkä aavistuksen verran kuitenkin parempaa :)

AutoPryl Tammisaaressa myy ja aineet sekoitetaan koneellisesti ja aina tullu oikeata sävyä!!
 
Tampereella kunnon automaaleja (itse käytän) myy YKKÖSVÄRI pispalan valtatie 40.
Ne myy siellä PPGn tuotteita, omasta kokemuksesta voin sanoo että ne on hyviä.
Tossa on sinne numero: 03-3450388
 
Takaisin
Ylös Bottom